Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 11 ] |
|
Autor |
Správa |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

už sa tu viackrát spomínala táto problematika, ale zaboha to neidem nájsť, kde, tak som to založil ako novú tému
zaujímavé je, že kým k niektorým autám sú presné pokyny na pravideľné výmeny náplní, u iných sa človek neide dopátrať; vďaka fóru (autor MisoBB - http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp) som si stiahol stránku o servisovaní mitsubishi pajero, aj keď môj typ tam osobitne uvedený nebol a zistil som zaujímavé údaje o výmenách...tie som následne konzultoval s veľmi dobrým priateľom a skúseným mechanikom, ktorému cez ruky prešli tisícky áut rôznych značiek vďaka čomu má ozaj bohaté skúsenosti... napr. aj s celoživotnými náplňami diferákov, rozvodoviek a prevodoviek, ktoré boli aj po vyradení vozov stále v perfektnom stave - čistý, svetlý, masný olej... ale pozná aj autá, kde sú tieto náplne opotrebované po pár desiatkach tisíc km a tak je ich pravidelná výmena namieste...
...takže druhý dobrý kamarát obchodujúci aj s olejmi svetovej značky mi pripravil a požičal patričný počet fliaš olejov výrobcom auta predpísaných špecifikácií, v prípade oleja do difov ešte aj s písmenom J znamenajúcim že daný typ je ešte špeciálne určený pre japonské vozy (tak praví katalóg); nastala operácia kontrola a prípadná výmena na voze, ktorý najazdil 260 000km a neboli o predošlých výmenách žiadne záznamy...
predný dif - olej mierne hnedej farby, inak čistý, mastný, kvalitný, podľa všetkého ešte nikdy nemenený, - verdikt - výmena
zadný dif - olej ako nový, svetlučký, čistučký, mastnučký - proste hlúposť meniť, pravdepodobne bol počas prevádzky menený...- verdikt - nemeniť
prevodovka - olej tmavšej hnedej farby, avšak stále priehľadný, čistý, mastný - verdikt - výmena
rozvodovka - olej svetlý-malinko tmavší ako v zadnom dife ale stále žltučký, čistý, mastný - verdikt - nemeniť...
...takže polovicu požičaných olejov som mohol vrátiť na predajňu a minuté vyplatiť
zhrnutie - nikde sa nedostala voda ani žiadne nečistoty, všetky oleje boli v stave, ktorý nemôhol zapríčiniť poškodenie daného agregátu aj bez výmeny olejov najbližších niekoľko rokov...na magnetoch výpustných šrób boli zachytené malé kovové pilinky v množstve svedčiacom o kvalitnom opracovaní dielov agregátov i dobrej prevádzke
- nemusíte s tým súhlasiť, ale nepovažujem za potrebné otrocky dodržiavať interval výmien náplní (okrem motora), rozhodujúci je stav náplní; ak sú tieto kvalitné, výmena je vyhadzovanie peňazí; samozrejme treba dodržať interval kontroly stavu a ten môže byť aj častejší (napr. po brodení)
- očakávam, že niektorí budete namietať, že takou kontrolou sa nedá zistiť zmena kvality oleja, ja budem oponovať - dá...ale nepotrebujem presviedčať toho kto nesúhlasí, len chcem ukľudniť toho, kto sa obáva poruchy z dôvodu "zanedbanej" výmeny olejov, ako som sa do včera obával ja...ak nezanedbá kontrolu, nemá sa čoho báť 
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
Naposledy upravil Jano JP dňa Štv, 05.04.2007, 11:17, celkovo upravené 2
|
Str, 04.04.2007, 13:50 |
|
 |
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2565 Bydlisko: Handlová
|
ja osobne suhlasim... trsku odbocim od auta.. ale vzhladom na moto.. niektori menia sezonne, profi jazdci aj tyzdenne a ja ako hoby si mozem dovolit po 5 tis km tak preco by som mal penazit??? 
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Str, 04.04.2007, 14:36 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
No podla navodu by som vzdy po jazde v "zatopenych oblastiach" mal vymenit napln v difoch. Takze netreba to brat moc vazne.
|
Str, 04.04.2007, 16:43 |
|
 |
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
trocha odbocim... vseobecne autorizovane servisy dbaju na to ako sa to robit nema
ked som mal sopel tak mi v servise (autorizovanom) vysvetlili ze naplne v difoch su celozivotne, lebo tam nieje vypustacia sruba.
a bola to kravina, lebo v navode od auta bolo ze menit kazdych 40t. km
k tomu len tolko, ze najlepsia cesta ako poslat auto do hrobu, je nechat to vsetko na servis a nestarat sa
a teraz nazad k teme...
ja si myslim ze radsej castejsie vymenit "menej kvalitny" (skorej by sa hodilo "menej drahy") olej ako tam dlho drzat ten "viac" kvalitny. vyjde to na rovnako ako ked raz za cas ho nakrmis "kvalitnym". a moj nazor je taky ze to autu aj viac prospeje
ak raz olej splna normy API a patri do tej vyskoznej skupiny aku mas k autu predpisanu tak nieje co riesit.
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Str, 04.04.2007, 17:18 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

Chlapci, vrelé díky za názory. Dovčera som si fakt nebol naistom, či bolo dobre, že som nikdy nemenil oleje v difoch ani v prevodovkách a nikdy nebol problém...teraz mi veľmi záležalo, aby to bolo v poriadku.
...ono Hugo môj, ako aj pri inom vravím, žiaden extrém nie je dobrý, takže za každú cenu sa spoliehať na kvalitu oleja a nekontrolovať je riziko minimálne preto, že olej môže znehodnotiť nielen doba prevádzky a charakter namáhania, ale aj voda či niečo iné...takže kontrola áno a ak mám pochybnosť o tesnosti, tak kontrola čo najčastejšie...ale ani absolútna dôvera v stanovené intervaly v prípade difov, prevodovky a rozvodovky neobstoja - to nie je namáhanie ako u motora, kde si olej fakt "vytrpí" svoje a dostane do tela.
Myslím si, že pravidelné intervaly výmeny sú skôr prevenciou pred úplným zanedbaním agregátov čo hrozí pri doživotnej náplni, lebo sa spoliehame na doživotnosť a zanedbáme kontrolu kvality a množstva oleja, pritom možno je ho tam málo a možno je znehodnotený vodou...druhou príčinou je pravidelný kšeft za servis...
...som fakt rád, že sa mi kamarát venoval natoľko, že som si môhol porovnať stav náplní s novými olejmi a vypočul som si jeho mnohoročné skúsenosti, takže dnes nemám pochybnosti a najbližšie kontroly a keď bude treba aj výmeny si urobím sám...nie žeby som to nezvládol aj doteraz, akurát teraz už viem, že počet najazdených km nie je pre dané agregáty rozhodujúcim kritériom...
...a čo sa týka výberu olejov kvalite syntetík verím a pokrok je pokrok, takže kľudne zaplatím aj viac keď viem, že ho nebudem meniť po ubehnutí patričných km, ale po určitom opotrebovaní...(ale netvrdím, že tvoja filozofia častejších výmen lacnejších olejov je zlá, mne ale vyhovuje čo najmenej údržbovania)
...ale kto by náhodou nečítal pozorne tak bacha, motorový olej je o inom a tam treba meniť pravidelne aj s filtrom...ako každý vie... 
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
Naposledy upravil Jano JP dňa Štv, 05.04.2007, 11:24, celkovo upravené 1
|
Str, 04.04.2007, 18:11 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

sorry, ešte sa v tom šprtám a pre tých, čo síce neprotestujú, ale neveria, že by som mohol mať pravdu s tými príliš častými výmenami olejov mám ešte jeden argument - v rozpise intervalov výmeny mám rovnakú kilometráž pre zadný aj predný dif, pričom auto má základný náhon 2WD, hnaná je zadná náprava čo znamená, že predný dif je väčšinou v kľude; ak nie je stály náhon všetkých štyroch kolies, je absolútne jasné, že určite viac bude pracovať a opotrebovávať olej zadný dif; mali sme tu anketu, kto koľko jazdí terénu/cesty a mnohí sme písali o viac ako 90% jazdení na ceste - tak mi logicky vysvetlite, ako sa môže olej v prednom dife opotrebovať rovnako rýchlo ako v zadnom...a olej v dobre uzavretom priestore nepodlieha zmenám vlastností...
...a ešte niečo - predný dif pracuje väčšinu času v podstatne menších otáčkach, ako zadný, lebo ho pripájame v teréne abo v snehovej brečke, štrku a pod. - čiže ideme pomaly; ak môže niečo meniť kvalitu oleja v tesnom dife, tak len vysoká teplota a tá nevznikne pri nízkych otáčkach... 
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Štv, 05.04.2007, 11:00 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Janko krasna analyza ...
Mam veelmi podobnu skusenost. Ked som auticko kupil , tak som bol pri vymene olejov a skusenost :
- zadny dif = cisty priehladny mierne zhnednuty olej , na mag. skrutke skoro nic ( dal som pre istotu vymenit , lebo je permanentne v zabere )
- predny dif = olej cisty ako slovo Budhovo - nemenil som
- motor = olej tmavyyy , ale svetlo som cezen videl  vymenil som
- rozvodovku a kardany som doplnil bez vahania a skumania stavu
_________________ OFF the ROAD
|
Štv, 05.04.2007, 12:10 |
|
 |
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2565 Bydlisko: Handlová
|
Jano JP píše: ...ale kto by náhodou nečítal pozorne tak bacha, motorový olej je o inom a tam treba meniť pravidelne aj s filtrom...ako každý vie...  ja som to chcel iba uviest ako priklad aj ked samozrejme ze motorovy olej je o inom. ale teraz trosku mozno podrypnem. Citácia: pravidelne aj s filtrom si mal na mysli olej + filter predpokladam. no v manuale sa uvadza ze filter by sa mal menit po 10 000km. (nehovorim o peniazoch teraz ten filter stoji 250sk co je zanedbatelne a preto sa samozrejme bude menit spolu s olejom) to ja len taky maly vrt som si dovolil 
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Štv, 05.04.2007, 12:32 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Milos píše: Jano JP píše: ...ale kto by náhodou nečítal pozorne tak bacha, motorový olej je o inom a tam treba meniť pravidelne aj s filtrom...ako každý vie...  ja som to chcel iba uviest ako priklad aj ked samozrejme ze motorovy olej je o inom. ale teraz trosku mozno podrypnem. Citácia: pravidelne aj s filtrom si mal na mysli olej + filter predpokladam. no v manuale sa uvadza ze filter by sa mal menit po 10 000km. (nehovorim o peniazoch teraz ten filter stoji 250sk co je zanedbatelne a preto sa samozrejme bude menit spolu s olejom) to ja len taky maly vrt som si dovolil :oops: 
 dobre - teda správne si si dovolil
najpohodlnejšie je meniť filter súčasne s olejom, určite nič nepokazíš a je to dva v jednom  (ja mením každých 15 000 aj keď môj olej má interval 20 000, tá rezerva je fajn - aj keď sa pozabudnem, ešte som stále v norme  )
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Štv, 05.04.2007, 12:40 |
|
 |
TomasBA
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 13.02.2007, 21:38 Príspevky: 140 Bydlisko: BA/PK
|
super debata Janci, chvalim...
planujes to aj nejak podrobnejsie zhrnut co, kam a kolko tam toho islo?? Konkretne do sekcie ''Mitsubishi'', pretoze nam ostatnym (aj neregistrovanym) sportakom sa to moze hodit. Konkretne aj mne  pretoze ma vymeny este len cakaju....
_________________ ...dlha seda Y61 2.8TD (1998) s elektronickym cerpadlom ...Ex dlha zelena Y61 2.8TD (1999) s mechanickym cerpadlom ...popripade pomoze Pajero Sport 2.5TD (1998)
|
Ned, 08.04.2007, 0:49 |
|
 |
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
peterB píše: No podla navodu by som vzdy po jazde v "zatopenych oblastiach" mal vymenit napln v difoch. Takze netreba to brat moc vazne.
ovsem pokial v tej vode potom to auto nenechas plavat este 5 hodin
ja som po takej akcii vylieval predny dif a vytiekli mi skoro 3 litre cohosi(pre neznalych - Niva ma napln 1,5l), vyzeralo to dost divne, ale bolo to mastne
za normalnych okolnosti ma odvzdusnovak proti tomu ochranu takze pri kratkodobom pobyte tam nenatecie nic alebo zanedbatelne mnozstvo, ktore sa pri tej teplote samo odpari....
|
Ned, 08.04.2007, 8:56 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 11 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|