Dnes je piatok 23. mája 2025, meniny má Želmíra a zajtra Ela
Suzuki Vitara problem s výkonom
Autor |
Správa |
MilanRasto
Učeň
Registrovaný: Pon, 29.04.2013, 11:35 Príspevky: 13
|

zdravim vas ..... potrebujem pomôcť som už asi roční uživatel vitary (zatial spokojný) v poslednej dobe sa mi niečo deje z motorm tažko štartuje nema pekní chod občs sa mi zda ako keby vynechvali všetki valce problem sa je rozbehnut čiže z volnobehu do nejykých cca 3000rpm potom to už ako tak ide ale aj tak to nieje ono teraz musi všetko chodiť na redukovane to čo pretým som vyšiel na običajnú dvojku teraz sotva na redukovanu dvojku .... vymenil som palivový filter prečostil vstrekovače skontroloval palivove čerpadlo vymenil sviečky skušal som aj nadstaviť rozdelovač besuspešne,  stale to robí, do benzínu som už asi nalial 3 alebo 4 litre čistiaceho prostriedku palivovej sústavi nič nepomohlo .... skušal som už aj riadiacu jednutko funguje dali sme ju do druhej vitari a auto šlo v pohode naozaj už neviem čo stím je, poradte prosim treba už prestaviť nejak rozvodi alebo podobne mám 1,6 16v r.v. 1994 3dv celoplech doteraz som s tím nič nemal ... je to naozaj dobre auto s dobrou priechodnostou preto to chcem opraviť za radu dakujem 
|
Pon, 29.04.2013, 13:03 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
One, ize ... svieckove kable ? (jeden alebo viac) Zistovat, ktory je blby je ... take otazne (ak niekto nema dobry tip ako na to), tak by som asi poriesil celu sadu (ak nestoji horibilne love).
Rozdelovac sa neviem ako kontroluje, ale tiez by to asi nebola extra investicia.
Mam taky dojem, ze mne sa to spravalo tiez takto zakapato, a to bol len jeden kabel blby, a vypadaval podla cestnych nerovnosti, teploty v motorovom priestore a inych bulharskych konstant.
S autom sa uplne nic nerobilo, alebo nieco hej (aj ked drobnost) a si to zamlcal ?
|
Pon, 29.04.2013, 13:27 |
|
 |
MilanRasto
Učeň
Registrovaný: Pon, 29.04.2013, 11:35 Príspevky: 13
|
no tie kable som skontroloval len tak zbezne .... tolko že som vytiahol za chodu motoru a bolo počut ako valec neodpaluje nakaždom to spravilo to iste .... rozdelovač je vpokode aj prst aj obal ..... na aute sa nič nerobilo iba zbežne veci oleje filtre a prevazdkove kapalini žiadne zasahi do nadstavenia jazdilo to 99% lachký až stredný teren
|
Pon, 29.04.2013, 13:44 |
|
 |
Macej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21 Príspevky: 547 Bydlisko: Vchod Záhoria
|
Možno je to hlúposť, ale kedy si menil rozvody? Neviem presne ako to na týchto potvorách funguje a či to je teoreticky možné ale ak ti skočil remeň o zub (pri tom počte ventilov to ale znie divoko, že by ešte fungoval) tak by na tom niečo mohlo byť ak s tým niekto nemá skúsenosti a nevyvráti mi to. Skús to skontrolovať či ti to sedí na značky a či remeň neni pred smrťou
_________________ Range Rover Classic - One is not enough
|
Pon, 29.04.2013, 14:01 |
|
 |
MilanRasto
Učeň
Registrovaný: Pon, 29.04.2013, 11:35 Príspevky: 13
|
no z rozvodami nebolo robene nič auto ma najazdene cca 196 000 a či boly niekedy mene to neviem le v bliskej dobe pochybujem tak je to dost možne že remen ma už životnost za sebou ..... no ale do piatku som neni doma tak potom sa na to pozrem
|
Pon, 29.04.2013, 14:15 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Asi by bolo mozne obist palivovu sustavu tak, ze by si z nejakej nadoby vyviedol benzin priamo do motora na vstreky, ale zrejme by to musela byt tlakova nadoba a pod tlakom, nie len blby samospad. Tym by si vylucil (alebo potvrdil), chybu sustavy (slaba priepustnost filtra, atd).. Ale k tomuto nech sa vyjadria hlavy studovane, toto uz je mimo moje chapanie  (Macej, rozvody napadli aj mna, ale presne ako pises - ze by to fungovalo takto divoko).
|
Pon, 29.04.2013, 14:18 |
|
 |
bonder
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
|
ak si menil filtre nekúpil si nejaký blbý vzduchový filter? ja si pamätám keď som bol malý že po výmene vzduchového filtra neťahala škoda 120, týždeň nad tým dumali, nakoniec sa mi zdá že iný filter to spravil, skús ho vybrať a sa previesť chvílku, nemalo by to uškodiť a uvidíš ako ťahá, a ešte jedno, na mojej Sj 410 dosť ovplyvnili výkon aj sviečky, trojelektródové Bosch boli horšie ako obyčajné NGK 
_________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....
|
Pon, 29.04.2013, 14:21 |
|
 |
devatnik23
Frajer
Registrovaný: Štv, 11.10.2012, 9:02 Príspevky: 246 Bydlisko: Prašník
|
Nechcem teraz povedať blbosť, ale ten remeň to kľudne môže byť. Mne osobne sa to stalo na starom Escorte. Auto nechytalo, ked som tomu stupil, išlo to jak seckovica, spotreba išla rázne hore, do kopca som musel podradovat aj o tri stupne. Dlho som dumal čo to môže byť a až ako posledná možnosť bolo pozret rozvody. A bum ho. Napinacia kladka bola zaseknuta, remeň sa trochu vytahal a šup ho o jeden zubok. Remeň aj s kladku som vymenil a auto išlo zas jak nové. Týmto netvrdím, že to je ono, ale po mojej skúsenosti by som sa tým určite zaoberal.
_________________Suzuki Vitara 2.0TD Intercooler, automat, Truck 2000, lift 3cm, CB TTI, gurtne, vzduchový klaksón. Jazdím na hranolky.  Spotreba na ceste 7,2l/100km. Poteší. 
|
Pon, 29.04.2013, 14:38 |
|
 |
MilanRasto
Učeň
Registrovaný: Pon, 29.04.2013, 11:35 Príspevky: 13
|
skušal som to aj bez vzduchoveho filtra, s prietokom palivovej sustavi to je podla mna v poriadku lebo ked som povolil holendel tak tam striekalo benzinu veru dosť až moc, sviečky som tiež vimienal, jedni tam boli BOSH druhe DENSO a ešte tam pasovali aj ŠKODA na všetkích to robilo tak isto, ešte kod som otačal s rozdelovačom tak si motor sam pridal asi o 500 až 1000rpm neviem prečo, tie rozvodi zaujmaju aj mna lebo ked som sa pozeral na krit rozvodv tak nevizerali ako keby boli menene, diely boli všetky kupovane podla starich na chlp rovnake,
|
Pon, 29.04.2013, 14:53 |
|
 |
andrej190
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 12.11.2011, 13:20 Príspevky: 1469 Bydlisko: B. Bystrica
|
Ak má vitarka katalyzátor tak skús pozrieť to či nieje zapchatý.. Mne sa na mojej GV rozpadol prvý katalyzátor a trošku sa poupchával a nejaký sajrajt z neho vtlačilo aj do druhého tak mne zmizol výkon tam.. Poprípade skús zbehnúť do servisu a dať si zmerať tlaky motora v akom sú stave toť moje nápady a skúsenosti 
_________________http://www.safeworks.sk - Výškové práce, Pilčícke práce, Elektroinštalácie
|
Pon, 29.04.2013, 18:04 |
|
 |
bobko
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 15.04.2010, 18:34 Príspevky: 321 Bydlisko: Dobšiná
|
andrej190 píše: Ak má vitarka katalyzátor tak skús pozrieť to či nieje zapchatý.. Mne sa na mojej GV rozpadol prvý katalyzátor a trošku sa poupchával a nejaký sajrajt z neho vtlačilo aj do druhého tak mne zmizol výkon tam.. Poprípade skús zbehnúť do servisu a dať si zmerať tlaky motora v akom sú stave toť moje nápady a skúsenosti  Ahoj,plne súhlasím s Andrejom mal som podobný problém a problém bol v kate.Jednoducho vnutro bolo zlomené a zapchalo prietok.Vyhodil som ho a auto šlo ako pred tým. Skús ho vybrať a pozrieť či nie je zapchatý.
_________________ Nissan patrol gr Y61 2,8 wagon.... ex vitarka 1,6 16v wagon....
|
Pon, 29.04.2013, 20:18 |
|
 |
MilanRasto
Učeň
Registrovaný: Pon, 29.04.2013, 11:35 Príspevky: 13
|
no vífuk je po repase ...... ale s katalizatorom sa nerobilo nič tak možno je vžne nejaký zanesený alebo čo...
|
Uto, 30.04.2013, 8:24 |
|
 |
MilanRasto
Učeň
Registrovaný: Pon, 29.04.2013, 11:35 Príspevky: 13
|
už asi viem kde je problem ....... včera som sa šiel odviesť sadnem do auta štartujem a nič ... motor toči toči a nič ani neodpali ...... v rampe kde su vstrekovače nieje vôbec palivo a pred tím tam bolo natlakovane palivo ...... tak asi na 99% odíšlo dopravne čerpadlo .... a pravdepodobne to bolo od začiatku ono lebo som ho kontroloval ako prve a asi nedavalo v tedy dostatočni tlak ale fungovalo teraz už odišlo pravdepodobne totalne
|
Str, 08.05.2013, 19:01 |
|
 |
MilanRasto
Učeň
Registrovaný: Pon, 29.04.2013, 11:35 Príspevky: 13
|
no auto už je spravene ...... problem nebol ani v čerpadle ale nakoniec v elektrike ku čerpadlu .... ale potreboval bi som vedeť par veci ..... či čerpadlo ma stale napetie 12v alebo sa napetie meni a výkon čerpadla tiež ...... a ked necham kluč v polohe II pred štartovanim tak v zadu bzuči ale stale nevipne ho tak bi som potreboval vedeť či ho ma vipať alebo nie alebo sa palivo vracia speť do nadrže .... inak auto ide ko bláznive
|
Uto, 14.05.2013, 9:24 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Mne (nissan) pri kluciku v polohe ACC natlakuje system a vypne sa. Pri zapnutom motore ide nonstop ...
|
Uto, 14.05.2013, 10:10 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|