Dnes je štvrtok 1. mája 2025, meniny má nikto a zajtra Žigmund
Autor |
Správa |
Lubox
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 14.07.2013, 11:33 Príspevky: 144 Bydlisko: Považská Bystrica
|
tomato píše: Kdes to vzal za 19? Tu mas ten drziak za 7,20€ nemusis kupovat dva za styri....
PS: acnejie to uz asi nenajdes Kde tu? Ja som našiel rovnakú skrinku Hella za 19,50 a na inej stránke za 19,79
_________________Aktual a už nafurt ! -> Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8,2” , BF Goodrich AT - expedition specialEX: Š105L, BMW:324d,318is,320i,335i,530dT Indi.,JGCHZJ4.0
|
Uto, 24.09.2013, 10:31 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
romo11 píše: Takéto veci prosím ťa nikomu neraď. Ak si to chceš spraviť takto a svetlá napojiť napriamo bez relé sprav si to, ale neraď to druhým. Keby to bolo takéto jednoduché tak by automobilky už min. 50 rokov nepchali na stretávacia a dialkové svetlá relátka a mohli ušetriť kopu nákladov. Už som tu niekde písal že 2x55W = 110W /12V = 9,2 A. Chcel by som vidieť ten 10 ampérový spínač  Ak nejaký máš daj sem link. Bežne používané spínače a prepínače takéto parametre ani z ďaleka nedosahujú. tak to si ty ten jeden z tych sikovnych elektrikarov... inac nemas pocit ze si mylis ampere a spinaci vykon (dufal som ze ti to trkne)? rele na spinanie spotrebicov na predku su vyhodne najma kvoli tomu ze je tam kopec spotrebicov ku ktorym sa da viest napajanie jednym miestom (stretavacie, dialkove, mozno truba, fen, hmlovky atd). pekne vsetko je v jednom boxe napajane jednym kablom. ich pouzitie nie je kvoli zatazeniu ale rozumnemu usporiadaniu kabelaze.
|
Uto, 24.09.2013, 11:27 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
veru pojem spínací výkon som ešte nepočul...možno to bude nejaká nová veličina od dôb čo som školu vyštudoval  Je pravda že v elektrotechnike nerobím ale niečo si zo školy ešte pamätám. Tie ampére tam proste tečú a ak nemáš dostatočne dimenzovaný spínač tak ti proste zapeče kontakty a spínač zhorí. Preto sa používajú tie relé. Aj keď máš tie relé v jednom boxe a napájané jedným káblom tak každé relé má svoj ovládací + pól a ten aj tak každý jeden je ťahaný z palubnej dosky alebo spínačov pod volantom. Lenže tu stačí tenký káblik na zopnutie relé a nie ku každému spotrebiču kábel 2,5mm2 a hrubšie. Ten spínací výkon si idem doštudovať 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Uto, 24.09.2013, 11:55 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|

romo11 píše: veru pojem spínací výkon som ešte nepočul...možno to bude nejaká nová veličina od dôb čo som školu vyštudoval  Je pravda že v elektrotechnike nerobím ale niečo si zo školy ešte pamätám. Tie ampére tam proste tečú a ak nemáš dostatočne dimenzovaný spínač tak ti proste zapeče kontakty a spínač zhorí. Preto sa používajú tie relé. Aj keď máš tie relé v jednom boxe a napájané jedným káblom tak každé relé má svoj ovládací + pól a ten aj tak každý jeden je ťahaný z palubnej dosky alebo spínačov pod volantom. Lenže tu stačí tenký káblik na zopnutie relé a nie ku každému spotrebiču kábel 2,5mm2 a hrubšie. Ten spínací výkon si idem doštudovať  On tym spinacim vykonom asi mysli to, ze obvodom preteka vacsi prud pokym sa ziarovka rozsvecuje, no to je iba velmi kratokodobe zvacsanie prudu, ktore klesa az pokym ziarovka nieje rozsvietena, potom by prud mal byt konstantny (tak polopatisticky vysvetlene). Nieco sa mi mari ze sme to v skole aj kreslili do grafu. Radsej by som riesil obvod s pouzitim rele ako s nejakym megavypinacom. Citácia: načo slúži relé a aké relé mám pouziť a ako ho zapojiť? http://www.lmgtfy.com/?q=zapojenie+rele
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Uto, 24.09.2013, 12:36 |
|
 |
cec
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 02.10.2012, 14:21 Príspevky: 307 Bydlisko: BORINKA
|
ked sa ti nechce babrat s relatkami, tak zozen vypinac so zabudovanym rele a mas po starostiach. A poistku sa neopovaz dat do stropu! Poistku treba davat co najblizsie k zdroju / baterke.
_________________ Jeep Cherokee XJ 2,1TD 90rv trojdverak - EX Suzuki Samohraj 1,3i - aktual
|
Uto, 24.09.2013, 13:17 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
majstri ak neviete co je el. vykon skuste si zobrat to vase 30A megarelatko z favoritu a vzopnut nim napr. 1 kW kosacku, vsak ta taha len necelych 5A vy mate 30A a potom sa odfodte aj s tym relatkom. ani skola vam nebude treba.
|
Uto, 24.09.2013, 13:43 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
5 Ampérov pri 12 Voltoch je 60 Wattov 5 Ampérov pri 220 Voltoch je 1.100 Wattov
Vidíš ten rozdiel?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Uto, 24.09.2013, 13:50 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
rusty,
nemusíš vedieť všetko, ale keď Ťa niekto znalý vyvedie z omylu, nie je lepšie ďalej už netárať?
|
Uto, 24.09.2013, 18:47 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3297 Bydlisko: Nitra
|
rustycj píše: Asi nie som sikovny autoelektrikar, S tym suhlasim.Mal by si sa naucit na co sluzi relatko.Nemotaj 12 V a 220 V.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Uto, 24.09.2013, 20:01 |
|
 |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
Sorry tu: http://www.narva.sk/default.asp?cls=stoitem&stiid=24457Hm, ked to tak citam.... Vsak si tam jebnite vypinace jak v obyvaku aj s krabicami... Zapoj si svetelnu rampu kde mas 5 az 7 svetiel po 55w cez spinac, alebo taky kompresor na fukanie gum.... A potom sa odfot aj s tym spinacom...a mozno aj s autom, ak ho das na to spravne miesto. A miesat tu spinacie vykony a podobne.... Zacnime sa bavit o rozbehovych prudoch trojfazovych motorov nie? Vsak mozeme zakomponovat aj 380V
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Uto, 24.09.2013, 20:29 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
rozbehový prúd elektromotora je zas iné kategória...to som tu nechcel miešať so žiarovkami 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Uto, 24.09.2013, 20:44 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
kuva dobre sa to tu rozbieha  mozte este aj rozobrat fazove posuny  Ak sa Ti nechce drbat s relatkami tak si zozen 30A vypinac na 12V az 24V-je aj taky v predaji ale otestovany ho nemam  Nechcelo by sa mi mat stale hasicak v ruke  a cakat na plamene z pristrojovky 
Naposledy upravil JOE66 dňa Uto, 24.09.2013, 21:15, celkovo upravené 1
|
Uto, 24.09.2013, 21:14 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
joe ako to že si sa nezapojil skôr ??
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Uto, 24.09.2013, 21:15 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
marisko píše: joe ako to že si sa nezapojil skôr ?? No vies ,,mlada,, ma prednost pred elektrikou 
|
Uto, 24.09.2013, 21:16 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
koncim 110 W a plamene z pristrojovky tak na takyto thinktank nemam diagnozu kazdy kto vie citat s porozumenim a zakladne pocty si zhodnoti vec sam
|
Str, 25.09.2013, 8:32 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|