Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 13.05.2025, 1:00
Dnes je utorok 13. mája 2025, meniny má Servác a zajtra Bonifác




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 54 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Teplovzdušné kúrenie na Bronco (EBERSPACHER B3LC) 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 527
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak toto mi napisal ten predajca z toho bazaru ND webasta:

Dobrý den,

Toto je hodně staré topení,

Palivové čerpadlo nemá, je zde zásobník , který se plní vracečkou.

Vodní čerpadlo je na topení namontováno. Je to práně ten elektromotorek, který jde vidět při pohledu vstupu / výstupu paliva do zásobníku.


a este toto co sa tyka funkcnosti na mojom aute....:

Dobrý den,

Ano je to 5 kW topení, s tím nebude problém.

5kW topení se svého času montovali standardně do LIAZU, a jaký ten má motor.

K rychlejšímu ohřevu můžete maximálně přidat do systému vody kombiventil, aby jste prioritně a max. topil vozové topení.

S pozdravem Petr Šíp.




Zaujimalo by ma ci ma niekto skusenost s tym ze ci sa da spravit z tohto teplovodneho kurenia nejakymy ventilmi taka finta ze sa spravi druhy separatny okruh rozdvojkou a nejakym ventilom z hlavneho motoroveho okruhu. Ten druhy okruh by sluzil na kurenie len priestoru interieru napriklad v zadnej casti kde ktora bude urcena na spanie. Cize by som prepnutim na tento druhy okruh mohol vykurovat len nejaky maly radiator vzadu a nemusel zbytocne kurit motor ked to nieje potreba....

Neviem ci som to napisal zrozumitelne :-D

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Naposledy upravil remco dňa Str, 16.12.2009, 16:43, celkovo upravené 1



Str, 16.12.2009, 15:23
Profil ICQ WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 29.12.2006, 0:52
Príspevky: 220
Bydlisko: Handlová
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ano uz nic nepotrbujes to obehove cerpadlo tam je videt az teraz ked si ho nafotil odspodu.ale co sa tiak paliva tak to ti neporadim ale ma to vstup aj vystup co bezne Webasta nemaju takze to moze fungovat cez tu spatecku ako ti pise.


Str, 16.12.2009, 16:36
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 12.12.2007, 13:46
Príspevky: 26
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neviem ako TVOJE ale moje webasto je "stavane" tak, že sa da naprogramovat jeho chod maximalne na 60 (alebo 80) minut nepamatám sa presne a potom sa samovolne vypne, tak, že neviem či bude celkom vhodne ako bufik na celonočné kurenie

_________________
LL


Štv, 17.12.2009, 11:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3298
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To vodne cerpadlo je vidiet na 6 a 8 fotke.Da sa to prerobit vseliako.Aj na radiator pre spanie cez ventile ktorimi zatvoris predohrev na motor.
1,mne ide jednorazovo spustit na 30 min.Potom sa vypne.
2,Musel by ti ist ventilator na radiatore,bufik a musel by si ho v noci zapinat kedze na teplovodne sa nemontuju termostaty.A to uz je na dalsiu baterku.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Štv, 17.12.2009, 19:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 527
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hej dalsiu baterku akurat dorabam, inak neviem presne ako funguju tie hodiny ale ak sa tam da nastavit napriklad ze bufik sa ma pustat kazdu hodinu na 30min tak by to bolo vpohode cez noc si myslim ale este neviem ci je to mozne nastavit na tych hodinach. Na conrade som nasiel jeden fajn modul stavebnicu, ktory spina 12V svetelnim cidlom. Da sa pod to vlozit mobil a ked sa na neho zavola tak zopne tych 12V lebo display mobilu zasvieti a tym zapne ten modul. stoji to asi 14eur co je fajn. Takto by som si potom chcel spravit dialkovy start toho webasta. No a urcite existuju aj nejake moduly ktore dokazu zopinat za urcitych casovych intervalov k to nedokazu tie hodiny.

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Štv, 17.12.2009, 19:26
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 527
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
chcel by som sa este spytat zasvatenych ako je to s teplovzdusnym kurenim. Mam moznost kupit bud 1800W alebo 3200W. Myslite ze bude stacit na vnutorny priestor bronca aj to 1800W? Obe su eberspacher.

Vdaka

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Sob, 16.01.2010, 16:25
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Bohate! 3,2 kW Ti bude aj na najnižší stupeň kúriť ako besné. :-)

Teda ak sa nechystáš za polárny kruh a nechceš spať holý. :roll:

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Sob, 16.01.2010, 18:24
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15
Príspevky: 2565
Bydlisko: Handlová
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pri webaste air top 2000 som bezne spaval v trenkach a kratkom tricku, niecim zakrity pripadne v beznom spacom pytli., nebol probblem ani pri -15/20 stupnoch. nikdy neslo na plny vykon. to sa potom clovek potil ako kon a nevyspal sa.

zajtra kuknem ake webasto je v druhom aute, tam ide vzdy na minimalny vykon a bohate postacuje.

_________________
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme


Ned, 17.01.2010, 21:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.03.2009, 21:14
Príspevky: 1250
Bydlisko: Lednické Rovne
Odpoveď s citáciou
Poslať .
Len ho ríchlo kúp lebo ak toto príde k nám nič iné ta nezachráni :D :D Obrázok

_________________
Do nedávna Toyota 4Runner 2,4TD potom NISSAN PATROL K 160. 3,3TD+dodatočne i .17 šípi a varené disky, profi šnorchel 8euri. Teraz Jeep Cheroke 4.0i závodní špecial . Land Rover sIII Veterán.Sááb 96.BMW 525i. Jeep Grand Cherokee 3.1td. Mercedes SLC 280 .


Ned, 17.01.2010, 22:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 527
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Oživím túto tému. Nakoniec som do Bronco zohnal teplovzduch Eberspacher B3LC aj s hodinami s plynulou regulaciou vykonu.... Funguje super, vykonu ma až až. Zaujimalo by ma či sa k tomuto modelu (B3LC / D3LC) dá pripojiť nejaké dialkové ovládanie? TP4?

máte nikdo s tým skúsenosť, prípadne ako si vyrobiť :)

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Str, 02.10.2013, 20:00
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 527
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
dandani píše:
Nazdar tusim sa to da napojit na dialkove ovladanie od auta ak mas volne tlacitko a vystup na priimaci napriklad na otvaranie kufra alebo podobne. Aspon viem ze takto mi to vysvetloval pan ked som zhanal info ale na teplovodne nie na teplovzdusne ale podla mna princip bude ten isty.

Inac krasna masina :D:D:D



Vďaka:)

no to je niečo na sposob zopnutia +12V na dialku, ja som skor myslel ci existuje nejake origo riesenie ktore sa zapoji priamo na konektor tych programovacich hodin co mam. Dam sem foto nech mate predstavu co tam mam....

http://carheaters.eu/?35,b3lc-compact-12v

+ hodiny:

Obrázok

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Štv, 03.10.2013, 19:23
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Ja používam dieselovú verziu (D3LC) v spojení s obyčajným otočným regulátorom. Teda bez týždňového programovateľného časovača. Vlastne sa dá tento regulátor použiť aj v spojení s primitívnym jednopovelovým diaľkáčom (napríklad zo setu diaľkového ovládania navijáku). V tomto prípade by si nechal regulátor nastavený na požadovanú teplotu a zapnutý, ale relé diaľkového by držalo bufik vo vypnutom stave rozpojenými kontaktami. Odošleš povel, a relé zopne bufik. Čo sa ti na tomto kutilskom spôsobe neľúbi?

PS: Ináč D3 (rsp B3) je kurwa silný na osobáka......... aj keď sa jedná o broncho :smt017 :-D

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Štv, 03.10.2013, 20:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Ešte doplním, že vlastne k tomu základnému setu na bufíku ide dokúpiť a namontovať až dva druhy diaľkového. Nejaký TP4 a TP41 . Neviem rozdiel. Ale ak máš len základnú kabeláž, musíš meniť potom aj tú. Tam sú totižto pridané najaké tie oné blbosti navyše. Predpokladám, že kabeláž máš rozšírenú na použitie s prog. hodinami. V nej by mala byť zahrnutá aj možnosť pripojiť ten modul s DO.

http://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7100,d.Yms

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Štv, 03.10.2013, 20:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 527
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Tunki píše:
Ja používam dieselovú verziu (D3LC) v spojení s obyčajným otočným regulátorom. Teda bez týždňového programovateľného časovača. Vlastne sa dá tento regulátor použiť aj v spojení s primitívnym jednopovelovým diaľkáčom (napríklad zo setu diaľkového ovládania navijáku). V tomto prípade by si nechal regulátor nastavený na požadovanú teplotu a zapnutý, ale relé diaľkového by držalo bufik vo vypnutom stave rozpojenými kontaktami. Odošleš povel, a relé zopne bufik. Čo sa ti na tomto kutilskom spôsobe neľúbi?

PS: Ináč D3 (rsp B3) je kurwa silný na osobáka......... aj keď sa jedná o broncho :smt017 :-D


Mne sa tento sposob lubi ale ked uz mam tie hodiny programovatelne k tomu tak zistujem ake su moznosti sofistikovanejsieho zapojenie cez ne:)

Bufik je silny to je pravda. Mal som povodne prichystane B1LC ale odisla riadiaca a objavil sa vtedy na ebay za par susnov tento drobec tak som ho zobral.....

chcem si spravit predlzenie cez hadicu az hore do stanu na strechu tak to dokazem nejko uregulovat aby sme sa v tom stane neupiekli. Este ten bufik nemam moc preskusany (je cerstvo nahodeny) takze sa musim zoznamit ako vlastne fuka. Je pravda ze som ale po chvilke pouzivania zistil ze na max vykon je to teda slusny topič:)



Otazka:

s tym jednoduchým otocným ovládacom ti to kúri nonstop az pokial to nevypnes? Mám aj kabelaz s tymto jednoduchym este z B1LC....



EDIT:

vyzera to tak ze staci zohnat to dialkove TP4 a len zapojit dozadu do programovatelných hodín ten príjmac s anténou....

http://autosip.sweb.cz/navody/TP%204.pdf

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Pia, 04.10.2013, 7:56
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Nie. Jednoduchý otočný slúži na nastavenie potrebnej teploty a bufik ju dosiahne. Potom postupne , pri priblížení sa požadovanej teplote , znižuje výkon. Po dosiahnutí teploty prejde do zhasínacieho módu. Vtedy zastaví palivo a dochldí spaľovaciu komôrku. Potom stíchne úplne až do doby, kedy teplota v sledovanom priestore (bufik má nasebe termistor) neklesne pod požadovanú hodnotu. Znova naštartuje a sám zvolí výkon. Teba vlastne nemusí zaujímať, aký výkon práve dáva. Ty máš nastavenú teplotu. Čiže regulátor zostáva celú dobu vykurovania zapnutý, až dokým bufik nevyhodnotí, že nemá palivo alebo je slabá baterka.
Termistor sa dá pripojiť aj externý. Do stanu napríklad.

Ano stačí dokúpiť... v prípade tvojích prog. hodín.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pia, 04.10.2013, 8:25
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 54 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: