Dnes je nedela 11. mája 2025, meniny má Blažena a zajtra Pankrác
Zvýšenie výkonu a úprava spotreby
Autor |
Správa |
michal313
Čumil
Registrovaný: Str, 11.09.2013, 20:22 Príspevky: 5
|
Dobrý večer prajem, ľudia, aký máte názor na zvýšenie výkonu 2,7crd jeepu grand cherokee 2002 ? Jeden známi si to dal spaviť tiež na tomto druhu motora a chváli si to, ale aj tak by ma zaujímali vaše názory a hlavne skúsenosti s tým. Vopred Ďakujem.
|
Štv, 10.10.2013, 21:44 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|
Každé zvýšenie výkonu sa niekde musí prejaviť. Závisí na tom, koľko sa mu pridá. A ako je to so zárukou. Jeepky neviem, ale mám kamaráta, ten má Volvo XC 90 diesel a na ten motor fabrika predáva fabrický čip so zárukou. Už neviem presne o koľko to zodvihne, kámo mi vravel, že po čipe je auto živšie, a dokonca o kus menej papká. Čo je ale najdôležitejšie, je to fabrická úprava so zárukou a nie niečo pofidérneho od garážového kutila. Radšej by som zisťoval, či JEEP nedodáva nejaký fabrický set na zvýšenie výkonu, bolo by to odskúšané a so zárukou.
|
Štv, 10.10.2013, 22:38 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
na VW 1,9TDI po čipe je nižšia spotreba aj o 1l a isto aj na iných autách a nezáleží len na tom o koľko sa zdvihne výkon, ale aj od medzikusu ten je asi najhlavnejší najskor odchádza turbo ale to nie tak celkom kvôli čipu
|
Štv, 10.10.2013, 23:32 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Najskôr si daj auto doporiadku aby bolo aspoň v 95% stave a potom niečo rieš. Veľakrát stačí toto aby mal človek iný pocit z jazdy. U 2,7 je dosť komplikované riadenie motora takže to nieje také jednoduché. Keď si chcel výkon nemal si si kupovať diesel, nato sú iné motorizácie  a klokanov majú dostatok aj v sériovom stave. Každý motor má nejakú výkonostnú rezervu, ale všetko je niečo za niečo, takže ak zdvihnem na jednej strane na druhej sa to prejaví aj v menšej životnosti agregátu. A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 11.10.2013, 9:36 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
trochu poupravím Andreja. 2,7 samozrejme načipovať ide. Ako skoro každý elektronicky riadený common rail diesel. A dokonca celkom úspešne a pozitívne. Akurát že kvôli konštrukcii riadiacej jednotky to nie je je také ľahké a jednoduché ako napríklad VW.
Ale základ je mať motor aj auto v dobrom stave, potom môžeš čipovať.
Spotreba sa v absolútnych hodnotách (merané l / kW) nijak dramaticky neupraví, pri bežnej jazde asi áno ale hlavne kvôli tomu že kvôli zmenám v reakcii na pridanie plynu a "pocit výkonu" skôr zmeníš štýl jazdy.
|
Pia, 11.10.2013, 12:28 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
tie auta sa čipovať daju aj ked maju velku rezervu je to kvoli emisiam kde sa berie nadmorska vyška, kvalita phm atď od výrobcu su auta urobené tak aby tie emisie platili v roznych krajinach preto nie sú auta čipované už od výrobcu, spotreba logicky klesne, netreba na plyn tak tlačiť auto pojde volnejšie, nepotrebuje tak veľa paliva, určite by som nečipoval oslabený motor ako je 1,2TSI od VW a pod. nízky obsah a vysoký výkon už v sérii aj tak sa to kazí Jeep bude mať asi rezervu väčšiu ale s čipom to netreba prehaňať a chybu robia šoféri chcu z toho auta maximum alebo po dlhej trase motor hneď odstavia keď je ešte turbo žeravé a olej ho nestihne schladiť a po čase ho zadre a potom že turbo odišlo kvôli čipovaniu ja len tak 
|
Pia, 11.10.2013, 15:49 |
|
 |
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1042 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
Andrej píše: Najskôr si daj auto doporiadku aby bolo aspoň v 95% stave a potom niečo rieš. Veľakrát stačí toto aby mal človek iný pocit z jazdy. U 2,7 je dosť komplikované riadenie motora takže to nieje také jednoduché. Keď si chcel výkon nemal si si kupovať diesel, nato sú iné motorizácie  a klokanov majú dostatok aj v sériovom stave. Každý motor má nejakú výkonostnú rezervu, ale všetko je niečo za niečo, takže ak zdvihnem na jednej strane na druhej sa to prejaví aj v menšej životnosti agregátu. A. motor je treba dat do poriadku a klokani su tam hned ale sai najlepsie je ist do benzynoveho motora
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Pia, 11.10.2013, 21:40 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Klokan píše: ale sai najlepsie je ist do benzynoveho motora jo jo, benzyn je benzyn  pre tvrďákov 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pia, 11.10.2013, 23:26 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
OGO píše: Radšej by som zisťoval, či JEEP nedodáva nejaký fabrický set na zvýšenie výkonu, bolo by to odskúšané a so zárukou. Dodáva, fabricky so zárukou a volá sa HEMI 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Sob, 12.10.2013, 8:18 |
|
 |
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1042 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
romo11 píše: Klokan píše: ale sai najlepsie je ist do benzynoveho motora jo jo, benzyn je benzyn  pre tvrďákov  tolka hanba prepacte pani ucitelka v pohode clovek sa uci cely zivot a aj tak zomre ako blby
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Sob, 12.10.2013, 18:05 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
VladoKe po case aj ten hemi sa zunuje a nestaci  ideal by bol 6,1hemi SRT alebo z vipera 8 litrovy s kompresorom-sak spotreba sa aj tak kolise pri30litroch 
|
Sob, 12.10.2013, 19:47 |
|
 |
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 480 Bydlisko: Partizanske
|
u klasickeho turbo diesel napr pajero 2,5 td 73kw tam sa ten výkon asi nedá moc zväčšovať či ?! takych 10-15 PS by sa hodilo 
_________________ L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,
|
Sob, 12.10.2013, 21:09 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|

Treba rovno povedať aj to, že klasické zvýšenie výkonu motora, ako sa to u nás praktizuje, je takzvané čipovanie, to jest, zjednodušene povedané, motor pracuje podľa inej mapy. A to je asi tak všetko. Riadne navýšený výkon je ale zložitejší proces. Ako to tu už majstri povedali, základ je aby bol motor OK. No a potom sa do toho dá pustiť – teda vyššý výkon znamená viac paliva – upraviť vstrekovacie čerpadlo, viac paliva potrebuje viac vzduchu – teda zvýšiť plniaci tlak turba, zvýšený plniaci tlak predstavuje zvýšenú teplotu vzduchu, to znamená menej kyslíka, tak ideme do väčšieho madzichladiča, viac spáleného paliva znamená viac splodín, teda treba lepšie spriechodniť výfuk, aby spaliny lepšie vedeli odchádzať a nebrzdili výfukovú fázu, teda viac ho otvoriť, viac vyrovnať ostré lomy, záhyby, zväčšiť užitočný prierez, no potom sa môže vyskytnúť zvýšený hluk, tak treba laborovať s tlmičom. Potom to všetko tak doladiť, aby to prešlo cez STK, EK. Toto je len hrubý náčrt. Koľko reálne koníkov pribudne, je amatérsky ťažko odhadnúť, ale chlapci z tejto stránky majú dobré referencie : http://bhmotorsport.sk/Potom by sa asi oplatilo spraviť prepočet – koľko peniažkov bolo potrebné naliať do tejto úpravy, a koľko som z toho reálne získal koníkov, a potom to reálne porovnať s tými HEMI – benziňákmi. Totižto sa kľudne môže stať, že natlačené investície do úpravy diesla sa vyrovnajú cene silného benziňáka aj so spotrebou.
|
Sob, 12.10.2013, 21:30 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
OGO  A pre viac informácií už o konkrétnych detailoch doporučujem Harley-a z českého fóra Prípadne ak máš oko seba niekoho kto jazdí rallye, tam sa určite veľa dozvieš. Ak však chceš len taký základ, tak vymeň filter za ľahkopriepustný K&N, k tomu kúp ladené výfukové zvody a flowmaster a máš pár koníkov za málo peňazí a budeš to cítiť 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 13.10.2013, 6:59 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
VladoKE píše: A pre viac informácií už o konkrétnych detailoch doporučujem Harley-a z českého fóra Vlado OK, ale Tomáš sa dieselom nevenuje VladoKE píše: Ak však chceš len taký základ, tak vymeň filter za ľahkopriepustný K&N, k tomu kúp ladené výfukové zvody a flowmaster a máš pár koníkov za málo peňazí a budeš to cítiť  Na atmosférickom benzíne áno. Na 2.7 CRD ti tieto úpravy budú tak na 2 veci. KN filter síce odľahčí sanie, ale keďže tento motor má presný metering množstva vzduchu tak je to úplne jedno. Ladené zvody na CRD jedine zložito vypočítať a vyrobiť ale neviem na čo, keď hlavným reštriktorom je turbo a jeho regulácia. Flowmaster síce zmení zvuk, ale to je asi tak všetko čo to tomu dieselu prinesie. 2Medal41: dá sa to aj tam, ale na mechanickej báze. Zmeníš plniaci tlak, upravíš dávku paliva...
|
Ned, 13.10.2013, 11:29 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|