Dnes je sobota 28. júna 2025, meniny má Beáta a zajtra Peter a Pavol, Petra
najlepsi (spolahlivost, schopnosti...) OFFroad do 3500eur
Autor |
Správa |
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2165 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|

Ja som Jeep pozitív, takže môj názor nebude objektívny  Ja som si kupoval ZJ, lebo je to auto presne aké potrebujem. Hľadal som dlhé auto, aby som vedel na ňom cestovať. Pevné obe nápravy boli kritérium. Výzor tiež hral rolu. Na aute jazdím aj do práce a podobne, takže aj komfort bol dôležítý. A kedže Jeep sa takýmto autám venuje už veľmi dlho, takže vedia čo robia. Keď som sa previezol prvý raz na Grande ZJ hneď som vedel, že iné auto nechcem. Moja voľba sa mi potvrdzuje vždy keď sa na ňom veziem. Prechodnosť ma pozitívne prekvapila, komfort lepší ako u niektorých teraz vyrábaných autách. Výkon 5.9 V8 netreba ani komentovať. Proste nemám tomu autu čo vytknúť. K tomu WJčku čo si pridával. Je tam dosť citliví taliansky motor VM, ktorý vyžaduje jemnejšie zaobchádzanie. Ak WJ v nafte, tak 2,7 od Mercedesu, ale osobne by som už do nafty nešiel. EDIT: Ešte k tomu načo si sa pýtal. Mal som diesla, má svoje výhody ako nižšia spotreba, plynulý nárast krútiaceho momentu (čo je v teréne celkom pozitívne), lenže nieje taký blbuvzdorný ako benzín. Osobne mi viac vyhovuje automat, kedže je to pohodlnejšie a v teréne to dosť pomôže. Čo sa týka modelov, XJ je legenda, ale na môj vkus moc sparťanský + zadné listové pruženie nieje to pravé orechové, ZJ je z môjho pohľadu úplný ideál čo sa týka pomer cena:komfort:offroad. WJ je pre mňa už moc buržoácia (snáď sa tým nikoho nedotknem). Diely na Jeep rastú doslova na stromoch. Na nete sú stovky Jeepov na rozpredaj. Nevýhoda, ktorá mne najviac vadí je použitie amerických (cólovích) rozmerov niektorých šrób atď. ale s tým sa dá žiť Rád by som Ti čo to popísal aj o Suzuki alebo iných značkách, ale nemám s nimi skúsenosť.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
Naposledy upravil Luther dňa Štv, 24.10.2013, 15:54, celkovo upravené 1
|
Štv, 24.10.2013, 15:43 |
|
 |
snns
Učeň
Registrovaný: Str, 09.10.2013, 19:36 Príspevky: 59
|
to Luther: vdaka za odpoved. to all: v sobotu by som to auto ( http://jeep-grand-cherokee.autobazar.eu ... 19975.html) chcel ist pozriet. dovtedy musim zohnat co najviac informacii. napiste mi prosim cokolvek, co sa mi moze hodit.
|
Štv, 24.10.2013, 15:53 |
|
 |
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2165 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
Auto vyzerá zachovalé, v teréne nejazdené. Ale dávaj si pozor, bazár vždy chce zarobiť. Hlavne auto poriadne popozeraj, poskúšaj, nechaj povrčať. Popočúvaj aký má chod za studena/ za tepla. Skús automat, či radí plynulo, netrhá. Ak bude možnosť, skús aj náhon aj redukciu. Ak je mŕtva viskospojka, ktorá zapína automaticky predok, tak pri zatáčaní bude auto krížiť, teda bude sa pretláčať zadok s predkom. To isté aj ak je mŕtvy samosvor, pri zatáčaní bude vnútorné koleso šmýkať. Najlepšie bude, ak pôjdeš s niekým ,čo sa do toho vyzná. Aby si sa nepopálil. Držím palce a šťastnú ruku pri kúpe.
Inak, moc si od neho nesľubuj. Ako pozerám, to auto tam majú od zimy, takže to asi nebude až taká cukornička.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
Naposledy upravil Luther dňa Štv, 24.10.2013, 16:13, celkovo upravené 1
|
Štv, 24.10.2013, 16:03 |
|
 |
Lubox
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 14.07.2013, 11:33 Príspevky: 144 Bydlisko: Považská Bystrica
|
Tak ešte počkať na vyjadrenie niekoho z WJ čkom, pretože si písal najlepšie schopnosti v teréne. No ja som práve koli tomu podradil na ZJ, keďže servis nieje až taky strašný, hlavne ceny, a WJ je namna už také skôr SUV do mesta.
_________________Aktual a už nafurt ! -> Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8,2” , BF Goodrich AT - expedition specialEX: Š105L, BMW:324d,318is,320i,335i,530dT Indi.,JGCHZJ4.0
|
Štv, 24.10.2013, 16:13 |
|
 |
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2165 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
Obráťme ho na našu vieru 
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Štv, 24.10.2013, 16:14 |
|
 |
snns
Učeň
Registrovaný: Str, 09.10.2013, 19:36 Príspevky: 59
|
vdaka vierozvestcovia za postrehy a rady!  trial jazdit nebudem. viem, ze to nema ram, ale predpokladam, ze by mi to malo stacit. sice som na zaciatku hlasal ortodoxnejsie myslienky, ale bude to pouzivat aj moj brat (ja len cez vikendy). a mozno ma to chyti az tak, ze prestanem tlacit prachy do motorky a vrhnem sa na tuto vasu celorocnu zabavu a kupim nieco hardcorovejsie a potom uz budem len dvihat a dvihat a dvihat... ako vas zakon kaze 
|
Štv, 24.10.2013, 16:37 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
3,1TD - OMG ! Akože nič proti keď je to nové, ale inak by som to nechcel ani na ND. Ale keď už teda : pozri či netečie olej na spoji medzi motorom a prevodovkou. Častá závada a u 3,1 navyše blbá konštrukcia (slabý a praskajúci medzikus) a drahá oprava prevodovka musí radiť pekne bez trhania za tepla aj za studena, AT olej nesmie smrdieť spáleninou a musí byť pekný jasnočervený. Ak povedia že ho menili tak chci vidieť fľašu alebo minimálne typ a značku oleja čo tam naliali pozri či netečie prevodka riadena a či nemá vôľu na hriadeli smerom k pittmanke, pozri čo tam je za olej prídavku odskúšaš len za jazdy - to uvidíš sám motor je klasický komôrkový diesel, takže obvyklé veci. Pozri sí dátumy na hlavách, uvidíš či niekto menil. Popočúvaj podozrivé zvuky, popozeraj úniky kvapalín, pozri viskospojku vetráka chladenia... v interiéri najčastejšie odchádzajú klapky kúrenia a vyhrievanie sedačiek no a plus všetky iné veci ako pri kúpe každej jazdenky
|
Štv, 24.10.2013, 16:38 |
|
 |
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2165 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
Omyl, neviem ako WJ ale ZJ má rám, aj keď nie v pravom slova zmysle. Je to kvázi polorám, čiže rám a na ňom navarená karoséria. Robí to iba Jeep a Lada Niva 
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Štv, 24.10.2013, 16:41 |
|
 |
snns
Učeň
Registrovaný: Str, 09.10.2013, 19:36 Príspevky: 59
|
Luther píše: Omyl, neviem ako WJ ale ZJ má rám, aj keď nie v pravom slova zmysle. Je to kvázi polorám, čiže rám a na ňom navarená karoséria. Robí to iba Jeep a Lada Niva  mozno si len zle pamatam precitane aj nova grand vitara ma takyto 'poloram'
|
Štv, 24.10.2013, 16:54 |
|
 |
snns
Učeň
Registrovaný: Str, 09.10.2013, 19:36 Príspevky: 59
|

palo-cherokee píše: 3,1TD - OMG ! Akože nič proti keď je to nové, ale inak by som to nechcel ani na ND. Ale keď už teda : pozri či netečie olej na spoji medzi motorom a prevodovkou. Častá závada a u 3,1 navyše blbá konštrukcia (slabý a praskajúci medzikus) a drahá oprava prevodovka musí radiť pekne bez trhania za tepla aj za studena, AT olej nesmie smrdieť spáleninou a musí byť pekný jasnočervený. Ak povedia že ho menili tak chci vidieť fľašu alebo minimálne typ a značku oleja čo tam naliali pozri či netečie prevodka riadena a či nemá vôľu na hriadeli smerom k pittmanke, pozri čo tam je za olej prídavku odskúšaš len za jazdy - to uvidíš sám motor je klasický komôrkový diesel, takže obvyklé veci. Pozri sí dátumy na hlavách, uvidíš či niekto menil. Popočúvaj podozrivé zvuky, popozeraj úniky kvapalín, pozri viskospojku vetráka chladenia... v interiéri najčastejšie odchádzajú klapky kúrenia a vyhrievanie sedačiek no a plus všetky iné veci ako pri kúpe každej jazdenky velka vdaka za ten popis. ja mam z dieslov celkovo paniku, ale z toho co si mi napisal, uz tu 3,1TD nechcem  a tie 2,7crd a 2,5crd su relativne ok? tie 2,5crd su v KJ. a co hovoris celkovo na KJ? a co ten 2,5TD v ZJ? pekne som to zmachlil dokopy, ze? 
|
Štv, 24.10.2013, 17:02 |
|
 |
Lubox
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 14.07.2013, 11:33 Príspevky: 144 Bydlisko: Považská Bystrica
|
A co takto popísať čo si predstavujes za vlastnosti v teréne atď. Lebo asi tu začneme rozpisovať výhody a nevýhody modelov WJ a ZJ. Z mojej strany, keďže som donedávna bol diesel fan, takže som pokukoval po jednoduchom aute,nenarvanom elektronikou v každej možnej srande (WJ) , takže najskôr som pokukoval po WJ 3.1, nakoľko som počul veľa zapornych vecí, tak som preorientoval na 2,7 coz je motor jedna báseň. No nakoniec po zvážení aké diely sú na WJ a ZJ som sa jednoznačne rozhodol pre ZJ z klasickým motorom 4.0 R6, jedna hlava, menej problémov (teraz má začnú v8mičkari komentovať  )
_________________Aktual a už nafurt ! -> Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8,2” , BF Goodrich AT - expedition specialEX: Š105L, BMW:324d,318is,320i,335i,530dT Indi.,JGCHZJ4.0
|
Štv, 24.10.2013, 17:15 |
|
 |
snns
Učeň
Registrovaný: Str, 09.10.2013, 19:36 Príspevky: 59
|
 toto vyzera zaujimavo a podla dodanych informacii aj celkom transparetne http://jeep-grand-cherokee.autobazar.eu/40-limited-at-id3691241.html
|
Štv, 24.10.2013, 17:18 |
|
 |
snns
Učeň
Registrovaný: Str, 09.10.2013, 19:36 Príspevky: 59
|

Lubox píše: A co takto popísať čo si predstavujes za vlastnosti v teréne atď. Lebo asi tu začneme rozpisovať výhody a nevýhody modelov WJ a ZJ. Z mojej strany, keďže som donedávna bol diesel fan, takže som pokukoval po jednoduchom aute,nenarvanom elektronikou v každej možnej srande (WJ) , takže najskôr som pokukoval po WJ 3.1, nakoľko som počul veľa zapornych vecí, tak som preorientoval na 2,7 coz je motor jedna báseň. No nakoniec po zvážení aké diely sú na WJ a ZJ som sa jednoznačne rozhodol pre ZJ z klasickým motorom 4.0 R6, jedna hlava, menej problémov (teraz má začnú v8mičkari komentovať  ) teren som nikdy nejazdil, takze toto bude len na take skumanie a otukavanie. urcite nie trial a urcite nie len polne cesty. nieco medzi. ja viem, medzi je toho vela. ako to opisat... stacilo by mi nieco, co zvladne napriklad suzuki grand vitara. cize nemusi byt uplne off (i ked moze), ale ak uz len suv, tak drsnejsie. ja viem, ze tu ste uz vsetci niekde inde a na vase auta uz len namontovat gulomety a mozete sa ist nahanat s tankami, ale ja tak daleko este nie som 
|
Štv, 24.10.2013, 17:24 |
|
 |
Lubox
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 14.07.2013, 11:33 Príspevky: 144 Bydlisko: Považská Bystrica
|
Ja som tiež terén nikdy nejazdil, preto som bral ZJ, čiže keď ma kdesi náhodou smykne o strom bokom,alebo má zvezie na blate a dochrumam nárazník tak mi toho nebude ľúto. Teda, bude ale nie až tak ako na,, novsich autách " (r.v. 2000+)
_________________Aktual a už nafurt ! -> Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8,2” , BF Goodrich AT - expedition specialEX: Š105L, BMW:324d,318is,320i,335i,530dT Indi.,JGCHZJ4.0
|
Štv, 24.10.2013, 17:46 |
|
 |
Lubox
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 14.07.2013, 11:33 Príspevky: 144 Bydlisko: Považská Bystrica
|
Jaaaj a ešte to som chcel. Offroad do 3500e kupis vpohode. Ale zrazu sme pri cenách hraničiacich 5000. Pozor,za zaklad. Ak kupis OFFa za 3000 . Ďalších 2000 vlozis do jemných úprav tak si hneď o triedu vyššie,čí sa tyka vlastnosti.
_________________Aktual a už nafurt ! -> Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8,2” , BF Goodrich AT - expedition specialEX: Š105L, BMW:324d,318is,320i,335i,530dT Indi.,JGCHZJ4.0
|
Štv, 24.10.2013, 17:59 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|