Dnes je piatok 9. mája 2025, meniny má Roland a zajtra Viktória
Autor |
Správa |
Dondo
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 05.10.2013, 22:10 Príspevky: 343 Bydlisko: Piešťany
|
A najdem tento srob teda aj na xj?
Odoslané z HTC One cez Tapatalk 2
_________________ Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 H.O. Overland
Jeep Grand Cherokee ZG, 4.5" Rubicon Express Long Arm, 35" Silverstone MT 117 Extreme, navijak, CB, pevnostaky, Ford 8.8 + OX locker, Dana 30 high pinion vystuzena + RCV poloosi, WARN ZEON 12
|
Str, 30.10.2013, 18:29 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Pred hodinou sme takto myslím aspoň o 30% pomohli práve XJ
Ale pozor, ak máš auto s liftom, a povodny typ spojovacky, moze byt nestabilita spôsobená inými faktormi ako vola v riadení , tomu autu sa totiž geometria v podstate neustále mení za jazdy, asi si inžinieri za mlákou snupli ked toto vymysleli...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 30.10.2013, 18:49 |
|
 |
Dondo
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 05.10.2013, 22:10 Príspevky: 343 Bydlisko: Piešťany
|
Nie nie, ja mam svoje XJ uplne v seriovom stave  ...nepocitam radio a repro...dakujem zajtra sa na to pozriem. Je to niekde navrchu tej rozvodky riadenia? Odkontrujem, dotiahnem, poskusam, zakontrujem a finito?
_________________ Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 H.O. Overland
Jeep Grand Cherokee ZG, 4.5" Rubicon Express Long Arm, 35" Silverstone MT 117 Extreme, navijak, CB, pevnostaky, Ford 8.8 + OX locker, Dana 30 high pinion vystuzena + RCV poloosi, WARN ZEON 12
|
Štv, 31.10.2013, 0:41 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
No. Zas tak jednoducho nie, pozri najskor volu ložiska nad pitmankou... Potom mierne dotiahnuť. Vyskúšať sa previezť, či sa vracia volant a to opakujes, kým to bude lepšie... My sme to včera robili asi na 5x Znovu pripomínam, že to nie je všeliek, ale vacsinou pomoze Ako sa hovorí, za málo peňazí celkom slušná MP3 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 31.10.2013, 7:47 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Som zabudol, ak tam mas elektrický ventilátor, treba dať von, aby si sa k tomu dostal
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 31.10.2013, 7:48 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|

RADOFFROAD píše: No, musím odborníkov na Jeep trochu poopraviť, síce tá skrutka navrchu nie je primárne na nastavenie vole v zuboch, ale je pravda, že na 60% aut sme dosiahnutím dosiahli obrovské zlepšenie, pretože často je vola na spodnom ložisku hriadele pre pitmanku a to sposobuje volu vo volante... Ďalšia vec je, že podružny jav je, že tým dotiahnutím sa aj mierne posunú zuby medzi sebou. Čo je pozitívne, a keďže toto je jednoduchý zásah, odporúčam to vždy aspoň skúsiť... Dobrý rada nad zlato nič v zlom. Vôľu na zuboch prevodky vymedzuješ zpredu na centrálnej matici, Týmto spôsobom (dotiahnutým hornej skrutky) to odstrániš na nejakú chvíľu akurát potom môžeš hodiť prevodku do koša nakoľko tá voľa tam bude ešte väčšia ako bola predtým. nehovoriac potom že ľuda naháňajú aj horné kryty, lebo doťahujú doťahujú a vôľa je neustále až ho prasknú. Ak má vôľu a hýbe sa mu hriadeľ do boku tak v prvom rade treba vymeniť ložisko, nadstaviť zubovú vôľu ako predpisuje výrobca a potom v súčinnosti dostavovať tú hornú skrutku. A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 31.10.2013, 12:15 |
|
 |
Dondo
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 05.10.2013, 22:10 Príspevky: 343 Bydlisko: Piešťany
|
Ventilator mam povodny na viskospojku..idem sa na to pozriet.
Odoslané z HTC One cez Tapatalk 2
_________________ Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 H.O. Overland
Jeep Grand Cherokee ZG, 4.5" Rubicon Express Long Arm, 35" Silverstone MT 117 Extreme, navijak, CB, pevnostaky, Ford 8.8 + OX locker, Dana 30 high pinion vystuzena + RCV poloosi, WARN ZEON 12
|
Štv, 31.10.2013, 13:13 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

RADOFFROAD píše: No, musím odborníkov na Jeep trochu poopraviť, Rado nie som si istý či poopraviť.... RADOFFROAD píše: síce tá skrutka navrchu nie je primárne na nastavenie vole v zuboch, Ani primárne, ani sekundárne a ani inak. RADOFFROAD píše: ale je pravda, že na 60% aut sme dosiahnutím dosiahli obrovské zlepšenie, pretože často je vola na spodnom ložisku hriadele pre pitmanku a to sposobuje volu vo volante... Ďalšia vec je, že podružny jav je, že tým dotiahnutím sa aj mierne posunú zuby medzi sebou. Čo je pozitívne, a keďže toto je jednoduchý zásah, odporúčam to vždy aspoň skúsiť... Krátkodobo a pocitovo áno, ale z dlhodobého hľadiska ste tej prevodke pomohli do hrobu. Jediné čo sa tou skrutkou nastavuje je vzdialenosť pastorka šneku od ozubenia na hlavnej hriadeli (tej čo ide smerom dole k pittman arm). Slúži to na nastavenie sily, ktorou sa vracia volant do stredu. A pretože zuby na tej hriadeli sú rezané asymetricky a na krajoch sú väčšie ako v strede, tak po nesprávnom pritiahnutí dochádza k veľkému pnutiu práve v krajných polohách. Výsledkom je "sekajúce" riadenie, opotrebený šnekový valec, prasknutý vrchný dekel prevodky a tak podobne. Takže pokiaľ presne nevieš čo robíš a nepoznáš konštrukciu a spôsob nastavovania a vymedzovania vôlí tak ja to skúšať neodporúčam
|
Štv, 31.10.2013, 13:22 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Napísal si skoro to isté čo ja, len premudrelejsie, jasne som niekoľkokrát napísal, že to treba ladiť s citom a skúšať, a že to nepomôže každému. Absolútne nič nehrozí ak sa to doladí ako píšem...
Koniec koncov, toto nie je len u Jeepa ...
Neviem, či to upozornenie na konci si myslel všeobecne, alebo na mňa, ak na mňa, tak sa len pousmejem, ak všeobecne, tak myslím, že dosť podrobne som popísal, ako mozu skúsiť, buď budú úspešní alebo nie a vyhľadajú odbornú pomoc... Jasne tam píšem, že mozu nastať prípady, že to budú musieť vrátiť, ale potom jedine riadenie von, táto skúška je pol hodiny, nie je čo stratiť...
Mimochodom ďalší poznatok je, že pri väčších kolesách sa celé riadenie hýbe niekolko dosť milimetrov, čo sposobuje ďalšiu akoby volu, skrátka sasi, alebo teda polsasi sú z papiera... Vyriešili sme to podlozenim... V mieste najväčšej páky...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 31.10.2013, 14:35 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

RADOFFROAD píše: Napísal si skoro to isté čo ja, len premudrelejsie, jasne som niekoľkokrát napísal, že to treba ladiť s citom a skúšať, a že to nepomôže každému. Absolútne nič nehrozí ak sa to doladí ako píšem...
Koniec koncov, toto nie je len u Jeepa ... No nie úplne. Tam sa toho moc "ladiť" nedá a ak máš k tomu navyše aj veľké kolesá tak sa to blbo skúša. Takže práve tam hrozí že sa to pojebabre RADOFFROAD píše: Neviem, či to upozornenie na konci si myslel všeobecne, alebo na mňa, ak na mňa, tak sa len pousmejem, Všeobecne. Ale štartuješ dobre RADOFFROAD píše: ...mozu skúsiť, buď budú úspešní alebo nie a vyhľadajú odbornú pomoc... Jasne tam píšem, že mozu nastať prípady, že to budú musieť vrátiť, ale potom jedine riadenie von, táto skúška je pol hodiny, nie je čo stratiť... v tomto je práve u saginaw prevodky to riziko, že pocitovo tá vôľa dosť zmizne a potom sa po mesiaci-dvoch prejaví oveľa horšie. Takže to upozornenie som myslel presne tak ako som ho napísal. RADOFFROAD píše: Mimochodom ďalší poznatok je, že pri väčších kolesách sa celé riadenie hýbe niekolko dosť milimetrov, čo sposobuje ďalšiu akoby volu, skrátka sasi, alebo teda polsasi sú z papiera... Vyriešili sme to podlozenim... V mieste najväčšej páky... to nie je len problém XJ/ZJ ale aj TJ a iných áut. A hrozí aj vytrhnutie prevodky alebo vylomenie úchytu z jej telesa. Výztuha rámu v mieste montáže prevodky je pre Jeep relatívne bežná vec, vyrába to X firiem. Takisto ako priečnu výztuhu "krku" prevodky. Keď to zoberieš geometricky, tak na aute s tuhou nápravou, prevodkou riadenia na šasi a panhardkou pôsobí sila prevodky cez štuchačku oproti panhardke a jej uloženiu. Ak chceš tieto sily eliminovať (presunúť inam) tak jediné riešenie je hydroassist alebo full hydro riadenie.
|
Štv, 31.10.2013, 17:06 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|