Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
ako dat zabrat syntetickemu lanu?
Autor |
Správa |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
Ruby dakujem.Ja do terenu mam Patrola ale pajera uz dlho nevydrzia a nove mi nerezu tak som skusal toyotu aj rubicon a ten rubicon sa mi pozdava na cestu+do lahsieho terenu+3,7benzin motor a gumy ideal33 s upravou podvozku .Tak zhanam neake info od viac majitelov.
|
Uto, 10.12.2013, 16:34 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Turek píše: Jenki a to je cisty silikonovy olej alebo je v tom aj nejaka prisada? ale to na spreji asi nebude pisane. ide mi o to ze co to spravi ked to nastriekam len obycajnym silikonovym olejom. Toto fakt netuším ale nejaké "riedidlo" tam zrejme je. Lano to nepoškodzuje, je to originál na syntetické laná Dyneema. Inak, ja som spokojný užívateľ, nie predajca alebo distribútor, takže čo obsahuje ten spray fakt neviem. Dal som to sem preto, lebo som naozaj bol spokojný s výsledkom minulú zimu resp. rok.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 10.12.2013, 22:28 |
|
|
Turek
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 20:49 Príspevky: 305 Bydlisko: Strezenice-City
|
nevadi, stejne dakujem za odpoved aj za radu. skusim to objednat a hned to nastriekam. na jednej nemenovanej akcii boli nemenovany predajcovia navijakov a prislusenstva a ked som sa ich pytal ze cim sa osetruje syntetika tak sa na mna divali ako na mimozemstana. az tu od teba som sa dozvedel co sa da pouzit.
_________________5,2 plyňák V8, postupne sa začína podobať na auto
|
Uto, 10.12.2013, 23:59 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Veď preto som to sem dal. Keďže som jedno lano trhol celkom dramaticky, snažil som sa to ďalšie kúpiť kvalitné a tiež zistiť, čo treba urobiť, aby aj niečo vydržalo. Dozvedel som sa, ako ho zapletať, ako zaistiť záplet, ako, teda čím lano ošetriť. Celkom dosť informácií, ktoré mi predtým chýbali. A preto aj tieto info posúvam ďalej však nás je tu dosť, čo to potrebujeme vedieť. Doteraz môžem syntetiku iba chváliť, som zvedavý, ako dlho toto lano vydrží, minulú zimu som jazdil denno-denne Pajerom a ten soľný kúpeľ sa nejak musel podpísať aj na lane.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 11.12.2013, 0:23 |
|
|
Rubi
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.05.2012, 22:16 Príspevky: 86 Bydlisko: Banska Bystrica
|
V horeuvedenom spreji je nejaké riedidlo, možno lieh alebo alkohol,nakoľko sa po nastriekaní pomerne rýchlo vyparí.
|
Str, 11.12.2013, 0:51 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Ano, je to tak, je to aj niekde v popise, preto je rýchlo penetrovaný aj stred lana. Dnes som robil záplet očnice na hák, trošku som to pofotil, aj spôsob ako konzervujem lano, zajtra dám fotky. Je vidieť aj nástroje, ktoré treba.
Používam lano DynaForce priemer 10mm, pevnosť v trhu 110kN/ťah 122kN, váha 6,0kg na 100m, čiže moje 45metrové lano má necelé 3kg.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 17.12.2013, 1:14 |
|
|
Srdcom Offroadman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 29.12.2012, 21:30 Príspevky: 672 Bydlisko: Trenčín-Opatová
|
já by som syntetiku nechcel,neviem neverím mu,resp. neverím jeho pevnosti tak ako ocelovému lanu
_________________ Sex je pre chudobných,My bohatí jazdíme OFF-ROAD
keby niečo,treba volať na 0948 718 350
Škoda 125 L Felícia 1.3 BMM
EX Hyundai Galloper 2.5 tdi Felícia 1.6 mpi
|
Uto, 17.12.2013, 1:23 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Pokojne ju nechci ďalej syntetike ani veriť nemusíš to nie je o dôvere ale o fyzike. Inak povedané, 1kg peria nie je ľahší ako 1kg železa. Nie som predajca, nerobím reklamu, píšem svoje skúsenosti pre tých, čo to lano potrebujú a používajú. Pre tvoju info, oceľové lano rovnakých parametrov (Nordforest Log-Line): priemer 11mm, pevnosť 118kN, hmotnosť 65,5kg na 100m. Teda pri dĺžke 45m (ktorá by sa mi už na bubon nevošla kvôli priemeru) by som vozil naviac 29,48kg ocele namiesto 2,7kg syntetiky. Nehľadiac na to, že pri roztrhnutí oceľového lana hrozí, že ten odtrhnutý koniec niekoho zabije - na rozdiel od roztrhnutej syntetiky (príklad V.Slavkov 2010, špeciálka 6).
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 17.12.2013, 9:39 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Jenki, tak si pusti na nohu 1kg peria a potom 1kg železa. Hneď uvidíš čo je ťažšie . Tiež by som chcel syntetiku, ale keďže predpokladám ťahanie lana po zemi a kameňoch, tak pôjdem do ocele. Inak som "prosyntetický" .
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Uto, 17.12.2013, 10:05 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
2 Martinoff: Áno, musíš vedieť, načo to potrebuješ. Dretie o zem pre syntetiku nie je - ale túto chybu som dopustil iba raz (nečakaná aktivita bratra na výjazde v Čechách máj 2010), odvtedy si dávam pozor. Tie fotky sú tu. Príloha:
Resize of P1000951.JPG [ 78.5 KiB | Zobrazené 8368 krát ]
Príloha:
Resize of P1000952.JPG [ 79.1 KiB | Zobrazené 8368 krát ]
Príloha:
Resize of P1000953.JPG [ 77.64 KiB | Zobrazené 8368 krát ]
Príloha:
Resize of P1000954.JPG [ 68.6 KiB | Zobrazené 8368 krát ]
Príloha:
Resize of P1000955.JPG [ 86.95 KiB | Zobrazené 8368 krát ]
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 17.12.2013, 10:29 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
a výsledok Príloha:
Resize of P1000956.JPG [ 84.18 KiB | Zobrazené 8368 krát ]
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 17.12.2013, 10:30 |
|
|
Srdcom Offroadman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 29.12.2012, 21:30 Príspevky: 672 Bydlisko: Trenčín-Opatová
|
Martinoff to dobre napísal a hlavne pri mojom tatkovi čo chce furt čosi ťahať tak nato syntetika neni
proste neviem ale mne sa zdá že syntetika neni pevnejšia ako ocelové lano preto neverím syntetike a jej pevnosti
_________________ Sex je pre chudobných,My bohatí jazdíme OFF-ROAD
keby niečo,treba volať na 0948 718 350
Škoda 125 L Felícia 1.3 BMM
EX Hyundai Galloper 2.5 tdi Felícia 1.6 mpi
|
Uto, 17.12.2013, 17:57 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Srdénko, nech sa ti to zdá, však si ho nekupuj. Píšem to pre tých, čo syntetické lano používajú.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 17.12.2013, 23:09 |
|
|
Srdcom Offroadman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 29.12.2012, 21:30 Príspevky: 672 Bydlisko: Trenčín-Opatová
|
tak ale ja čakám že mi to tu niekto lepšie vysvetli v čom je lepšia syntetika ako ocel
_________________ Sex je pre chudobných,My bohatí jazdíme OFF-ROAD
keby niečo,treba volať na 0948 718 350
Škoda 125 L Felícia 1.3 BMM
EX Hyundai Galloper 2.5 tdi Felícia 1.6 mpi
|
Str, 18.12.2013, 0:45 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Syntetika má proti oceli veľa výhod - váha, lepšia manipulácia(len raz ti pichne ocelové do prsta a pochopíš), možnosť nadviazať, väčšia dĺžka na bubne, vačšia sila v ťahu (aj keď sa to nezdá) a v konečnom dôsledku bezpečnosť, ako už spomenul Jenki.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Str, 18.12.2013, 1:14 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|