Dnes je piatok 18. júla 2025, meniny má Kamila a zajtra Dušana
ZJ 2,5TD 1998 - Problem so studenym startom
Autor |
Správa |
Speed99
Učeň
Registrovaný: Pia, 25.10.2013, 9:58 Príspevky: 62 Bydlisko: Pezinok
|
Ahojte experti, Mam taky dost zavazny problem so startovanim mojho jeepa - za studena. Vzdy rano, ked chcem nastartovat, tak ihned naskoci motor. Avsak cca po jednej-dvoch sekundach sa zacne valit cisto biely dym a otacky sa idu zblaznit. Lietaju hore - dole. Vacsinou motor zhasne a potom mozem tocit zas a zas, az kym sa to po urcitej dobe neustali. Stane sa vsak aj taky pripad, ze motor nezhasne, ale len sporadicky. Po tom, ako sa to uz ustali, vsetko ide ako ma. Mozem prejst 20 km a po dvoch hodinach nastartujem bez problemu. Neviete, kde by som mal hladat pricinu ? Priestor okolo hlav valcov vyzera byt OK - ziadny olej ani voda ... Palivovy filter som menil pred nejakym casom, ale mal by byt OK. Skusal som aj pumpicku na filtri - pred startom, ale je to to iste. Je to dost neprijemne, ked sa vzdy pri starte bojim, ci vobec bude motor bezat  Za vsetky rady vopred dakujem. Jozo
_________________ Jeep Grand Cherokee 2.5TD 1998 Zetor 5213 Honda CBF600 N Mondeo MKIV
|
Str, 23.04.2014, 8:58 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
a zhavi to vobec ?
|
Str, 23.04.2014, 9:03 |
|
 |
Speed99
Učeň
Registrovaný: Pia, 25.10.2013, 9:58 Príspevky: 62 Bydlisko: Pezinok
|
Ahoj, Zhaviiii ... Teda spon podla kontrolky  Inak ono to praveze chití. A az po tej sekunde-dvoch to zacne vyvadzat :/ Som tam pred casom menil aj zhaviacu listu - prerobil som z octavie. Avsak zhavice som nekontroloval - nakolko, ked som mal tu jednu fajfku na zhavic odtrhnutu, tak to startovalo na tri valce a to bol iny rachot ... Ale asi skusim dnes kupit zhavice a to bude asi prvy pokus o napravu. J
_________________ Jeep Grand Cherokee 2.5TD 1998 Zetor 5213 Honda CBF600 N Mondeo MKIV
|
Str, 23.04.2014, 9:12 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Si si istý, že dym je biely? Sanie máš čisté? Si si istý, že ti to nejde na olej? Asi by som sa vtedy bál to štartovať, len so zaradenou štvorkou s vytlačenou spojkou a brzdou 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Str, 23.04.2014, 10:15 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|

Tak na kontrolku by som sa nespoliehal... vyber aspon prvy zhavic, popros niekoho nech ti ho pridrzi na bloku motora a zapni klucik - sleduj ako rychlo sa nazhavi (malo by to byt cca 3-4 sec.), na akej dlzke je nazhaveny (mal by byt zeravy na viac ako polovici dlzky) a ako dlho je zhaveny (musi byt zeravy aj po zhasnuti kontrolky zhavenia este aspon 5 sec.). Zhavice odporucam Bosch, aj ked Palo preferuje NGK, ale ja som ich porovnaval medzi sebou - jednoznacne Bosch zhavil lepsie (hoci do motorky zase nedam inu sviecku ako NGK  ) Dalej si skontroluj tie bakelitove fajky, ci ich nemas polamane a ci pevne drzia na zhavici - ak su polamane, tak postlacaj kombinackami tu plechovu objimku co dosada na koncovku zhavica - toto bol prednedávnom moj problem - tiez mi to nastartovalo, vybehlo do otacok a skapalo a potom uz ani tuk. Ale ked spominas samodomo dorobenu zhaviacu listu, tak tam tie fajky asi nemas, ale kazdopadne si skontroluj, ci tam mas pevne vodive spojenie. Podla mna to nastartuje, lebo je motor v klude, ale po starte sa zacne otriasat a otriasaju sa aj kontakty medzi listou a zhavicmi, tym padom zhavice vychladnu a následkom toho je biely dym - nespalena zmes nafty a vzduchu..
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
Naposledy upravil enduro dňa Str, 23.04.2014, 10:28, celkovo upravené 1
|
Str, 23.04.2014, 10:24 |
|
 |
Speed99
Učeň
Registrovaný: Pia, 25.10.2013, 9:58 Príspevky: 62 Bydlisko: Pezinok
|
@VladoKE Ahoj, Urcite je biely... Cisto biely. A len pri starte. Ak by bol tmavy a zralo by to olej, tak potom by to dymilo asi aj pocas jazdy. A nejaky ubytok oleja som nepozoroval - ani vody, ak by nedajboze bola prasknuta halva  Skusim tie zhavice pomerat a uvidim. Ak by Vas napadlo este nieco dalsie, sem s tym. Dakujem J
_________________ Jeep Grand Cherokee 2.5TD 1998 Zetor 5213 Honda CBF600 N Mondeo MKIV
|
Str, 23.04.2014, 10:26 |
|
 |
Speed99
Učeň
Registrovaný: Pia, 25.10.2013, 9:58 Príspevky: 62 Bydlisko: Pezinok
|
@enduro Dakujem za postrehy. Tie zhavice sa musia vymontovat ? Nestaci to pomerat VA metrom ? (ten zadny bude asi problem vymontovat - ledva som sa tam rukou dostal, ked som tu listu prerabal - o moznom probleme s odtrhnutym zhavicom ani nevravim). Ale asi ideal by bolo kazdu jednu fajfku odskusat na to, ci je tam vodive spojenie a potom aj zhavice poskusat/pomerat. No nic. Mam na vecer o zabavu postarane  Len nech je to elektrinou a nie mechanicky problem... Dakujem J
_________________ Jeep Grand Cherokee 2.5TD 1998 Zetor 5213 Honda CBF600 N Mondeo MKIV
|
Str, 23.04.2014, 10:32 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|

klud, na 90% to bude zhavicmi, resp. uvolnenym spojom medzi vodicom a zhavicom - mal som ten isty problem, prejavil sa v podstate z vecera do rana.
najistejsia je vizualna kontrola, ked vidim ze zhavic je zeravy tak mam istotu ze zhavi, nebudem sa spoliehat na merak.. ako som pisal, mal som funglnove zhavice NGK a ked som ich dal do motora, tak som nenastartoval.. proste zhavili ale asi o 50% slabsie ako stare Boschky co som tam mal predtým
preto som ti pisal, ze vyber aspon prvy - najlahsi pristup, ale samozrejme, ak to uz mas robit a urobit dobre, tak treba vsetky styri - da sa aj ten zadny, pri troche trpezlivosti a vhodnom vercajgu - ja pouzivam predlzenu nastrckovu 10, na to ohybne predlzenie a pripadne este aj klb z malej gola sady, proste vyskladas si to tak aby si mohol zapriet a opatrne s citom povolit a potom uz len po stvrtotacke povolovat.. stalo sa mi raz, ze som ho sice vybral ale naspat ani zaboha, napokon som asi po hodine zistil, ze mi v tej jamke zostal kusok bakelitu z tej fajky a ten tam zavadzal..
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Str, 23.04.2014, 10:42 |
|
 |
Speed99
Učeň
Registrovaný: Pia, 25.10.2013, 9:58 Príspevky: 62 Bydlisko: Pezinok
|
Si ma potesil  Takze to skusim vymontovat a poriadne poskusat. Nejake otocne klby z gola sady sa urcite najdu. Potom dam vediet, ci to bolo v tom. (dufam, ze hej) Este raz dakujem J
_________________ Jeep Grand Cherokee 2.5TD 1998 Zetor 5213 Honda CBF600 N Mondeo MKIV
|
Str, 23.04.2014, 10:51 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
radsej nez sa hrat s vyberanim zhavica skus radsej odmontovat listu a skusit kazdy ci iskri (napriamo z baterky nan daj 12V), ak ano na 99% mas chybu inde, co si myslim ze mas, pri zlych zhavicoch by motor nenaskocil ani na sekundu.
|
Štv, 24.04.2014, 7:59 |
|
 |
Speed99
Učeň
Registrovaný: Pia, 25.10.2013, 9:58 Príspevky: 62 Bydlisko: Pezinok
|
Ahojte, Takze vcera som sa pokusil vymontovat zhavice. Nemam vsak dostatocne dlhu gola nasadu (M10). Velka vyska zhavica. Tak som to aspon pomeral VA - metrom z baterky na zhavic. Vsetky ukazovali rovnaku hodnotu cca 12,2V. Existuje taka moznost, ze by to mohlo sposobit padanie nafty ? (nicoho som si nevsimol , ale topiaci sa aj slamky chyta ...) Dnes skusim najprv napumpovat naftu na palivovom filtri a potom nastartovat. Uvidim, co to spravi.... Tiez som si myslel, ze ked to chitiii, ze tymi zhavicmi to nebude, lenze skoro vsade som sa docital, ze biely dym je nezhorena nafta a nie jej nedostatok Asi ten motor predam na suciastky a hodim tam nejaky benzin J
_________________ Jeep Grand Cherokee 2.5TD 1998 Zetor 5213 Honda CBF600 N Mondeo MKIV
|
Štv, 24.04.2014, 8:09 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|

Necital si poriadne.. motor co stal v klude nastartuje, ale po starte zacne vibrovat, tym padom otrasy sposobuju prerusenie vodivého spoja medzi (v tvojom pripade) listou a zhavicom. To sposobi ze zhavic ochladne a to ma za následok ze palivova zmes sa po stlaceni nezapali. Je to motor so vstrekom do predkomorky, zhavice zhavia este niekolko sekund po nastartovani, aby sa zabezpecilo bezproblemove vznietenie zmesi. U teba ocividne dojde k vypadnutiu zhavenia ihned po nastartovani - to je ten biely dym, mal by si aj nosom citit nespalenu naftu. Pokial sa este k tomu prida jeden alebo dva uplne nefunkcne zhavice tak sa necuduj ze to robi to co to robi. Hovorim z vlastnej skusenosti - mne to robilo presne to iste, ale ja som ihned isiel po zhavicoch a jeden bol uplne v prdeli a na ostatných mi nedrzali poriadne tie fajky.
Zozen si predlzenu nastrckovu 10-nu golu a vyber aspon prve tri. Tych 12,2V co si nameral je podla mna napatie baterie. Ak si to meral ako vravis medzi baterkou a zhavicom. Myslim ze by si mal merat odpor zhavica, ale ako vravim, oko nie je p..a, takze zhavic von a pozriet ci zeravi a ako kvalitne zeravi. Inak sa budes len zbytocne zadrbavat zbytocnostami. Ak by zhavice boli v poriadku aj spojenie medzi listou a zhavicom, tak by to este mohlo robit zhaviace rele. To pocujes cvaknut pri vizuálnej skuske zhavica - ako zopnutie tak aj vypnutie - pri studenom motore by to malo zhavit cele takých cca 10-15 sekund.
A padanim nafty to nebude - vsak ak chces mat istotu, povol trubku a zastartuj.
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Štv, 24.04.2014, 11:23 |
|
 |
Speed99
Učeň
Registrovaný: Pia, 25.10.2013, 9:58 Príspevky: 62 Bydlisko: Pezinok
|
Tak pojdem dnes do zeleziarstva po tu predlzenu 10mm hlavicu a pustim sa do tych zhavicov. Inak rele nejako nepocujem pri tom, ako to zhavi. Len jedno rele cvakne asi tak 20 sekund po nastartovani, ale to zhasne vnutorne osvetlenie Dakujem J
_________________ Jeep Grand Cherokee 2.5TD 1998 Zetor 5213 Honda CBF600 N Mondeo MKIV
|
Štv, 24.04.2014, 11:31 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
Rele zhavenia je v motorovom priestore, dole naboku poistkovej skrine v smere od motora. Ked nestartujes, len zapnes kluc do polohy ON musis ho pocut (samozrejme ked si vonku a nie ked sedis v aute) zopnut a po chvili takisto rozopnut.. ked mas vybraty zhavic, krasne no na nom vidno, ako po cvaknuti zacne zhavit a po dalsom cvaknuti chladne. Takze aj tu by mohol byt teoreticky problem a eventualne aj v snimaci teploty chladiacej kvapaliny. Ak zistis, ze ti to nezhavi, alebo zhavi len kratko, na skusku ho potom odpoj na konektore.
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Štv, 24.04.2014, 14:15 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
tak na toto som kratky - chlapikovi dajme tomu nedrzia fajky (nech je to system aky je) a dostava rady aby vybral zhavice.
|
Pia, 25.04.2014, 12:03 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Google [Bot] |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|