Dnes je štvrtok 1. mája 2025, meniny má nikto a zajtra Žigmund
Prídavná palivová nádrž - výroba na mieru
Autor |
Správa |
remco
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15 Príspevky: 527 Bydlisko: Žilina-Bratislava
|

Čaute, pred expedíciou ešte riešime možnosť vyrobiť prídavnú palivovú nádrž na benzín. Aj keď máme 120L hlavnú na benzín a 120L plynovú, potrebujeme zvýšiť dojazd. Máme bohužiaľ problém s umiestnením kanistrov niekde vonku na karosériu takže by sme chceli vyriešiť práve prídavnú nádrž, ktorá by sa umiestnila pod karosériu medzi prah spolujazdca a nosník rámu. Musela by mať mierne skosený tvar jednej steny a musela by byť samozrejme zakrytovaná... Rátam 80-100L objem. Otázka znie: - materiál: Dural (2-2,5mm) / Hliník ...? - Varianta A - iba ako nádrž / kanister bez čerpadla (nápustné hrdlo a výpustný ventil - Varianta B - s palivovou pumpou, ktorá by prečerpávala benzín do hlavnej nádrže. Ako to vyriešiť? Aké čerpadlo? Plavák pre pokles? - Ako je to s expanzným priestorom a vlastnosťami? - Ako riešiť vnútorné členenie, priečky? - Ako riešiť odvetranie? - Ako je to s bezpečnosťou a s použitím takejto veci v cestnej premávke v súvisloti s legislatívou? Bočný náraz? Môj plán je, z kartónu vyrobiť maketu tej nádrže a potom to nakresliť v CADe a dať to narezať na laser. Našiel by sa niekto kto by to vedel potom celé zhmotniť do finálnej podoby aj s detailom napúšťania, uchytenia atď...? Každopádne zatiaľ o tejto problematike moc neviem ale rád by som rozbehol nejakú diskusiu....  Vďaka
_________________F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPGmade in USA/Michigan Bronchitida http://bronconamiestohotela.com/http://www.fordbronco.eu
|
Str, 28.05.2014, 1:06 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|

Len tak z hlavy v rychlosti: Ak by hlavna s vedlajsou bola v jednej rovine (co asi nie), dali by sa pouzit 2 trubky - jedna napustacia, druha odvetravacia, tym by si mal po probleme. Napustanie ma nejaky limit, asi sa bude dat vygooglit (90% z objemu ?, mozno este o nieco viac). Rozpinanie riesi zaroven asi odvetravanie, takze (myslim si), ak to prepojis s hlavnou nadrzou, tak ti rozpinanie a odvetravanie bude riesit ona (hlavna nadrz). Ak by boli nadrze rovnako, palivo by mohlo natekat priamo z vedlajsej do hlavnej, (samovyrovnavanie hladiny, cize aj tankoval by si naraz - ak by si na vedlajsej nedal na privode nejaky ventil, ktorym by si to odstavil napr. mimo sezony ...). Precerpavat by si mohol aj rucne (teda cerpadlom, ale nespinat plavakom, ale rucne - jednoducho na to mysliet). Samozrejme plavak je komfportnejsi, ale jedno tlacitko ta nezabije, a da sa odsledovat, za ako dlho cerpadlo precerpe nadrz). Nadrz ak ma pamet neklame, vyzera ako pohlad do lode, kde su priecky, a prietokove otvory na striedacku oproti sebe (prva priecka otvor vlavo, druha vpravo, atd, tekutina musi chodit cik-cak. Otvory by nemali by velmi velke, aby to nerobilo razove prietoky (len cca tolko ako je priemer trubky od cerpadla, resp. malicko viac). Zvladnut precerpavanie by mohlo cokolvek - napr. http://auto.bazos.sk/inzerat/38017649/S ... benzin.phpTym, ze si to zopnes rucne, je tu aj malicko vyssia miera bezpecnosti (nejde tam nonstop elektrina v pripade nejakej udalosti).
|
Str, 28.05.2014, 8:06 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Asi to nebude také ľahké Tu je niečo len pre inšpiráciu: http://www.offroad24.sk/kategoria/pridavne-nadrze/Je tam popis materiálu. Skús vygúgliť niečo origo od amerikánskych súdruhov...
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Str, 28.05.2014, 8:36 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|
Nadrze na mieru robime bezne. Ak to chces dat zospodu, priklanal by som sa skor k nerezovej ako hlinikovej. Dovnutra mozes dat prepazky, alebo penu ktora sa pouziva v motorsporte. Treba sa snazit vyuzit vsetky fyzikalne zakony ako spojene nadoby alebo samospad atd.. Ak sa neda, tak potom pouzi cerpadlo (pred neho filter) na precerpavanie. Najspolahlivejsie je precerpavanie rucne vypinacom, ale robili sme uz aj napr zapojenie od brzd svetla, t.j. pri kazdom zabrzdeni to trochu paliva precerpa. Verzia s plavakom a nejakou automatikou tiez nieje problem, ale je to zbytocna elektrika ktora sa moze pokazit. Ked je nadrz hotova, tak tlakova skuska je samozrejmost, aby si zistil ci je dobre zvarena. Odvzdusnenie treba natiahnut do odvzdusnenia povodnej nadrze (ak je vyssie ako pridavna). Legislativne to mas tak ako so vsetkym vyrabanym na aute, t.j. nema to ziadne schvalenie vyrobcu takze to tam nema byt.
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Str, 28.05.2014, 10:52 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
zvarit z LDPE plastu (tak ako 99% narzi na dnesnych autach) a ochranit nejakym skidom samozrejme prepazky, odvetranie .... ako overkill pripadne 2plast a pena.... do nadrze osadit normalne cerpadlo + filter a cez ventil a nejaku primitivnu elektriku (prepinac medzi nadrzami/cerpadlami) pripojit normalne k motoru- tomu autu musi byt sum a fuk z ktorej nadrze dostane nazrat. A ked uz tak aj s plavakom (palivomerom) - nech ma budik v kabine 
|
Str, 28.05.2014, 11:24 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
plast je trochu o drzku zhanat polotovar (aj napr. taky nahubok), rezat, zvarovat, atd plech narezu, ohnu, zvaria na kazdom rohu cenovo neviem ako to je ale zvarovanie napr. plastovych naraznikov nie je najlacnejsie.
|
Str, 28.05.2014, 13:52 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
rustycj píše: plast je trochu o drzku zhanat polotovar (aj napr. taky nahubok), rezat, zvarovat, atd plech narezu, ohnu, zvaria na kazdom rohu cenovo neviem ako to je ale zvarovanie napr. plastovych naraznikov nie je najlacnejsie. plast takisto narezu, ohnu, vytvaruju....samozreme nie v domacich podmienkach. A vo finale je to cenovo asi jedno.
|
Str, 28.05.2014, 14:27 |
|
 |
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1042 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
ja mam v mazde precerpavacie cerpadlo na benzin z jednej strany na druhu a tam je hlavne cerpadlo z plavakom je to kvoli kardanu pomocne cerpadlo plavak na hladinu a kuntrolku na rezervu
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Str, 28.05.2014, 20:52 |
|
 |
Richard
Čumil
Registrovaný: Str, 18.03.2009, 11:53 Príspevky: 9 Bydlisko: Nitrianske Hrnčiarovce
|
Ahojte. Tiez sa chystam trocha vylepsit svoje auto inou nadrzou a bude to ptavdepodobne svojpomocne. Premyslam nad nerezovym plechom, hrubka 1,5mm. Bude to stacit? Nerez je predsa len pevnejsia nez zelezo ci hlinik. A dalsia vec su prepazky. V seriovych nadrziach na L200vke, Pajere ci Patrole som nic take nevidel. Je to tam nutne pokial zachovam povodny objem nadrze? V pripade ze by som objem zvatsil, kolko prepazok, v ktorom smere(pozdlzne, priecne ci aj aj) a do akej vysky odporucate navarit? Vdaka, Richard.
|
Štv, 13.10.2016, 8:01 |
|
 |
Tomáš V - mrT
Frajer
Registrovaný: Pon, 31.12.2018, 15:41 Príspevky: 216 Bydlisko: TN Mitice
|
Zdravím, nechcem zakladať zbytočné vlákno, tak to skúsim tu. Chcem poprosiť o radu s palivovým čerpadlom, čo je v nádrži. Už som to pár krát menil a fakt ma to serie, lebo bývalý majiteľ sa v tom očividne vŕtal a ja som si musel viac menej domyslieť, ako to má byť. Nakoniec som sa dopracoval do pozitívneho výsledku, ale neviem nájsť spoľahlivé čerpadlo, ktoré vydrží časovo na potrebný prietok paliva (litre/hodina). Doteraz som tam používal toto: http://www.palivovecerpadlo.sk/product.php?id_product=11Ale asi nebude moc kvalitné. Kupoval som ho iba preto, lebo má parametre, ktoré potrebujem. Teraz som našiel takéto: https://race-shop.sk/interne-do-nadrze-univerzalne/5744-palivove-cerpadlo-walbro-gss340-255-l-hod.htmlPozeral som stránku výrobcu a vypadá, že je to dobrá značka. Má aj slušné parametre, tak sa chcem opýtať, či má niekto skúsenosť s touto značkou (Walbro) Ďakujem.
_________________OPEL Frontera A 2.2i 16V benzín http://www.strechy-tono.sk
|
Sob, 04.01.2020, 23:00 |
|
 |
indian
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15 Príspevky: 556 Bydlisko: Bratislava
|
original Walbro je dobre cerpadlo.. mam ho na jednom motore
_________________ Jeep Cherokee XJ 5.3
|
Sob, 04.01.2020, 23:51 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
walbro je ok. Ale tie parametre co pozadujes nie su nijak zazracne. 135l/3bar ma dnes kazde druhe cerpadlo. Na ake auto to ma byt?
|
Ned, 05.01.2020, 14:44 |
|
 |
Tomáš V - mrT
Frajer
Registrovaný: Pon, 31.12.2018, 15:41 Príspevky: 216 Bydlisko: TN Mitice
|
Na moje, 2.2 i Ja som iné nenašiel a to som skúšal všelijaké vyhľadávania. Navyše mám pocit, že aj tých 135 l/hod je stále málo. Skúsim to Walbro, zdá sa mi o niečo výkonnejšie s väčším prietokom.
Vďaka
_________________OPEL Frontera A 2.2i 16V benzín http://www.strechy-tono.sk
|
Ned, 05.01.2020, 18:23 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
nezmysel. Seriove cerpadlo je 61 psi a 98 l/hod Problem mas s tlakom, nie s prietokom.
|
Pon, 06.01.2020, 0:16 |
|
 |
Tomáš V - mrT
Frajer
Registrovaný: Pon, 31.12.2018, 15:41 Príspevky: 216 Bydlisko: TN Mitice
|
Kde si našiel tie údaje o tlaku a prietoku? 61 psi je vraj až 4 bar Tieto hodnoty, čo píšeš, som nikde nenašiel. Originál už nebol v nádrži, tak som nevedel, podľa čoho hľadať.
Určite máš pravdu, že je problém s tlakom. To čerpadlo bolo písané ako náhrada podľa OEM, myslel som, že je OK. Každopádne to Walbro má viac barov, ako to predtým. Takže by to malo byť citeľné.
Vstrekovače majú max 3 bar, tak som myslel, že také čerpadlo (3 bar) postačuje.
Keď som kúpil toto auto (2016), bolo tam nejaké čerpadlo VW, alebo škoda. Motor šiel úplne naprd. Akoby toho nebolo málo na začiatok, tak som zistil, že mám posunuté rozvody (výfuk o 1 zub neskôr).
_________________OPEL Frontera A 2.2i 16V benzín http://www.strechy-tono.sk
|
Pon, 06.01.2020, 20:24 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|