Dnes je utorok 1. júla 2025, meniny má Diana a zajtra Berta
Načatý Samosvor a vibrácie z podvozku ZJ - VYRIEŠENÉ
Autor |
Správa |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
skúsim to, len musím nejak zapchať výstup z rozvodovky. Dík za help. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Uto, 08.05.2007, 19:51 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
diesel píše: skúsim to, len musím nejak zapchať výstup z rozvodovky. Dík za help. 
netusim jak je to u JEEPa ale napr u Defendera to nie je ziadny problem zhodit. 4+4 srubky a je von.
Ide o to, ze sa ti zmenil uhol natocenia kardanu.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Uto, 08.05.2007, 19:55 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|

Asi bych zkusil sundat jeden a pak druhej kardan. I u Jeepa to jsou v zadu čtyři šroubky akorát výstup s rozdělovky se musí ucpat.Tam je u Jeepa "slip yoke" a ten se zasunuje do rozdělovky.Taková páska Duck tape to krásně vyřeší,alespoň po dobu zkoušky.
Diesel,ještě mě napadlo. Co takhle přední náboje? Vysvětlím proč.
Když jsem liftovanýho Granda dal zpět na origo podvozek a kola,tak hned mi začalo něco od předu při pomalejší jízdě kvíkak. Těžko popsat ten zvuk ale bylo to takový "knik-knik-knik" něco jako když občas škrtaj destičky. Začalo to hned po sundání liftu a nandání origo kol.Vyzkoušel a odpojil jsem všechno ale zvuk tam byl pořád. Několikrát jsem byl na rampě a s kamarádem v servisu jsme to hledali ale všechno v pořádku.Ten zvuk byl jen za jízdy. Opravdu všechno bylo venku několikrát,CV klouby otevřený a znovu naplněný vazelínou,kardany ,no prostě vše včetně nábojů,který nevykazovaly žádnou vůli.
Nicméně,když už jsem byl zoufalej,že to nemůžu najít,tak jsem se rozhodl,že náboje přehodím pravej za levej. No a tady nastala změna,od kud šel zvuk. Při jízdě i se splujezdcem,šel zvuk jakoby s leva,po přehození nábojů pak s prava. Tak jsem dal jinej náboj,na pravo, ale zvuk tam byl furt. Tak jsem dal novej náboj na levo a zvuk zmizel. Tím jsem jen chtěl říct,že přestože šel zvuk s leva,tak byl špatnej pravej náboj.
Náboje nejsou repasovatelný,jejich střed a obal jsou současně kluzný plochy kuličkovejch ložisek. Náboj neměl žádnou vůli když byl na autě.Tahali sme za kola jako divý. Ale když jsem ho se zajímavosti otevřel,tak bylo vidět,že hrana plochy pro kuličky je lehce oskákaná a to oskákání způsobilo to kníkání.
Taky se vysvětlilo,proč to začalo po nandání origo kol 28" s větších a těžších 31". Velký kola ten náboj tak zatížily,že vymezily vůli a znemožnily kuličkám sklřípat přes ty nerovnosti na pracovní ploše.
Jelikož vazelína a i simeringy na náboji byly v pořádku,tak mě zajímalo,proč to vzniklo. Náboj je slisovanej a v podstatě nerozebírazelnej. Mě se ho ale podařilo jen tak ve svěráku a na ponku otevřít. Rozpěrnej kroužek kterej je nalisovanej na středu a dále je stažen poloosou šel celkem snadno stáhnout a na jeho vnitřní ploše a na styčný,která stanovuje vůli ložiska,byl tvrdochrom vyleštěnej,jak se párkrát pootočil.Tohle bylo způsobený někým,kdo měnil prachovky na polosách a nedotáhl poloosu na předepsanej moment,myslím 245Nm. Tím se náboj lehce uvolnil,hlavně pod zátěží větších kol a ráfků s větším ET.
Trochu je to možná složitý ale kdo náboj a uložení viděl,snad pochopí.
Taky nevím,jestli to je tvůj problém ale po tom,co jsem si užil s pazvukem já a vsázel na jiný komponenty,tak bych to nikomu nepřál,to zoufalý hledání jinde.
Je to jen tip 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 09.05.2007, 9:01 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Predný kardan som už dole mal. Zadný skúsim keď mi počasie dovolí vliezť pod auto. Vidím, že to bude ešte pekná detektívka. Tie náboje ma aj napadli ale charakteristika toho zvuku a vrnenia mi fakt skôr ukazuje na tie kardany. Po zvesení zadného budem múdrejší. Sú v poradí hneď po ňom. Dokonca ma napadlo aj tá moja hybridná redukcia zložená z dvoch generácií ozubenia ale to by sa prejavilo hlavne pri redukcii v zábere a tá je stále bez zmeny OK.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 09.05.2007, 11:12 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Ty zvuky dokážou bejt záhada. Rychlost toho "knik-knik" u mě odpovídal pohybu vozidla ale nejhorší bylo,že neodpovídala otáčce kola. Sice byl pravidelnej ale kolo udělalo víc otáček kolem sy než byl počet kvíknutí.
Ta redukce. On se planetovej převod stále točí,ikdyž není zařazenej. jen není v záběru dokud se nezařadí.
Zkus dyštak dát neutrál na přídavný a nech se táhnout jiným autem na laně.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 09.05.2007, 11:38 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Som s5 zo skušobnej jazdy bez zadného kardanu...výsledok rovnaký. Žiadna zmena.  Začínam to teda vidieť na tie náboje. Vyzerá to že kopírujem tvoje závady na podvozku, Harley. Prosímťa keď sa ti niečo pokazí, hneď mi daj vedieť...odjednám si náhradné diely.  Teším sa na tie torxky.
s tým ťahaním na neutrále, to ma ani nenapadlo. Tým by som jednoznačne vylúčil to ozubenie...ale nechce sa mi veriť, že by to bolo ono. Ide to skôr zpredu a cítiť to aj vo volante...to by to ozubenie nedokázalo.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 09.05.2007, 12:23 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
diesel píše: Prosímťa keď sa ti niečo pokazí, hneď mi daj vedieť...odjednám si náhradné diely.  .
To ozubení by asi nebylo cejtit do volantu. 8) .
Tam na nábojích nejsou žádný spešl Torxy. Jen běžná 12cti hraná třinácka. Běžnej očko-plochej klíč nebo gola. 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 09.05.2007, 12:33 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Harley píše: myslím 245Nm.
hups, moj momenťák je len do 210Nm...zase budem musieť použiť intuíciu.
Typ na zapchatie zadného výstupu prídavnej prevodovky: Má to vonkajší priemer 40mm a jediné čo som našiel toho rozmeru bol vrchnák od oleja Slovnaftu akéhokolvek. Stačilo len ostrým nožom zrezať z povrchu zvyslé "pásiky". Po nasunutí do gufera držal perfektne.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 09.05.2007, 13:03 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Říkal jsem "myslím" ,ale přesně je to 237Nm. 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 10.05.2007, 10:20 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Tak sú to tie náboje.  Po namontovaní náboja požičaného od Andreja sa pazvuky takmer vytratili. Zvyšok zrejme z druhého náboja. Kua kto by to bol povedal?  Začal som z úplne opačného konca, ale aspon som odchytil ten doriadený samoser. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 10.05.2007, 15:44 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
diesel píše: Tak sú to tie náboje.  Po namontovaní náboja požičaného od Andreja sa pazvuky takmer vytratili. Zvyšok zrejme z druhého náboja. Kua kto by to bol povedal?  Začal som z úplne opačného konca, ale aspon som odchytil ten doriadený samoser. 
Tak ma teší že vieš čo to je  )
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 10.05.2007, 17:40 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Diesel,já začal od toho samýho konce jako ty! Sice samosvor jsem dělal ještě dřív a taky díky bohu,jsem ho podchytil včas ale jinak jsem rozebral všechno a až na konec náboj! 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 11.05.2007, 8:18 |
|
 |
MiroZa
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50 Príspevky: 819 Bydlisko: SK
|
|
Pia, 11.05.2007, 12:56 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Harley píše: Diesel,já začal od toho samýho konce jako ty! Sice samosvor jsem dělal ještě dřív a taky díky bohu,jsem ho podchytil včas ale jinak jsem rozebral všechno a až na konec náboj! 
A Harley dík za správny typ a ostatným za spoluúčasť.
Jeden náboj už mám vymenený za nový, druhý príde na budúci týždeň z RDR za 5k,-Sk vr. DPH. V aute za jazdy už počujem len šum svistu. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pia, 11.05.2007, 13:20 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
diesel píše: Jeden náboj už mám vymenený za nový, druhý príde na budúci týždeň z RDR za 5k,-Sk vr. DPH. V aute za jazdy už počujem len šum svistu. 
No pjekne takže dva takových nejmín 10k no a navijak maš vieš kde
Takže možem rátať že sa to aj mne niekedy vysype časom 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 11.05.2007, 13:26 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|