Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Autor |
Správa |
Rejno
Učeň
Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47 Príspevky: 45 Bydlisko: Spišské Vlachy
|
nenasiel som to v tomto vlakne tak zakladam tuto temu .... mam problem s teplotou , pri normalnej jazde po rovinach vsetko v pohode , no po zastaveni sa zacne dvihat teplota takmer do tristvrte cifernika na budiku ... zaujimaju ma nazory comu sa skor venovat ... vodna pumpa alebo dat dole hlavu ? podotykam aj spatna hadica s motora do chladica je prazdna (bez vody)
za vsetky rady budem vdacny
_________________ NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD EX - Opel Frontera A 2.5 TDS
|
Str, 15.07.2015, 16:08 |
|
 |
jojo007
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 05.03.2012, 15:54 Príspevky: 144 Bydlisko: Malacky
|
ventilátor chladiča skontroluj.
_________________ Poďme skratkou. Síce je to ďalej, ale je tam horšia cesta. Jeep Wrangler TJ 4l, 8" Fabtech, 36 Swamper.
|
Str, 15.07.2015, 17:15 |
|
 |
Rejno
Učeň
Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47 Príspevky: 45 Bydlisko: Spišské Vlachy
|
funguje ... este som zabudol podotknut ze donedavna este jazdil v pohode aj ked bolo von 35 stupnov a nebol nikde prehriaty , od cias ked som riesil prasknute hlavy na frontere si nato davam pozor
_________________ NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD EX - Opel Frontera A 2.5 TDS
|
Str, 15.07.2015, 17:19 |
|
 |
Medvedev
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21 Príspevky: 996 Bydlisko: Bratislava
|
Čítal som ze ak máš zohriati motor a nedajú sa stlačiť hadice tak je niekde diera. Zle viecko. Neviem ci mas.
_________________ Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000
|
Str, 15.07.2015, 17:25 |
|
 |
Rejno
Učeň
Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47 Príspevky: 45 Bydlisko: Spišské Vlachy
|
hadice su stale makke , je tam nizkotlaky ukruh odvetravany expanzkov , ale ano je to pravda ze to moze zapricinovat aj vicko , no zial nieje to moj pripad
_________________ NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD EX - Opel Frontera A 2.5 TDS
|
Str, 15.07.2015, 17:38 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Mne to robilo viečko. Horná gumička držala dobre, ale spodná netesnila. Tým pádom išiel tlak do expanzky a tam postupne bublinkovalo. Všetky symptómy ako u Teba. Jednalo sa o Pajero.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Str, 15.07.2015, 17:45 |
|
 |
Medvedev
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21 Príspevky: 996 Bydlisko: Bratislava
|
Termostat?
_________________ Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000
|
Str, 15.07.2015, 17:46 |
|
 |
Rejno
Učeň
Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47 Príspevky: 45 Bydlisko: Spišské Vlachy
|
Dnes som chcel menit termostat , no poslali neaky iny tak som bez, dalsi postreh , robi to pri nizkych otackach (volnobeh , v kopci ked uz velmi nevladze) tak ja neviem uz a davat hlavu dole nemam chut
No pajero nema vysokotlaky okruh??
_________________ NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD EX - Opel Frontera A 2.5 TDS
|
Str, 15.07.2015, 18:39 |
|
 |
Rejno
Učeň
Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47 Príspevky: 45 Bydlisko: Spišské Vlachy
|
tak uz asi viem nacom som ... po dokladnom odvzdusneni chladiaceho systemu po par km sla teplota zase hore a striekala voda s expanzky ... a hadica zase prazdna ... vyzera to na hlavu
_________________ NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD EX - Opel Frontera A 2.5 TDS
|
Str, 15.07.2015, 21:24 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|

Termostat vyhoď von, v tomto teple je tam stejne nahovno. Ak závada zmizne, neotvára termostat, vymeniť za funkčný. Štupel chladiča si poičaj od suseda, pasuje z vačšiny nissanov, aj s pajera, z bárčoho. (toten štupel je fajn mať náhradný) Vodné hadice musia byť pri horúcom motore o poznanie tvrdšie než pri studenom (ak nie, je špatný práve ten štupel) a obe musia byť horúce prv než sa motor začne prehrievať. Ak je spodná (DO motora) málo teplá, môže byť pricpatý chladič, prípadne umretá pumpa, ale od vodnej pumpy by som skôr čakal že začne tiecť, nie že prestane pumpovať. Skontroluj aj čistotu chladiča zvonku, rebierka musia byť čisté, nie plné slamy, múch, a blata - najlepšie je vyhodiť chladič von a opatrne vystriekať wapkou (a keď už ho máš vonku, dobre ho vypláchni aj zvnútra, bežnou záhradnou hadicou, v opačnom smere (chladič hore nohami a vodu púšťať spodnou (v normálnej polohe) dierou, a nechať vytekať tou čo je v normálnej polohe hore). Funkčným chladičom musí stíhať pretekať voda z bežnej polcólovej hadice pustenej naplno.
Čo je jako myslené tým že v hadici neni voda?? Vodu samozrejme naliať, naštartovať, doliať, zavreť. V patrole je asi 12 litrov vody, a tá sa nemá kam podieť, pokial ti neteče z hadice niekde. Ak sa napriek tomu voda stráca, je prasklá hlava (zriedkavo tesnenie) a treba riešiť hlavu, nie termostat a vrtulu.
V ťahu v kopci sa to ohrievať bude, až do nejakého bodu, potom by mala zopnúť viskospojka na vrtuli - je to počuť, vrtula vrčí o hodne hlasnejšie ako bežne. Ak nespína, vymeniť viskospojku.
Na volnobehu pri státí by sa mala teplota držať v normále.
EDIT: písali sme to obaja naraz, takže som si posledný príspevok prečítal až po odoslaní môjho. Ak si to dobre odvzdušnil, tak to naozaj vyzerá na hlavu. Skús ale pre istotu vymeniť ten štupel, ak ten neudrží tlak v systéme (okolo 0,9 atm) tak môže voda v hlave začínať vrieť a symptómy by boli velmi podobné (bubliny v najvyššom mieste, vytláča vodu cez expaznku).
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Str, 15.07.2015, 21:49 |
|
 |
Rejno
Učeň
Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47 Príspevky: 45 Bydlisko: Spišské Vlachy
|
dakujem za info ale coto malo viem  ... tak termostat siel dnes von ... system odvzdusneny no po asi 20 km bola spatna hadica s motora do chladica prazdna a expanzka plna vody a cez odvetranie striekala voda .... zrejme pojde dole hlava
_________________ NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD EX - Opel Frontera A 2.5 TDS
|
Str, 15.07.2015, 21:53 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3297 Bydlisko: Nitra
|
Noo,da sa to aj ojebat rozrezanou podlozkou pod stupel na chladici.Potom sa ten motor stale odvzdusnuje do expanzky.Chodim tak asi 4 roky a nic sa nehreje.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Str, 15.07.2015, 22:45 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Tiez sa mi voda tlacila do nadrzky a bolo chybne viecko a paradoxne aj nove z nisanu bolo vadne,ze mi museli objednat dalsie co mam do rezervy a pasovalo aj z mitsubishi ale na Tvojom mieste by som na motore za studena dal dole viecko z chladica-teraz ked mas vymontovany termostat a nastartoval a pridaval plyn a pozoroval ci budes mat pri pridani plynu fontanu nad chladicom lebo ked tlakuje hlava alebo tesnenie tak to bude striekat-voda aj na chladnom motore+ malo by byt citit aj splodiny+ keby neaky servis v tvojom okoli mal meraci pristroj na splodiny-exalaty tak ti to moze pomerat ci budu neake pri chladiacej kvapaline pri nadrzke alebo pri otvorenom viecku na chladici ale taky pristroj ma malo servisov -ked mozem prispiet aj ja svojou radou lebo tiez uz som planoval robit hlavu a stacilo len viecko vymenit za dobre-len som mal smolu ,ze aj nove z nisanu original bolo vadne  co som nechapal 
|
Štv, 16.07.2015, 1:13 |
|
 |
Rejno
Učeň
Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47 Príspevky: 45 Bydlisko: Spišské Vlachy
|
tak dnes mi dorazil stupel na chladic ... A-testoval som to na rovinach , trochu kopec na Sp. hrad a zajdeni domov otvorim kapotu a pozeram ze expanzka skoro plna a krasne si to tam bublinkovalo ... takze natyzden ide hlava dole
_________________ NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD EX - Opel Frontera A 2.5 TDS
|
Štv, 16.07.2015, 17:13 |
|
 |
ZIRO11
Učeň
Registrovaný: Štv, 26.10.2017, 19:29 Príspevky: 21
|
Ked je tu vlakno s teplotou tal sa opytam : Neukazuje mi teplotu motora , co bu som mal skontrolovat pripadne kde??? Dakujem
_________________ Suzuki Samurai 1,3 i kabrio r.v.93 Mitsubishi Pajero 2,5 TDi 3 dv. r.v. 95 Nissan Patrol 2,8 TDi 3 dv. r.v 92
|
Sob, 31.03.2018, 22:43 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|