Dnes je utorok 6. mája 2025, meniny má Hermína a zajtra Monika
Autor |
Správa |
mello
Koumák
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:55 Príspevky: 193 Bydlisko: Kosice
|
petertn píše: dalsia otazocka sa tyka vymeny rozvodov a klinoveho remena. Na y61. Takze v akych intervaloch sa menia rozvody a co taka sranda stoji-matros. Meni sa aj vodna pumpa? Klinak asi podla potreby?
je mojim dobrym zvykom menit rozvody, remene a vsetky naplne v motore pri kupe, samozrejme jazdenky!!! za normalnych okolnosti rozvody kazdych 90.000KM
_________________ LR DII, ARB, EP9, OME, 32",sanie, CB
|
Uto, 15.05.2007, 23:06 |
|
 |
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
 ak môžem tak dam jednu otazku aj ja. Ako treba mazať homokineťaky na offe bez toho aby sa to muselo rozobrať. Ak sa nemylim tak tam je šroba cez ktoru predpokladam že by mal dnu natlačiť tuk. Taktiež sa chcem opýtať ako dlho to tam treba tlačiť. Ešte si nevim predstaviť ako to tam narvať bez rozoberania cez tu šrobu. Samozrejme sa jedna o offy čo maju prednu napravu ako patrol (tuhu s homokineťakmi)
za každu radu diki!!!
|
Str, 16.05.2007, 18:57 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1808 Bydlisko: SE
|
Ak tam mas len sroub(zaslepka),tak tam miesto nej natoc sestku maznicku a dekalamitkou natlac,kym Ti nezacne vytlacat okolo gule naboja.
_________________ Bývalý offroadak
|
Str, 16.05.2007, 19:20 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
...mazať cez šroub dá (už som to tak spravil) ale nie je to samospasitelné.... resp. nedá sa to považovať za rovnocennú náhradu s poriadnym rozobratím a namazaním.
Oni totiž vzhladom k nemalému množstvu vazelíny a solídnemu utesneniu gule homokĺby až tak na mazanie netrpia (teda za predpokladu že semeringy a prachovky na guli držia a mašinista najmä po brodení riadne kontroluje či do gulí nevnikla voda)
Iná vec sú kuželové ložiská náboja kola a ihlové ložisko v ktorom beží poloosa. Tie sa dajú mazať len pri demontáži a mazanie nutne potrebujú. Vazelíny tam nie je mnoho, je vážne namáhaná a treba ju meniť.
O homokĺbe rupnutom na suchotu som ešte nepočul, ale o rozletenom hlavnom ložisku náboja kola a s tým súvisiacich následkoch by mohol pohovoriť (popísať) hororové historky Wojto
Takže len pekne rozoberajte náboje ako sa patrí a nevymýšlajte ako si to zjednodušiť... neoplatí sa to.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 16.05.2007, 19:32 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
naplne su vymenene az na diferaky, menit rozvody kazdych 90 000 ok, co to asi vyjde a co sa csetko pri tom meni pri 61 2,8td
este ma napadlo aky typ tych maziciek je na 61?aby som nevyzeral ako puk ked pojdem kupit dekalamitku.
edit 27.5.2007
Nasiel som si odpoved, som hlava dubova
Martin4 napisal:
Existujú dva druhy mazničiek. Zboku násuvné (tiež niekedy zvané "šestákové") ... majú taký velký plochý vrch a koniec hadice sa na ňu nasunie zboku. Tie sa používajú prakticky výhradne na (starších) náklaďákoch.
Potom sú malé napichovacie a to je taká malá gulička na ktorú sa koniec hadice napichne v osi mazničky.
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Str, 16.05.2007, 20:44 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
Kto mi povie co su tieto vecicky
1.obrazok - tie cudliky
2.obrazok -tie cudliky vedla posilnovaca
3.obrazok - ta cierna nadoba vedla baterky
4.obrazok - ta kovova kocka s trubkami - ze by ABS?
5.obrazok - ten velky "srob" nad olejovym filtrom
6.obrazok - ten konektor bude asi konektor diagnostiky

_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Ned, 27.05.2007, 17:16 |
|
 |
MAICO
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 01.12.2006, 16:44 Príspevky: 402 Bydlisko: Púchov
|
obr. 1,2 sú filtre k ventylom
na obr.č2 sú ventyle od uzavierky riadene podtlakom
obr.4 je ABS
obr.6 tež si myslím že diagnostika
obr. 3,5 neviem
|
Ned, 27.05.2007, 18:53 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
3. je nádobka na oil k servu /preistotu pozri kam vedú hadice/
5. ta vec nad filtrom je vodný výmenník na motorový olej viewtopic.php?t=1602 ,a ten šrób bude asi na čistenie , ak vie niekto viac tiež sa rád podučím.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Ned, 27.05.2007, 21:12 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
1 a 2 - ventil ? sak sa mi zda ze su to kable, kua ale nemam cas na to v klude kuknut, cez tyzden som bol na Smrekovici, pondelok idem zas, cez vikend som dost jazdil bolo to horuce a este aj pece ako jeb.e.
Zatial dik za info a som zvedavy co na to Martin4 
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Ned, 27.05.2007, 21:23 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Ventil , ale elektricky ovládaný .
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Ned, 27.05.2007, 22:54 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Ten velký šrób na obr.č.5 nebude zaslepenie termostatu a vývodu na olejový chladič?
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pon, 28.05.2007, 10:05 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
petertn píše: ...cez tyzden som bol na Smrekovici, pondelok idem zas...
a nemal si sa náhodou ozvať, Peťo? 
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Pon, 28.05.2007, 11:06 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
KOŤO píše: Ten velký šrób na obr.č.5 nebude zaslepenie termostatu a vývodu na olejový chladič?
Predpokladám že asi nie , kedže Y61 by mala mat takéto hovadinky sériovo.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 28.05.2007, 21:43 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

....čudlíky ńa fotke 1 a 2 boli správne určené ako filtríky k elektromagnetickým ventilom ovládajúcim podtlak.
(keď je niečo ovládané podtlakom, tak po vypnutí ventilu sa do jednej vetvy ovládacej hadičky musí nasať atmosferický tlak. Tie filtríky sú tam na to, aby sa so vzduchom nevcucol aj nejaký bordel ktorý by mohol vo ventile robiť neplechu.)
Čo ovládajú ventily na obr. 1 neviem, ventily na obr.2 ovládajú uzávierku.
Nepokúšaj sa tie filtríky rozobrať alebo odstrániť.
Na obr.3 je nádržka oleja pre servoriadenie. Ten plastový vrch sa dá celý odklopiť (podober ho zospodu za to krídelko čo trčí z hrany smerom dopredu, lahko Ti to zostane v ruke) Pod krytkou je šroubovacia zátka ktorá má zospodu mierku. Patrí tam k tomu určená špeciálna kvapalina (viz. návod)
Obr.4 = ABS
Obr.5 - neviem. Ale mám to tam aj ja.
Obr. 5 a 6 - Diagnostická zástrčka. Treba okamžite odstrihnúť a nahradiť iným hromadným konektorom. Na pôvodný konektor načim zhotoviť medzikus ktorý bude spolahlivo uschovaný. Trik je v tom, že cez tento konektor sa nastavuje alarm aj imobilizér. Zlodeji prídu k autu s notbukom + prepájacím drátom a v pohode za minútku preprogramujúc imobilizér s autom odchádzajú. Iný, neobvyklý konektor neznámeho zapojenia je nemilým prekvapením 
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 29.05.2007, 9:24 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
2 JanoJP- volal som ti ale mal si vypnuty telefon, idem tam este v pondelok navaecer tak sa mozeme este dohodnut na caffe
2 Martin ten konektor-mas pravdu s vymenou, ale radsej porad aky soft a aky kabel na diagnostiku nikde to neviem zohnat.
Este ohladne toho serva, navod nemam tak porad please, aky olej ako casto menit,.... zaklady nemam s tym skusenost.
A este jedna vec niekedy pri zatacani sa ozyva asi z toho serva taky cudny zvuk ako keby,..., sakra no neda sa to popisat, je to hlavne ked stojim a vytocim kolesa, ako keby to stenalo 
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pia, 01.06.2007, 21:30 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|