Dnes je streda 28. mája 2025, meniny má Viliam a zajtra Vilma
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 7 ] |
|
jazda na aute bez medzidiffu
Autor |
Správa |
bronco
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.11.2009, 20:24 Príspevky: 26 Bydlisko: Dobšiná
|

Caute, viem ze k tomuto sa tu uz nieco popisalo ale nemam v tom prilis jasno. Kupil som L200 85kw a polujem v zdruzeni ktoreho revir siaha zhruba do 1300mnm. Minule sme sli na brigadu a tahal som vozik zhruba 1500kg (krmivo, drevo) + v aute boli 5 ludia aj s vecami na brigadu. Ked som mal cez cestu nejaku vymytu odrazku alebo problematicke miesto musel som spomalit a zaradit tam jednotku a pomaly to prejst. Problem bol ale v tom ze s takouto zatazou sa to auto nevladalo rozbehnut hore kopcom tak aby som mohol zaradit druhu rychlost (dvojku). Auto proste nevladalo a musel som ho riadne vytacat v jednotke a aj to sa ledva dvojka rozbehla. Moja otazka znie ci mozem teda permanentne na terennej ceste-sotoline, nie na asfaltke jazdit so zaradenou redukciou a predkom. Ak ano velmi by to pomohlo nakolko by sa to auto tak netrapilo a nemusel by som ho drzat v otackach. Viem ze na offe bez medzidiffu by sa s redukciou a predkom malo jazdit len na povrchu kde moze koleso prehrabnut - sneh, blato, trava. Povazuje sa za takyto teren aj lesna cesta a mozem teda pri jazde na takom povrchu jednoducho zapnut predok a redukciu a ist na tom cely cas kym idem hore kopcom alebo nie???
Dik
|
Sob, 05.09.2015, 23:37 |
|
 |
Janciak
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43 Príspevky: 1579 Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
|
podla mna mozes... ja tak jazdim bezne... na takomto podklade si ta guma prehrabne a ten podvozok (kardany poloosi diff a prevodovka) zas nieje taka slaba aby to nevydrzalo takuto zataz
_________________ PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60 0915 526 286 Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5
|
Sob, 05.09.2015, 23:45 |
|
 |
Tomas.Z
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 08.05.2014, 21:10 Príspevky: 119 Bydlisko: Tvrdošín
|
jasné že môžeš. 4x4 kludne hocikde mimo pevnú cestu, ked treba môžeš aj na ceste, a redukciu pri tahaní nákladu aj na ceste. Ked chceš zaradiť redukciu, musíš mať zaradené aj 4x4. Akurát si daj pozor, pri každom zaradení aj vyradení musíš stáť a páku prevodovky musíš mať v neutráli.
_________________ Mitsubishi Pajero stále vo vývoji
00 421 948 529 882
|
Sob, 05.09.2015, 23:47 |
|
 |
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2156 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
Na to tam ta redukcia je  takze mozes, len si daj pozor pri kerovani, kolesa sa budu pretlacat, hlavne pri plnom rajde, ale na nespevnenom povrchu to nevadi.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Ned, 06.09.2015, 0:28 |
|
 |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
Ako pisu, mozes. Alebo volnobezky a tie vypnut, ak sa teda daju dat na l200
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Ned, 06.09.2015, 3:49 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|

tomato píše: Ako pisu, mozes. Alebo volnobezky a tie vypnut, ak sa teda daju dat na l200 V podstate súhlas s ctihodnými predrečníkmi. Ale na uvedenom povrchu by som voľnobežky nevypínal, rozhodne nie s plno naloženou súpravou - ona tá štvorkola totiž aj rozkladá namáhanie prevodového reťazca na všetky kolá a poloosi a kardany - preto na väčšine terénnych vehiklov nejde radiť redukcia bez predku. Na šutoline/hline/prachu/atď. tie kolá toľko prekĺznu, a pokiaľ je to v prudšom stúpaní/klesaní, tak výrazne uľahčíš zadnému kadranu, difu, a poloosiam. Tomas.Z píše: jasné že môžeš. 4x4 kludne hocikde mimo pevnú cestu, ked treba môžeš aj na ceste, a redukciu pri tahaní nákladu aj na ceste. Ked chceš zaradiť redukciu, musíš mať zaradené aj 4x4. Akurát si daj pozor, pri každom zaradení aj vyradení musíš stáť a páku prevodovky musíš mať v neutráli. Tu by som máličko odporoval: ťahať na asfalte s tvrdou štvorkolou určite nie! Jediná výnimka by bola pri lezení do nejakého šííleného spinku (20°+), a to len pri priamej jazde. Ak si teda nemyslel asfaltku pod snehom, to ale nie je pevný povrch takže tam predek ano.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Ned, 06.09.2015, 12:51 |
|
 |
leechi66
Učeň
Registrovaný: Pon, 24.08.2015, 19:36 Príspevky: 35
|
Presne tak, a navyse ta redukcia je presne na taketo pripady ako si uviedol takze vyuzivat naplno! inak nabuduce zhori spojka 
_________________Navara D22, leštenka ktoru sa snazim aspon 1x tyzdenne zadzabat 
|
Pon, 07.09.2015, 15:41 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 7 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|