Dnes je pondelok 3. júna 2024, meniny má Karolína a zajtra Lenka
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 7 ] |
|
Autor |
Správa |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Nez sa rozpisem, podotknem, ze sa nemienim zabit, ale jedna sa o brzdeny vozik k malotraktoru. (co na veci velmi nemeni, ale jedna sa o inu hmotnost a rychlost). === Takze brzdova hadica prechadza plynule z gumy do kovovej rurky, ktora konci v .. (kolese ?) (na druhej strane je brzdny strmen). Ta guma je zo znacnej casti odstrihnuta. Otazka znie, ci sa to da nejak nadpojit (medena rurka + spona ?), alebo .... ? Je mi jasne, ze poriesit origo hadicu (aj ked zo srotaku) je lepsie riesenie, ale fakt netusim, ci to ta matica ustoji (hovorim o zadnych brzdach, t.j. kvapalina+mechanika) -- Odpoviem si sam. Nadpojit gumennou hadicou sa to da, ale spertlovat v domacich podmienakch to bude kamikadze. Alternativa 2 - zohnat prislusne menne hadicky, a spajkovat to.
|
Str, 21.10.2015, 18:25 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
V podstate nedá.
V brzdovom systéme je pracovný tlak 100 - 250 atm, to je rádovo inde, než je spona schopná udržať.
Existujú fitinky na opravu v poľných podmienkach (teda, hydrauliky, brzdové som nevidel), fitinka pozostáva zo samotného šróbenia na jednej strane, a dvoch ko-axiálnych trubiek - vnútorná má op vonkajšom obvode drážky (ako bežný sosák na nasadenie hadice), vonkajšia je z makkej ocele a medzera medzi nimi je akurát tak že tam ide narvať hadicu; následne sa vonkajšia trubka zalisuje buď kruhovým lisom, alebo zavalcuje svorkou s rolňami ktorá sa priebežne uťahuje, neviem ako sa tá vec volá. Ale snaha venovaná zháňaniu totoho a následná m.dačka (s tým že vo finále je to stejne nahovno spravené) násobne presahuje obtiažnosť zohnania a výmeny hadice za novú/nejakú.
Má to nejaké špeciálne konce bo čo?
Update: Tá hadica pôjde z niečoho, najskorej z kocky. Bude mať nejaké šróbenie, a na druhom konci prechádza v trubku a pokračuje po nárave do kolesa, kde je trupka zašrófovaná v prasiatku, tak?
Šróbenia by v našich končinách mali byť M10x1, tie sú najčastejšie. Ak sú tam iné, snažte sa ich zachovať, aj za cenu ulomenia trubky, trubku ti spraví bárkdo za desať minút aj s cígom.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Str, 21.10.2015, 20:52 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Tipnem si (fakt som si to doteraz nevsimol), ze k naprave prichadza jedna rurka, do kocky, a z kocky k jednemu a druhemu kolesu. Kocku nemam, resp, od kocky niekto odstrihal hadice. Mam komplet kovovu cast vchadzajucu do prasata + kusok gumy. Uz ma napadlo, ze pozhanam komplet hadice z vrakaca, ak ... dokazem vysrobovat rurku z prasata. Vykartacovane, kyselina solna, ... odzvusnovaky isli golou dobre. Ale na hento by som potreboval ockove kluce otvorene . (to uz je ina kapitola). Kua, az hentake tlaky ? hm .. Principialne by som sa na to mohol vykaslat, a nechat pedal noznej brzdy na povodne lanovody, ale ked uz tam ta kvapalina je ... Ked brzdi lanovod, mechanizmua je spraveny tak, ze brzdi len jedno brzdove oblozenie alebo obe ?
|
Str, 21.10.2015, 21:20 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Otvorené očko 10 11 na brzdové holendre mám ale 2000 km od teba, takže to neni k ničomu. Ale mal by ísť bežne kúpiť, keby si na tom trval. Nešpekuluj, rozdelaj to, trubku ustrihni cvikačkámi, oklep holender, a nasaď na to orech, nemá zmysel zachraňovať starú trubku, a čo s druhým koncom? (tam je nakrimpovaná hadica a urezaná, ak tomu dobre rozumiem). Dtto na druhom konci z kocky. Ak to má metrické závity, máš vyhrané. Ale celé mi to neni nejak jasné, čo je to za vehikel? Pridelávaš tam zadnú nápravu z niečoho? Náprava má bubny či kotúče? Ako je brzdený zvyšok? A ako hodláš pripojiť brzdový okruh prívesu k samotnému traktoru? Lankami (z pôvodnej ručnej zrejme) brzdíš obidve pakne, tak jak aj prasiatkom, nútri je mechanizmus (páka a rozperka) čo to rozkladá na obe. Ak vyrábaš vlečku a je to náprava z feldy alebo niečoho obdobne bežného, tak je ďaleko najjednoduchšie to celé vymontovať na vrakáči, alebo kúpiť nové, dve trupky nebudú stáť majetek.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Str, 21.10.2015, 21:36 |
|
|
Medvedev
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21 Príspevky: 996 Bydlisko: Bratislava
|
Co tak repas hydraulických hadíc. Dal som od serva a pár eur. Určite menší tlak, ale aj brzda je hydraulika. Auto mam rok a ta hadica stále drží.
_________________ Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000
|
Štv, 22.10.2015, 0:42 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Z coho to je netusim, dotrepal to svagor z vrakaca, uz to tam bolo odrezane na kope. Mam napravu, s ako tak zachovanymi lanovomi rucnej brzdy, a takmer kompletne ucvaknutymi rurkami kvapalinovej brzdy. (v podstate je to len ta koncova kovova rurka, kde sa prechadza do gumovej casti, cize +/- 20 cm ?) Pocitam, ze cez zimu bude cas, tak som sa rozhodol ze sa do toho pustim. Naprava ma bubny. Brzdovy okruh k traktoru pripojit nemienim, nakolko sa jedna o malotraktor, konkretne jednonapravak z objemom 100 cm2. Tym padom tu nebude posilnovac, co nie je ziadna vyhra, ale brzdit sa bude dat aj tak, len vynalozenim vecsej sily. (Alebo spravim vecsiu paku ak sa bude dat, co dufam, ze ano). Hm ... aj ked ma laka spravit tie brzdy kvapalinove, ked pises, ze brzdia obidve pakne, mozno pojdem touto cestou. Mal som svojho casu moznost viest tento isty traktor (typ) s vleckou s kvapalinovymi brzdami, a to bola ina kava ...
No nic, skusim bez ulomenia vysrobovat, a ak nie, varianta 2 - bude to brzdene mechanicky.
|
Štv, 22.10.2015, 11:54 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Jo tydle vidle Ja som myslel že sa jedná o opravu stávajúceho systému, a traktor s brzdami. Takto to vyskladáš z bárčoho, ide akurát o to, aby tam kde sa to hýbe (náprava proti šasi vlečky, pokiaľ je náprava odpružená) boli hadice. Ak budeš dávať nápravu natvrdo, tak to môže ísť len trubkami. Hlavný valec použi s čo najmenším priemerom. Páka (pedál) samozrejme dlhšia vyrobiť pôjde. Lanká by som zachoval a použil ako ručnú, buď klasicky cez páku ručnej z niečoho, alebo kus závitovej tyče (ideálne s hranatým závitom, zo starého heveru napr.) a kluka, tak jak to mali dospelé vlečky kedysi. Ja to tak mám na prívese (qapalinová nájazdovka a ručná lankami) a funguje to. V zime by som sa mal na Slovensku vyskytnúť (ale netuším kedy), tak ti tie trubky môžem spraviť, lis mám a kúsek trubky tiež vyhrabem.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Sob, 24.10.2015, 12:06 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 7 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|