Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 25.05.2025, 21:09
Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 81 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 prevodovka olej 
Autor Správa
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Dnes som sa bol objednat na vymenu.Olej mali tak som ho radsej kupil aj s filtrami-myslel som ze je tam iba jeden-ale o inom som chcel...
Vela sa tu popisalo o o tom ,aky olej ano aky nie.....dali mi MOPAR ATF+4 na flaske je napisane....ATF+4 is fully compatible with all transmisions where ATF+,ATF+2,ATF+3 automatic transmission fluid is specified.
Takze konecne olej co je vlastne pre kazdeho pokial som dobre rozumel.....

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Štv, 31.05.2007, 17:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
ludo píše:
Dnes som sa bol objednat na vymenu.Olej mali tak som ho radsej kupil aj s filtrami-myslel som ze je tam iba jeden-ale o inom som chcel...
Vela sa tu popisalo o o tom ,aky olej ano aky nie.....dali mi MOPAR ATF+4 na flaske je napisane....ATF+4 is fully compatible with all transmisions where ATF+,ATF+2,ATF+3 automatic transmission fluid is specified.
Takze konecne olej co je vlastne pre kazdeho pokial som dobre rozumel.....


Hej do prevodovky od chrisleru. KEd máš na starších modeloch AW4 tak tam jedine Dexron :wink:

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 31.05.2007, 17:39
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak! 8)

Podstanej rozdíl od jinejch,je ten,že je tam znamínko "+". Dexron oleje bývaj i většinou označeny v římských číslicích a u Jeepa se tenhle olej používá jen do Cherokee XJ s automatem AW4(japonská převodovka).
Všechny Chryslerový automaty jsou na ATF +. Vyšší číslo vždy může nahradit nižší,než na který byla převodovka konstruována. Naopak to nejde.
Teď je běžnej ATF+4 ,trojka nebo dvojka se už nevyrábí, a prý snad už je +5.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pia, 01.06.2007, 9:10
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
O tej 5+ som niekde čítal, neviem či tu alebo na inom fóre a tiež už si nepamätám čí to bol DEXRON alebo niečo iné. Ide o to že je na inej báze a nie je zamenitelná s nižšími 4+, 3+ a pod. Zamenitelná s nižšími je 5.1.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Pia, 01.06.2007, 11:08
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
KOŤO píše:
O tej 5+ som niekde čítal, neviem či tu alebo na inom fóre a tiež už si nepamätám čí to bol DEXRON alebo ATF. Ide o to že je na inej báze a nie je zamenitelná s nižšími 4+, 3+ a pod. Zamenitelná s nižšími je 5.1.


To je brzdová kvapalina Dot 4. Dot 5 má iné zloženie možeš použiť len Dot 5.1 :wink:

Písal o tom Harley na tuším 4x4názory

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pia, 01.06.2007, 11:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak sorry, ako som písal, už si to dobre nepamätám. Teraz som si na to spomenul - aj na to, že nežerie lak.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Pia, 01.06.2007, 11:13
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Olej do Chrysler automatů - ATF + 3-4-5

Brzdovky jsou DOT 3-4-5,1 a nebo nemíchatelná DOT 5

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pia, 01.06.2007, 11:40
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Díky Harley, takto je to jasné.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Pia, 01.06.2007, 14:04
Profil WWW
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:-D chlapi preboha nezacnime v rubrike -olej prevodovka -preberat ine kvapaliny lebo to bude gulas.... ;-)
Harley to vycerpavajuco vysvetlil----

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Pia, 01.06.2007, 16:47
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jednen z dovodov vymeny oleja bolo,ze som mal kazde rano flak oleja na zemi.....pri vymene sa vraj dava dolu spodny dekel ktory netesnil....diagnoza na 2x v Jeepe... :( ...olej mi vymenili a .....kaluz este vacsia.....tak uz neviem ...bol som kuken dolu a ono to fakt presakuje vzadu pod deklom....je tam cierny silikon...nechapem... :evil: :-D alebo iba ocistili dekel....???

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Ned, 24.06.2007, 22:02
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pri vymene oleja a filtra je pri filtri aj tesnenie, ktore sa moze nahradit silikonom....problem je v tom, ze ked davas silikon ma sa davat na cistu plochu, ale bohuzial pri vymene oleja stale troska olej vyteka alebo slzi, takze kym tam das silikon a prilozis viko tak sa tam stale dostane nejaky olej, a potom to netesni....mal som uz taky problem a odvtedy radsej davam tesnenie, ktore jemne potriem silikonom, zalozim a ked niekde nahodou preteka tak dotiehnem cele viko o povedzme stvrt otacky kazdu skrutku


Pon, 25.06.2007, 0:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na niektorom fóre Harley zrovna popisoval že ako dával pozor aby mu tam servisáci nenapatlali silikón. Niesom si istý ale niečo také sa mi marí. Asi je to tradičná chyba pri zásahu do automatu.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 25.06.2007, 6:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak,Diesel 8) !

Silikon tam nemá co dělat a jen čuně to tam může napatlat. Z těžkým srdcem nesu "jen na silikon" víka diferáků a nebo víko ventilů u starších 4L,ale absulutně nevidím důvod,proč se má dávat silikon na gumový těsnění ,třeba na vanu motoru a nebo na korek co je přibalenej u každýho filtru do automatu. Korek těsní dokonale ale vyžaduje určitej postup.Tzn. vše do čista a hladka očistit a na SUCHO! tam dát jen korek. Šrouby vany nebo víka se ale musí namazat lepidlem na závity Loctite 242 a pak dotáhnout přesným momentem podle výrobce a i ve správným pořadí.Lepidlo na závity je důležitý,neboť korek nebo guma jsou pružný a když se utáhnou jen momentem, tak si těsnění sedne a pak se šroub uvolní.Když se to naopak přetáhne,tak se těsnění rozdrtí.Proto ten Loctite a momenťák.
Tohle je ale pro většinu servisů nepochopitelný a pokud se nemlátí klackem přes nohy,tak tam naperou silikon.
Když jsem byl na výměně oleje automatu ve speciálce jen na automaty a US auta,tak jsem zdůrazňoval jakej máj udělat postup.Odsouhlasili ho ale prý na mojí zodpovědnost,že to určitě poteče. Nicméně,asi měsíc nic neteklo a pak jsem děla další výměnu,sám,neboť jsem si už nechal udělat výpušťák do vany,a krom toho,že to šlo krásně sundat a očistit,tak jsem to dal zpět "po mým" a opět nic neteče a to už je na tom několik tisíc Km.A ni nepředpokládám,že by mělo začít.

Silikon ano,ale jen na místa,kde je poškozená styčná plocha a nebo na přichycení těsnění a vždy jen v nepatrným množství aby se to nevymáčklo dovnitř a neudělalo to tam paseku.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pon, 25.06.2007, 11:03
Profil WWW
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
filtre som mal doma.....ziadne tesnenie pod vanu tam nebolo...a v Jeepe mi dali info ze ani neexistuje......davaju tam silikon standardne...kukli a mam to priniest ze to prerobia :roll:

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Pon, 25.06.2007, 17:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ludo píše:
filtre som mal doma.....ziadne tesnenie pod vanu tam nebolo...a v Jeepe mi dali info ze ani neexistuje......davaju tam silikon standardne...kukli a mam to priniest ze to prerobia :roll:


vieš o čom všetkom ma už u motorkára presviedčali?! :lol: :lol: :lol:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 25.06.2007, 17:33
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 81 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: