Dnes je piatok 23. mája 2025, meniny má Želmíra a zajtra Ela
Autor |
Správa |
Shelby
Čumil
Registrovaný: Sob, 28.03.2015, 23:50 Príspevky: 9
|
Zdravim chalani chcem do svojho traktora iny motor momentalne tam mam zo zigula. traktor vazi 1400kg napravy gaz69. Rozhodujem sa bud Ford scorpio 2.5TD, Mercedes W123 300D, alebo z BMW 524 2.4TD. Najviac sa mi vidi ten medak 5valec a mam ho moznost zohnat za 300 eur. Co poviete, ktory by sa mi tam hodil, alebo je este ina moznost?
|
Str, 16.12.2015, 11:22 |
|
 |
rege245
Učeň
Registrovaný: Pia, 13.12.2013, 8:42 Príspevky: 61
|
ja mam z golf 3 1.9 TD 55kw, je tam prevodovka z v3s , stale jazdim na redukcii a s vykonom nemam ziaden problem. je to jednoche a spolahlive..
_________________ Pajero V80 3.2 DI-D, 2013, 147kW
|
Str, 16.12.2015, 13:00 |
|
 |
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2155 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
Osobne by som volil tú 300ku. Ten pôjde navždy.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Str, 16.12.2015, 13:22 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|
Mal som kamaráta, ktorý bol verný Ávii. spravil viacero vozidiel s touto motorizáciou, vravel, že je to nenáročný a jednoduchý motor, žiadne turbo, aj čerpadlo mechanické. Píšem vozidiel, lebo on to napchal onehdy aj do osobného auta. (volga)
|
Str, 16.12.2015, 14:21 |
|
 |
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
Na hentakú váhu by ti stačil aj renault 21 hladký diesel obsah 2.1 mám ho v pajere krátkom a na moje účely drevo a občas pojazdiť výkon dostačujúci a spotreba fantastická 
|
Str, 16.12.2015, 15:42 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Luther píše: Osobne by som volil tú 300ku. Ten pôjde navždy. off-topic dokial tam miesto nemrzky nedas vodu, lebo si lakomy, a potom ti to prdne  (zazil som). Dovolim si zasrat temu. Ak tam mate/davate po jednej origo prevodovke (s redukciou alebo bez), ako sa rozumne odhadne/vypocita, ake 2 rozne prevodovky dat za seba ? Vystup krutaka prvej, musi davat druhej strasne cez p.icu, nie ?
|
Str, 16.12.2015, 19:12 |
|
 |
peterss
Koumák
Registrovaný: Str, 29.10.2014, 23:53 Príspevky: 187 Bydlisko: Lúky
|
ani ten bmw nieje zli je to radovy sestvalec a je pohanany retazou
_________________ mitsubishi pajero II 2,5 TD,silverstone t3 35x11,5 r15
OFFROAD CLUB LUKY
|
Str, 16.12.2015, 19:35 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
2 Finder:
druhá prevodovka musí byť logicky dimenzovaná na max. MK prvej; v minulosti typicky motor a prevodovka Š1203, druhá prevodovka PV3S, diff PV3S (príklad) ak sa toto nedodrží, tak najslabší článok celého reťazca motor - kolesá pôjde do kytek, skôr alebo neskôr /ot
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Str, 16.12.2015, 19:40 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Mna len vzdy zaujimalo, podla akeho vzorca to ludia osadzaju ... Majme skodu octaviu/1203, napravy z ara, prva prevodovka povodna (skoda), druha za nej arova (naco, sak to ma redukciu, nie ?) ... Potom mas 2 spojky, 16 kvaltov (to by nevadilo), ... Ale vzdy som dumal, podla coho to jaksi zosuladili 
|
Str, 16.12.2015, 21:40 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
podla jednoducheho vzorca . co dum ,vrakovisko dalo za co najlacnejsie koruny +rady v krcme od suseda 
|
Str, 16.12.2015, 21:47 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|

Nj... v dobe minulej sa ani tak neuvažovalo "čo chcem a čo na to treba", ako "čo mám/viem ukradnúť a čo by som z toho vytvoril" U niektorých vehiklov nie je redukcia na zvýšenie ťažnej sily, ale na spomalenie pojazdu stroja, spravidla pri vykonávaní nejakej činnosti. Fastrac má 6 kvaltov s tromi "polkami" a ešte delené tromi stupňami v redučke, takže 56 kvaltov dopredu. Funebrácka Dakota mala (podľa katalógu ND, naživo som to nevidel) ešte nejakú redučku za štandardnou prevodovkou, anžto by pozostalí nemuseli za nebožtíkom poklusom. Ono je aj konštrukčne jednoduchšie vyrobiť bazizák na spojenie unášača na konci jednej prevodovky so vstupnou hriadeľkou druhej, ako vyrábať frému a prispôsobovať spojku. Spojka je samozrejme len jedna, nie dve. Ale prerátať to neni zas tak zložité, motor má nejaký MK, 1. prevodovka nejaké prevodové pomery, 2. prevodovka, diff, prípadne kolové redukcie tiež... takže (príklad): 100Nm (motor), x 4,66 (najnižší kvalt v 1. prevodovke) = MK na výstupe 1.pr = 466Nm x 5,25 (najnižší q. v 2. prevodovke) = MK na výstupe 2.pr = 2563Nm x 3,9 (diff) = MK na výstupe z difu = 9996Nm prípadne x 2,1 (kolové redukcie) = MK na os kola = 20990Nm z toho sa dajú ďalej odvodiť rýchlosti a ťažná sila --- takže, ak tam dá výrazne silnejší motor, ako znesú jednotlivé komponenty, tak tomu bude ukrúcať poloosi a lúskať kartre
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Štv, 17.12.2015, 8:01 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Na gazove napravy by som osobne dal max.4valec mercedes.Tah odspodu bude mat a poloosi nebudu dostavat moc na prdel.Keby som staval novy stroj,tak tam supnem daky hladky diesel z predohrabu,aby som nemusel davat 2 prevodovky a este by sa dal z predlohy vyviest vyvod na kardan,co by nebol zavisly od rychlosti.Kamarat mal na takom samohybe s napravami z gaza motor z 30ky majorca a z hory som ho vzdy tahal  .Mal tam 16ky sipy. Ked chces ratat dake krutiace momenty,treba hlavne vediet,aky krutak dokaze ten stroj preniest na cestu  .Do lahkeho traktora je zbytocne davat motor s ukrutnym vykonom,ked nema vahu a zas je zbytocne davat daky nadupany TD,ked ten nahovno zabera v malych otackach,plus kurvitka...
|
Štv, 17.12.2015, 15:46 |
|
 |
Shelby
Čumil
Registrovaný: Sob, 28.03.2015, 23:50 Príspevky: 9
|
Tak dnes som ho doviezol motor z mercedesa môžete mi dať viac info ze z akého modelu to je či je dobrý a možno r.v. Poprípade ako by som zistil viac o ňom 
|
Štv, 17.12.2015, 20:13 |
|
 |
doricka75
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26 Príspevky: 301 Bydlisko: OMSENIE
|
Je to motor z Mercedesa typ 123 (Piano). Je to predkomorkovy motor dost znesie, neviem ake ma zavice ci su spiralove alebo uhlikove ak mal dobre kompresne tlaky a dobri starter-baterku nemal problem startovat ani v mrazoch.Slabina tychto motorov bola rozvodova retaz ktoru ak nikto nemenil tak sa sam tam roztrhla nasledne namotala na kluku a predrala vanu. 
_________________ ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....
|
Štv, 17.12.2015, 21:33 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
neviem po kolko km sa tie retaze trhali ale kamarat mal piano s 3litrom a na tachacu 700 000km a retaz povodna  retiazky sa trhali na fabkach-boli ako z bycykla 
|
Štv, 17.12.2015, 21:48 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|