Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 Jojdo 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						MoostanQue píše: Aha, tak už si rozumieme. Na zaslepenie to fungovať bude, ale lepšie je použiť zaslepovací šróf (odvzdušňovák z trabanta napríklad). A zaklepaná trubka stačí, netreba letovať.
  Tie dve trubky idúce dozadu sú zadný a predný okruh*. Ty potrebuješ zachovať zadný (a pokračovať ho do zadnej hadice, nie cez záťažák), a potrebuješ zaslepiť/zrušiť tú vetvu predného okruhu, ktorá ide dozadu. Či ju zaslepíš až vzadu, alebo vpredu na spojke (kocka medzi kasňou a šasi), alebo tú kocku úplne vyhodíš a zospojkuješ to, je z hľadiska funkcie jedno.  Ale keď už sa s tým je..zaoberáš, tak najlepšie riešenie je proste to vystrihať (zadné trubky budú určite chytené hrdzou) a vyrobiť nové - jedna od hl. valca na prednú hadicu, druhá od hl. valca na zadnú. Medená trubka v metráži nestojí veľa a vieš že to máš dobre a nadlho.
  Kocky aj spojky sú k dostaniu v každej lepšej mototechne. Holendre sú M10x1 a nekupuj mosadzné, sú úplne na hovno. Oceľ a Rezistín. A ad trubka, medená je dobrá, ale NiCu je vraj lepšia, odolá väčším tlakom a nekrehne tak. Zas sa s ňou horšie robí, je tvrdšia.
  Mito.Al: ano, presne tak to funguje. Ale y6o-sátka má Téčko a spojku v jednom (5 dier, 3 a 2 spojené), a je jednoduchšie ju vyhodiť celú a nahradiť trubkami, ako sa j.bať s povoľovaním hrdzavých holendrov v kktne prístupnom mieste.
  *) Práve preto sa záťažák nesmie nahradiť kockou, tým by sa spojili oba okruhy a defakto by vznikol jednookruhový systém; nevýhody sú asi jasné každému. hej hej tak to chcem spravit ze to vsetko vysklbem prec. mam 25m medenej trubky takze nataham to vsetko nanovo tak ako pises z valca jedna trubka dozadu a druha do predu bez kociek a bez brzdoveho regulatora. Inak vraj v bocnom naklone a blate to nieje ziadna sranda brzdit bez regulatora, zadok auta bude tahat doboku stale, uvidim ako sa to bude spravat.  
					
						 _________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 13.02.2016, 13:35 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 zdeno 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 760 Bydlisko: Sliač
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Inak vraj v bocnom naklone a blate to nieje ziadna sranda brzdit bez regulatora, zadok auta bude tahat doboku stale, uvidim ako sa to bude spravat.[/quote]
  V bočnom náklone by si nemal brzdiť vôbec, resp. len výnimočne a s veľkou dávkou citu. Tam potrebuješ, aby sa ti kolesá stále odvaľovali. 
					
						 _________________ Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 13.02.2016, 18:03 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Jojdo 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						zdeno píše: Inak vraj v bocnom naklone a blate to nieje ziadna sranda brzdit bez regulatora, zadok auta bude tahat doboku stale, uvidim ako sa to bude spravat. V bočnom náklone by si nemal brzdiť vôbec, resp. len výnimočne a s veľkou dávkou citu. Tam potrebuješ, aby sa ti kolesá stále odvaľovali.[/quote] ja som zasa nemyslel nejaky velky bocny naklon, proste aj v miernom briezku ked si na smyklavom a potrebujes pribrzdit tak ze uchadza zadok  
					
						 _________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 13.02.2016, 21:30 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dindaj 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1810 Bydlisko: SE
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						dindaj píše: Ako je to teda s CU trubkami ? Vraj sa nesmu pouzit ak ma auto posilovac. Haloooo  ??  
					
						 _________________ Bývalý offroadak 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 14.02.2016, 22:39 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 mito.al 
				Koumák 
				
					 Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58 Príspevky: 173 Bydlisko: Bytča
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Medenné trubky su to naj čo tam môžeš dať ! Nikdy nezhnijú skvele sa tvarujú.  O tlak sa neboj určite ich neroztrháš. Mali sme v servise original ohybačku na CU trubky, vyrábali sme si vlastné a všetko frčí OK    K tomu náklonu: KEd maš zapnute 4X4 a nemáš medzinápravový dif. je predok spojený zo zadkom takže predbiehať nemôže !  
					
						 _________________ Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 14.02.2016, 23:36 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dindaj 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1810 Bydlisko: SE
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ohybacku aj pertlovacku mam a med pouzivam ale teraz idem na lestenku davat komplet vsetky trubky nove a asi s tym problem nemam. Len so pocul tak nejaka pochybnost vo mne je. Budem tym tahat prives s druhym patrolom tak ....... Zaujima ma nazor niekoho kto vie o com hovori a nie co si kto mysli. 
					
						 _________________ Bývalý offroadak 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 14.02.2016, 23:58 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bull4x4 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Aj ja mam v patrole medene trubky. 
					
						_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60   TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon  
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 15.02.2016, 0:15 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 MoostanQue 
				Mašinista 
				
					 Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1111
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 O medených sa hovorí, že trpia na únavu (jednak vibráciami ak je trubka uchytená ďaleko od seba, a jednak a hlavne opakovanými zmenami tlaku) - ale na vlastné oči som prasknutú nevidel. Nicméně na nete sa dajú dohľadať nejaké (tuším americké) testy, ktorými medené neprešli práve pre to, že následkom únavy materiálu sa ulamovali, a v niektorých krajinách zú zakázané.
  Cu trubka v 3/16 má deštrukčný tlak okolo 800atm, NiCu cca 1200atm, oceľ asi 1300.
  Ako je to s legalitou na Slovensku neviem, ale asi tak ako so všetkým - nikto nevie a jeden ti to odobrí a iný ti za to dá pokutu. Tak jak si to formuloval to bude blbosť, neviem si predstaviť zákon rozlišujúci špecifikácie na trubky v závislosti od posilňovača, to sú nejaké krčmové fámy najskorej.
  Ak to chceš mať cukríkové, daj NiCu. Cenový rozdiel zanedbateľný, ale horšie sa s ňou robí, je tvrdšia (ale zďaleka nie tak tvrdá ako oceľ zase) a treba mať dobrú pertlovačku. 
					
						_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..     
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 15.02.2016, 9:33 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jankarol 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39 Príspevky: 910 Bydlisko: Vranov nad Toplou
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ako to myslíš s tou legalitou ? Ze nemôžu byt na aute medené trúbky na brzdovom rozvode? 
					
						 _________________ Toyota Land Cruiser LJ70 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 15.02.2016, 9:42 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 MoostanQue 
				Mašinista 
				
					 Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1111
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 JanKarol: no Dindaj sa pýtal, esli medené byť môžu alebo nie, a ja píšem, že s medenými je vyššieuvedený problém a preto sú niekde zakázané. Ako je to na Slovensku NEVIEM. Myslím že to zakázané nieje a teda že byť môžu, ale to je len osobný názor a nemám ho ničím podložený, neštudoval som to.
  Dindaj: len mimochodom ma napadlo - viem kde sú jedny dvojpiestikové predné prasce z benzínovej 4.2ky. Ale potrebujú rekonštrukciu (gumičky piestiky) a myslím že sú tam iné kotúče a platničky ako na jednopiestikových - a netuším či budú na predaj. 
					
						_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..     
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 15.02.2016, 9:52 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dindaj 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1810 Bydlisko: SE
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Vdaka za odpoved aj za ponuku. Mam sice jednopiesty ale po rekonstrukcii s nerez piestami a cele v zinku. 
					
						 _________________ Bývalý offroadak 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 15.02.2016, 20:59 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 JOE66 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Moostanque v akom su stave ? 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 15.02.2016, 21:15 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 MoostanQue 
				Mašinista 
				
					 Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1111
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Predrekonštrukčnom     Pred sundaním z auta to brzdilo a netieklo. Ale treba ich rozobrať a rozhýbať, najlepšie s novými gumičkami (možno pasujú zadné?) a piestikmi; prasiatka opieskovať. Ide o samotné železá, piestik a gumička je spotrebný materiál. Aby bolo jasné, ja ich nepredávam, ja len viem komu som doniesol nápravy a kde sa pohybujú, či ich terajší majiteľ predá alebo nie neviem - to bol len nápad vo veci lepšieho brzdenia Patrola s prívesom. Detaily SS.  
					
						_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..     
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 15.02.2016, 22:02 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 JOE66 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Aha no moje este brzdia v pohode ale gumicky uz mam nahradne + dam vytocit piestiky z nerezu a druhe prasce keby boli v dobrom stave by do rezervy nezaskodili      Spytaj sa co za ne by chcel  sucasny majitel      
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 15.02.2016, 22:04 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |