Dnes je streda 21. mája 2025, meniny má Zina a zajtra Júlia Juliana
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 8 ] |
|
Y61 3.0 DTi 2005 strata tahu/overboost issue
Autor |
Správa |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|

Zdravim, kamarat z Holandska momentalne zijuci v Macedonsku ma problem s GR Y61 motor 3.0DTi, ZD30TD, rocnik cca 2005, cca 100 kkm, lestenka akurat troska hrdzava, mierne offroad modifikacie, motor upravovana ECU u Brana v Turanoch.
V skratke - auto kupil v holandsku minuly rok, doviezol po vlastnych na Slovensko, nieco sa na nom porobilo, vratane chip tuningu, potom auto slo do Macedonska, tam jazdi. Problem znamy na anglicky hovoriacich forach ako Overboost issue sa mu zacal prejavovat hlavne po tuningu, aj ked ukazal sa aj pred, ale to mozno 2x za 1000 km, po tuningu to bolo hadam kazdy kilometer, na ustatelnu jazdu tazko pouzitelne.
Klasicke priznaky - pri ustalenej jazde cca 100 - 140 km (dialnica) motor strati tah, nereaguje na plynovy pedal, treba uvolnit plyn a pockat, auto sa chyti a znova taha. Auto slo znova na tuning, upravil sa smerom k nizsiemu vykonu, problem sa objavuje menej castejsie, ale je tam. Motor by mal byt motoricky v poriadku, napady su - vymena trysiek za silnejsie, vymena intercoolera.
Auto ide znova do garaze na Slovensko, majitel by chcel problem vyriesit raz a navzdy (samozrejme rozumnym sposobom, nie typu vymena motora za 4.2) Akekolvek rady alebo postrehy su vitane, ak by sa chcel niektory odbornik do toho za peniaze aj pustit a vyriesit, nie je problem, napiste.
|
Uto, 09.08.2016, 15:35 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
vratit softver v RJ do povodneho stavu a pouzit: viewtopic.php?f=6&t=18130
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Uto, 09.08.2016, 19:57 |
|
 |
Hermo
Frajer
Registrovaný: Str, 20.11.2013, 14:01 Príspevky: 214 Bydlisko: Tr. Stankovce
|
Mozno by ani nemusel davat prec chip, sak by to malo ist vyladit aj s nim ked tam da Daves valve. Teda aspon ja mam tak v plane, ze ked domontujem ten vacsi cooler a 3 palcovy vyfuk tak s tym pojdem na chip, ale na doladenie  Myslis ze je to moc blby napad bul?
_________________ Nissan_Patrol_Y61_3,0DTi_social_verzia
|
Uto, 09.08.2016, 21:41 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
problem sa autom nastal hned po tom chipe?
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Str, 10.08.2016, 7:09 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
ahoj, dakujem za odpovede. Problem s autom nastal hned po cipe, ako som spominal, pred cipom sa prejavil mozno raz za 500 km, po cipe raz za 1 km, pri jazde na dialnici. Po uprave mozno raz za 50 km. (Tie cisla su od majitela, ja s tym autom nejazdim).
Majitel by nechcel jazdit bez cipu, celkovo mu cip zlepsil tah v nizkych otackach. Ja osobne mam Y61 ale rok vyroby 2003, ten isty motor a cip mi funguje bezproblemovo.
Ako som spominal, majitel studoval anglicke/aus fora, ale tych sposobov riesenia je viac a kedze auto ide do garaze na Slovensku, tak ma napadlo opytat sa tuto. Co by chcel spravit: - odstavit EGR - novy MAF senzor - upravit VNT a potom znova tuning podla nameranych tlakov pred odstavenim EGR ak by bolo treba tak vymena intercoolera, trysiek, ale to uz je na dlhsie, intercooler a trysky boli navrhnute mechanikom.
|
Str, 10.08.2016, 9:21 |
|
 |
ljubo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 16.02.2010, 23:02 Príspevky: 136 Bydlisko: LM
|
Myslim ze ten problem nie je v cipe,ten ho iba zvyraznil,problem tam bol aj predtym,podla mna najskor to bude vahou,treba skusit druhu najlepsie s funkcneho auta,lebo nahrady su na tomto motore na dve veci...a DAWES "to vie" doladit ked to urobis dobre
|
Str, 10.08.2016, 21:44 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
ljubo píše: Myslim ze ten problem nie je v cipe,ten ho iba zvyraznil,problem tam bol aj predtym,podla mna najskor to bude vahou,treba skusit druhu najlepsie s funkcneho auta,lebo nahrady su na tomto motore na dve veci...a DAWES "to vie" doladit ked to urobis dobre Zdravim, tak len dodam koniec celej story, upravca poladil cip a isli nove trysky, to bolo cca 6 mesiacov dozadu, odvtedy auto jazdi bez akehokolvek problemu... bude sa repasovat turbo, ktore tiez robilo troska problem, tak po repase este dam info, ale v principe problem vyrieseny. auto ma podvihnuty vykon ale tah nestraca...
|
Štv, 30.03.2017, 10:19 |
|
 |
ljubo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 16.02.2010, 23:02 Príspevky: 136 Bydlisko: LM
|
OK som rad ze to mas poriesene,tiez som mal ten problem a vyriesil to DAWES
|
Štv, 30.03.2017, 21:01 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 8 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|