Chcem sa podelit o radosti a starosti pri uprave mojho offroadu kedze sam som citatelom tohto fora a vela krat som tu patral po rade informacii, tak postupne od zaciatku po terajsok. Vzdy ma zaujimalo citanie o upravach aut na tomto fore a teraz sa tesim, ze mozem niecim podobnym prispiet.
Ked jedneho dna po noci presurfovanej na nete, bo som nic o Tj ecku nevedel(kamos mi zavolal ze ma zanovneho TJ na predaj ) a zhodnoteni ze asi modularnejsie auto tazko najdem, zavitala na moj dvor tato lestenka...
Rok sa tesila dobremu gazdovi a pomaly sa zacala menit...aky pan taky pes...
2 palce lift a 31 kolesa, rozsirene blatniky, 7 palcove origo tlmice obmedzuju krizivost.
Prve zoznamenie s offroad akciami a motivacia sa dostavila. Zistujem, ze wrana trpi hendikapom a to dost vaznym. Aj s 2 palcovym liftom a vacsimi kolesami zdaleka nedokaze konkurovat dalsim dvom offroadom(v pravom slova zmysle, tym nechcem urazit inych len vahovo su najblizsia kategoria) menujem Defendera a Landcruisera oba s pevnymi napravami. V serii a s podobnym liftom a kolesami Defender a Yota LJ disponuju priechodnostou vdaka domyslenym detailom ako ulozenie diferakov, ramien a tiez zavesenia prevodovky-brucho daleko lepsou ako TJ. Wrangler ma centralny zadny dif, co este nie je az taky problem ( hoci Yota LJ 70,73 vdaka excentricky v osi ulozenymi diffmi je velmi sikovna) ale ma nestastne brucho- kryt a support prevodovky, ktory je ako kotva a limituje ju v priechodnosti. Hladal som riesenia beruc v uvahu hlavne tieto fakty. Chlapci s Jeeparts Zilina mi to sprevodovali a po zvazeni som odstupil od nimi ponukanych liftov Rubicon Express a Currie Enterprices nie ze by boli zle ale v tej kategorii tj. cena a vykon sa nasiel vitaz GAMECHANGER Metalcloak. Tento lift je short arm lift 3,5 palca avsak ma premyslenejsi system vyuzitia potencialu ziskanej svetlej vysky...dual rate pruziny, ucelovy body armor- high clearence blatniky a inovativne bezudrzbove silentbloky v ramenach Duroflex s vlastnostami identickymi ako Johny Jointy ale lepsou odolnostou a trvanlivostou. Vysledok? 11 palcov travel OME tlmicov alebo az neuveritelnych 13 palcov travel s 6pack tlmicmi od Metalcloak. Na kratkych ramenach neuveritelne parametre...auto krizi s OME tlmicmi 96 cm s vysokozdviznym vozikom...
http://www.metalcloak.com/TJ-Wrangler-G ... -s/252.htmStvrta fotka v promo galeri na stranke je moja kára:-D

Uprava vysperkovana BDS Skid Platom pod prevodovku s 3,5 palcovym presahom co je zlepsenie bruška oproti serii o 2 palce 5cm!!! To znamena ze brucho islo hore razom o 3,5 (lift) + 2(skid plate)+4( pneumatiky) celkovo 11,5 palca teda 28 cm. A razom auto zacalo funfovat

. Doplneny SYE kit + double CV kardan to vsetko bez Body liftu!!! Ostavame nizko pri zemi. Nasledovalo doladenie geometrie podvozku a kardanov( koho zujimaju detaily rad odpoviem) Popri tom kompletne preledkovanie jedine vnutorne osvetlenie su origo ziarovky a nove narazniky a ine blbosti. Auto jazdilo hladko a vlastnosti v terene sa s 33 kolesami posunuli niekam uplne inam...na tri roky...to uz ale odjazdilo nejaky ten trial v kategorii soft a zaujali ma riesenia prototypov.
Zacal som sa vrtat v geometrii a trojuholnikoch, hladat suvislosti a spajat si skusenosti s cislami. Dospel som k tomu ze 3,5 palcovy lift s kvazi seriovymi ramenami(co sa dlzky tyka a uchytenia) natolko zmeni geometriu, ze sa to odrazi v jazdnych vlastnostiach. Tento handicap som zacal pocitovat v urcitych situaciach, z ktorych dve su najdolezitejsie: speedbumps=rychla jazda po nespevnenej ceste, razy do karoserie vdaka strmemu uhlu ramien nedovoluju ist rychlo a druha bouncing= hopsanie predku a strata trakcie pri strmych vyjazdoch pod plynom. Samozrejme pruziny a tlmice beriem v uvahu pri kvalite jazdy. Vlastnosti tlmicov OME a pruzin Metalcloak su prikladne a ovela lepsie v porovnani so seriou. Kedze s autom sa dalo jazdit ovela viac ako s lacno zdvihnutou seriou tieto handikepy sa rychlo objavili. Nasledoval rok studovania geometrie a zvazovania ci ist do BOLT on long armov ktore situaciu trosku vylepsia alebo ist cestou vypocitania a detailneho vyfabrikovania podvozku ktory by splnal tri kriteria:
1. Nizke tazisko teda max 3-4 palce lift bez BL a MML
2. Parametrovo sa dostat na cisla seriovej geometrie-antisquate a antidive
3. Zlepsit priechodnost pod spodkom auta bez dalsieho zdvihania s 33-35 kolesami
Priechodnost je velmi relativny pojem a ja som vychadzal zo skusenosti kedy ostavam visiet na bruchu, kedy suchnem zadny naraznik. Porovnaval som tie iste situacie s inymi autami a dospel som k urcitym parametrom, ktore sa javia byt optimalne hlavne z hladiska bocneho naklonu, brucha a strmeho vyjazdu zjazdu. K tymto parametrom sa este vratim v presnych cislach. Tak isto tazisko je relativny pojem, kde som vychadzal z daneho bodu COG( da sa vyhladat u TJ- Centrum of gravity- google) a ovplyvnuje ho lift, body lift s motor liftom, rozsirenie naprav podlozkami alebo -ET diskami s cielom trosku to kompenzovat, aby auto zvladlo extremny bocny naklon. To vsetko s kolesmi 33-35 palcov, ktore su asi max. na napravy HPD30 a D44. Samozrejme vacsie kolesa abo portalove napravy (velmi pekne stavby tu boli) tiez mozu vylepsit priechodnost hlavne v blate...no ide to na ukor taziska auto treba rozsirit a drzat nizke (kratsie pruziny a tlmice) cim strati legendarnu krizivost a obratnost. Mne skor islo o dosiahnutie max.clearence pod autom co ponukaju pneumatiky 35 a nezhorsit parametre serioveho TJcka co sa tyka bocneho naklonu a schopnosti splhat strmy vyjazd. Vsetko podciarknute krizivostou, ktora tazko hlada konkurenciu medzi offroadmi vdaka modularnosti osvedceneho 3-4 link systemu zavesenia podvozku
Pokracovanie nabuduce az co to pofotim