Dnes je pondelok 26. mája 2025, meniny má Dušan a zajtra Iveta
Autor |
Správa |
indian
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15 Príspevky: 556 Bydlisko: Bratislava
|
keby sa o auta vsetci takto starali, bola by radost kupovat jazdenky na slovenku.. bohuzial toto je len svetla vynimka nech auticko sluzi. ked sa budes starat, bude sluzit este dlho 
_________________ Jeep Cherokee XJ 5.3
|
Pia, 25.11.2016, 20:44 |
|
 |
Dondo
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 05.10.2013, 22:10 Príspevky: 343 Bydlisko: Piešťany
|
Dakujem za pochvalo chlapi. Ja uz mam otvorene pivo na jeho "zdravie". Darmo moje prve auto tak som s tym neni este dusevne vysporiadany  ale kazdopadne nech sluzi a snad bude oneho postarane
_________________ Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 H.O. Overland
Jeep Grand Cherokee ZG, 4.5" Rubicon Express Long Arm, 35" Silverstone MT 117 Extreme, navijak, CB, pevnostaky, Ford 8.8 + OX locker, Dana 30 high pinion vystuzena + RCV poloosi, WARN ZEON 12
|
Pia, 25.11.2016, 22:20 |
|
 |
drapak
Učeň
Registrovaný: Pia, 28.10.2016, 20:26 Príspevky: 28
|

Budem co sa tyka "zivotopisu" tohto XJcka pokracovat tu, lebo vsak nie je podstatny majitel, hlavnym hrdinom tohto threadu je auto. Ako som spominal, pri kupe malo nejake muchy, ktore som sice zistil az na mieste (napriek tomu, ze Dondo dal po telefone o aute nadpriemer info). V podstate bol obchod dohodnuty uz vopred, len nieco zavazne by zabranilo jeho realizacii. Musky sa ale postupne vychytaju: - Blbne cidlo oleja - pocas skusobnej jazdy a cestou domov z Piestan lietala rucicka ukazovatela hore dolu, svietilo Check Gauges. Odkedy sme dosli domov, nic. Asi zmena ovzdusia, abo co...  Ale uz je objednane v Jeepparts.sk nove, tak sa to preventivne vymeni. - V riadeni boli pri skusobnej jazde obcas nejake slabsie zvuky, ktore sa prenasaju aj do volantu. Teraz z toho je uz ale doslova hucanie. Najma ked tocim doprava, tak v jednom mieste. Servo bavi, netuhne (vymenil som v nom olej pre istotu a odvzdusnil), z prevodky nic netecie. Neviem sa dostat k ziadnemu servisakovi tu v Kosiciach, aj ked uz dvaja ludia mi slubili skontaktovat s obornikom na Jeepy. Jaksi sa tak nedeje...  Chcel som tie zvuky nahrat dnes na video na mobil, len pocut tam nieco uplne ine.  Skusim to este raz nahrat fotakom a postnut. Podla mojho nazoru to bude nejake uplna hlupost, tak snad sa nemylim... - Po prepise som siel nastupit do auta, ale dialkovym sa nedalo otvorit. Zamknut islo. Na ovladacoch na dverach slo odomknut aj zamknut. Tak som to par dni po prichode domov s kamosom elektrikarom a s info od Palo-Cherokee oddiagnostikoval. Kablovacka v poriadku, podozrenie padlo na rele v riadiacej jednotke. Najprv mala ist riadiaca na opravu k chlapcom do Jeepparts.sk, ale mal som obavy, aby sa nieco pri preprave neposkodilo, alebo zasielka nestratila, tak som sa rozhodol oslovit rodinneho znameho, ktory je elektrotechnik s xy rocnymi skusenostami. Ako sme neskor zistili, rele zjavne riadi len osvetlenie stredovej konzoly, alebo skratka nieco ine. Nepatrali sme dalej, kedze to neriesilo problem. Prave vo vnutri konzoly (cca. v strede) sa nachadza spominana jednotka. Odstranenie problemu popisem trochu blizsie, mozno to niekomu v buducnosti pomoze... Ked chcete jednotku vybrat, je potrebne pre uvolnenie jednej zo skrutiek si vytvorit "technologicky" otvor. Inak tusim budete musiet rozobrat komplet konzolu. Odpojite konektor, na ktorom su cislovane piny. Otvaranie riadi modry kablik (pin 5), zatvaranie svetlomodro-cerveny (pin 11). Dosli sme meranim az k integrovanemu obvodu (za ktory mal znamy zhodou nahod poruke nahradu). Problem mohol byt teda bud uz len v nom, alebo potom v procaku, a to by uz bolo na vyhodenie jednotky. Tak sme skusili ten integrac... Kedze ale v case vyroby auta bola pouzivana technologia strojoveho letovania, ktora si vyzadovala integrac najprv prilepit k plosnemu spoju. Bolo by sice mozne ho odletovat, ale neodstranili by sme ho z plosneho spoja. Tak sme pred vyhodenim jednotky pristupili este k planu B, sudiac, ze ak je v nom pokazeny prepinac, tak ostal rozpojeny (inak by to robilo sarapatu) a urobili v lekarskom zargone (bajpas). Z noveho integraca sme pouzili len kontakty, ktore maju na starosti odomykanie (+zem) a boli priletovane na totozne kontakty povodneho integraca. Motyka vystrelila a otvaranie dialkovym ovladacom funguje, z coho sa tesim, lebo nemusim riesit nahradu a je to taka malickost z povodnej vybavy auta, ktoru sa podarilo zachranit.  Doma to ale neskusajte, odporucam dohlad a sikovne ruky odbornika. Takze uz len tie zvuky z riadenia, lebo mne take veci strasne rezu usi...  Inak je to auto cukrik a momentalne moj uplne favoritny milaaasik. 
_________________ Jeep Cherokee 2,5TD Classic (r.v. 2000) - leštenka
|
Uto, 06.12.2016, 20:29 |
|
 |
Dondo
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 05.10.2013, 22:10 Príspevky: 343 Bydlisko: Piešťany
|
Tak som rad ze to slape (ved sme si uz o tom pisali) a tiez budem rad ked sem priebezne nieco hodis, nech viem ci auto zije a ci je mu dobre  Kazdopadne som rad ze doslo k majitelovi co ma zaujem a chut riesit taketo veci a nie to zbastlit na nejaky podvozok a ist do najblizsej blatovej bacoriny 
_________________ Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 H.O. Overland
Jeep Grand Cherokee ZG, 4.5" Rubicon Express Long Arm, 35" Silverstone MT 117 Extreme, navijak, CB, pevnostaky, Ford 8.8 + OX locker, Dana 30 high pinion vystuzena + RCV poloosi, WARN ZEON 12
|
Str, 07.12.2016, 10:53 |
|
 |
drapak
Učeň
Registrovaný: Pia, 28.10.2016, 20:26 Príspevky: 28
|
No ved som slubil, ze sa o neho postaram.  Aj tato prkotina... Najjednoduchsie by bolo kupit lacnu cinsku univerzalnu jednotku aj s ovladacmi a namontovat ju miesto povodnej (na youtube je aj navod, jak to urobit), tak ale som sa skratka chcel pokusit, aj ked sme na tom stravili dokopy asi tak 4hodiny a vyslo ma to viac ako cinska jednotka. Ale stalo to zato.  A to mam este v plane rozlustit, preco nefunguje druhy ovladac.  Snaha bude aj nadalej ho nechat v co najpovodnejsom stave. Este si rozmyslim, co s tymi fejkovymi xenonami.  Ale kua, ked tak fajne svietia... Ak ma dovtedy tie zvuky z riadenia nezabiju... Nie je tu niekto z Kosic, kto by mi s tym helfol, alebo ma fakt odbornika na Jeep? Ale nie takeho, co ma cas az po novom roku, ci takeho, co sa mu neda dovolat... 
_________________ Jeep Cherokee 2,5TD Classic (r.v. 2000) - leštenka
|
Str, 07.12.2016, 16:12 |
|
 |
Dondo
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 05.10.2013, 22:10 Príspevky: 343 Bydlisko: Piešťany
|
Svietia lepsie veru. Ale vpodstate aj obyc ziarovky budu svietit len svetla su uz vysvietene, tie by pytal nove...
_________________ Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 H.O. Overland
Jeep Grand Cherokee ZG, 4.5" Rubicon Express Long Arm, 35" Silverstone MT 117 Extreme, navijak, CB, pevnostaky, Ford 8.8 + OX locker, Dana 30 high pinion vystuzena + RCV poloosi, WARN ZEON 12
|
Str, 07.12.2016, 16:26 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

drapak píše: A to mam este v plane rozlustit, preco nefunguje druhy ovladac. No začni baterkami. Ak nie, tak skúsiť nanovo nakódovať = diagnostika Ak nie, tak sa uvidí drapak píše: Este si rozmyslim, co s tymi fejkovymi xenonami.  Ale kua, ked tak fajne svietia... môžeš nechať tak (do prvej STK) môžeš vymeniť paraboly za nové, výrazne to pomôže môžeš skúsiť aftermarket číru optiku - názory sa rôznia môžeš vymeniť za LED, už sú aj s EU homologáciou, len cena je stále dosť vysoká a v zime to mrzne drapak píše: Ak ma dovtedy tie zvuky z riadenia nezabiju... Nie je tu niekto z Kosic, kto by mi s tym helfol, alebo ma fakt odbornika na Jeep? Ale nie takeho, co ma cas az po novom roku, ci takeho, co sa mu neda dovolat...  V prvom rade zisti či tie zvuky idú z prevodky alebo z čerpadla. Tým treba začať. Ale jedno aj druhé sa dá do určitej miery repasovať. Ak sa pamätám tak skôr z prevodky to išlo. Ako keby bola netesnosť na jednom segmente a utekal tlak. Ale na 100% neviem. Nová prevodka na XJ sa pohybuje od cca 450€
|
Str, 07.12.2016, 18:26 |
|
 |
drapak
Učeň
Registrovaný: Pia, 28.10.2016, 20:26 Príspevky: 28
|
Baterkou v tom druhom dialkovom som samozrejme zacal. Dal som novu premeranu, nebezalo. Takze chyba bude inde.
Svetla necham zatial tak, paci sa mi jak to svieti. V dostatocnom predstihu pred STK sa rozhodnem, co s tym.
Auto som mal na zdvihaku. Ked som tocil s vypnutym motorom volantom, tak nesli zvuky ziadne. Tiez mam pocit, ze to ide skor z dola od napravy. Servo pumpu pocut jemne ked tocim volantom, z lavej strany. Ale tak klasicky uplne tisko, suvisly zvuk v celom rozsahu riadenia. Podla mna je pumpa OK. Prevodku neviem posudit. Jak som Ti pisal v sprave... Ked tu v KE nezozeniem nikoho, kto by na to kukol, dohodnem termin u vas.
_________________ Jeep Cherokee 2,5TD Classic (r.v. 2000) - leštenka
|
Str, 07.12.2016, 19:59 |
|
 |
drapak
Učeň
Registrovaný: Pia, 28.10.2016, 20:26 Príspevky: 28
|
Tak sa mi podarilo zachytit ten "zvuk velryby", co ide hlavne pri toceni doprava z jedneho miesta. Riadenie netuhne, len to pri tom zvuku trochu citit vo volante.  Len je treba si to dat na sluchatka. Teda aspon ja mam na notase dajake zidacke repraky. Uz ani tie Toshiby nie su, co byvali. Na tej z roku 2006 som mal repraky Harman/Kardon, tato ma nejake hovna. https://goo.gl/photos/VfoKDKufw76jj85H9
_________________ Jeep Cherokee 2,5TD Classic (r.v. 2000) - leštenka
|
Štv, 08.12.2016, 17:44 |
|
 |
drapak
Učeň
Registrovaný: Pia, 28.10.2016, 20:26 Príspevky: 28
|

Tak to tu po dlhsom case updatnem... Podarilo sa mi este zaciatkom roka zohnat ten nestastny Mopar olej do prevodovky, vymenil sa tiez motorovy olej, cidlo tlaku oleja. Pred dvomi tyzdnami potom nasledovala vymena oleja v serve, vymena simeringov a prislusnych onyyych na pridavke a zadnom difiku. Vymena silentbloku na panhardke. Vsetky diely a vela cennych rad z http://www.jeeppart.sk, of koooz. Na robotu som konecne nasiel velmi zdatneho cloveka tu v Kosiciach. Co sa stale nepodarilo, je odstranenie tych zvukov z riadenia pri toceni volantom. Cela naprava bola premazana, az na dva zvisle capy, ktore nemaju maznice. Tak uz len tie, alebo potom fakt uz len ta prevodka. Tyc riadenia nema volu, krize su ok, vo volantovej konzole je tiez vraj vsetko ok. No a spod hlavy 2 a 3 zacala mierne presakovat voda. Takze vyhladovo sa ide riesit toto + ine veci, co sa popri tom ukazu. Minimalne tycky zvihatok, resp. zdvihatka. Skratka, ked uz to bude rozobrate, nech sa porobi vsetko. Johna si ale velmi uzivam, v podstate denne s nim jazdim mesto, cez vikendy lahsi teren... 
_________________ Jeep Cherokee 2,5TD Classic (r.v. 2000) - leštenka
|
Pia, 19.05.2017, 8:54 |
|
 |
Dondo
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 05.10.2013, 22:10 Príspevky: 343 Bydlisko: Piešťany
|
Som rad ze zostal rovnakym "fesakom" a nie zbastleny ponoreny v prvej blatovej gedre. Ked to vsetko citam, budem vyzerat jak keby som ti predal crep s kopou zavad skrytych Tak doliec teda vsetky nedostatky nech mas napar rokov pokoj  Je mi aj trochu luto za nim. Ale benzin je benzin.
_________________ Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 H.O. Overland
Jeep Grand Cherokee ZG, 4.5" Rubicon Express Long Arm, 35" Silverstone MT 117 Extreme, navijak, CB, pevnostaky, Ford 8.8 + OX locker, Dana 30 high pinion vystuzena + RCV poloosi, WARN ZEON 12
|
Pia, 19.05.2017, 16:09 |
|
 |
drapak
Učeň
Registrovaný: Pia, 28.10.2016, 20:26 Príspevky: 28
|
Dondo píše: Ked to vsetko citam, budem vyzerat jak keby som ti predal crep s kopou zavad skrytych  Hej no, spytuj si svedomie... 
_________________ Jeep Cherokee 2,5TD Classic (r.v. 2000) - leštenka
|
Pia, 19.05.2017, 17:45 |
|
 |
drapak
Učeň
Registrovaný: Pia, 28.10.2016, 20:26 Príspevky: 28
|
Tak som do Johna "trochu" zas zainvestoval... Ako som spominal, spod hlav zacala tiect chladiaca a kedze to uz poslednu dobu bolo dost drasticke (takmer liter na 1000km), tak som sa rozhodol to riesit a dal som to urobit. Ukazalo sa, ze to tieklo z mrazovych poistiek. Niektore boli uz totalne na srot a tak si to odniesli aj ine diely. Ten sajrajt bol vsade a bol celkom problem vobec rozobrat (vid sruby na foto). Tiez nesiel vybrat jeden vstrek, tak to vyzeralo na novu hlavu. No nakoniec sa podarilo. Takze na 167.000km v podstate generalka hornej casti motora. Snad budem mat dlho pokoj.  Poriesili sa ako tak aj tie zvuky z riadenia. Vyzera to tak, ze za to mohol jeden z tych capov. Uvidime, ci to znova nezacne.
_________________ Jeep Cherokee 2,5TD Classic (r.v. 2000) - leštenka
|
Sob, 07.10.2017, 21:25 |
|
 |
niki478
Učeň
Registrovaný: Ned, 10.01.2016, 16:44 Príspevky: 44
|
Ak si nedal nove hlavy tak to ber len ako trening. Nech to vydrzi.
|
Sob, 07.10.2017, 23:43 |
|
 |
Dondo
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 05.10.2013, 22:10 Príspevky: 343 Bydlisko: Piešťany
|
Auto jazdilo a jazdi ako seria po cestach. Nie teren. A pokial to majstri spravili dobre, nevidim dovod preco by to mal byt len trening.
_________________ Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 H.O. Overland
Jeep Grand Cherokee ZG, 4.5" Rubicon Express Long Arm, 35" Silverstone MT 117 Extreme, navijak, CB, pevnostaky, Ford 8.8 + OX locker, Dana 30 high pinion vystuzena + RCV poloosi, WARN ZEON 12
|
Uto, 10.10.2017, 10:47 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|