Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec
Autor |
Správa |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|

Príloha:
11.jpg [ 41.31 KiB | Zobrazené 14872 krát ]
Zdravim, pridam do fora moju poslednu skusenost. Mam od decembra 2012 Y61, vyrobeny 09/2003, kupeny po zrejme 2 majitelovi, predchadzajucim majitelom upraveny v Allmetal a mland.sk. to je 116kW verzia. Najazdene momentalne cca 130 000 km (neviem presne, na poslednej STK presne pred 2 rokmi mal 108 000 km). Ja som mu v terene moc nedal, skor polne cesty, nieco po snehu a najma normalne cesty a dialnice. Auto masivne upravene ako vidno na mojej foto - ARB predny/zadny naraznik, zahradka, sanie, 2 baterka, uzavierka s kompresorom, predny/zadny navijak, teraz aj stresny stan, obutie 33.4 (insa do terenu) alebo 34.4 (cooper na cestu). Takze celkom tazke, ked som bol naposledy na vahe tak tusim okolo 3100 kg. S autom som jazdil vzdy kludne, na dialnici max 110, mozno pri predbiehani na chvilku 120. Na aute je chip tuning od Brana Hanka z Turian, zosilnene vstreky. Turbo a IC original. Tankujem skoro vzdy plna-plna (nevidim dovod tankovat za par euro), najcastejsie na Jurki alebo v Polsku v Milovke, na kvalitu nafty som sa nikdy nestazoval. S motorom nikdy nebol problem, neratam vymenu zhavicov minulu sezonu, ale aj bez nich v mrazoch po troche kuckania motor pekne chytil. tahal slusne, nedymil, netrhal, turbo nepiskalo. troska slzil niekde na prsiach ale to som neriesil. A tusim teraz na poslednom servise prasknuty IC ale nic vazne. Auto som poservisoval pred letnou dovolenkou (kontroly naprav, vymeny filtrov, oleja v motore, vsetkych naplni, elektriky, geometria, klima) a 3.6. vyrazil na cestu na Balkan. auto islo tak ako vzdy, kludnym tempom po dialnici cca tych 100 km. chvilku po nejakych okreskach, 30 minut pred zavadou som aj stal na cikpauzi, motor bezal na volnobeh (bezala klima) nic neindikovalo nejaky problem. na HU dialnici 4 km pred chorvatskou hranicou motor klakol - dym z vyfuku, motor trasie, auto netaha. Po chvilke bolo vsetko jasno - motor ide na 3 valce. Tak auto spat do servisu v Martine - najskor kontrola trysiek, trysky sli na premeranie na stolici do Prievidze (neviem presne ku komu), uplne bezproblemove, presne v norme. Nic im nebolo. Na endoskope nic nebolo poriadne vidno, tak hlava dolu a problem bol jasny - krizom prasknuty 3 piest. Takze motor von a GO motora. Motor siel do Popradu k panovi, ktory zrejme vie co robi, pocul som na neho len dobre referencie, ( http://www.dovalovsky.sk), mal by byt do 2 tyzdnov dorobeny. Mala by sa robit vymena vsetkych piestov, vyvlozkovanie 3 valca, kontrola ostatnych, nove loziska (neviem ci ojnicne alebo vsetky), poskladanie samozrejme s novymi tesneniami. Pripadne co bude treba. Pridavam fotku prasknuteho piestu a poskriabaneho valca. Ako mi napisal Joe66 a Janciak, tento problem sa uz vyskytuje, tak ak najdete nejake referencie, prosim, pridajte ich tu do vlakna. Dakujem pekne. Mimochodom, podla servisaka motor nema EGR. Pridam potom aj nejake dalsie info ako dopadla oprava.
|
Pon, 19.06.2017, 13:08 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Teraz ked pamatam tak myslim ,ze Andy z NM mi tu oponoval v jejdnej teme ,ze to sa na tych autach stava len sem tam ,ze on by s tym 3l motorom nevahal ,ze nech sa vyjadri ked chodi este na forum  Pohladam asi aj to starsie vlakno  Ako ma o tom to motore presviedcal 
|
Pon, 19.06.2017, 14:49 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|
JOE66 - v tom predchadzajúcom príspevku si písal, že ti vraveli, že problémy môže robiť nafta. Môže. Ja som to už aj tu niekde písal - kamarát mal toyotu s 3-litrom od nova, neviem presne aký typ, nevadí, čo chcem povedať, najazdil asi nejakých 150-160 tis. a zosral sa mu motor, presne tak ako píše Lokálsk, akurát, že jemu sa dodrbali 2 piesty, ale nie že praskli a bodka, nie, jemu sa polámali a úlomky popadali dole na kľuku. Keď to rozobrali, tak mudrovali, že čo sa stalo, no čo sa stalo, pripiekli sa mu trysky, prestali prášiť, začali síkať, vznikalo bodové horenie na piestoch až že mu ho prepálilo no a potom sa to zosypalo a motor stop. No a chalan tankoval vždy normálnu naftu. Takže záhada záhad, prečo sa mu chytli tie trysky pri takých kilometroch. Ja som už normálne presvedčený o tom, že tu sa už jedná o obyčajné šťastie, že to niekto vymákne a niekto len tankuje a najazdí pol miliona v pohode.
|
Pon, 19.06.2017, 21:35 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Ogo,ze niektore toyotacke vstrekovace trpia na zhorsenu kvalitu nafty to mi je jasne-tiez som nedavno po priblizne 160 000 alebo 180 000km daval menit vstreky na lc120 a podobne to je aj na niektorych kusoch-niektore su menej nachylne na zhorsenu kvalitu nafty a niektore viac- a napriklad fiatacke dodavky 2,3multiject v ducate uz nabehane cez 300 000km a ziadny problem na viac kusoch hoci vsetci pindaju,ze fiat je katastrofa  . Ale v patrolackom motore 3liter by som to na zlu naftu a blbe vstreky nevidel lebo keby tak bolo a vstreky by zacali stat tak by bolo viac poruch a aj na inych valcoch a nie skoro vzdy na 3-tom -na take nahody neverim,ze vzdy odide 3vstrekovac a zacne stat  Azda japoncici nerobia kurvitko narocky ,ze vadny 3vstrekovac 
|
Pon, 19.06.2017, 21:46 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|

JOE66 píše: Ogo,ze niektore toyotacke vstrekovace trpia na zhorsenu kvalitu nafty to mi je jasne-tiez som nedavno po priblizne 160 000 alebo 180 000km daval menit vstreky na lc120 a podobne to je aj na niektorych kusoch-niektore su menej nachylne na zhorsenu kvalitu nafty a niektore viac- a napriklad fiatacke dodavky 2,3multiject v ducate uz nabehane cez 300 000km a ziadny problem na viac kusoch hoci vsetci pindaju,ze fiat je katastrofa  . Ale v patrolackom motore 3liter by som to na zlu naftu a blbe vstreky nevidel lebo keby tak bolo a vstreky by zacali stat tak by bolo viac poruch a aj na inych valcoch a nie skoro vzdy na 3-tom -na take nahody neverim,ze vzdy odide 3vstrekovac a zacne stat  Azda japoncici nerobia kurvitko narocky ,ze vadny 3vstrekovac  no ako som pisal, ja som mal vymenene vstreky za silnejsie, aj sa kontrolovali asi 2 roky dozadu a teraz tiez v ramci opravy boli testovane na stolici, absolutne bez problemov. Ako vidite, piest je krasne vyumyvany naftou, takze tam sa nic nepripalilo. K tej kvalite nafty, minuly rok som menil aj palivove filtre (tusim su 2) a chodim na pumpu v Ba, kde chodi vela ludi (Jurki pri Kopcianskej, pri OC Danubia), nemyslim ze by to bol nejaky problem. Ked tak nad tym premyslam, zrejme asi je 3 piest prave najhorsie chladeny, ked praska ten.
|
Uto, 20.06.2017, 16:30 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
pravidelene zatazovanie rychlou jazdou ma za nasledok, ze 3 piest, ktory je zle chladeny sa prepali
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
Naposledy upravil bull4x4 dňa Str, 21.06.2017, 21:43, celkovo upravené 1
|
Str, 21.06.2017, 8:08 |
|
 |
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1066 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
JOE66 píše: Teraz ked pamatam tak myslim ,ze Andy z NM mi tu oponoval v jejdnej teme ,ze to sa na tych autach stava len sem tam ,ze on by s tym 3l motorom nevahal ,ze nech sa vyjadri ked chodi este na forum  Pohladam asi aj to starsie vlakno  Ako ma o tom to motore presviedcal  Myslim ze sme sa bavili o motorch od r. 2005 a vyssie...
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Str, 21.06.2017, 14:49 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Andy uz som videl aj take rocniky a tiez vada na 3valci ,ze kde soudrozi udelali chybu 
|
Str, 21.06.2017, 16:56 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|
No keď sú tie motory také háklivé, tak asi by bolo najlepšie rovno napísať, ktorý je z nich najlepší, resp. najodolnejší.
|
Str, 21.06.2017, 18:02 |
|
 |
jankarol
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39 Príspevky: 911 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
1999-2003 zvolavacka, bohuzial sa na nu nedostali vsetky/ 2003-2005 drobne konstrukcne zmeny predovsetkym mazania, tieto sa sypali menej, ale neboli dokonale /2005-2006 odstranili vacsinu problemov, avsak najde sa taky co neprezil / 2007-2010 (niektore krajiny od 2008) toto je commonrail, iny system vstrekovania a dalsie zmeny, tieto sa kazia malo, ale zaroven maju o dost menej nabehane, kedze su novsie, podstatne iny prejav motora, vyssi vykon, zatial ich povazujem za bezproblemove az na par kusov, o ktorych pisu na zahranicnych forach medziinym aj problem s vyvazovacimi hriadelmi a ich ulozenim.
Toto je pre mna jedina uspokojujuca odpoved od Rada Vrabca kazdy mudroval az nakoniec mi to bolo vysvetlene ako sa patri ziadne debaty typu vravel som o takom rocniku alebo o takom ....
_________________ Toyota Land Cruiser LJ70
|
Str, 21.06.2017, 19:40 |
|
 |
babeliak
Čumil
Registrovaný: Ned, 25.06.2017, 14:48 Príspevky: 6 Bydlisko: D + SK
|
Tento 3liter i4 motor ma v zahranici povest - prezyvku "granatovy", asi viete preco. Pricinou je zle chladenie - tepelny stres. Zaujimave ze Mitsu 3.2 dizel je tiez i4 a nema podobnu povest.
|
Ned, 25.06.2017, 16:03 |
|
 |
jankarol
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39 Príspevky: 911 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
No ked spominas to mitsubshi je tam velky problem s cerpadlom na zaklade toho takisto odpaluje piesty keby som si musel vybrat radsej si vyberiem twn zly motor od nissanu ako od mitsubshi tam ke toho podstatne viac zleho
_________________ Toyota Land Cruiser LJ70
|
Ned, 25.06.2017, 21:19 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
babeliak píše: Tento 3liter i4 motor ma v zahranici povest - prezyvku "granatovy", asi viete preco. Pricinou je zle chladenie - tepelny stres. Zaujimave ze Mitsu 3.2 dizel je tiez i4 a nema podobnu povest. Mas pravdu, osobne som sa predtym az tak velmi o tento motor nezaujimal, ale je pravda ze hlavne v teplotne narocnych podmienkach ten motor dost zlyhava. Je nan vyrobenych x zlepsovakov, hlavne australcanmi, ktore ten motor troska zlepsuju, ale aj tak to nie je zasa nejake super skvele. Ja budem instalovat teraz novy zvacseny intercooler s aktivnym ventilatorom, ktory by tiez mal chladeniu 3 valca napomoct.
|
Pia, 14.07.2017, 7:14 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|

Tak motor konecne prisiel z generalky, porobilo sa hadam vsetko co bolo treba - nove piesty s keramickym potahom, komplet loziska, piestne kruzky, vsetky tesnenia, vyhonovane valce, prebrusena klukovka, zrepasovana hlava, etc. Neviem ani presne co vsetko, mozno som na nieco zabudol. Robila to fy. Dovalovsky, platil som zatial 1950 EUR, plus samozrejme teraz treba motor poskladat, menim k tomu este spojku a davam novy silnejsi intercooler s inym vedenim hadic a 80W ventilatorom. Zacnem k intercooleru samostatnu temu, lebo som tuto na fore nic nenasiel. Pre predstavu, ako motor vyzera po oprave, 2 fotky Príloha:
motor1.jpg [ 72.21 KiB | Zobrazené 14469 krát ]
Príloha:
motor2.jpg [ 73.73 KiB | Zobrazené 14469 krát ]
Mimochodom, mal tam presne na tejto istej oprave aj ten isty motor niekde z Bratislavy, myslim ze mi hovoril chalan z odtahovky (ak cita, pozdravujem) ze tiez jeho kamarat mal taky isty problem. Ten prasknuty piest na druhej fotke je normalne z boku prepaleny s dierou priemeru asi 8mm. Ak by bol zaujem, odfotim.
|
Pia, 14.07.2017, 7:34 |
|
 |
alanek
Učeň
Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 11:58 Príspevky: 35 Bydlisko: Olomouc
|
Hm tak za tuto cenu opravy a všeho kolem a co vše se ještě bude dělat bych tam namontoval radsi BMW motor nebot stejnak ti to zas vydrží max 60 000 Km a zas na novo.
|
Pia, 14.07.2017, 9:39 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|