Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora
Autor |
Správa |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Nieco som uz davnejsie zapocul o 2-okruhu chladenia pre motor. V podstate sa jedna o montaz a zapojenie dalsieho vyvodu vody z motora do chladica. Podla toho co viem je to posledna protimrazova poistka nahradena vystupom, no viac info nemam. Na nete som o tom ziadne info nenasiel, riesil to uz niekto z vas? Nestretli ste s tym niekde na nete? Vraj to vyznamne pomaha dochladzovaniu hlavy a tym padom by nemala byt az tak nachylna na praskanie.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Štv, 15.02.2018, 23:57 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3297 Bydlisko: Nitra
|
Jojdo píše: Vraj to vyznamne pomaha dochladzovaniu hlavy To slovo vraj sa dava ked si niekto o niecom mysli ale nie je to niako a nicim podlozene.Ake dochladzovanie?To je ako sa hovori o dochladzovanie turba.Ale to je vseobecne zname ked sa masina nahana nechat ju chvilu na volnobehu aby cirkulovali kvapaliny a motor sa chladil.Vzdy je to blbostou vodica.Aj ja som mojej hlave na aute tak pomohol ze som to rval tade kde nebola cesta a prepichol som haluzou chladic.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pia, 16.02.2018, 11:37 |
|
 |
jankarol
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39 Príspevky: 911 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
Tiez dost dobre nerozumiem tomu napadu....nieje jednoduchsie dat urobit velky chladic a termostaty na nizsiu teplotu?
_________________ Toyota Land Cruiser LJ70
|
Pia, 16.02.2018, 12:33 |
|
 |
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1042 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
V podstate kazde auto ma dvojokruhove chladenie prve mas blok motora a kurenie a termostat ti to reguluje druhym okruhom cez potrubie a chladic Ak sa ti zda ze mas slabe chladenie tak mozno bude problem v chladici alebo termostate To ze das dalsie spoje na chladenie alebo dalsi chladic Ti neodstrani porucju ale oddiali jej prejavenie sa Ak som to teda dobre nacital ze chces dat z bloku motora dalsie vyvody na chladic aby sa neprehrieval
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Pia, 16.02.2018, 12:53 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|

Milan píše: To slovo vraj sa dava ked si niekto o niecom mysli ale nie je to niako a nicim podlozene.Ake dochladzovanie?To je ako sa hovori o dochladzovanie turba.Ale to je vseobecne zname ked sa masina nahana nechat ju chvilu na volnobehu aby cirkulovali kvapaliny a motor sa chladil.Vzdy je to blbostou vodica.Aj ja som mojej hlave na aute tak pomohol ze som to rval tade kde nebola cesta a prepichol som haluzou chladic. Milan cele si to zle pochopil. mne skutocne nemusis vysvetlovat princip dochladzovania motora na konci jazdy  moja otazka s tym nemala absolutne nic spolocne. v podstate sa jedna o to, ze voda prudi cez blok motora a nasledne cez hlavnu, niekedy sa moze stat ze kym sa voda dostane do hlavy, tak uz moze byt dost ohriata a nieje schopna dostatocne ochladzovat hlavu, preto je tam spraveny este jeden vyvod, ktory zabezpeci, ze uz povedzme ze voda ohriata na 80 vytecie z motora skor ako sa dostane do hlavy. samosrejme taky jav nastava len v extremnejsich podmienkach, nie pri beznej jazde. tym ze na zadnej protimrazovej poistke bude vyvod s termostatom a ten zvedeny do chladica ti zabezpeci, ze do hlavy sa uz takto ohriata voda nedostane. Patrol ma zvod aj vyvod vody v predu a zadne valce su menej dochladzovane, aj preto sa vraj tento druhy vyvod dava dozadu. Ja som aspon takto pochopil tu pointu.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
Naposledy upravil Jojdo dňa Pia, 16.02.2018, 13:32, celkovo upravené 2
|
Pia, 16.02.2018, 13:18 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Klokan píše: V podstate kazde auto ma dvojokruhove chladenie prve mas blok motora a kurenie a termostat ti to reguluje druhym okruhom cez potrubie a chladic Ak sa ti zda ze mas slabe chladenie tak mozno bude problem v chladici alebo termostate To ze das dalsie spoje na chladenie alebo dalsi chladic Ti neodstrani porucju ale oddiali jej prejavenie sa Ak som to teda dobre nacital ze chces dat z bloku motora dalsie vyvody na chladic aby sa neprehrieval nebavme sa o aute v serii, to je jasne ze je stavane tak aby to uchladilo. povedzme ze das druhe turbo, inu davku nafty a uz teploty idu rapidne hore. neries tu pricinu ohrievania, lebo to nieje tema tejto diskusie. Ja som nazval temu ako dvojokruh motora a nie chladenia. ty hovoris o 2okruhu chladenia a to je ako pises chladic a kurenie. ja teraz hovorim o 2 okruhu motora. Pre tych co si myslia ze jebto blbost, tak si predstavte ze toyota konretne 4,2 1hd-t ma dva okruhy od vyroby a termotat ma na to tiez prisposobeny.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pia, 16.02.2018, 13:26 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Zbytocne nespekuluj a daj radsej vacsi chladic Na starsich mercedesoch som mal pridavne dochladzovanie vzadu na 8valci bol vystup na dalsi chladic+chladic + jedno pridavne cerpadlo a to cirkulovalo vodu ked bola vyssia teplota a aj po vypnuti dochladzovalo este niekolko minut vodu . Ale bolo to na upravovanom mercedese original od tunera brabus aby sa neprehrievali posledna valce vzadu -tak som to pochopil aj to pomahalo ale nakoniec ked som casto tlacil na plyn-nocne jazdy vkuse vytacanie a cez 200 tak aj tak som ho prehrial a odislo tesnenie pod hlavou  Inak bol tam aj pridavny chladic na olej Ze aj po takej uprave ked budes davat motoru cocku tak sa to da skurvit  ale sak skurvit sa da aj kovadlina  Ale moj nazor do auta do terenu tak ako to bolo spominane Vacsi chladic urobi viac muziky 
|
Pia, 16.02.2018, 15:49 |
|
 |
Janciak
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43 Príspevky: 1579 Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
|
jedna otazka dalsim vyvodom vody z motora myslis vyviest ju na chladic a v podstate tak odoberat horucu vodu zo zadnej casti blok a posielat ju do chladica
_________________ PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60 0915 526 286 Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5
|
Pia, 16.02.2018, 19:28 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Joe ja uz vacsi chladic mam davno, ja nemam problem s prehrievanim, ja chcem motoru pomoct lepsim, ucinejsim chladenim.
Janciak ano, presne tak som to myslel.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pia, 16.02.2018, 19:48 |
|
 |
Janciak
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43 Príspevky: 1579 Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
|
ok tak v tom pripade chapem o co ide a rozumiem aj preco by som to spravil k tomu ako to spravit no zatial som sa nad tym nezamyslal neviem ake vyvodya kde presne su na motore takto od pc ale ta mrazova poistka znie dobre
_________________ PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60 0915 526 286 Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5
|
Pia, 16.02.2018, 19:59 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Janciak píše: ok tak v tom pripade chapem o co ide a rozumiem aj preco by som to spravil k tomu ako to spravit no zatial som sa nad tym nezamyslal neviem ake vyvodya kde presne su na motore takto od pc ale ta mrazova poistka znie dobre ja som to na vlastne oci nevidel, no pocul som viackrat o tom. Moja predstava je asi taka, nahanat to cez dalsi termostat. co som ja pocul, tak to bolo priamo vyvedene bez termostatu, neviem kde presne, ci na okruh kurenia alebo chladenia, no tato varianta sa mi nepozdava, kedze voda cirkuluje stale, co moze zapricinit opacny efekt a to pomalsie ohrievanie pri studenom starte, alebo uz pri ohriatom motore jeho podchladzovanie.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pia, 16.02.2018, 20:08 |
|
 |
Janciak
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43 Príspevky: 1579 Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
|
vidiet som to nevidel ani ja ale spravit sa to da.... mozno sa tomu povenujem trosku mam doma jeden holy motor bez prislusenstva ak bude cas skusim to poobzerat
_________________ PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60 0915 526 286 Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5
|
Pia, 16.02.2018, 20:25 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Ale sak dochladzovat je potrebne len ked sa motor prehrieva ! Ze ked das dalsi chladic a cerpadlo-malicke na elektriku a snimac teploty na vyssiu teplotu-idealne nastavitelny tak sa to bude zapinat len pri vyssej teplote a ked bude teplota mensia tak sa to ochladzovat cez ten okruh nebude lebo je v nom cerpadlo a to je nepriechodne ked je vypnute a keby si dal ten snimac ,ze sa da na nom nastavit spinacia teplota kedy sa zapne termostat + este oneskorovac,ze ked sa vypne spinacka tak sa zase zapne cerpadlo podla teploty tak mas este aj dochladzovanie po vypnuti motora ked sa stym chcete hrat  .
|
Pia, 16.02.2018, 20:31 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3297 Bydlisko: Nitra
|
Jojdo píše: Milan cele si to zle pochopil. Je to mozne,nebudem sa hadat pokial nepochopim cely problem.Mne nestihalo chladit len v lete a to bolo tusim cca 40 C mi voda vybehla na 90 C. Inak na Mercedese som mal z poslednej mrazovej poistky vyvedenu hadicu do el,ohrievaca a naspet do hlavy.Cca za 40 min bol motor zohriaty na 40 C.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pia, 16.02.2018, 21:07 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|

JOE66 píše: Ale sak dochladzovat je potrebne len ked sa motor prehrieva ! Ze ked das dalsi chladic a cerpadlo-malicke na elektriku a snimac teploty na vyssiu teplotu-idealne nastavitelny tak sa to bude zapinat len pri vyssej teplote a ked bude teplota mensia tak sa to ochladzovat cez ten okruh nebude lebo je v nom cerpadlo a to je nepriechodne ked je vypnute a keby si dal ten snimac ,ze sa da na nom nastavit spinacia teplota kedy sa zapne termostat + este oneskorovac,ze ked sa vypne spinacka tak sa zase zapne cerpadlo podla teploty tak mas este aj dochladzovanie po vypnuti motora ked sa stym chcete hrat  . JOE ty to stale nechapes. trolacka dva osma ma chorobu v tom, ze zadok motora je nedochladzovany (okrem ineho  ) Toto riesenie by hodne setrilo motor v extremnych situaciach, teda by to zvysovalo jeho zivotnost. Vyriesenim tohoto problemu by sme si mohli dovolit laborovat trosku viac s vykonom - pozor, nehovorim o brutalnom zdvihani vykonov, aby sa toho zasa niekto nechytil. voda cirkuluje v motore od dola smerom hore, no vstup aj vystup su relativne v predu motora, co ma na svedomi nedostacujuce dochladzovanie zadnej casti, uz som to tu raz pisal. Nieje to moj vymysel, preto tu prosim nediskutujme o tom ci to ma vyznam alebo nie, diskutujme o tom ako to co najlepsie doriesit.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pia, 16.02.2018, 21:07 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|