Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela
Jeep Cherokee Xj 4.0 vs Jeep grand Cherokee 5.9
Autor |
Správa |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Ono pokiaľ sa bavíme o XJ od 96 vyššie tak stály prevod v dife majú rovnaký z 5,9 tj. 1/3,73 a Xj má trochu blbuvzdornejšiu automatku ako 5,9 - tam rýchlo uťaháš overdrive, ak si hulvát. Riešiteľné je všetko, ale cenovo sa pohybuje vyššie 5,9. Nehovoriac v xj hlavne staršom je menej elektriky ako v 5,9. Ak by som mal stavať špeciál tak z XJ, ktoré by som aj tak vykuchal čo to dá. Spevňovaniu kasne sa tak či tak nevyhneš či to bude Xj alebo ZJ, teda ak chceš z toho niečo postaviť iné ako dvihnuté sériové vozidlo.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 01.06.2018, 8:05 |
|
 |
matoffroad
Učeň
Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08 Príspevky: 79
|

Andrej píše: Ono pokiaľ sa bavíme o XJ od 96 vyššie tak stály prevod v dife majú rovnaký z 5,9 tj. 1/3,73 a Xj má trochu blbuvzdornejšiu automatku ako 5,9 - tam rýchlo uťaháš overdrive, ak si hulvát. Riešiteľné je všetko, ale cenovo sa pohybuje vyššie 5,9. Nehovoriac v xj hlavne staršom je menej elektriky ako v 5,9. Ak by som mal stavať špeciál tak z XJ, ktoré by som aj tak vykuchal čo to dá. Spevňovaniu kasne sa tak či tak nevyhneš či to bude Xj alebo ZJ, teda ak chceš z toho niečo postaviť iné ako dvihnuté sériové vozidlo. Práveže ide mi o staršie ročníky ktoré ešte nemali tú debilnú vyskospojku ale klasika mechanickú SelecTrac odpadne aspom nejaká práca s výmenou . to bude len auto na totálne ničenie bez papierov načo by mi bolo auto aj ked pekne porobené na značkách pri ktorom by ta sralo že ho dáš na búdu atd celkové spevnenie kasne a ochranná klietka je samozrejmosť jasné cena je trocha vyššia ale už som našiel nejaké 5.9 okolo 5tis e xj nieje problém zohnat za dvojku a možno sa niečo zatial aj upravené najde na predaj a zoberem to a budem mať vela času ušetreného a to už by som len nejaké drobnosti doladil
|
Pia, 01.06.2018, 10:43 |
|
 |
Jozefko
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 22.12.2017, 20:43 Príspevky: 115
|
Na rozbitie by som bral určite 4.0/5.2. Zničit 5.9 je trocha bolestiva zaležitosť. Ak ti nejde o peniaze a o to aku ma auto hodnotu (nie len penažnú) ta si kup ktore chceš. XJ je podla mňa blbuvzdornejšie a a jednoduchšie, ale je to iba na tebe. A z toho ako čitam tuto temu tak asi chceš silou mocou 5.9 
_________________ Nissan Patrol y61 gu4 Nissan Patrol Gr y60 Ex:Jeep Cherokee XJ 4.0 Ex:Jeep Wrangler YJ 2.5
|
Pia, 01.06.2018, 11:19 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
No ono takto:
XJ nemalo nikdy prídavku z vyskoznou spojkou. Xj malo buď comandtrak, alebo selectrak. Na blbnutie doporučujem comandtrak, je pevnejší.
ZJ malo na 90% vždy quadru 249 z vyskoznou spojkou, najmä 5,9 ta šla na 99% ako stála 4x4. ak je nejaká na predaj z niečim iným tak už to je prerábka.
Takže tak v skratke.
a úprimne aj za 5,9 by si vedel predstaviť comandtrak, bude to špeciál tak cestnú 4x4 nepotrebuješ. a 242 je háklivá na stredový diferenciál, a je slabšia aj čo sa týka prenosu sily cez reťaz, má ju najužšiu.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 01.06.2018, 11:20 |
|
 |
matoffroad
Učeň
Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08 Príspevky: 79
|
Jozefko píše: Na rozbitie by som bral určite 4.0/5.2. Zničit 5.9 je trocha bolestiva zaležitosť. Ak ti nejde o peniaze a o to aku ma auto hodnotu (nie len penažnú) ta si kup ktore chceš. XJ je podla mňa blbuvzdornejšie a a jednoduchšie, ale je to iba na tebe. A z toho ako čitam tuto temu tak asi chceš silou mocou 5.9  nie to možno len tak vyznelo že chcem 5.9 keby mi ide len o ten tak by som nezakladal túto tému . práveže som naklonený XJ preto som sa pýtal na rady a skúsenosti .
|
Pia, 01.06.2018, 12:29 |
|
 |
matoffroad
Učeň
Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08 Príspevky: 79
|
Andrej píše: No ono takto:
XJ nemalo nikdy prídavku z vyskoznou spojkou. Xj malo buď comandtrak, alebo selectrak. Na blbnutie doporučujem comandtrak, je pevnejší.
ZJ malo na 90% vždy quadru 249 z vyskoznou spojkou, najmä 5,9 ta šla na 99% ako stála 4x4. ak je nejaká na predaj z niečim iným tak už to je prerábka.
Takže tak v skratke.
a úprimne aj za 5,9 by si vedel predstaviť comandtrak, bude to špeciál tak cestnú 4x4 nepotrebuješ. a 242 je háklivá na stredový diferenciál, a je slabšia aj čo sa týka prenosu sily cez reťaz, má ju najužšiu.
A. jááj tak toto som netušil a aký je potom rozdiel v comandtrak a selectrak nejaká iné prevody ??? a ako zistím čo má či comandtrak, alebo selectrak , tuším to bolo rozpoznatelné nejak podla režimov 4x4 ?
|
Pia, 01.06.2018, 12:35 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
benzinove xj nikdy nemalo prevod 3.73. To je len u 2.5td 4.0 A/T bola 3.55. 4.0 M/T 3.55 alebo 3.21 2.5 benzin potom 4.11, s automatom 4.56 pridavky u xj boli bud 231 command trac alebo 242 selectrac. 242 vyhradne s 4.0 at Zj 5.9 mala vzdy quadra drive 249 s viskospojkou. 242 do 5.9 nie je dobra volba. a medzi nami -benzinove xj za 2 bude pravdepodobne hrdzava vyklepana buda 
|
Pia, 01.06.2018, 16:42 |
|
 |
PB-MYREC
Frajer
Registrovaný: Ned, 02.02.2014, 19:46 Príspevky: 218 Bydlisko: Horný Lieskov
|
Toto som potreboval počuť. Je tam az tak veľký rozdiel? Keď si zoberes pomer vaha vykon tak medzi nimi nieje az taky rozdiel. Je 5.9nejak lepsie sprevodovana ako 4l cherokee??? Preco si vlastne isiel do horsieho ???[/quote]
Matoffroar: Mal som stoho spraveny special patrolacke napravy, hydroriadenie... a strasna kopa penazi v nom az mi ho bolo luto kdesi vygulat alebo cosi utrhnut. Tak som sa rozhodol docastne pre lacnejsiu variantu s ktorou mi nebude luto coto vyviest. Ale pojdem naspat do V8. Xj je maximalne odlahcecene. Akurat ram tam mam. A aj tak je to slabsie voci tej 5.9 .
|
Pia, 01.06.2018, 21:10 |
|
 |
indian
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15 Príspevky: 556 Bydlisko: Bratislava
|
co vam poviem, najlepsie je XJ V8 
_________________ Jeep Cherokee XJ 5.3
|
Pia, 01.06.2018, 21:35 |
|
 |
matoffroad
Učeň
Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08 Príspevky: 79
|

palo-cherokee píše: benzinove xj nikdy nemalo prevod 3.73. To je len u 2.5td 4.0 A/T bola 3.55. 4.0 M/T 3.55 alebo 3.21 2.5 benzin potom 4.11, s automatom 4.56 pridavky u xj boli bud 231 command trac alebo 242 selectrac. 242 vyhradne s 4.0 at Zj 5.9 mala vzdy quadra drive 249 s viskospojkou. 242 do 5.9 nie je dobra volba. a medzi nami -benzinove xj za 2 bude pravdepodobne hrdzava vyklepana buda  tak okolo 2 som niečo už našiel samozrejme že nečakám od toho leštenku v super stave ale smejem sa na tých debilkoch čo predávaju XJčka za 5a neviem kolko tisíc a to isté aj 5.9 som dostal pár ponuk 8,9 10tis e hovorím o cene v serii bez akých kolvek úprav. tak som sa len majitelom zasmial do tváte a slušne im povedal že je to sice 5.9 ale v relite je to staré nepredajné auto a možno jeden s tisíca ho kúpy a aj to len ako napr ja na prerábku a zničenie lebo v dnešnej dobe sú ludia doslova dosratý z velkých motorov a spotrebu by chceli mať max 5l takže ani nedám viac e, lebo takého auta sa už nikdy nezbavíš preto to treba brat aj trocha reálne .
|
Pia, 01.06.2018, 22:09 |
|
 |
matoffroad
Učeň
Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08 Príspevky: 79
|
aký je rozdiel medzi pridavkamy u xj command trac alebo 242 selectrac. je to inak sprevodované alebo v čo je nejaký zásadný rozdiel .
|
Pia, 01.06.2018, 22:13 |
|
 |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|

matoffroad píše: tak okolo 2 som niečo už našiel samozrejme že nečakám od toho leštenku v super stave ale smejem sa na tých debilkoch čo predávaju XJčka za 5a neviem kolko tisíc a to isté aj 5.9 som dostal pár ponuk 8,9 10tis e hovorím o cene v serii bez akých kolvek úprav. tak som sa len majitelom zasmial do tváte a slušne im povedal že je to sice 5.9 ale v relite je to staré nepredajné auto a možno jeden s tisíca ho kúpy a aj to len ako napr ja na prerábku a zničenie lebo v dnešnej dobe sú ludia doslova dosratý z velkých motorov a spotrebu by chceli mať max 5l takže ani nedám viac e, lebo takého auta sa už nikdy nezbavíš preto to treba brat aj trocha reálne . Toto máš trochu pomýlené, a smej sa koľko chceš, dnes sa už poctivé veľké motory v eú nevyrábajú, a dlho sa ešte robiť nebudú, ak niekedy vôbec ....zj 5.9 je úžasné auto, ktorých bolo vyrobených pár tisíc kusov, a iba blbec by ho predával niekomu ako tebe, ktorý to nevie oceniť ( bez urážky ). Pre teba je vhodné xj 4.0 najlepšie niaky social paket, bez elektrickych okien, sedačiek a pod.... A keď by si mu prerobil podvozok na long arm, do zadu namiesto pier dáš pružiny, bude to dobrý pavúk. Teraz jedno také xj staviam, na účel ako chceš ty, ale patrol nápravy........
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Sob, 02.06.2018, 8:22 |
|
 |
matoffroad
Učeň
Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08 Príspevky: 79
|
Citácia: Toto máš trochu pomýlené, a smej sa koľko chceš, dnes sa už poctivé veľké motory v eú nevyrábajú, a dlho sa ešte robiť nebudú, ak niekedy vôbec ....zj 5.9 je úžasné auto, ktorých bolo vyrobených pár tisíc kusov, a iba blbec by ho predával niekomu ako tebe, ktorý to nevie oceniť ( bez urážky ). Pre teba je vhodné xj 4.0 najlepšie niaky social paket, bez elektrickych okien, sedačiek a pod.... A keď by si mu prerobil podvozok na long arm, do zadu namiesto pier dáš pružiny, bude to dobrý pavúk. Teraz jedno také xj staviam, na účel ako chceš ty, ale patrol nápravy........ Berem to vpohode to je tvoj názor , pre mna je to starý vrak s dobrým motorom nič viac . a takých ako ja je vela preto som písal že nikdy by som za 5.9 nedal viac ako 5 tis v serii nedal viac . ale to je je dno . samozrejme ja nepotrebujem žiadnu výbavu v tom aute aj tak všetko vyhádžem práve že by som bol rád keby zoženiem čo najzákladnejší model bez ničoho . Tak postav ja kúpim a budem to mať bez roboty 
|
Sob, 02.06.2018, 9:10 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Rozdiel medzi comandtrak 231 a selectrak 242 je v tom že 231 nemá cestnú 4x4 teda nemá stredový diferenciál, proste natvrdo priradíš 4x4, čo pre účely špeciálu je fajn. A za druhé má únosnejšiu reťaz ako 242. takže prenesú viac Nm. a za ďalšie na 231 máš kity pre zmenu výstupu na zadný kardan, čo pri špeciály budeš potrebovať nakoľko v sérii je zmena dĺžky zadného kardanu riešená posuvom po výstupnej hriadeli z prídavky. A budeš potrebovať zmenu dĺžky na kardane. Sú nato kity.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Sob, 02.06.2018, 9:44 |
|
 |
janoP
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 15:26 Príspevky: 523 Bydlisko: tisovec
|
_________________ už len ex.....jeep xj 2,5 ....patrol gr.... jeep xj 4l......
|
Sob, 02.06.2018, 10:34 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|