Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 pejo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 26.06.2007, 6:17 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 finder 
				Support 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6667 Bydlisko: PB
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Ferdo, este ta to nepreslo ?     
Ty raz odletis od nas na mesiac ...  
					
						_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda   . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 26.06.2007, 9:26 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pejo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ja som za kazde vylepsenie a usporu. Ked si zoberies, ze ja mam v trolovi 68kW, tak po tejto uprave by som mal 88kW pri mensej spotrebe. Su tam aj ine vyhody. Setri to motor, dlhsie intervaly vymeny oleja a tichsi chod, co nie je na skodu najma v lese. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 26.06.2007, 11:23 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 4 
				Trvalá prekážka 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						pejo píše: v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon.  
o tomto som už počul... a to prosímpekno od dôchodcu čo hovoril že cez vojnu tak dízle chodili na drevoplyn.  Nafta sa vstrekovala len vo volnobežnej dávke na zapálenie a zvyšok horenia zariadil plyn.
 Je to podnetný nápad, ale mal by som nejaké otázky...:
 * čo si bude myslieť čepradlo keď bude pri volnobežnej dávke vstreku nútené točiť sa rýchlejšie ?  (bude pretekajúce množstvo nafty stačiť na mazanie a chladenie čerpadla  a trysiek?)
* kam ten plyn pridať ? Pred turbo ? Za turbo ? Dá sa to vôbec na prepĺňanom motore?  
					
						 _________________ SLOW & FURIOUS 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 26.06.2007, 12:33 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pejo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 V cerpadle treba odstavit nuteny volnobeh- to znamena, ze bude vstrekovaz aj pri zvysenych otackach. Splynovac musi byt ako pre benzinove striekacky. Asi by som ho vyustil pred turbo, aby nahodou plyn netlacilo do nadrze. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 26.06.2007, 13:44 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 4 
				Trvalá prekážka 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						pejo píše: V cerpadle treba odstavit nuteny volnobeh- to znamena, ze bude vstrekovaz aj pri zvysenych otackach. to som nepochopil...    Čerpadlo predsa vstrekuje minimálne volnobežnú dávku kým motor beží. Alebo je tam nejaká funkcia čo pri nútenom zvýšení otáčok  odstaví vstrek?   pejo píše: Splynovac musi byt ako pre benzinove striekacky.  To je aký? resp. čím sa líši od splynovača pre karburátorové motory?  Pokial som postrehol, tak karburátory majú len prostý membránový ventil na redukciu tlaku vyhrievaný vodou chladenia. Striekačky majú snáď nejaké "sekvenčné" vstrekovanie plynu alebo čo... O takom som len počul... nevidel som to ešte ani na obrázku.  pejo píše: Asi by som ho vyustil pred turbo, aby nahodou plyn netlacilo do nadrze.   
To by chcelo zmerať tlak v trubke za splynovačom a v zberači sania. Ale skoro by som pochyboval že by soft turbo čo sa bežne požíva pretlačilo tlak odpareného LPG.
 Ale keby aj... propan má velmi vysokú antidetonačnú schopnosť = aj v zmesi zo vzduchom znesie vysoké teploty bez detonácie  (práve preto až diesel z vysokou kompresiou dokáže správne využiť možnosti plynu. Fúkať plyn do benziňáku s kompresiou pod 15 je plytvanie)
By som si myslel, že vlastne treba niekam do sania zaústiť plynovú trubku a  ovládaním prietoku plynu do motora riadiť otáčky. 
 Raz to možno vyskúšam.
 Potom Vám zakývam z obežnej dráhy.  
					
						 _________________ SLOW & FURIOUS 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 26.06.2007, 21:31 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 ferjon 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Myslim že ina susenom českom fore bolo niečo spomenute ohladom tohoto...v temach myslim spojenych s intercoolerom....
 Ešte tam bola spomenuta uprava ako voda do sania. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 26.06.2007, 21:43 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Majo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						no s tou kompresiou by som to zas tak neprehanal - plyn/bezne LPG teda/ ma oktanove cislo cca 108-115 co je idealne na kompresny pomer okolo 12-13:1
 Spalovanie plynu v diezlovom motore nie je najlepsi napad, tazko nastavit detonaciu na spravny cas. Plyn ma odpalit iskra, nie tlak    
Kto chce jazdit na LPG, nech si radsej poridi slusneho benzinaka a upravi kompresny pomer na 13:1. Mam to tak na motore Niva 1,6 a je to uplne dokonale, spotreba neporovnatelne nizsia nez pri originalnom KP/8,5:1/, dokonca vykon vyssi nez 1,7i a spotreba o 2l nizsia/, len to ma jednu chybu - ak je vyzadovana aj prevadzka na benzin/kedze LPG je stale alternativne palivo/ benzin musi mat aspon 100oktanov....
 A motor ktory chcete upravovat takymto sposobom nemoze byt hocijaka skodovka s 3x ulozenou klukou....  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 26.06.2007, 21:58 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Kapo 
				Recyklovaný teaneger 
				
					 Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3598 Bydlisko: MY/BA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						pejo píše: v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon.  
rozsiahle úpravy , nato aby to auto žralo 21 l / 100 km .  
					
						_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.   
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 26.06.2007, 22:16 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pneukaktus 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						toto mam preštudované! Martin 4 ma pravdu, bolo to vyvinuté ešte pre drevoplynove generatorove obdobie, kde u dieslov to bolo ako alternatívny pohon. Problem je len v tom ako M.4 spomenul , že sa prehriavali trisky, ale to v dnešných autách neni taký problém, lebo konšktrukcia trysiek je už iná a montáž takisto. Uplne najidealnejší je na to priami vstrek.  Detonacia plynu nehrozí, lebo plyn nedetonuje ako benzín, a plynova zmes sa nezapaluje od teploty stlačenia, ale od vznietenej malej davky nafty.A ak to chcete skusiť na turbynovom motore, tek bez obáv, treba to zapojiť pred turbínu, tá zmes aspoň lepšie premieša. Splynovač plyn  dava na zaklade podtlaku, vytvoreneho pred 1. membranou, takže za turbom by top nešlo.ěrpadlu, ako takemu volnobežný režim vôbec nevadí, cirkulacia nafty je zabezpečená prepadovým potrubým, len pre zaujímavosť, pri brzdení motorom čerpadlo nedáva žiadnu naftu do motora. Ak by ste chceli ešte nejake info , opýtajte sa. ( momentalne pripravuje kamarat diesel na drevoplyn, ja mam rozdobený benzinový motor na drevoplyn) 
					
						_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka   
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!  
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 27.06.2007, 12:17 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 tek24ss 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 22:48 Príspevky: 62 Bydlisko: Banska Bystrica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Na SVK nafta+lpg asi nie je legalna kombinacia?ci ano?v GB,alebo Australii to uz bezne robia. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 04.07.2007, 21:23 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 4 
				Trvalá prekážka 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 na slovensku nie je legálne nič, čo nie je explicitne označené že je to legálne. 
 
 Ale obstarať to označenie za legálne je tak obrovský problém, že na to každý kašle.... vrátane tých čo to majú kontrolovať.
 
 Takže v závere - skoro všetko je nelegálne, ale kým sa nestane nejaký treskutý prúser to nikomu nevadí. 
					
						 _________________ SLOW & FURIOUS 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 05.07.2007, 10:55 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jaro 
				Začínajúci koumák 
				
					 Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53 Príspevky: 110 Bydlisko: Liptovské Revúce
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Cítim potrebu čosi dodať 
 
Naftový motor sa môže upraviť na plyn dvoma spôsobmi:
 1. štartovacia dávka nafty na zapálenie plynu (ako je to tu popísané)
 2.prerobením na zážihový motor -doplnením rozdeľovača ... tak to mali a majú stále? urobené plynári (SPP) na AVIAch
 No a s tým preháňaním vysoko horľavej zmesi cez turbo     
všeobecne to bol problém u karburátorových prepĺňaných motorov - palivo pred alebo za turbo      pred turbom riziko výbuchu ..., za turbom slabé premiešanie zmesi.
 Motory so vstrekovaním to majú vyriešené-cez turbo ide čistý vzduch hoci by to turbo lepšie premiešalo     
					
						 _________________ jaro 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 11.01.2008, 9:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pejo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Nikto nevie nič nové? 
					
						 _________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 12.06.2008, 15:01 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dado 
				Legenda Offroadu 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 V tom novom SK Off Road casopies je spominane , ale neviem uz ktore auto, jazdi na zmes nafty a LPG. 
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 12.06.2008, 15:02 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |