palo-cherokee píše:
... Zaradis 4x4 a predny aj zadny kardan sa tocia rovnako. Natvrdo spojene.
Potom uz je to len otazka naprav. Ked bude koleso hrabat tak bude v naprave diferencial samozrejme diferovat. Takze na podklad prenesie tolko kolko prenesie. ale.minimalne to bude hrabat predok/zadok na kriz

tuto to máš jasne napísané, zaradíš predok a hnacia sila je rozdelená rovnako, predok 50%/ zadok 50%
tieto prevodovky sa nedajú používať v režime 4x4 na pevnom povrchu (asfalt, betón a pod.).
ak máš dosť peňazí na gumy a budeš vedieť vybrať zákrutu v tomto režime, tak môžeš

ak chceš vedieť princíp, tak skúsim:
v prídavnej prevodovke je hriadeľ, ktorý sa stále otáča okolo svojej osi, keď je auto v pohybe. čiže ten hriadeľ má rovnaké otáčky ako kardan, čo ide na zadnú nápravu. keď zaradíš alebo zapneš (podľa typu auta) 4x4 tak sa točia oba kardany rovnako, lebo sú spojené natvrdo. ak ti to nie je jasné, skús si niekde nájsť detail prevodoviek a snáď to pochopíš