Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 03.06.2020, 5:51
Dnes je streda 3. júna 2020, meniny má Karolína a zajtra Lenka




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 13 ] 
 Patrol Y61 3.0 DDTi 2002 automat - pod 14C nestartuje 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 383
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Ahojte, celkom sa trapim s kamaratovym Patrolom, ktory ide bezproblemovo, akurat ak pride zima, tak nestartuje.

Je to 2002 s nejakymi cca 240 000 tis (pokial si pamatam), 3.0 DTTi motor s automatom. Upraveny s 35" gumami, 4" liftom, pevnostnym naraznikom, navijakom, etc. Motor ide krasne, taha ako ma, turbo nehvizda, nic netecie, olej nezere, prevodovka radi paradne, neklepe, motor netrasie. Jednoducho ako ma byt.
Ma ale problem, pod 14 stupnov nastartuje len s eterom. Inak nic. Ak je zahriaty, tak na prvy brnk, ak je studeny a je chladno, tak moze tocit az do vymlatenia baterky, nezaberie.

Co sa robilo:
- repas startera (vysypane uhliky)
- kontrola zhavicov a zhavenia
- zaslepene EGR
- novy snimac polohy kluky
- vymena IC za aftermarket identickych rozmerov (original klasicky tiekol)
- repas turba
- kontrola a vymena vzduch filtra za K&N
- nova vaha vzduchu
- kontrola palivoveho vedenia, vymena manualnej pumpy na filtri, vymena palivoveho filtra

Symptomy tie iste, pri teplote prostredia pod 14C auto nenastartuje, pokial sa mu nepomoze vstrekom eteru (startovaci sprej) do sania. Staci do snorchla. Bez toho starter toci (na moj vkus troska pomalsie ako pri aute s manualom) ale ziaden valec neodpali, necitim ani smrad nespalenej nafty alebo znak ze by chytil 1-2 valce. Ked chyti, tak okamzite vsetky 4 valce a motor ide plynulo bez vibracii. Nafta nepada, naposledy sa vymenila manualna pumpa a je tvrda, bezproblemova. Cerpadlo vyzera byt podla vsetkych priznakov OK, kompresia podla tahu motora vyzera byt takisto OK.

Ked je teply, chyti okamzite. Cele leto ziaden problem pri startovani, ked pride zima, tak vzdy to iste. je to uz hadam 2 alebo 3 sezonu.

Chyby citane diagnostikou ECUtalk, ziadne neboli (resp tie co boli boli odstranene), hodnoty ukazovatelov co poznam, su v norme. Mozem dat aj grafy alebo CSV subory s nacitanymi hodnotami. Zhavice som nekontroloval ja, ale nejaky mechanik profesiou servisujuci auta vseobecne, nie Patroly. Tvrdil ale ze su na 100% ok.

Ja som uz dosiel s napadmi nakoniec, jedine co ma napada, je skusit este vymenit olej v automate, ten nebol meneny velmi davno, moze byt ze ked je studeny, robi to problem. Ale to uz iba strielam.

Za kazdu dobru radu dakujem.


Pia, 01.11.2019, 15:14
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4159
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
local.sk píše:
.....Zhavice som nekontroloval ja, ale nejaky mechanik profesiou servisujuci auta vseobecne, nie Patroly. Tvrdil ale ze su na 100% ok.


tak zacni tam. Ak to niekto kontroloval bez vybratia zhavicov len sposobom ze ak zaiskri je dobry ak ma odpor je dobry anpodobne tak je to kravina


Citácia:
jedine co ma napada, je skusit este vymenit olej v automate, ten nebol meneny velmi davno, moze byt ze ked je studeny, robi to problem. Ale to uz iba strielam.
[/quote]
to s tym startovanim sice nic nema, ake ak.mas rad ten automat tak to urob cim skor.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 01.11.2019, 15:27
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 383
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Palo, dakujem za rady.
Zmeriam im minimalne odpor a zhaviaci prud (kliestovym amp), to je robota na raz dva a nic tym nemozem pokazit ako vytahovanim zhaviacich sviecok, pribehy o odlomenych spickach dobre poznam.
Tu vymenu oleja som majitelovi odporucal, je to na jeho uvazeni. Pri tych kilometroch urcite treba aj preplach nech sa novy olej dostane aj menicu.


Pia, 01.11.2019, 16:05
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4159
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
neviem ako patrol ale vacsina zhavicov ma dvojite vlakno. Jedno je zeraviace a druhe meracie. Alebo aj riadiace. A sluzi aj ako obmedzovac prudu a ochrana pred pretazenim. Preto sa to blbo meria.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 01.11.2019, 16:31
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 383
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Palo, na zaciatok to zmeriam iba na privodnom kabli na ktorom su paralelne vsetky 4 zhavice, staci mi iba vediet ci to zhavi a zhavi spravne. Keby nesiel iba nejaky zhavic zo 4, tak by som to poznal, odpaleny zhavic som uz na aute zazil. Chytal by aspon na 3 valce. Ale tuto ani brnk. Ani raz ani jeden valec nechyti, je jedno ako dlho sa toci. Akoby bola odstavena nafta a tocil nasucho. Ked dostane eter, tak chyti na vsetky 4 valce okamzite.
Ak zhavenie pojde, tak budem spekulovat a pytat radu dalej. Napada mi ci nemoze byt este nejaka zrada v ECU ale to uz moc spekulujem.


Pia, 01.11.2019, 19:54
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4159
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
to je uz comonrail?
Akhej, aky je tlak v raile? Moze byt ze na studeno ma male otacky startera a tiez ze je niekde mala netesnost alebo vstrek nejaky nie je 100% alebo sa lepi regulator alebo.... skratka nevytvori dostatocny tlak na to aby otvoril vstrekovace.
Podobnou "chorobou" trpi napriklad aj 2,7 od MB

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 01.11.2019, 20:02
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 2791
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
local.sk píše:
pod 14 stupnov nastartuje len s eterom. Inak nic. Ak je zahriaty, tak na prvy brnk, ak je studeny a je chladno, tak moze tocit az do vymlatenia baterky, nezaberie.

Nuz,ja som tym presiel asi pri tych 300 000 km.Ked mi vypadli 2 zhavice,nenastartoval som ani teply.Leeedva,leeedva.Dorobil som Webasto ,teraz ho mam na cca 20 minut a pod 0 a - prestavujem na30 minut.Motor rano na brnk,477 000 km.Takze mi z toho vychadza zodrate kruzky a slabsie tlaky.Ale to uz nebudem nikdy riesit.Aj z roboty o 15.00 ho predohrievam.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 01.11.2019, 20:08
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 383
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
to je uz comonrail?

Nie, je tam klasicke radove mechanicke cerpadlo. Common rail mali az rocniky od 2005 vyssie.


Sob, 02.11.2019, 10:28
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 03.01.2010, 21:01
Príspevky: 251
Bydlisko: GA Jelka
Odpoveď s citáciou
Pre merať čerpadlo nám to isté robilo síce na ivecu ale presne to iste po repase startovalo na brnk bez zhavicou


Sob, 02.11.2019, 19:04
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 03.01.2010, 21:01
Príspevky: 251
Bydlisko: GA Jelka
Odpoveď s citáciou
Pri štartovani malo slabý tlak


Sob, 02.11.2019, 19:06
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 383
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Frantisek píše:
Pri štartovani malo slabý tlak

Dakujem, to je jedna z moznosti, ze cerpadlo z nejakeho dovodu nedava pri starte palivo. Len sa mi to zdalo velmi nepravdepodobne a hladal som nejakeho cloveka, ktoremu sa stalo to iste.
S Tvojim potvrdenim je ta hypoteza pravdepodobnejsia.


Pon, 04.11.2019, 11:31
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 03.01.2010, 21:01
Príspevky: 251
Bydlisko: GA Jelka
Odpoveď s citáciou
Tiež sme štartovali eterom potom keď sa trocha zohrialo išlo kým to nestalo asi 2 hodiny potom znova éter


Pon, 04.11.2019, 13:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 2791
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
local.sk píše:
ze cerpadlo z nejakeho dovodu nedava pri starte palivo.

Vyhod vstreky,pootacaj trubky z hlavy do vstrekov ,zastartuj a v reale uvidis ako ti cerpadlo dava.Bud prasia alebo su zle.Ina moznost nie je.Alebo ich vonku vyskusat po jednej.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pon, 04.11.2019, 19:35
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 13 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: