Presne tak. Aby siel motor viac odspodu tak treba upravit mnozstvo paliva a mnozstvo vzduchu ktore pri urcitych otackach dostane. Co ma ale samozrejme za nasledok vyssie tlaky a vyssie teploty a treba ratat aj s upravenim (zvacsenim ) odvodu spalin. Ale nie je to take jednoduche, velmi velky vyznam pre priebeh krutiaceho momentu a vykonu maju tlakove pulzy vo vyfukovom potrubi, ludovo povedane, ak odrezes vyfuk za vystupom turba, tak motoru velmi ublizis. Niekde som mal pekny report kde na turbo motore boli straty vykonu az desiatky percent pri zle prisposobenom alebo chybajucom vyfukovom systeme.
Plus treba upravit dlzku a dobu vstreku ak sa da, tym sa da upravovat doba a priebeh zapalenia pracovnej zmesi, pripadne tvar trysky, tvar piestu, etc.
Byt tebou tak sa obratim na nejakeho motorara, ci vie jednoducho a lahko pridat tomu motoru na krutaku na nizsich otackach.
Treba ale vediet, ze tym motor moze dost trpiet, v podstate skoro kazdy zasah do motora (pokial to nie je opravovanie zleho dizajnu alebo prevedenia) znizuje zivotnost.
Pridam uz len pekne video
https://www.youtube.com/watch?v=YRxrajJCLr0&t=ktore dost vysvetluje. Ak nevies anglicky, zapni si generovane titulky, v Chrome aj slovenske titulky su pouzitelne.