Dnes je pondelok 19. mája 2025, meniny má Gertrúda a zajtra Bernard
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
Autor |
Správa |
Spiskin
Čumil
Registrovaný: Uto, 19.07.2022, 17:04 Príspevky: 4
|
Zdravim , idem si po radu ... Robim Go motora na mojom samiku 1.3 karburator no pri postupnom repase sa prislo na to ze klukovka ma trosku vôlu ... neviem ci ma to mat trochu vôlu alebo to musi byt uplne na fest ... pytal som sa par ludi a odporucili mi jednoznacne vymenit ojnicne loziska a aj na klukovke (axialne) ... popripade dat aj hustejsi olej ? ( Za nepresne popisanie problemu a dielov a zle odborne nazvy sa vopred ospravedlnujem som novacik ... ) Dakujem ...
|
Uto, 03.01.2023, 22:05 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8012 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
Ked ti klukovka chodi trosicku dopredu,, tak tam mas axialne loziska opotrebovane,, ale odporuca sa dat nove a zaroven daj nove aj hlavne loziska ako aj onicne a mas to vyriesene..K tomu ze sa opotrebuje axialne lozisko prispieva dlho vytlacena spojka, ktora tlaci dopredu na klukovku,, a pritom sa este turuje motor!!! Samozrejma vec ze sa odporuca pouzivat kvalitny olej,, alebo davat prysadu do oleja ako napr. STP.. https://www.autodielygafa.sk/products/s ... CvEALw_wcB ,,,,, alebo xeramic https://hamuj.sk/produkt/xeramic-engine ... medium=cpc ,,, ja to pouzivam a je to super k spokojnosti.. mozem to odporucat kazdemu,, 
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
Naposledy upravil efendi dňa Str, 04.01.2023, 18:28, celkovo upravené 2
|
Str, 04.01.2023, 11:44 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Kolega,najprv napis kde to ma volu.Axialna trocha musi byt(0.15-0.35 myslim),ak mas vymlatene loziska na kluke alebo ojniciach,muselo ti to pri zohriatom motore stracat na volnobeh tlak oleja.
|
Str, 04.01.2023, 13:18 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8012 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
On bude mat v prdeli axilane loziska,, hlavne loziska na kluke ked su vymlatene tak straca tlak oleja ale kluku to niak az tak moc nedrzi proti vysuvaniu sa dopredu ci dozadu,, a ked ano taklen minimum,, ale axialne to maju za ulohu aby sa klukovka nevysuvala dopred a dozadu..aleked to uz bude mat rozobrate tak najlepsie ak vymeni komplet loziska a ma pokoj.. 
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 04.01.2023, 18:32 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Efi,sak mu o strate tlaku pisem pri zodratych salkach ,plus o axialnej voli,dokonca som z ''dobreho srdca''  napisal aj min. a max. rozmery tej vole.Ked uz bude chciet menit klukove a ojnicne loziska,tak by som uz meral aj ovalitu....ci by sa skor neoplatil vybrus,ako davat nove salky na zodrete ci do ovalu vymlatene capy. Vyraz-/troska vola/ je v strojarine taky dost neurcity  .My najradsej v stotinach.... 
|
Str, 04.01.2023, 18:57 |
|
 |
Spiskin
Čumil
Registrovaný: Uto, 19.07.2022, 17:04 Príspevky: 4
|
Fuuu ta ste mi dali teraz  chapem polovicu ale som veľmi rád že ste mi odpísali aspoň viem na čom som ... ale presne ako píše ( efendi ) hýbala sa smerom dopredu a dozadu , vybrali sme axialne a porovnali sme ich s novými a je tam viditeľný rozdiel , zajtra mi majú príjsť ojničné a idem hneď objednať aj hlavné ložisko kľuky ... Čo sa týka straty tlaku na voľnobehu to by som ako zistil ? To čo píše ( bahno ) ohľadom ovalite a tak ďalej ... to by som musel použiť wikipédiu lebo na takej úrovni absolutne nie som aby som to pochopil  ...... každopádne som veľmi rád za vaše rady lebo ma uistili v tom čo som si myslel a chel urobiť Ďakujem pekne páni za pomoc ... skúsime a uvidíme , verím že dobre bude -olej dávam Castrol Magnatec 10W40 - tie prísady určite vyskúšam dik - viem tie moje miery a výrazy ( odborné ) treba ich brat s rezervou 
|
Str, 04.01.2023, 20:22 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|
Spiskin:... Robim Go motora...
To akože tu o čom sa bavíme ???? O Go motora ? Tak tam nie sú otázky. Ja keď som prednedávnom robil GO motora ( nebol to samurai 1.3 karburator, ale V6, 2.5 TDI, kód motora AFB), tak sa všetko pekne povyberalo, všetko pekne poukladalo do takého pekného fúrika, to sa potom všetko pekne vysypalo na smetisko, a do bloku išli nové veci. Ostala kľuka, ojnice a piesty. Lebo im nič nebolo. Akože bez urážky ale GO je GO, tam nie je namieste špekulovať, či vymením nejakú šálku za 5 evri, už len za to, že síce to má len 300 tis. km ale „zdá sa“ že je v poriadku.
|
Str, 04.01.2023, 20:34 |
|
 |
Spiskin
Čumil
Registrovaný: Uto, 19.07.2022, 17:04 Príspevky: 4
|
No vidíš a ja ako začiatočník som slovíčko Go motora pochopil takto ...  Presne toto čo si napísal aj ja takto beriem opravu svojho Samuraja ale bez fúrika -pravdaže toto čo si ty urobil je brutal , hádam i ja raz budem taký odborník -povedzme čiastočná Go motora ? 
|
Str, 04.01.2023, 20:49 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|

Axialnu volu tam musis mat.Tolerancie som ti napisal.Takze poskladaj kluku naspet a listovymi mierkami odmeraj tu volu.Minimalna musi byt asi 0.15,maximalna tych 0.30-0.35.Tymto zistis,ake axialne lozisko tam potrebujes dat.Mali by ich vyrabat viac rozmerov. Ak by si mal vymlatene ojnicne a hlavne loziska na kluke,utekal by ti tadial tlak a svietila by ti pri horucom motore po zatazeni a naslednom padnuti otacok do volnobehu kontrolka mazania. Ked to mas rozhodene,skontroluj si ovalitu capov.Meraj odlahcenu a zatazenu cast hriadelov 180 stupnov oproti sebe.Neviem z hlavy kolko stotin to moze byt....snad niekto zbehly napise. Ked uz mas rozhodeny spodok,patrilo by aj vrch a skontrolovat aj kruzky.Aspon by si vycistil drazky,ak by kruzky este nemali velku volu. Ogo,ved sa neondej  .Pozri ako sa chlapec s odvahou pusta do roboty  .Nedavno,keby dal ten motor do GO,tak by mu ho maximalne nastriekali farbou aj s klinakom  .Dakedy sme na motorkach robili ''GO'' sposobom,ze sa tam zalozili veci,co sa vyhodili pred rokom  ,lebo boli v trocha lepsom stave ako tie,co boli momentalne zalozene a masiny dako fungovali.Jednoduchy samik je daco podobne a kazdy sa raz ucil,none? Kua,kym ja datlujem,pisete ako divi  .
|
Str, 04.01.2023, 20:56 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|

Spiskin Sorry, ja nie som odborník, ja som len určoval mechanikovi, čo sa ide meniť a cáloval som. To moje GO pôvodne nebolo zamýšľané ako GO, ale ako kompletné pretesnenie motora po dlhodobom užívaní a nastupujúcej netesnosti. A keď sa už začalo rozoberať, tak sme si povedali, že je hlúposť nevyužiť to, že je motor vonku. Tak to potom išlo... Ako som už spomínal jednalo sa o motor V6, 2.5 TDI v "exkluzívnej" sérii AFB. Tam nie je na mieste špekulovať o drobnostiach, lebo akniečo opomenieš, tak si ťa to nájde a budeš si búchať hlavu o múr, že prečo si ušetril 50. evri, keď kvôli ušetreným po pár km musí ísť motor zas von. Tak a kto ti vyberie motor z kasni zadarmo ??? to je na dlhú debatu.
....tie prísady určite vyskúšam....
No neviem, ako si to myslel s tým „vyskúšaním“ lebo v podstate sa jedná o to, či to tam dáš alebo nedáš. Ak by si sa chcel dozvedieť hodnoverný výsledok, tak by si musel do detailov poznať stav motora aj s jeho všetkými parametrami, a potom po používaní týchto prísad motor opätovne premerať. Čo by si vyžadovalo rozborku a podľa mňa pod nejakých 50. tis.km to nemá význam. Používanie prísad je vec každého jedného, ako sa rozhodne. Ja som mal na mojom bývalom motore 380. tis km, preukázateľne bez akejkoľvek prísady či už do motora alebo paliva, a nebolo mu nič. Popritom ten motor dostával nakladačky. Len ja som skrátil výmenu motorového oleja z 15 na 10 až 7,5 tis. km podľa okolností.
|
Str, 04.01.2023, 21:03 |
|
 |
Spiskin
Čumil
Registrovaný: Uto, 19.07.2022, 17:04 Príspevky: 4
|
Pekne a odborne napísané  , jasne že som kontroloval aj vrch ,hlava bola na podrobnom repase a krúžky už su vymenené  tú kontrolku svietit som si určite nevšimol ... púšťam sa jasne ale hlavne ako investor  nemám tak vybavenú dielňu a najmä skúsenosti , povedzme že som úplný začiatočnik a učeň  mám kamarátov čo to robia a zároveň ma zasvecujú do toho  takže musíte brať ohľad - raz budem aj ja takéto veci robiť sám  a možno budem naďalej učeň investor  -OGO : šak jasne ja to tiež beriem že samuraja som chcel preto som ho kúpil a teraz došlo na to že idem si ho dať dokopy a určite nie spôsobom ako si ma pochopil ty že ,, šak to vydrží " keď treba kúpim nové veci nemám problém preto som na tejto stránke 4x4 aby som sa informoval a učil čo a ako .... - určite vyskúšam znamená v mojom slovníku že ak to urobí dobre môjmu samuraju a majú to otestované aj iný a pomohlo tak neni o čom 
|
Str, 04.01.2023, 21:17 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8012 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
bahno píše: Efi,sak mu o strate tlaku pisem pri zodratych salkach ,plus o axialnej voli,dokonca som z ''dobreho srdca''  napisal aj min. a max. rozmery tej vole.Ked uz bude chciet menit klukove a ojnicne loziska,tak by som uz meral aj ovalitu....ci by sa skor neoplatil vybrus,ako davat nove salky na zodrete ci do ovalu vymlatene capy. Vyraz-/troska vola/ je v strojarine taky dost neurcity  .My najradsej v stotinach....  sak hej ja to berem sak si to dobre napisal
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 04.01.2023, 21:57 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Google [Bot] |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|