Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 8 ] |
|
Nissan Patrol GRy61 Turbo
Autor |
Správa |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
-Ma toto turbo svoj vlastny olej? Ak ano ako casto sa meni a aky typ sa tam dava.
-Kedy ma zhruba spinat?Teda pri akych otackach.
-V com spociva udrzba?
-Aka jazda by ho teoreticky mohla od....t?
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pon, 30.04.2007, 11:37 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
turbo nemá svoj olej. Turbo má olej z motora. Preto musí ísť do motora taký olej, ako výrobca predpísal. Ak dáš horší, je zle, ak dáš lepší, tiež môže byť zle (do turba nesmie prísť redší olej než na aký je stavané).
Turbo ako také sa neudržiava.
Pri používaní prepĺňaného motora sa turbom je dôležité najmä korektné odstavenie motora po záťaži. Po väčšej záťaži (rýchla jazda, hrabanie sa hore kopcom na redukcii a pod.) nesmieš hneď vypnúť. Musíš nechať motor klepkať na volnobeh niekolko minút aby sa turbo dochladilo. Turbo je chladené olejom. Pri záťaži sa velmi zahrieva. Ak vypneš motor pri žeravom turbe, olej prestane cirkulovať a v turbe začne stúpať teplota. Too spôsobý vypalovanie oleja v ložiskách a následne ich poškodenie.
Aj korektné a solídne zahriatie motora po studenom štarte je fajn.
Pre Patrola s šesťvalcom je dodržiavanie tepelného režimu velmi dôležité. Chyba je v zápätí potrestaná prasknutou hlavou. Takže ak to budeš prasiť, tak sa havárie turba ani nedožiješ. Ovela skôr rupne hlava.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 30.04.2007, 17:11 |
|
|
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
je turbo, resp. spinanie turba na patrole cisto mechanicka zalezitost alebo to ma aj nejake elektronicke ovladanie?
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Uto, 31.07.2007, 15:57 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
turbo má ne sebe čosi ovládané podtlakovým valčekom. U Y60 je to ovládané len nejakým primitívnym snímačom, Y61 to asi bude mať spriahnuté s počítačom. Práve ovládanie turba je cielom väčšiny čiptuningov.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 31.07.2007, 16:54 |
|
|
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
Pri používaní prepĺňaného motora sa turbom je dôležité najmä korektné odstavenie motora po záťaži. Po väčšej záťaži (rýchla jazda, hrabanie sa hore kopcom na redukcii a pod.) nesmieš hneď vypnúť. Musíš nechať motor klepkať na volnobeh niekolko minút aby sa turbo dochladilo. Turbo je chladené olejom. Pri záťaži sa velmi zahrieva. Ak vypneš motor pri žeravom turbe, olej prestane cirkulovať a v turbe začne stúpať teplota. Too spôsobý vypalovanie oleja v ložiskách a následne ich poškodenie.
Aj korektné a solídne zahriatie motora po studenom štarte je fajn.
Ja som si teraz v sobotu montoval do Jeepa alarm,ktorý slúži aj ako pager,ale hlavne má v sebe zabudované štartovanie na dialku a čo je ešte lepšie,tak má tzv: "turbo režim",pri ktorom sa dá nastaviť aj vypnutie motora po čase,ktorý si navolím-a tým pádom si šetrím motor 8)
|
Uto, 31.07.2007, 18:35 |
|
|
matus368
Učeň
Registrovaný: Ned, 06.11.2011, 19:52 Príspevky: 23 Bydlisko: Martin
|
Nazdar páni. Pustilo mi na patrole y61 turbo. Doteraz som sa rýpal len v motorkách a kedže tie turbo nemali robotu som zveril "odborníkom" do servisu síce nie autorizovaného ale po okolí vcelku uznáveného. Auto mi bolo odovzdané do rúk s úsmevom a že všetko je okej. Kedže som sa do turba hovno rozumel a ešte stále sa aj dokopy hovno rozumiem vizuálne som to skontroloval áno bolo tam vyblískané fungel nové(nie po repase lebo repasované nechcelo tlači teda dohodli sme sa na novom) skúšobná jazda v rýchlom zhone pracovného dňa po meste taktiež obstála a pobral som sa domov. Po čase som ale spoznal že začína poriadne tlačiť zavíjať až o nejakých 200 otačok neskôr( cca 2200-2300) a pri plných grádoch to ide len na nejako na tých 80 % oproti starému. Teda si myslím nejdem robiť paniku možno netesnosť alebo nejaká prkotinka skúsim ju pohľadať. Posadil som do auta brata nech pridáva plyn že skúsim ako to tlačí a či tá tyčka ktorá ide z ang. Actuatora ("plechovky") hladko behá ako má. Výseldok bol ze sa ani nepohla. skúšam prstom a zas ani milimeter. Pozriem teda bližšie a čo vidím klapka privarená napevno
V tom momente adrenalín zalial moje žili a chuť rozdrviť servisáka za pekne odvedenú robotu v cene 900 e. Nuž ukludnil som sa trochu a pýtam Vás o radu čo tým ten somár mienil docieliť? Zaslepil tým ako keby prepad turba aby stále tlačilo čo to dá? Pripomínam že turbo sa im na prvý krát opraviť nepodarilo a mám teda pocit že ich to dosť cvičilo a chceli sa ma čím skorej aj s patrolom zbaviť. Dalej mi to začalo tiecť na spodnej prírube mazania turba čo pravdepodobne tiež niečo naznačuje pretože utiahnutá je poriadne. Chcem sa Vás teda spýtať čo si myslíte o takejto robote. jasné že sa mu dá nakliať do telefónu a stalčiť zobák aj hneď no pre mna by bolo lepšie predtým ako to urobím aj niečo vedieť. vdaka!
|
Sob, 19.11.2011, 14:50 |
|
|
HONZA.S
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26 Príspevky: 324 Bydlisko: Benešovsko CZ
|
No sprasený to je pěkně,pokud ti to zavařili napevno tak tím chtěli docílit asi toho aby turbo tlačilo pořád maximální tlak.To je dobrý akorát aby ti to zkurvilo motor i když je v sání ještě ventil kterej to při 1.0atm odfoukne ale stejně to chce odbrousit.Jo a pokud bude ta osička s páčkou odbroušená a volná a posadíš někoho do auta a bude přidávat plyn tak se stejně hejbat nebude to by musel někdo sedět v motoru a ty bys s ním jel na plnej plyn pak bys to poznal a rukou s tím taky jen tak nehneš je v tom pružina jak hovado.
_________________Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738
|
Ned, 20.11.2011, 17:31 |
|
|
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
Mal by si do servisu prinajmenšom zavolať že tam je netesnosť že to chceš reklamovať, popri tom poukaž na ten zvar že to tam nema čo robiť a že za tie prachy tam nechceš mať žiaden home-made tuning.
|
Pon, 21.11.2011, 23:16 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 8 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|