Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 03.05.2025, 15:13
Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 15 ] 
 Tlmic 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Potrebujem zohnat zadne tlmice na moj 4R. Problem je v tom ze dlzka pri stlaceni musi byt ako povodneho tlmicu ale pri roztiahnuti by som chcel tak o 15cm viacej - je toto vobec mozne ? Kedze uz povodny tlmic vyuziva celu svoju dlzku na roztiahnutie ... to by som snad musel zohnat nejaky teleskopicky ... ako sa toto riesi ?


Pon, 20.08.2007, 10:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
peterB píše:
Potrebujem zohnat zadne tlmice na moj 4R. Problem je v tom ze dlzka pri stlaceni musi byt ako povodneho tlmicu ale pri roztiahnuti by som chcel tak o 15cm viacej - je toto vobec mozne ? Kedze uz povodny tlmic vyuziva celu svoju dlzku na roztiahnutie ... to by som snad musel zohnat nejaky teleskopicky ... ako sa toto riesi ?


Peťo :x v prvom rade budeš musieť vyriešiť aj dorazy na náprave, nakolko to by si mal zázračný tlmič čo ma velkosť štandardu a potom sa vytiahne o 15cm viacej. Dlhší tlmič a spraviť dorazy aby to nešlo na tlmič, toť všetko. :wink:

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 20.08.2007, 10:49
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
S tym ale nic nevyriesim, pretoze doraz mam (na minimalnu polohu), na maximalnu tam doraz nieje - to brzdi tlmic. Jedine co teraz potrebujem je "dlhsi tlmic". Lenze ked by som tam surovo strcil dlhsi tlmic, tak sice sa to viacv natiahne ale uz sa to nezatlaci tak ako pred tym - proste z tlmica sa v stlacenej polohe stane doraz ...


Pon, 20.08.2007, 10:59
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6666
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ved preto ti Andej pise, co ti pise ...
Zozenies si dlhsi tlmic, ktory ale bdue mat inu dlzku pri stlaceni, a kedze nie je ziaduce robit z tlmica doraz, tak povodny doraz zmusis prerobit (dat iny, dlhsi).

V piatok Rado spominal, ze na patroly pouzivaju dorazy z Avie, cert ho vie, ake dlhe su a ci by ti tam nesli uspesne naimplantovat. ..

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pon, 20.08.2007, 11:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Peťo presne treba dať vyšší doraz !!!!

Kapíšto.

Robia to všetci tak, inač nejde, nespravíš

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 20.08.2007, 11:50
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... alebo prerobiť uchytenie tlmičov - pretože budeš mať dlhší tlmič, nevyhneš sa tomu, stlačený tlmič 20 cm má dráhu dajme tomu 15 cm... ak chceš mať 20 cm dráhu (pracovný zdvih), tak stalčený tlmič bude vačší dajme tomu o 5 cm... :wink:

ak nemeníš podvozok, teda pruženie... tak nechápem. Iba ak by si chcel napomôcť kríženiu..... alebo máš už prerobené, teda nedorobené a teraz riešiš čo má súvislosť...

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 20.08.2007, 12:09
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ja to uz mam prerobene - jediny problem mam s tlmicom ze je kratky, ale zaroven by som chcel zachovat povodne stlacenie - cize asi dost neriesitelny problem ... . Spodny doraz mam.
Problem je v tomto : ja mam v predu vytocene torzne tyce na maximum - predok uz proste nemozem viac zdvyhnut - z toho dovodu som robil bodylift aby sa vosli vacsie pneumatiky. Ak by som este viac podlozil zadok s pruzinami dlhsimy, alebo podlozkami budem sediet dole kopcom :).
Docasne som to vyriesil tak ze som predlzil povodny tlmic - ale je to stale zdvyh nejakych 25cm co je pre krizenie ktore si predstavujem malo...
Proste ja uz zadok zdvyhat nemozem , jedine co chcem je vacsie krizenie ...
Pre mna je dolezite aby zadna naprava krizila co najlepsie a konpenzovala s tym z casti prednu ktora je nezavysla a tym padom nikdy nebude poriadne krizit ...


Pon, 20.08.2007, 12:43
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No kukám, že som sa trafil, no.... takže dlhšie tlmiče, hm... daj sem dobré foto toho uchytenia tlmičov - hore aj dole, niečo sa vymyslí...

si myslím, že by spodný úchyt išiel minimálne posunúť nižšie pár cm.

Ak máš zdvihnutú riťku, menil si tlmiče? Ak si zdvihol o 5 cm, tak o 5 cm dlhší tlmič Ti zachová "takmer rovnaké" vykríženie nápravy ale ďalej od auta :smt122

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 20.08.2007, 12:58
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Inak ak chceš ísť cestou kríženie k nezvyčajným úhlom, tak si uvedom aj jednu vec, že budú sakramensky namáhané půzdra - tie gumové chujovinky, ich životnosť klesne! A budeš to riešiť ďalej :wink:

no ale nestrašme. Ja Ti držím palec :smt023

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 20.08.2007, 13:01
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Spíš se smiř s tím,že tovární IFS nikdy nebude křížit jako tuhá náprava a radši zainvestuj do uzávěrek,který ti křížení vynahradí. :wink:

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pon, 20.08.2007, 13:06
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja riesim iba zadnu napravu - preda to je mi jasne ze z nej nic nevytlciem a co sa tyka namahania manziet , tak to je davno v predly pretoze za normalnych okolnosti - auto stoji na rovine , tak mam tak vytocene torzky ze je to 1 mm od dorazu - tym padom manzeta totalne zohnuta - dere sa samama o seba a je mi jasne ze sa castejsie prederie a budem musiet menit ... . So slovaciskom sme vymysleli snad jedine rozumne riesenie - posunut horny uchyt - pretoze spodny je tak nizko ze nizsie dat by znamenalo ze by bol uz na odstrel pod difom ... ale asi to necham tak a pojdem na uzavierkove riesenie...


Pon, 20.08.2007, 13:49
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dost dobre nechapem co tu riesite :roll:

kolko si zodvihol tolko si predlzil (alebo posunies uchyt =efekt je rovnaky) aj ked ja radsej prerabam uchyty koli nahraditelnosti seriovymi dielmi

kazde ine riesenie je na ukor niecoho :wink:

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 20.08.2007, 17:17
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
dost dobre nechapem co tu riesite :roll:

kolko si zodvihol tolko si predlzil...


No ide o to ze okrem toho ze som spravil co pises by som chcel zvacsit krizenie. Proste aby sa tlmic mohol natiahnut viac ako teraz.
Z diskusie vypliva ze mi nezostava ine ako prevarit jeden uchyt - u mna by prichadzal do uvahy ten horny pod budkou - akurat je tam tak nesikovny pristup ze by bolo zrejme nutne zhodit budku - a to sa mi veru nechce ....


Pon, 20.08.2007, 18:29
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Búdku :D

no tak sa zamysli, koľko miesta potrebuješ? Povolíš upevňovacie skrutky "búdky" k rámu a opatrne vyheveruješ.... a sleduješ aby sa nikde ič nepriečilo, nedrelo - hlavne chladič... inak by to malo šecko byť OK, aj šaltrpáky :wink: a na zadku si myslím že 20 cm medzeru dosiahneš....

Za víkend aj so súložou v sobotu večer a nedeľu ráno! :wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 20.08.2007, 21:54
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Uz to mam zdvyhnute a viac nemozem - mohol by som to jedine tak ze skrizit budku (zdvyhnut zadok a nechat predok tak) - to sa bojim ... uvidim este co s tym spravim ... ked prestane prsat pozriem sa na to lepsie :)


Pon, 20.08.2007, 22:11
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 15 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: