Dnes je piatok 9. mája 2025, meniny má Roland a zajtra Viktória
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 10 ] |
|
Autor |
Správa |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Prehadzujem motor v ZJ 2,5TD z ´96 do ´98. Najskor vsetko OK. Prekvapenie nastalo ked som siel zapajat konektory. Joj. 98 ma uz dve ECU. druhu pod zadnymi sedackami. Som z toho riadne v srackach, pretoze mi jednoducho nepasuju do seba konektory. Bude treba nieco preletovat a tak. Ani farby kablov nesedia, no katastrofa.  Prichadzam ku podstate, a sice: Nemate niekto linku, popripade doma v PC wiring diagramy pre 98 a 96? Bez toho sa asi nepohnem. Dik!
_________________ zelena mrdka
|
Sob, 18.08.2007, 23:59 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
pal píše: Prehadzujem motor v ZJ 2,5TD z ´96 do ´98. Najskor vsetko OK. Prekvapenie nastalo ked som siel zapajat konektory. Joj. 98 ma uz dve ECU. druhu pod zadnymi sedackami. Som z toho riadne v srackach, pretoze mi jednoducho nepasuju do seba konektory. Bude treba nieco preletovat a tak. Ani farby kablov nesedia, no katastrofa.  Prichadzam ku podstate, a sice: Nemate niekto linku, popripade doma v PC wiring diagramy pre 98 a 96? Bez toho sa asi nepohnem. Dik!
a je to naozaj ten istý motor? nie je jeden typ 70c a druhý typ 87c ?
inak wiring pre 98 ZJ mám a aj pre 2000 XJ
a tiež by som možno potreboval nejaké veci z tvojho "darcu orgánov"
ak čo, tak zavolaj
|
Pon, 20.08.2007, 12:02 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Jaj, kokos, a co ja viem aky je medzi nimi rozdiel. Ten 98 nema uz plynove lanko ale potenciometer. Uz ma aj vahu vzduchu. Asponze preskladavam zo zlozitejsieho na primitivnejsie. Par kablikov preletovat a je to.
Ked mas manualik, dalo by sa nejako poskytnut aj cez net?, predsa ZA nieje kusocek. Aaa, zo ZJ organiky pomalicky miznu, cize jeho osud je uz jasne specateny. Ak mas o nieco zaujem, auticko rado nieco poskytne! Zavolaj;)
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 20.08.2007, 23:15 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

pal píše: Jaj, kokos, a co ja viem aky je medzi nimi rozdiel. Ten 98 nema uz plynove lanko ale potenciometer. Uz ma aj vahu vzduchu. Asponze preskladavam zo zlozitejsieho na primitivnejsie. Par kablikov preletovat a je to. Ked mas manualik, dalo by sa nejako poskytnut aj cez net?, predsa ZA nieje kusocek. Aaa, zo ZJ organiky pomalicky miznu, cize jeho osud je uz jasne specateny. Ak mas o nieco zaujem, auticko rado nieco poskytne! Zavolaj;)
To nie je len tak pár káblikov preletovať.
Podľa mňa by si mal použiť starý motor a ovešať ho káblami a čidlami z toho nového (za predpokladu že je v poriadku riad. jednotka)
Totiž ono tie čidlá nevedia čo za železo je pod nimi
Ak mal starý motor lanko, tak to je 70c. Ale váhu vzduchu mal aj ten, akurát je inde umiestnená.
A u ZJ to nie je také jednoduché , tam je veľa vecí riadených cez CCD bus a ten počítač sa z toho zblázni potom. A nepôjde ti tempomat, a kopa iných vecí. A tie dve ECU - pod sedačkami je MSA od BOSH-a - to je počítač pre motor, kontroluje dodávku paliva a čas vstreku a pod.
Tento komunikuje s hlavným počítačom PCM - Powertrain Control Module -ktorý je v motorovom priestore (vpravo vzadu, za nádobkou chlad. kvapaliny). A ten komunikuje s BCM (Body Control Module) (a ten zasa so SKIM - immobilizér a VTSS (alarm) A jedno bez druhého a tretieho atd-.. proste nejde.
Takže minimálne budeš potrebovať DRB diagnostiku aby si presvedčil PCM že tam je niečo iné.
Takže je otázne, či vôbec pôjde to auto  , lebo ak sa pobije software RJ motora s Main Computerom..... Akože auto vrčať bude, a asi aj pôjde, ale môj názor je ten, ze v aute má fungovať všetko čo tam je namontované
|
Uto, 21.08.2007, 11:18 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Já to vidím stejně jako Palo  . Jestli se vůbec nastartuje,tak to bude hlásit chyby a může to bejt v nouzovým režimu.
Když to dáž na diagnostiku,tak vůbec nemusí komunikovat,neboť nebude sedět VIN s PCM a BCM apod.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 21.08.2007, 12:36 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
No kurwa, to ste ma veru nepotesili, ale absolutne nie.
Ja som tam teraz prehodil aj riadiacu z 96 aj kabelaz. Az na par kablikov ktore idu na vnutorny zvazok to je celkom ok.
Ale zasa ako vravite, moze byt brutal problem so softom. Tempomat by som mohol kaslat.
Palino uz ma asi Vm riadne precitane, mno, asi budem musiet posluchnut.
To 98ma ja uplne ine cerpadlo. Motor uz bol rozobrany ked som ho kupil, ale isto bysa to dalo preskaldat. Bude cerpadlo iba tak jednoducho zamennne? Cidla nieje uz problem prehadzat. Potom by bolo vsetko uz tak ako ma byt.
A ja som si myslel ze ti bude ako motor z BMW do XJ 4L 
_________________ zelena mrdka
|
Uto, 21.08.2007, 13:02 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

to nie je ako motor s bmw do stareho xj
lebo grand ZJ od 96 (aj nové XJ od 97) už má podstatne zložitejšiu elektroniku. A aj XJ od 2000 už tiež na všetko používa CCD bus.
A keby sa ti náhodou podarilo pripojiť starú riadiacu jednotku motora na nový BCM tak potrebuješ pomocou DRB nastaviť výmenu tej jednotky aby sedel VIN a zresetovať to a kopu iných vecí.Inak to nepôjde (a je otázka či to vôbec pôjde).
Ja by som to riešil tak ako som navrhoval hore - iný motor (železo) a pôvodná elektronika.
Ale tak či tak sa bez diagnostiky nezaobídeš. (k mání u mňa  )
Edit:
VM síce prečítané mám, ale toto nie je o VM. To je skôr o software. To je daň za čoraz väčšie množstvo elektroniky v aute. Všetko je riešené nejakým riadiacim modulom a tie moduly komunikujú medzi sebou cez zbernicu, pretože pri dnešnom stupni vývoja je to jednoduchšie a lacnejšie. Ono totiž tá komunikácia je len blbý sériový prenos, na ktorý ti stačia 2 (3) tenké drôty. A tak nemusíš ťahať hrubé káble po aute. A tiež je to univerzálnejšie - vyrobíš jeden modul a použiješ ho v 20 modeloch áut - všetko je vecou software.
|
Uto, 21.08.2007, 22:15 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
No jasne, uz je auticko take male PC. Joj, dobre som sa okaslal. A ze len dva roky rozdiel nemoze nic znamenat! No nevadi, troska prace navyse. Prehadzem cerpadlo, cidla, dam to nadstavit a uvidime co dalej.
btw co treba diagnostikovat? Nieco prepisat? Ved ja ho raz-dva resetnem! 
_________________ zelena mrdka
|
Uto, 21.08.2007, 23:31 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Dnes som konecne zamenil cerpadlo. Inak dat dole hlavnu remenicu bol riadny masaker, uff. Je zomna temer invalid, no brutal. Ale otazka, trisky suzamenne z 96 do 98? Bo uz nemam naladu ich prehadzovat..
_________________ zelena mrdka
|
Sob, 25.08.2007, 21:49 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Kdo ví? Ale u benzínu měnily injektory skoro každý dva roky! 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Ned, 26.08.2007, 14:16 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 10 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|