Dnes je štvrtok 29. mája 2025, meniny má Vilma a zajtra Ferdinand
Autor |
Správa |
Marek11
|
EXTRA- diesel je obyčajná nafta s aditívami shell,sira min 9mg/l,necistoty min 4mg/l,FAME min 4.6%(metylester mastnej kyseliny!), je to odrb. jediná kvalitná nafta je EVO-diesel, neobsahuje síru ani bio zlozky vyrába sa iba v MOL v madarsku, taktiež V-Power racing je obyčajný N95 s aditívami shell, plní sa v slovnafte a shell dodáva aditíva. Znova najlepší benzín je EVO-benzín od Molu oktánové číslo namerané motorovou metódou 97, laboratórnou 99,6 a bez FAME, bezny benzin obsahuje cca 1.6% tejto bio potvory,malo kto vie ze sa primiesava od prvej polovice tohoto roku
|
Uto, 25.09.2007, 2:15 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Marek11 píše: Znova najlepší benzín je EVO-benzín od Molu oktánové číslo namerané motorovou metódou 97, laboratórnou 99,6 a bez FAME, bezny benzin obsahuje cca 1.6% tejto bio potvory,malo kto vie ze sa primiesava od prvej polovice tohoto roku
A jeje to su mi zistenia 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 25.09.2007, 8:12 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
...primiešavanie tej biopotvory je v ÉÚ povinné tuším min. 2%
Do nafty rastlinný olej (resp. produkty z tohože) do benzínu špiritus.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 25.09.2007, 13:02 |
|
 |
Marek11
|
Martin 4 píše: Do nafty rastlinný olej (resp. produkty z tohože) do benzínu špiritus.
je to ako som napísal ?"metylester mastnej kyseliny" ale v podstate máš pravdu, repkový olej. máme aj benzín s obsahom tohto sajrajtu až do 9%, pán boh ochranuj všetkých zážihových ak sa začne používať aj na slovensku  , zatial sa expeduje iba do madarska ale posledné slovo má financminister. Spotrebná daň. z bioproduktov sa neplatí a 9% je kua vela penazí 
|
Uto, 25.09.2007, 18:13 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|

Marek, nepovazujem sa za odbornika v tejto oblasti, ale najprv si co to nastuduj a potom nieco napis ... Keby si si precital linky v sekcii Alternativne paliva, zistis prekvapujuce skutocnosti. Napriklad ze etylalkohol nie je az taky sajrajt, ked nan jazdia auta v brazilii, kde jeho obsah v benzine je az okolo 24% (standardne neupravene auta, etylakohol z cukrovej trstiny), a palivo oznacovane ako E85 sa v skandinavii uz bezne predava, kazde tretie auto tam predane ma zaujimave ulavy na daniach, splodiny su uplne niekde inde ako pri benzine, vykon porovnatelny ak nie vecsi (napriek mensej vyhrevnosti ma vecsie oktanove cislo), a aj pri mierne zvecsenej spotrebe (cca 10%), je jeho cena za liter cca o 50% nizsia ako benzinu.
Ako jedine negativum povazujem prestavbu auta, co je jednorazova zalezitost (v lepsom pripade len palivove potrubie, v horsom aj nadrz).
A ci uz tam nalejes sajrajt (E85) alebo BA95, auto si to rozozna, a prisposobi sa tomu samo ...
Pride ti spalovany rastlinny olej v disloch ako sajrajt ?
Potom preco tak vela ludi ho pouziva ?
Svojim sposobom je to kacirstvo do disela liat miesto nafty olej, ale princip spalovania je tam ten isty, a ak to motor nezabije, a zlepsi sa stav penazenky a ovzdusia, tak preco nie ...
Kamos na zanovnom Galante nabehal cez 200.000 km na trafakovy olej, auto ma momentalne cez 550.000 km, a nespoznal by si ze to auto ma vobec taky stav aky ma co sa v nom spalovalo (samozrejmostou je pravidelna vymena oleja v motore a vobec servis ako taky).
(rocnik neviem ale svihalo zarovno s dislovou fronterou r.v. 98, ked sme na nich isli).
Jedna vec ma napada - etylakohol je naozaj sajtrajt - je silne korodujuci ...
Otazky ?
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Uto, 25.09.2007, 19:00 |
|
 |
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
co hulite ?
ja chcem tiez 
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Uto, 25.09.2007, 22:05 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Marek11 píše: máme aj benzín s obsahom tohto sajrajtu až do 9%, pán boh ochranuj všetkých zážihových ak sa začne používať aj na slovensku  , zatial sa expeduje iba do madarska ale posledné slovo má financminister.
To je blbosť. Mam v príručke napísane, ze moj motor može chodit na zmes benzinu a 100% etylalkoholu. Neviem uz presny pomer. Ale urcite sa to blizi 50/50 a to bez akeho kolvek zasahu do motora.
|
Str, 26.09.2007, 6:15 |
|
 |
Marek11
|

finder píše: Pride ti spalovany rastlinny olej v disloch ako sajrajt ?
no vidím že som ťa pobúril, chytil si sa slovíčka.Slubujem že termín "sajrajt" nebudem používať  . Ja mám stále pocit že tento fakt (bio v PHM) sa mal minimálne oznámiť verejnosti a odzrkadliť v cene pre koncového zákazníka.Nestalo sa tak.
Nie som chemik ale pracujem pri palivách v zásade som chcel iba vysvetliť aký je rozdiel medzi V-power a N95 produktom. Budem sa asi opakovať:
pridaním aditíva sa zvyšuje kvalita produktu nie oktánové číslo.(okoreníš roštenku a bude mať lepšiu chuť ale sviečková z toho nebude  )
1. N95 neaditívovaný - malé neznačkové a družstevné pumpičky,Jurki (okrem texacoN95),Oktan,Real,JET,Agip a ESSO. (okt.č. motorovou metódou 89) Produkt zo Slovnaftu
Tesco a Hypernova sa vozí z CZ
2. N95 aditívovaný
- Shell: vlastné aditíva ale oktánové číslo podla motorovej metódy rovnaké ako N95 neaditívovaný. Produkt Slovnaftu
- OMV: ako Shell okrem Super100 (bez bio), bezsírny a oktánové číslo motorovou metódou 97,výrobca OMV Wien ostatné Slovnaft
- Slovnaft: Tempo Plus aditíva, EVO benzín a EVO diesel (bez bio zložky)bezsírne,výrobca MOL
Oplatí sa natankovat aditívované PHM, cenový rozdiel je zanedbatelný.
(okrem V-power ten je neúmerne drahý oproti Tempo Plus)
Od 24.9. je nafta zo slovnaftu filtrovatelná do -25
|
Str, 26.09.2007, 6:31 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Troska sa vratim k zaciatku co opisoval Koto z V POVEROM, ja som si na to vcera spomenul a narval som mu plnu V POVER, a cuduj sa svete uplne mi tie problemi prestali, ziadny dym, ziadne sklbanie, lepsie startuje, nechapem ale dam mu este jednu plnu a potom skusim obycajnu, asi bol rozmlsany od mlada a nechce zrat nieco ine, alebo ten obycajny diesel na slovensku stoji za hovno 
|
Str, 24.10.2007, 23:04 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Neviem presne kde to mam napisat, lebo biele dymenie a trhanie motora som tu popisoval na viacerych miestach [ topiaci sa slamky chyta], ale tu to bude asi najvhodnejsie ked niekto bude mat popdobny problem, a mozno mu to pomoze. Moja zavada bola v EGR ventile, asi pred 4.tyzdnami som ho odpojil, od tej doby tankujem obycajnu naftu, motor je o moc pruznejsi, a problemy uplne zmizli. Neviem presne ci bol problem v tom ventyle alebo jeho ovladani, ale kedze je to vec ktora k zivotu motoru nieje zivotne dolezita, a dokonca ho obmedzuje a bezne sa odpaja tak to viac neriesim. Ked to chcete len vyskusat a mate to ovladane vzduchom, staci vytiahnut hadicku, zastuplovat ju a ked je problem v nom, tak okamzite pri akceleracii zistite rozdiel, samozrejme k lepsiemu. 
|
Pon, 10.12.2007, 11:26 |
|
 |
iv@n
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 11.01.2007, 20:33 Príspevky: 143 Bydlisko: KM, ZA
|
to je zaujímavé, Paco čo má EGR ventil v náplni práce nevieš? kde si to presne odpájal?
|
Str, 30.01.2008, 10:29 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
...už sa to tu kdesi preberalo.
EGR = Exhaust Gas Recycling = recyklácia výfukových plynov.
V učitých výkonových režimoch vzniká v spaľovacích priestoroch veľa oxidov dusíka (NOx) ktoré sú produktom spaľovania do ktorého vstupuje atmosférický vzduch - čiže 78% dusíka. Čím je vyššia teplota spaľovania, tým viac NOx vzniká.
Odpomôže sa tomu tak, že sa časť nasávaného vzduchu nahradí vlastnými výfukovými plynmi, čím klesne množstvo kyslíka pri spaľovaní, čím klesne teplota spaľovania, čím klesne produkcia NOx.
Z nášho pohľadu je to škodlivý vopruz dobrý len na to, aby vlastné sadze zo spaľovania zanášali sacie ventily.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 30.01.2008, 11:11 |
|
 |
iv@n
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 11.01.2007, 20:33 Príspevky: 143 Bydlisko: KM, ZA
|
aha, díky za objasnenie.
|
Str, 30.01.2008, 16:24 |
|
 |
Roland
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42 Príspevky: 521 Bydlisko: Nitra
|
egr ventil idem aj ja odstavit mala by stacit obycajna blenda pod prirubu ventilu ma to za ulohu znizit emisie a pokazit sa ked najmenej treba a este aj ked to funguje je malo obmedzeny vykon pri malom a strednom zatazeni motora a pri vacsom zatazeni sa ma ventil zavriet tak.
_________________R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS
|
Ned, 14.09.2008, 19:37 |
|
 |
LOSOS
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 30.11.2007, 22:19 Príspevky: 490 Bydlisko: Nové Zámky
|
mAL SOM SPOTREBU 12 L TERAZ MáM10 L ale musíš to v kuse tankovat
_________________Off road Nové Zámky LOSOS http://www.4x4nz.sk/
Mitshubishi L200 zvíšená , navyják,cb,gurtna,šnorchel a iné maličkosti aké majú mat naši miláčkovia.
|
Pon, 15.09.2008, 18:30 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|