Dnes je sobota 17. mája 2025, meniny má Gizela a zajtra Viola
Načatý Samosvor a vibrácie z podvozku ZJ - VYRIEŠENÉ
Autor |
Správa |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|

Tak to ešte dokončím...predsa som sa len k tomu vrátil a vymenil všetky ložiská a gufero, nakolko mi ten zadok začal pomaly postupne viac a viac hučať. Ten kovový piesok čo som z tade predtým vylial predsalen ložiská zobral so sebou. Vylomený zub ktorý som predtým nenašiel som teraz našiel v priestore medzi ložiskami hrušky. Dostal sa tam horným mazacím kanálom.
Pre tých čo sa chcú špárať v diferákoch...nová bortiaca podložka sa pomaly po krokoch uťahuje momentom minimálne 298Nm maximálne 380Nm dovtedy kým točenie hruškou nezačne klásť odpor 2-5Nm. Ak sa nevymieňajú ložiská za nové doťahuje sa na odpor točenia nameraný pred demotážov plus navyše 0,56Nm.
Bortiaca podložka sa musí bortiť len v predpísanom rozmedzí momentov 298-380Nm, ak sa začne bortiť pri nižšom momente alebo až pri vyššom tak je vadná a nemá predpísané parametre.
Keď už hruška prestane ločkať a ložiská dosadnú, treba doťahovať už len po kúskoch a stále premeriavať odpor točenia hruškou. Ak sa predpísaný odpor prešvihne treba kúpiť novú bortiacu podložku a všetko odznova zopakovať. Takže na rozdiel odo mna nepúšťajte sa do toho ak nemáte momentový klúč aspoň do 380Nm a merák momentu, ktorý vie presne merať momenty 2 až 6Nm a pod. Ja som sa musel spolahnúť na vesmírnu silu ktorá viedla moje paprče. 8)
Nájdený zub satelitu:

_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 06.10.2007, 15:10 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
diesel píše: Ja som sa musel spolahnúť na vesmírnu silu ktorá viedla moje paprče.
Naapodobne som to riesil  Mat doma taky velky a taky maly momentak veru nehrozi, a auta slapu aj tak v poho.
Inak ked niekto uz preleti ten odpor, netreba novu bortiacu - staci podlozit tenkym plechovym kruzkom a skusat znova. Taka ekono vychytavka.
_________________ zelena mrdka
|
Ned, 07.10.2007, 21:04 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
pal píše: Inak ked niekto uz preleti ten odpor, netreba novu bortiacu - staci podlozit tenkym plechovym kruzkom a skusat znova. Taka ekono vychytavka.
jj, to znie logiš, dobrá vychytávka. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Ned, 07.10.2007, 21:56 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
diesel píše: pal píše: Inak ked niekto uz preleti ten odpor, netreba novu bortiacu - staci podlozit tenkym plechovym kruzkom a skusat znova. Taka ekono vychytavka. jj, to znie logiš, dobrá vychytávka. 
Ono aj vstupné gufero na hruške sa dá vymeniť bez výmeny bortiacej podložky  Ale tam zasa treba ten momenťák.
Aj keď pri cene tej podložky - neviem či to stojí za to
Inak Diesel 
|
Pon, 08.10.2007, 8:50 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
No tak to sa teším jak svine nato  mna to celé čaká na prednej náprave a tam tie momenty su 217Nm minimálny a 353Nm maximálny.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 08.10.2007, 9:11 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Ve předu aspoň není ( ve většině případů ale i tam bejvaj) bortící podložka.
Já teda nevím,do jaký míry je to správně či ne ale párkrát jsem simering na hrušcev zadu měnil.Podložku jsem nechával původní a dotahoval jsem to momenťákem na nejmenší předepsanej moment.Matku jsem pochopitelně lepil lepidlem na závity Loctite 271.
Ten postup,jak popsal Diesel je takhle dle manuálu a je to super napsaný Diesel 8) , ale já to takhle nikdy nedělal a zatím se nikde žádná nepohoda nevyskytla.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pon, 08.10.2007, 9:58 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Harley píše: Ve předu aspoň není ( ve většině případů ale i tam bejvaj) bortící podložka.
Jo ja mam nápravu z 98r a kupodivu tam bola bortiaca aj slinger podložky na hruške akurat crown už zadnú nedodáva tak bude musieť ísť pôvodná 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 08.10.2007, 10:00 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Aj keď pri cene tej podložky - neviem či to stojí za to
A schvalne, co stoji taka bortiaca?
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 08.10.2007, 11:05 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Tak je som gufero na prednej naprave vymienal uplne proti doporuceniam.  Len fixou som si poznacil polohy matice, unasaca vymenil a dotiahol. A ani lepidlo som nedaval. ... no pravdou je ze tecie zase. Dal som na sucho, bez namazania olejom , moze to byt z toho ? Alebo su loziska po smrti ? (nejavia sa tak)
|
Pon, 08.10.2007, 11:14 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
2Pal: bortiaca stojí (u mňa) 270,- +dph
2Harley: tiež som to menil aj bez výmeny bortiacej podložky - a funguje už vyše roka.
Len som pred montážou naolejoval gufero a poriadne očistil Yoke - teda tú plochu čo má tesniť. Maticu som dával novú, ale bez Loctite. Akurát som medzeru medzi obalom difu a vonkajším obvodom gufera "pretrel" silikónom - samozrejme po odmastení
|
Pon, 08.10.2007, 11:46 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
A kolko u teba stoji gufero na prednu D 30 ?
|
Pon, 08.10.2007, 12:23 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
dado píše: A kolko u teba stoji gufero na prednu D 30 ?
Na zadnu cca okolo 300,- predná bude možno podobne nič tragické, do novej nápravi dávam všetko nové.
Pali vdaka už aby tu bol ten master kit na D30.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 08.10.2007, 13:03 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|

Bortiacu podložku logicky netreba meniť kým sa nepretiahne zovretie ložísk nad stanovene parametre a kým sa nemenia ložiská hrušky. Dva-tri opravné pokusy sa dajú dosiahnuť vsunutím tej podložky čo spomína Pal. Rovnaké zovretie by mal teoreticky zabezpečiť aj dadov spôsob výmeny (len)gufera s poznačením si polohy matky. Tie vysoké momenty sú len kôli borteniu novej podložky, ktorá zabezpečuje predpätie zvnútra, nie prítlak ložísk. Prítlak ložísk je daný ich pedpísaným odporom pri točení 2-5Nm. Inými slovami pri výmene len gufera nesmie dôjsť k ďalšiemu borteniu podložky, čo harley zabezpečil použitím dolnej hranice momentu. Je tam len riziko že sa nedosiahne dostatočný prítlak ložísk definovaný ich predpísaným odporom.
Ja som ale napotvoru zistil, že ten hukot mi vo velkej miere zapríčiňovala pravá poloos, ktorá má v mieste ložiska úplne zničenú pocementovanú a vylapovanú plošku, po ktorej behajú valčeky kuá.  Čiže teraz sa snažím zistiť kde je moja náhradná poloos a kolko to chudobného študenta zase bude stáť. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 08.10.2007, 17:34 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Tak pre výstrahu sem hodím fotky zničenej poloosy vďaka odkladaniu kontroly stavu zadného difu:
ložisko po smrti, viditelné hrbolčeky
na stiahnutie ložiska som musel vyrobiť jednoduchý sťahovák(ale účinný  )

_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 20.10.2007, 14:40 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
diesel píše: na stiahnutie ložiska som musel vyrobiť jednoduchý sťahovák(ale účinný  ) 
A velmo poetická pomocka
Ono dosť dorasovaná poloosa, to moje boli uplne egal v poriadku.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 22.10.2007, 8:41 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|