Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 27.06.2025, 15:33
Dnes je piatok 27. júna 2025, meniny má Ladislav, Ladislava a zajtra Beáta




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 75 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3306
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Biker to si mal Piano,ja mam Zralok a foter Kratas.Tie motory sa nedaju znicit,pozri temu GAZ.Ale zistilo sa ze na 2000kg kasnu su slabe a tak sa zacali vyrabat 5 valce.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 17.11.2006, 12:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tryska to nieje. Je to dvojka válec a trysku z neho som mal na stolici aj s nastavením. Rozprašovala pekne. Buď prdlo tesnenie pod hlavou smerom do oleja, alebo krúžky, alebo čerpadlo. Poradie podla pravdepodobnosti. :? Zmeraním tlakov v dvojke bude jasné, či čerpadlo alebo tesnosť válca.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pia, 17.11.2006, 17:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3306
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zacni zmeranim tlakov vo valcoch a porovnaj ich.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 17.11.2006, 17:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milan píše:
Zacni zmeranim tlakov vo valcoch a porovnaj ich.


Zajtra začnem montážou selectracu do nefungujúceho auta.... :evil: :evil: :?

Motor ide na rad v stredu.
Horšie je, že čím ďalej si čítam ten manuál, tým viac mám chuť sa do toho štvorhlavého draka pustiť sám. Veď je to tam rozpitvané jak pre debilov krok za krokom. A obávam sa že si ten motorspecialist nebude robiť tolko starostí s momentami na jednotlivé šrofy a postupnosťou ich uťahovania. :? :shock: Len keby som mal kde a kedy.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pia, 17.11.2006, 18:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3306
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako hovoris,CAS je luxus ktory si nemozeme dovolit :-)

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 17.11.2006, 19:37
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
Milan píše:
Zacni zmeranim tlakov vo valcoch a porovnaj ich.


Zajtra začnem montážou selectracu do nefungujúceho auta.... :evil: :evil: :?

Motor ide na rad v stredu.
Horšie je, že čím ďalej si čítam ten manuál, tým viac mám chuť sa do toho štvorhlavého draka pustiť sám. Veď je to tam rozpitvané jak pre debilov krok za krokom. A obávam sa že si ten motorspecialist nebude robiť tolko starostí s momentami na jednotlivé šrofy a postupnosťou ich uťahovania. :? :shock: Len keby som mal kde a kedy.


začni ako píše milan - zmeraj tlaky

a na toto
Citácia:
A obávam sa že si ten motorspecialist nebude robiť tolko starostí s momentami na jednotlivé šrofy a postupnosťou ich uťahovania.


kuuu..va a ooobrovský pozor, hlavne pri VM. Keď zhodíš hlavy, tak sa doťahujú podľa špeci schémy a na viac krát. A je to dôležité.[/quote]


Pia, 17.11.2006, 19:40
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...no veď. :shock:

Vytlačil som prenho stránky okolo demotáže a montáže hlavy...otázne je ako veľmy je ješitný.

Napr:
Obrázok

Nemôžem sa zbaviť pocitu, že tieto problémy spôsobil niekto, kto nerešpektoval tieto postupy. :?

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pia, 17.11.2006, 19:51
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
...no veď. :shock: ...otázne je ako veľmy je ješitný.


no to oni mechanici bývajú veľmo až extrémne. Minule som jedného tiež poslal do preč, keď mi tvrdil, že on diferáky bežne uťahuje vzduchovou pištoľou a že ja sa do toho ho.. rozumiem tak ho nemám poučovať.


diesel píše:
...Nemôžem sa zbaviť pocitu, že tieto problémy spôsobil niekto, kto nerešpektoval tieto postupy. :?


to je dosť možné. A hlavy máš pôvodné, alebo ich už niekto menil? Aký je na nich dátum? (na každej hlave niekde pod otvorom pre žhavič (alebo trysku ??) je taký krúžok a v ňom šipka - rok a mesiac výroby)


Pia, 17.11.2006, 20:14
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ten rok výroby kuknem. Ten zásah do hláv dedukujem podla zvyšujúceho sa presakovania oleja okolo tesnenia hlavne druhého válca od kúpy. A tuším je tam aj nejaký silikón alebo čo.

A mechanici...nikdy nezabudnem ako jeden profi "mechanik" lomcoval prevodovkou a prídavnou rozvodovkou visiacou dosť šikmo na tisíchrane, a vyťahoval ju od motora kôli prasknutej vidličke spojky. Bolelo ma vtedy srdce a keby som mal vo vrecku nožík tak by sa mi vtedy otvoril. Nejakým zázrakom to tisíchran prežil. Bolo to prvý a posledný krát, čo som dovolil cudziemu človeku šahnuť na moju legendu I. Holt, kto umí ten umí, kto neumí ten čumí. :twisted:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pia, 17.11.2006, 20:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3306
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Az ma zmrazilo ked som to cital o mechanikovy.Hlava sa dotahuje na tri krat momentakom a neoplati sa to oje..t.Presne podla schemy.A tesnenie natieram pred montazou grafitovou vazelinou.Tak isto su citlive na momenty ojnicne a hlavne loziska.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 17.11.2006, 22:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3306
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak by si isiel cez Risnovce tlaky by sa dali zmerat,pondelok uz ale doma nebudem,a na dlhsie.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 17.11.2006, 22:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nerozumiem jednej veci. Medzi prvou fázou doťahovania a druhou fázou doťahovania sa požaduje na 20 min zohriať motor na pracovnú teplotu a potom nechať úplne vychladnúť.(červeno vyznačené) Lenže po tento bod podla postupu skladania nieje ešte motor behu schopný. Po druhej fáze doťahovania pokračuje postup skladania normálne trubka po trubka, šrób za šróbom. Ako sa dá zohriať nekompletný motor? Alebo som to zle pochopil? Alebo v postupe vynechali jedno zloženie motora? Tretie uťahovanie je až po 20000km ale to už je jasné. :?

Obrázok

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 18.11.2006, 9:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07
Príspevky: 907
Bydlisko: EU
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ja som si menil zdvihátko ventilov sám a tým pádom museli hlavy dole.Nikdo mi to nechcel robiť,nemal som internet a ani kamošov,čo by mi pomohli,tak som robil sám,akurát jeden mechanik ma programy na opravy aut,tak som ho poprosil,či by mi to nedotiahol...Som sa pekne oj.bal,lebo ten debo si nepozrel postup :evil: takže som to rozoberal druhý krát-fučalo mi cez sacie potrubie.Najprv si musíš dotiahnuť sacie a výfukové potrubie,potom hlavy,potom to poskladať a naliať všetky kvapaliny a naštarovať a nechať zohriať motor ,nechať vychladnúť a potom vypustiť vodu-chlad. kvapalinu,dať dole víko ventilov,koníky na ventily a povoliť aj rampu rozvodu vody,vybrať holendre na olej povoliť hlavy a znova dotiahnuť a poskladať :-D tak nejak som to robil ja a už mám od leta najazdených asi 8OOO km a to aj v teréne a v mestských zápchach...možno tam niekto fundovaný niečo doplní,ak som zabudol :oops:


Sob, 18.11.2006, 10:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3306
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hlava na mercedes je dotiahnuta na 9 kpm.Dotahuje sa 4-6-9 kpm,stale dokola,od 4 po 9 kpm.Nahadzal som tam vsetko,vrazil do dodavky,nalial olej,vodu a nastartoval.Akurat po 20 000 nechodily s tym na plne gule.Uz ma nabehane cca.70 000km.Po 20 000km som kontroloval hlavu aj ventile a vobec sa to nepohlo.Zlozito to pisu vsade,aby sa kazdy do toho nehrabal ale je jedno kde sa to vyrobi.
Jacko s toho navodu by som mal hlavu v smutku aj ja :D

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 18.11.2006, 11:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07
Príspevky: 907
Bydlisko: EU
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ono to aj zložité je :? Má to 4 hlavy a musíš ich dať do roviny a nemáš tam žiadne vodiace krúžky,ako na jednej hlave.A najprv to musíš poskladať a zohriať a potom znova rozobrať,všetky šroby povoliťa potom znova poskladať... 8) tak to asi nebude Mercedes :twisted:


Sob, 18.11.2006, 13:28
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 75 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: