Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Autor |
Správa |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
rado nd píše: masurko píše: no no presne  mechatronika cestnych motorovych vozidiel na trenc. univerzite a ja na seminary veru moc ee  ja som rad ked sa aspon sem tam ukazem v skole  a ty mas nebodaj tiez nieco docinenia z TNUniAD ???? Kua , a na takýchto vahanov idú moje dane? Padaj na cviko, kým som mierumilovný. S TU či aký to má nadpis nemám chvalabohu nič.
klidek cvika absolvujem vsetky  a odkial vlasne vies o mechatronike na trenicanksej univ. ??? a mimochodm som externista a ne darmozrac z denneho 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 06.11.2007, 11:00 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
masurko píše: rado nd píše: masurko píše: no no presne  mechatronika cestnych motorovych vozidiel na trenc. univerzite a ja na seminary veru moc ee  ja som rad ked sa aspon sem tam ukazem v skole  a ty mas nebodaj tiez nieco docinenia z TNUniAD ???? Kua , a na takýchto vahanov idú moje dane? Padaj na cviko, kým som mierumilovný. S TU či aký to má nadpis nemám chvalabohu nič. klidek cvika absolvujem vsetky  a odkial vlasne vies o mechatronike na trenicanksej univ. ??? a mimochodm som externista a ne darmozrac z denneho 
Bývam neďaleko.
OK, odpúšťam ti.
|
Uto, 06.11.2007, 11:12 |
|
 |
ROMAN
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 25.06.2007, 8:49 Príspevky: 210 Bydlisko: Kopřivnice,CZ
|
masurko píše: Cafte chalani a holky. Mal by som na vas prosbicku. Neviete nahodou niekto nieco blizsie o systeme riadena auta Steer by wire ??? Mam to robit na bakalarsku pracu a jedine co zatial o tom viem ze je to system riadenia auta bez mechanickych casti realizovany elektromotorom viete niekto poradit alebo pripadne poslat nejake linky pripadne materialy k tejto teme ??? Dikes  takovy system byl pouzit i u auta a to u BMW 850 C V12 najdi si schema a mas to
|
Uto, 06.11.2007, 12:44 |
|
 |
martinez
Koumák
Registrovaný: Pon, 14.05.2007, 9:47 Príspevky: 187 Bydlisko: Bratislava
|
alebo hocaky buldozer, akurat to nejde cez wire ale hadice
a tu pekna schema napr. http://www.itz.tu-clausthal.de/uploads/ ... bywire.pdf
zaujimava tema.... studujem automobilovu elektroniku, mozno moja buduca Bc. praca tiez
totok tiez dobre http://pi-shurlok.com/uploads/documents ... farina.pdf
|
Uto, 06.11.2007, 13:48 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
no buldozer je robeny trosku na inom principe tam to funguje skor na hydraulickom pribrzdani pasov a je tam pouzity podla mna nieco take ako brzdovy rozdelovac a nie elektronika ale idem skontrolovat te linky co si mi poslal dikes  no a pre dalsieho kolegu skusit to mozem ale podla mna nebude take jednoduche najst konkretne riesenie pretoze na vyvoj takychto zariadeni vynakladaju automobilky miliony eur a dost pochybujem ze si niekto len tak pusti na net riesenie ktore je funkcne ale dik za typ 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 06.11.2007, 14:44 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
masurko píše: no buldozer je robeny trosku na inom principe tam to funguje skor na hydraulickom pribrzdani pasov a je tam pouzity podla mna nieco take ako brzdovy rozdelovac a nie elektronika ale idem skontrolovat te linky co si mi poslal dikes  no a pre dalsieho kolegu skusit to mozem ale podla mna nebude take jednoduche najst konkretne riesenie pretoze na vyvoj takychto zariadeni vynakladaju automobilky miliony eur a dost pochybujem ze si niekto len tak pusti na net riesenie ktore je funkcne ale dik za typ  Pozrel si ten link, čo som ti poslal?Tam je totiž aj konkrétne detailné HW riešenie. Viac na tácke to už nedostaneš.
|
Uto, 06.11.2007, 14:53 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

Hlavným prínosom elektroimpulzného ovládania riadenia auta je možnosť počítačovej kontroly a zásahu do riadenia. V súčasnosti šofér vykoná nejaký zásah do riadenia a počítač len reaguje a prípadne sa pokúsi nevhodný zásah korigovať (viz. systémy umelej stability) Plne počítačom kontrolované riadenie auta by ani neumožnilo uviesť auto do šmyku chybou vodiča. Prvé lastovičky už montuje BMW ktoré má na autách vyššej triedy nejaký systém ktorý plynulo mení prevodový pomer v riadení v závislosti na aktuálnej rýchlosti a neviem čom ešte. Rozmach takýchto technológií brzdí to čo písal Palo... zákony. Konkrétne aj v slovenskom predpise o konštrukcii áut je explicitná požiadavka na mechanické spojenie medzi volantom a riadeným kolesami u vozidiel s konštrukčnou rýchlosťou nad 40 kmh.
Inak pokročilou aplikáciou tohože u lietediel je "fly by light" čo je niečo podobné ako "fly by wire" ale riadiace impulzy nejdú elektricky a drátom ale opticky a optokáblom. Lieta tak napr. Northrop B2 Spirit ktorý je aj vďaka tejto technológii odolný proti účinkom EMI pri jadrovom výbuchu.
Popravde sa domnievam že všetky tieto elektornické baštrngy čo furt pchajú výrobcovia do áut majú za následok sústavný a trvalý pokles schopností priemerného vodiča zo všetkými nepriaznivými následkami na bezpečnosť na cestách . 
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 06.11.2007, 14:58 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|

2 rado nd: ano ano radko diky moc urcite nieco s toho pouzijem moc si mi pomohol ale musim si najprv dat dokopy co uz mam a co este potrebujem dorobit k tomu lebo som s tou bakalarkou este len v zarodku viac menej  dam ti vedet priebezne
2 martin4: no tak to som zas o nieco mudrejsi to som sa az teraz dozvedel ze sa pouzivaju uz aj optokable lebo pokial si pametam bol velky problem s ich nadpajanim a bola to velmi hakliva zalezitost na porusenie optokabla ale su to najlepsie nosice informacie neposobi na ne ziadny elektricky odpor a len velmi malo vonkajsich poruch ak vobec nejake a este k tym soferom je pravda ze ti co maju aj trochu v hlave a nie len pod kapotou sa stavaju uz len figurkou co sedi v aute a sme svedkami toho ze auta sa stavaju coraz viac autonomne ale zase si zober ze aj ten najskusenejsi vodic nikdy neustrazi auto na 100 percent vzdy sa moze stat nieco neocakavane a vtedy je nejaky ten podporny system na nezaplatenie, ale tiez som tvojho nazoru ze menej elektroniky menej poruch 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 06.11.2007, 15:19 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|