Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Lada - NIVA - Ako Pat a Mat naviják montovali ...
Autor |
Správa |
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Uto, 13.11.2007, 20:35 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Podobne som aj začínal, teda riešil, matroš máš si myslím dobrý, tak len tak ďalej.
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
Naposledy upravil GaboSB dňa Štv, 24.01.2008, 22:07, celkovo upravené 1
|
Str, 14.11.2007, 20:59 |
|
|
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Chlapi dúfam, že sa ho chystáte schovať za nejaký ten pevnosťák, lebo toto keď uvidí prvý zelený, tak šoféra na mieste a bez súdu zastrelí.
Ja by som sa ešte trochu pohral s maskou a snažil sa ho viac schovať pred a pod chladič.
Ak, parkuješ vonku, niekde na sídlisku, tak by som sa aj obával či tam ráno ešte bude.
A potom hlavne dobre zapojiť, kvalitné káble, odpojovač, praktické ovládanie spoza volantu a tak...
|
Štv, 15.11.2007, 0:59 |
|
|
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
GaboSB píše: Podobne som aj začínal, teda riešil, matroš máš si myslím dobrý, tak len tak ďalej.
Áno, čo sa materiálu týka, tak teraz už je dobrý, ale chvíľku to trvalo, kým sa našiel vhodný.
Otázka do pléna : Aké sú vaše skúsenosti / odkiaľ beriete materiál (ak už nedajbože musíte kúpiť) ?. Táto "priblblá" otázka preto, lebo keď som začal zháňať materiál (rúry, platne) na montáž navijáku po obchodoch, veľmi rýchlo som vytriezvel zo súčastných cien. Výber hrúbok minimálny, odber nutný v m2 a ceny ako keby to bolo pozlátené.
Našťastie MAT (Majo) ako skúsený konštruktér a kutil mi poradil, že najlepší výber je v zberných surovinách a na moje počudovanie, mnoho z nich má aj (niektoré aj oficiálne) 2 cenníky: výkup / predaj. Možno máme u nás v ZV aj šťastie že je tu niekoľko firiem čo režú železo vodným lúčom do (myslím ) 25 mm a zbytky (pre nás kutilov veľkosťou celkom zaujímavé kusy) následne vyvážajú do zberných. Je tu teda k dispozícii nový ( rozumej nie hrdzvý a nepokrivený) materiál v širokej škále hrúbok a navyše za doslova smiešne ceny (niekedy 10-tky , max 100 Sk - samozrejme pokiaľ zrovna nestaviate vstupnú bránu stredovekého hradu ). A to nehovorím o ochote personálu ukrojiť z platne (či už flexkou alebo CO2) toľko koľko sa ti práve hodí. Takže poraďte aj vy ak niekto viete nejaký zaujímavý a realizovateľný tip, nech sa nám ľahšie konšruuje.
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Štv, 15.11.2007, 9:10 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
michi píše: Chlapi dúfam, že sa ho chystáte schovať za nejaký ten pevnosťák, lebo toto keď uvidí prvý zelený, tak šoféra na mieste a bez súdu zastrelí Ja by som sa ešte trochu pohral s maskou a snažil sa ho viac schovať pred a pod chladič....
No, Paťo nejak nechce pevnosťák, svoje dôvody určite rád vysvetlí sám. V konečnej fáze to bude vyzerať tak, že pred naviják príde originálny nárazník a rolne. U tejto montáže boli priority - 1.nezakryť chladič, pretože chladenie, je aj tak na hrane, 2.nezasahovať do auta tak, aby to bolo nenávratné(teda aby sa prípadne dalo predať bez navijáku, v "pôvodnom stave"
Ty v podstate píšeš presne to, čo som ja Paťovi hneď hovoril. A tak nejak bude aj vyzerať montáž, ale až do mojej Nivy. Z predného čela sa kus vyreže a naviják pôjde o viac ako 5cm dovnútra/presne som to nemeral/. Nemusím hovoriť ako sa s tým zlepší nájazdový uhol. Aj ten pevnosťák budem u mojej Nivy tiež riešiť. A miesto rolní prievlak na lano, namiesto ocelového, lano syntetické - najmä kôli tomu aby to čo najmenej trčalo.
|
Štv, 15.11.2007, 10:22 |
|
|
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
michi píše: Chlapi dúfam, že sa ho chystáte schovať za nejaký ten pevnosťák, lebo toto keď uvidí prvý zelený, tak šoféra na mieste a bez súdu zastrelí.
Ja by som sa ešte trochu pohral s maskou a snažil sa ho viac schovať pred a pod chladič.
Ak, parkuješ vonku, niekde na sídlisku, tak by som sa aj obával či tam ráno ešte bude.
A potom hlavne dobre zapojiť, kvalitné káble, odpojovač, praktické ovládanie spoza volantu a tak...
Caw kolego, takže poďme postupne.
Pevnosťák : Ako už Majo vyššie napísal, nexcem a aj dôvody uviedol. A navyše si myslím, že orgán tiež nespadol z mesiaca a vie aaaaspoň orientačne čo môže na danom vozidle očakávať. A ak to neočakáva, rád nahliadne do TP a potom sa s radosťou realizuje. Však Majo a rozmer pneumatík ....
Maska a chladič : Proste xcem to mať spravené tak aby som v prípade ked to bude treba zhodil "doplnky" a auto sa vrátilo do pôvodného stavu, čiže jednoducho povedané ZATIAĽ nejdem vyrezávať (na rozdiel od odvážnejšieho Maja) ani plechy ani masku a myslím, že nechodím tak brutálny terén aby som dramaticky "domrvil" nájazdový uhol.
Parkovanie : Vonku parkujem zriedka a ak tak predsa ALARM. Sused vozí autá na valníku z Holandska a .... jedno ráno bolo po navijáku ... takže zabezpečiť to bude treba určite.
Praktické ovládanie spoza volantu : Áno, túto vymoženosť by som si rád doprial a uvažujem nad ňou tak isto.
Toť nateraz vsio .....
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Štv, 15.11.2007, 15:23 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
PAT vymysla chujoviny a chudak MAT to musi realizovat
Esteze neposkytujem zaruku
Najnovsi vynalez: platna sa na uchyty(tie tyce) bude sroubovat, nie privarat
|
Štv, 15.11.2007, 15:30 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Majo, Paťo, čaute kluci, prajem vám pri tých montážach veľa úspechov, hlavne aby ste boli s výsledkom spokojní.
Paťo, verím, že to máš premyslené, ale opýtam sa zo zvedavosti - tie nosné rúrky sú z nejakej pevnejšej ocele resp. máš zistené, že budú pri ich dĺžke čo sa tuhosti týka postačovať? Jasné, že pri ťahu priamo dopredu nie je žiaden problém aj pri subtílnejšom materiáli, ale nie vždy sa človek môže priviazať v ideálnom smere a aby teda boli dostatočne odolné keď ich to zaťaží "na páku".
A ak si môžem ešte zamudrovať, myslím si, že uníženie navijaku ako je na foto je lepšie z hľadiska skrytia za nárazník; ak to ale nie je hlavným cieľom, potom by som ho dal na rovnú platňu na rúrky tak, ako je na prvých foto
a ver mi, že by to vôbec nevadilo prúdeniu vzduchu na chladič, to by ten naviják musel byť bezprostredne pred ním, inak ho vzduch pekne obtečie
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Štv, 15.11.2007, 15:39 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
Dakujeme 8) - tie trubky - ocel je to klasicka, lenze oproti normalu, ktory mal hrubku steny 1,5mm je toto trubka hrubostenna - 3,5mm. Oproti klasickym trubkam dost rozdiel a dalsia vec - este pridu vyztuhy odspodu na napravnicu, prave koli zatazeniu vtahu dohora/ci nebodaj dodola/...
U Nivy su tie trubky dost silnou castou celej konstrukcie, skor mame problem vymysliet ako to spravit tak, aby sa pri tahu neposkodila /oproti ramovej/ subtilna samonosna konstrukcia.
Skrytie za naraznik bolo tiez v hlavnych cieloch a hlavne, ked je origo naraznik tak nizko, preco zbytocne davat navijak hore. Najzdovy uhol je stejne dany spodnou hranou naraznika, tato konstrukcia bude "polozena" prave na nej...
|
Štv, 15.11.2007, 16:24 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Čo tak namiesto tých úchytov z plechu na tých rúrach skúsiť nájsť rúry ktoré budú nasunuté spolu s platňou na tie rúry na aute. Ak to samozrejme nebude neskôr nejako vadiť pri demontáži a montáži nárazníka.
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Štv, 15.11.2007, 17:06 |
|
|
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
GaboSB píše: Čo tak namiesto tých úchytov z plechu na tých rúrach skúsiť nájsť rúry ktoré budú nasunuté spolu s platňou na tie rúry na aute. Ak to samozrejme nebude neskôr nejako vadiť pri demontáži a montáži nárazníka.
Čaw, a to je ten problém. Bude to vadiť pri montáži a demontáži, pretože ak má roľňa lícovať s nárazníkom, úchyt nárazníka sa musí prerobiť a preto sa to nedá spravť tak univerzálne ako navrhuješ. Ver tomu, že sme prebrali veľa variant a táto čo robíme je najvhodnešia vzhľadom k mojim predstavám.
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Štv, 15.11.2007, 18:40 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Dík za vysvetlenie, Majo, vedel som, že to máte premyslené;
tá myšlienka s tým nasunutím platne tak, že na kraji platne by boli navarené rúrky presne nasunuteľné na tie nosné, to sa mi páči a nemyslím, žeby sa to nedalo, ako hovorí Paťo - stačili by rozumnej tvrdosti šrauby naprieč rúrkami a montáž - demontáž by bola rýchla a pohodlná; na koniec trčiacich rúrok zas šikovné držiaky - adaptéry na uchytenie nárazníka, tiež montované nasunutím a fixovaním šraubom naprieč rúrkami a zas rýchla, pohodlná a pritom zodpovedná montáž - hlavne za predpokladu, že priamy náraz na predný nárazník by sa prenášal na tie základové rúrky nielen tými montážnymi šraubami na strih, ale na celú konštrukciu vďaka napasovaniu tých navlečených rúrok na seba (opreté nárazníkové rúrky bez vôle o tie na navijakovej platni) a za rúrkami na platni na nosných rúrkach pevné dorazy (napr. navarením takých obrúčiek - navlečených krátkych rúriek)...
...ale to len tak mudrujem po vzore že aj viac riešení môže byť dobrých, jasné, že to bude dobre akokoľvek to urobíte, lebo vidím, že uvažujete nad všetkými možnými rizikami
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Štv, 15.11.2007, 22:52 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
nad vsetkymi asi nie - celny naraz vo vyssej rychlosti by som na tomto vidiet nechcel , ale to uz je ina tema...
|
Štv, 15.11.2007, 23:01 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Majo píše: nad vsetkymi asi nie - celny naraz vo vyssej rychlosti by som na tomto vidiet nechcel , ale to uz je ina tema...
to len dokazuje, že nad všetkými, akurát že niektoré z relevantných dôvodov neriešite
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Štv, 15.11.2007, 23:17 |
|
|
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
Jano JP píše: Dík za vysvetlenie, Majo, vedel som, že to máte premyslené; tá myšlienka s tým nasunutím platne tak, že na kraji platne by boli navarené rúrky presne nasunuteľné na tie nosné, to sa mi páči a nemyslím, žeby sa to nedalo, ako hovorí Paťo - stačili by rozumnej tvrdosti šrauby naprieč rúrkami a montáž - demontáž by bola rýchla a pohodlná; na koniec trčiacich rúrok zas šikovné držiaky - adaptéry na uchytenie nárazníka, tiež montované nasunutím a fixovaním šraubom naprieč rúrkami a zas rýchla, pohodlná a pritom zodpovedná montáž - hlavne za predpokladu, že priamy náraz na predný nárazník by sa prenášal na tie základové rúrky nielen tými montážnymi šraubami na strih, ale na celú konštrukciu vďaka napasovaniu tých navlečených rúrok na seba (opreté nárazníkové rúrky bez vôle o tie na navijakovej platni) a za rúrkami na platni na nosných rúrkach pevné dorazy (napr. navarením takých obrúčiek - navlečených krátkych rúriek)... ...ale to len tak mudrujem po vzore že aj viac riešení môže byť dobrých, jasné, že to bude dobre akokoľvek to urobíte, lebo vidím, že uvažujete nad všetkými možnými rizikami
Ahoj Jano,
Nápad, ktorý vyššie popisueš s následnou flexibilitou pri manipulácii nie je zlý, až na : Ako už MAT (Majo ) niekde vyššie napísal, k výmene nosných rúr nárazníka sme sa uchýlili aj z dôvodu, že pôvodné nosné rúry mali hrúbku steny 1,5 mm a boli zároveň "primerane" ohlodané zubom času a tieto nové (obyčajné pozinkované vodárenské trubky vonkajšieho priemeru cca 47,5 mm) majú väčšiu hrúbku steny (cca 2-3 mm) a celkovo zároveň budia "seróznejší" dojem. Ďaľší (pre mňa logický) problém by bol v tom, že už len nájsť trubky na nasunutie "rozumného" priemeru by bolo obtiažne vzhľadom k pôvodnému ruskému "standardnému" priemeru. Navyše nasúvať nové trubky na pôvodné cca 12 ročné a nie všade zdravé tiež nie je z môjho pohľadu veľmi spoľahlivé. Ako vidíš, aj keď niektoré veci čo robíme nevyznejú na prvý poľad logicky, druhý (bližší) pohľad na nami navrhnutú konštrukciu nie je zas až tak scestný. Ale však celé je to o tom, že sa učíme.
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Pia, 16.11.2007, 12:45 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|