Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Autor |
Správa |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|

Pridám aj ja svoje zrnko múdrosti
Značkové navijaky majú vinikajúce Know-How, dobré spracovanie, kvalitné materiály - to neznamená , že nie sú poruchové, alebo nezničiteľné. Ale myslím si, že je u nich menšie riziko poruchovosti. Ich cena odráža náklady na vývoj, reklamu a materiál.
Naproti tomu "východné" navijaky su cenovo dostupné, väčšinou trpia neduhmi ako - zlá povrchová úprava - korózia, nekultivovaný chod - nejaké to šramotenie a občas treba niečo dorobiť či upraviť. Ale v podstate dokážu to isté ako značkové.
Historky o nesmrteľných no name navijakoch ako aj predčasných úmrtiach značkových navijakov sú väčšinou neobjektívne. Ja osobne som mal Warn M-CE 6000, teraz mám XD 9000, ale mám aj osobné skúsenosti s Superwinch, ComeUp, china. S tým súčastným som nadmieru spokojný a asi by som nemenil, ale môj názor nie je úplne objektívny, lebo v čase keď som ho kupoval boli na trhu iba Warn a Superwinch. Možno pod tlakom financii by som sa v súčastnosti rozhodoval inak.
Keď to zhrniem:
Značkový navijak = kvalita, servis, diely, know-how (novšie modely), vysoká cena
No name navijak = pri šťastnej ruke O.K. inak potrebné zlaté ručičky - občas niečo dorobiť, upraviť, nízka cena, svoje si poctivo odrobý
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Str, 22.11.2006, 10:46 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

...u čínskych navijákov je navätší problém nevyrovnaná kvalita. Jeden je v pohode a ten hneď vedľa je riadny bolehlav.
Ale inak by som na to nahliadol.
Mal som rozobratý Warn aj noname. Konštručne sú dokonale identické... dokonca číňan má valivé ložisko aj v dekli motora, kde má Warn iba klzné púzdro  Čo sa týka kvality výroby - resp. kultúry remeselného spracovania ... tak tam si nemôžu nič vyčítať. Warn má unášače satelitov vyseknuté z plechu hádam ešte tupejším strižníkom ako číňan. Celkove prevodovka vyzerá ako keby ju skladali zhulený dementný učni (keby som zamlada na praxi nechal také neodihlené hrany ako ľudia od Warnu, tak by ma Ernest kopal do riti až na hlavnú...) Aj Warn aj číňan je vyrobený a poskladaný prísne účelovo a nie je tam chlp roboty navyše (náliatky nahrubo odfaklené karbopilou, ostré hrany, osy satelitov brutal rozbité kladivom, šrouby nahnané uťahovákom krížom cez závit) Takže jediný možný rozdiel vidím v kvalite materiálov.... o čom nepochybujem že je to velmi podstatné.
A čo sa týka zlomených, roztrhnutých a spálených navijákov....
Naviják je velmi exponované zariadeni ktoré principiálne nemôže mať nejaké samoochranné funkcie (hádam okrem tepelnej poistky)
Preto všetky správy o úmrtiach navijákov beriem z velkou rezervou a som presvedčený, že na 99% havárií navijákov sa nemalou mierou podpísala aj kyptavá obsluha.
Spôsob montáže je individuálne záležitosť ktorá sa riadi preferenciami užívatela.
HOWGH!
PS.
dovolil by som si posunúť sem fotku od českých bratov z pojednania o nárazníkoch pre žípky.
je to zaujímavé riešenie skrytej/otvorenej montáže.
a celkove... Rado.... sleduješ ? http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... highlight=
|
Str, 22.11.2006, 11:14 |
|
 |
Igor
Frajer
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:12 Príspevky: 204
|
...pekne riesenie....
Apropo,obsluha....ako vravis,nie je problem akykolvek znackovy/neznackovy navijak dokalicit behom jedneho poriadnejsieho vyletu a la Tisovec....
Takisto je mozne pravidelnou udrzbou,rozumnym zaobchadzanim a pod. predlzit zivotnost ci uz u jednej alebo druhej skupiny navijakov.
Univerzalne mudro s toho nevzide,avsak aky taky zaver je nam vsetkym jasny.
_________________ EX: Nissan Patrol GR SUVčkár...
|
Str, 22.11.2006, 12:14 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Noo Martine  ten na jepinku to nieje zle riešenie. Aspon ma človek o čom premýšlať a aj na tej kamaradskej stranke mooc fajn veci heh 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 22.11.2006, 12:19 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Andrej... klikol si si na tú stránku z ktorej je tá fotka... že ano?
Kto tu vie nemecky... napr. Igi... spýtajte sa majlom niekto toho nemčúra že ako sa také veci v nemčúrsku postavia na značky, resp či to má zapísané v papieroch...
edit:
Má... pod poslednou fotkou :
Fertig lackiert und montiert! Natürlich mit TÜV Eintragung.
Ako to spravil ?
|
Str, 22.11.2006, 12:35 |
|
 |
Xader
|
Rado: napisal som ti PM k tej veci ...
Inak , pisal tu niekto ze je dobre k navijaku mat druhu baterku.Ale kam ju umiestnit ? ako to mate riesene ?
|
Str, 22.11.2006, 12:51 |
|
 |
Igor
Frajer
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:12 Príspevky: 204
|
Martin 4 píše: Kto tu vie nemecky... napr. Igi... spýtajte sa majlom niekto toho nemčúra že ako sa také veci v nemčúrsku postavia na značky, resp či to má zapísané v papieroch...
....daj kontakt a otazky ja mu mozem napisat.
_________________ EX: Nissan Patrol GR SUVčkár...
|
Str, 22.11.2006, 17:00 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Igor píše: Martin 4 píše: Kto tu vie nemecky... napr. Igi... spýtajte sa majlom niekto toho nemčúra že ako sa také veci v nemčúrsku postavia na značky, resp či to má zapísané v papieroch... ....daj kontakt a otazky ja mu mozem napisat.
už som tam poslal mail 
|
Str, 22.11.2006, 17:45 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
tak na toto som zvedavý..... 
|
Str, 22.11.2006, 22:43 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
sledujem ,sledujem ,Martin
mimochodom aj na tom bielom samiku sme robili odklapanie SPZ aby sa dalo dostat k navijaku lepsie a hlavne je vzdy problem kam s SPZ 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 22.11.2006, 23:50 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
ešte onééé... tutoky ďalej len o navijákoch... o schvalovaní spravil moderátor nový thread vedla : viewtopic.php?t=335
Takže ďalej tam.
Igi... Palo-číro... treba z dojčlandera vyraziť aspoň číslo a názov predpisu, podla ktorého mu to TUV skontroluje a schváli. Páč tu u nás sa mi zdali kompetentný aj vcelku kooperatívny, len si nevedeli predstaviť podla akého predpisu na to a potrebovali by našepkať (tak mi to doslova panák povedal)
|
Štv, 23.11.2006, 0:27 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|

Martin 4 píše: a keď už sme pri tom.... Nemohol by niekto elektriky a elektroniky znalý vyrobiť také oné, čo by sa prilepil termistor na motor navijáku a trebárs pri 70 alebo 80 °C by to začalo pískať alebo čo. Lacné navijáky nemajú tepelnú poistku a spálenie vinutia nie je nič ťažké (a to ani u značkových navijákov!!!)
Mohol. Kamos vyzvonil nasledovne "Toz si kupis v obchode pre elektronikov termostat. Cena cca 160-300, lisia sa prevenim, teplotou atd. To prevedenie je bud, ze zapina, vypina v rozsahu (napp.) 30 stupnov (napr pri 90 vypne, po ochladnuti na 60 zapne), alebo vypne, a necha vypnute - musis zase zapnut sam. Ak teplota neklesla - aj tak ti nedovoli zapnut. Bohuzial su stavane len na (uz si nepametam presne) asi 25A. NEviem kolko tecie cez kable na navijak, ale ak je to malo, treba termostat spojit s relatkom (najlepsie niekde v mototechne, zevraj oni maju tak max do 75A), kde termostat da pokyn relatku a to vypne navijak.
Rozmerovo je ten termostat asi ako vykonovy tranzistor vo zosilnovaci, t.j. 2-3 cm priemer ? Prisrobujes ho na miesto urcenia, spravis kabelaz, a hotovo ... Samozrejme ak ti bude viac vyhovat napriklad signalna kontrolka, alebo pipak (v pripade tvojho rucneho ovladania), nie je to problem, to ti zmasti hocijaky elektronik.
Myslim ze to automaticke odpajanie je viac komfortne, sice pri navijakovani asi vzdy sedis v aute, ale pre pripad ze by si bol mimo (neviem si taku sitaciu predstavit, ale dajme tomu), ti elektronika sama postrazi teplotu, a vypne, skor nez ty zistis ze navijak je na odchode ...
Tie termistory su samizda uz od nejakych 50 stupnov do 120 ? ....
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pia, 24.11.2006, 17:53 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
rele ,ktore ma vypnut privod napr.do navijaka na 4,1 t SUPERWINCH musi byt aspon na 500 A !!!!
dal som to uz s rezervou a neviem ci dostatocnou ,ale cez kable tecie pri 4100 kg a 12V - 350 A
pri 24V - 210 A
mozno by stacilo skor len akusticke upozornenie obsluhy ,lebo su pripady ,kedy potrebujes ist na hranicu moznosti a ochrana ta nemusi pustit
a nepredpokladam ,ze by s navijakmi pracovali uplny technicky analfabeti
a potom aj poruchovost vecsia - viac spojov ak by to bolo priamo na privode
alebo druha moznost davat elektricky odpojovac a prerusit priamo ten ,ale je tu znovu ten faktor o pouziti na hranici moznosti 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 24.11.2006, 18:30 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
to to to je vono. Nemusí to byť komplet tepelná ochrana. Stačí ak to zapíska...
|
Pia, 24.11.2006, 18:46 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
RADOFFROAD píše: rele ,ktore ma vypnut privod napr.do navijaka na 4,1 t SUPERWINCH musi byt aspon na 500 A !!!!
Nemusi prerusit silovy privod....staci ak male rele prerusi ovladanie tj...tu ovladaciu snuru alebo povely od dialkoveho (ak mas) popripade kto pouziva elektricky nie mechanicky odpojovac....
Ja osobne by som take veci neriesil...ako pise Rado dalsie poruchove miesto (moze a nemusi byt) ako doplnok, ze trebars iba zapiska tak trebars neovplivni to cinnost navijaku.
Rado otazka na teba nakolko preferujes a montujes SW ako je to s teplotou SW ked hodne navijakujes (v beznej cinnosti nie sportove vyuzitie)....potrebuje SW nieco take ??? Lebo ja si myslim, ze nie. To skor iba na no name neurciteho vykonu. U terajsieho W som nepozoroval nejake prehrievanie a u predchadzajuceho SW Husky 8 tiez nie (zohriatie ano).
Otazka pre tych co maju navijak...pouziva niekto odpojovac na privod z baterky ???
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pia, 24.11.2006, 20:09 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|