Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 6 ] |
|
Autor |
Správa |
pavlik
Frajer
Registrovaný: Sob, 18.11.2006, 20:01 Príspevky: 209 Bydlisko: Pezinok
|
Zdravím,je možné že pri výmene 14palc. diskov za 15 sa zmenila geometria ,nejak mi to táhne doprava,čo predtým nerobilo.
_________________ ARO
|
Uto, 28.11.2006, 0:09 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Si si istý že len doprava?
Oni totiž velké kolá sú citlivé na akýkolvek pozdĺžny sklon na vozovke a paradoxne sa ťahajú (a to dosť výrazne) smerom do kopca. Hlavne v kolajach po náklaďákoch sa to prejavuje dosť fest...
Skús pod velmi malým uhlom štrikovať celú šírku jezdného pruhu (pri jazde normálnou rýchlosťou sa pomaličky presúvaj od jednej čiary k druhej) a všímaj si ako sa auto ťahá. Ako budú predné kolesá nabiehať na vyjazdené kolaje, budú sa stáčať smerom von z kolají. A to na jednu aj druhú stranu. Toto som zažil po montáži 285 kolies. Dokonca som bol v Nissane na premeraní geometrie. Tam sa mi smiali, že Patrol je úzky do kolají po náklaďákoch a široký do stopy osobákov. Takže vždy ide po hrane a ťahá sa bokom. Potom som si uvedomil že raz sa ťahá na jednu stranu, inokedy na druhú. Na R1 z NR do TT boli vybehané hlboké jarky v asfalte a tam som musel jazdiť pravými kolami v odstavnom pruhu, inak som sa vlnil ja spitý had a to desil tých za mnou... 
|
Uto, 28.11.2006, 11:03 |
|
 |
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 885 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Tak ako hovorí Martin, ale ak si dal pneu s rovnakou šírkov ako boli na 14" a rovnakov ET disku a nie príliš rozdielnou šírkou diskov, treba pozrieť tlak pneu, a prípadne zameniť kolá na náprave, či nedôjde k zmene. Ináč geometria by sa zmeniť nemala, čo sa týka zbieh.-rozbieh. keďže na autách 4x4 by mala byť nulová. (aspoň ja to tak viem, neber to ako zákon. 8) )
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Uto, 28.11.2006, 20:27 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Nulová zbiehavosť býva u fulltime štvorkoliek. Ak sa dá zaradiť 2WD tak býva zbiehavosť okolo 1mm. Tolerancia týchto dvoch variant sa však prekrýva.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Uto, 28.11.2006, 20:34 |
|
 |
pavlik
Frajer
Registrovaný: Sob, 18.11.2006, 20:01 Príspevky: 209 Bydlisko: Pezinok
|
GaboSB píše: Tak ako hovorí Martin, ale ak si dal pneu s rovnakou šírkov ako boli na 14" a rovnakov ET disku a nie príliš rozdielnou šírkou diskov, treba pozrieť tlak pneu, a prípadne zameniť kolá na náprave, či nedôjde k zmene. Ináč geometria by sa zmeniť nemala, čo sa týka zbieh.-rozbieh. keďže na autách 4x4 by mala byť nulová. (aspoň ja to tak viem, neber to ako zákon. 8) ) Práve v tom je háčik,z 5,5j na 7j,zo 185 na 205 a ET diskov sa povytiahlo cca 4cm von.
_________________ ARO
|
Uto, 28.11.2006, 23:47 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
...zbiehavosť je myslím na vymedzenie vôlí v riadení (riadenie je vždy trocha našponované. Keby nebolo,kmitalo by okolo nulovej polohy v rámci vždy prítomných vôlí a zbytkového nevyváženia)
|
Str, 29.11.2006, 0:17 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 6 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|