Dnes je štvrtok 15. mája 2025, meniny má Žofia a zajtra Svetozár
Autor |
Správa |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Štv, 07.02.2008, 15:12 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 07.02.2008, 15:16 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Môžeš ho mať je u mna za peťku 10tonový
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Štv, 07.02.2008, 15:26 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
.... vo to nende... ten čierny sersám je podstatný...
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 07.02.2008, 15:47 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Tak , tak, a koľko ten medzikus stojí ? ste sa tam nedočítaly ?
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Štv, 07.02.2008, 15:50 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
ste sa na to prilepili jak vcela na med hehehehe
nech RadoND preluska a sem hodi nejaky vycuc z toho 
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Štv, 07.02.2008, 21:34 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Jakyze chces vycuc? Nic podstatne tam nepisu, evidentne je to medzikus medzi hlavnu a pridavnu prevodovku, s pneumaticky ovladanym vustupom ven, a sice dozadu (ale chvalia sa ze vedia aj dopredu). Toz to cele.
Fungovat to bude ako navijak na vetriesku, teda cez kvalty - zaujimal by ma prevod a nasledne otacky.
Komplikacie vidim (okrem polskej vyroby a tudiz nezistenej kvality) v tom, ze ma nejak nenapada ako dostat kardan dozadu cez nadrz, a dopredu uz vobec nie. A co na posun PP kardany, nebude predny kratky, zejmena ak je auto uz zdvihnute?
Inac to vyzera byt dobra vec, skoda ze ten vystup je len jeden 
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Štv, 07.02.2008, 23:01 |
|
 |
pfka1
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 30.01.2008, 6:38 Príspevky: 284 Bydlisko: krupina-/nemusite sa pfkovat -staci PETER,petko atd/
|
navijak vyriesil bohovsky...len nech to neostane otvorena verzia-aby vsetci videli-sa moze stat ze mu to narobi vrasky na chrbte...
_________________ ked to nejde silou,skus to este silnejsou silou...pripadne si precitaj navod na pouzitie...........REBELY FOREVER-AND YOU?(':smt134')
|
Štv, 07.02.2008, 23:19 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Tiež to vidím vhodné len na špeciála, aj ked medzi prevodovkou a nádržou plac je. A predĺžiť ten predný kardan nebude nič oproti ostatným úpravám.
Ale táto montáž obnáša vela úprav a to z neistým výsledkom 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Štv, 07.02.2008, 23:27 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
No manual k y6o popisuje ako sa original mechanicky navijak obsluhuje. Potiz je v tom, ze nikto netusi, ci taka vec naozaj jestvovala. Na prevodovke je na lavej strane velky dekel, ktory by mohol byt nahradeny nejakym tym vystupom atd. ... prevodovku som zatial neotvaral, tak neviem co je pod tym, ale logicky by to tak byt mohlo. (je taka prevodovka aj na 2,8?) keby sa tam urobil vystup, tak dopredu na naraznik je relativne volna cesta, az na vyfuk (mam dojem ze ten navijak bol povodne v plane, ale do vyroby sa to nedostalo, kedze o tom nejak nikto netusi ani v australii).
Nejaky cas som sa tymto zaoberal, ale nakoniec som pre prilisnu komplikovanost a nizku uzitkovost od toho aspon docasne upustil. Na bezne jazdenie po ceste (i neceste) elektricky staci, a vyprostovaka robit nejdem  . A keby som chcel special do terenu, tak pouzijem ine podvozkove skupiny.
Motto to Dindaj: preco este nemas portalove napravy?
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Štv, 07.02.2008, 23:40 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Tak nejako, ako vravíš, a patrol 260 d má totožné prevodovky, ako GR Y60.
A Dindaj nemá portálové nápravy asi pre ten dôvod ako ja.
Tj. 1./ zvyšné nepotrebné peníze a 2./ zvyšné nepotrebné nápravy. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Štv, 07.02.2008, 23:57 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
.... hat...  ... v mechanickom navijáku by som rozhodne význam videl (dá sa navíjať do nemoty, dá sa odvíjať pod záťažou...) ... ale realizácia nebude jednoduchá.
Origo mechanika na Patrola mala výstup na prídavnej prevodovke ovládaný lankom a páčkou pridanou niekam medzi predné sedačky.
Kardan bol vedený pozdĺž lavej strany rámu a niekoľko krát sa lomil. Na ráme boli prišroubované domce s ložiskami a v nich boli hriadele s krížom na oboch koncoch.
V prednom nárazníku bol šnekový naviják a bubom poháňal cez ručne ovládanú volnobežku z predného náboja.
Všetko je popísané a pokreslené v dielenskom manuále.
Ale napr. môj Patrol má iný odliatok skrine prídavného prevodu a plocha na ktorej je nakreslený prišroubovaný výstup už nie je rovná, ale rebrovaná.... takže prd 
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 08.02.2008, 0:12 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Aaaha.. a kde sa da nahliadnut do spominaneho manualu? Ja mam len ten zositok pre uzivatela, a tam je nanajvys paka nakreslena zhruba niekde oproti pake rucnej brzdy.
Nespochybnujem vyhody mechanickeho navijaku, ale zatial je odlozeny do neurcita. Mimochodom, ak existuje nakres origo navijaku, niekto by to vedel vyrobit...
Este poznamocka: prevodovky 4,2D nie su identicke s prevodovkami 2,8TD - ale neviem v com, prevodove pomery by mali byt tie iste. Az budem na slovensku tak sa to chystam pokukat.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pia, 08.02.2008, 0:27 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
takze cena toho oneho je 4000 zlotych
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pia, 08.02.2008, 8:06 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|

MoostanQue píše: Komplikacie vidim (okrem polskej vyroby a tudiz nezistenej kvality)
Čau, Mustang,
toto je teda dosť na vode postavená pochybnosť.
Poliaci majú obrovské skúsenosti s mechanickými navijakmi, a hlavne s aplikáciou rôznych "mechanikov" tuzemskej výroby (Star, BRDM atď.) na bežné offy, ale zvlášť na špeciály.
160-ky bežne používajú v kombinácii so STAR-ovským navijakom, tuším som niekde zahliadol aj "mechanika" na Patrole 4.2 (Mustang?).
Veľmi dlho sa zaoberajú možnosťou výroby PTO pre Drive train RD28, riešili to dve alebo tri partie, len čo ja viem, a je tam medzi GR-kármi veľký záujem o tento spôsob použitia navijaku.
Tento krok (oficiálna možnosť predaja a montáže, nie len domáce amatérske bastlenie) sa dá považovať za akúsi čerečničku na torte.
Toto je prvá zverejnená informácia aj s fotkami, tak počítam, že už sú si dosť istí, že sú na dobrej ceste.
Myslím si, že dosť informácií majú aj chlapi zo Severnej Moravy, ktorí chodia do PĽR jazdiť a určite sa s tým často stretli.
|
Pia, 08.02.2008, 9:28 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|