Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 15.05.2025, 1:47
Dnes je štvrtok 15. mája 2025, meniny má Žofia a zajtra Svetozár




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 105 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší
 mechanicky navijak 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
petertn píše:
takze cena toho oneho je 4000 zlotych


V cene je aj montáž.


Pia, 08.02.2008, 9:29
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
Aaaha.. a kde sa da nahliadnut do spominaneho manualu?


... takie jesto u Wojta z Wrábel ... on ma na to upozornil.

Samotný naviják je primitivizmus. Šneková prevodovka, bubon, dva domce s ložiskami a volnobežka. Prevod je pred ľavým pozdĺžnikom rámu, hriadel ide stredom bubna a končí tisíchranom vo volnobežke, korá je prišroubovaná na prírube bubna na druhej strane. Bubon sa točí na ložiskách v domcoch, ktoré sú prišroubované v nárazníku. Toť vše.

Už ma aj taký nápad mátal, že čo takto dať do nárazníka vyššie popísaný mechanizmezeček, ale poháňať ho od predného konce kľuky remeňom cez vloženú hriadeľ popod alebo povedla chladiča. Jedna remenica by bola s magnetickou spojkou z klímy čím by sa to vypínalo a keby bol vložený aj nejaký šikovný reverzovatelný prevod, tak by to vedelo aj odvíjať. Nie je to až taká frajerská fíčúrina ako ovládať smer a rýchlosť navíjania v hlavnej skrini, ale zase odpadne zložitý, dlhý a mnoho krát zalomený kardan. Hlavný problém pri realizácii je nájsť vhodnú šnekovú prevodovku. Aj mám pár katalógov priemyselných prevodoviek, ale nejako sa v tom neviem vyznať.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 08.02.2008, 9:43
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
by ma zaujimalo ci to ide namontovat aj do seriaku, som mu opat napisal tak dam vediet

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pia, 08.02.2008, 10:38
Profil ICQ
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
petertn píše:
takze cena toho oneho je 4000 zlotych


V cene je aj montáž.


Ale to je cena len na ten medzikus na prevodovke, alebo komlet ?

Kedže je to takmer 40 000 sk, tak by to mohlo byť aj komplet.

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 08.02.2008, 11:00
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
EE, prevodofka ešte plus.


Pia, 08.02.2008, 11:02
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
EE, prevodofka ešte plus.


To za dnešnú cenu el. navijakov nie je už tak zaujímavé. :(
A ešte ti to niekde v PL musia narvať do afta.

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 08.02.2008, 11:22
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Z cenového hľadiska to asi nebolo zaujímavé, ani keď tu neboli ziadne cíny, predsa je to len komplikované (nehovorím o autách, čo sú na to nachystané atď.)
No, mne sa to z princípu strašne páči a pri častom navijakovaní by som si to dal spraviť.

Sú prípady, keď to jednoducho inak nejde, a vtedy to nie je otázka ceny.


Pia, 08.02.2008, 11:49
Profil
Legenda Offroadu

Registrovaný: Pon, 25.06.2007, 8:49
Príspevky: 210
Bydlisko: Kopřivnice,CZ
Odpoveď s citáciou
Polaci davaji mechanicke navijaky protoze na jejich bahenni trophy je to nutnost rano strcis auto do vic jak metr hlubokeho pisciteho blata a po cca 80 km z toho vyjedes a to je treba tri dny za sebou. kdyz se ti zadari a nemas jinou skodu, tak elektrickych navijaku a alternatoru zpotrebujes i nakolik denne, proto polaci jezdi z mechanikou, je to levnejsi nez znicit
3 az 4 Warny denne pisek vsechno sezere. Traba loni jsem pred MUTTem dal na Steyra uplne nove oblozeni na brzdy a po prvnim dnu vecer vsech sest kol slo kov na kov dalsi dva dny se jelo bez brzd a druhy den uz i bez altiku zpotreboval se 14 baterii aby sme vubec dojeli do cile


Pia, 08.02.2008, 13:23
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No to je vsetko fajn, ale mne pomedzi lavy pozdlznik a vyfuk sa mesti tak nanajvys tachometrove lakno - a to asi nebude stacit :-D

jedine nejako odklonit vyfuk, ale neni moc kde. RD28T je predsa len asi o nieco mensia. Cez kapotu hore to asi nebude dobry napad :?

4000 zl za henten onen picus je teda dost. Este by sa dalo aj take, ze miesto klimy prifarit cerpadlo; nadrz na olej vojde vedla z. kardanu, a hydraulicky navijak (otazka kolko vykonu je ochotny preniest klinovy remen (alebo dva?)). Tam su vsak ceny uuuuplne inde. Mne sa to opajcovanie originalu vidi ako najschodnejsia cesta, trebars s pouzitim jestvujucich kardanov z niecoho. Otazka je co na tu spulku organy.

To rado nd: no ja netvrdim ze to je smejd, hovorim nezistena (kvalita) - takze by ju bolo nacim overit. Samozrejme to moze byt dobre. Preto som o tom viac nepisal, ak ma niekto relevantne informacie, tak budu lepsie ako moj neznaly odhad. Ja mam len pomerne spatne skusenosti s polskymi nahradnymi dielmi na vselico (nepasujuce blatniky atd.).

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 08.02.2008, 14:49
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
......... Otazka je co na tu spulku organy....


Nemusíš všetkým orgánom ukazovať všetky orgány. A keby niečo, povieš že to tak origo. :lol:

A Romane, ako na závodný špeciál to ano.
Ale na nejaké afto na občasné offroudenie a občasné vytahovanie, je to zbytočnosť.

Nerobia aj na patrol 3.3 D nejaký podobný medzikus ? Tam bych to bral .

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 08.02.2008, 15:06
Profil
Legenda Offroadu

Registrovaný: Pon, 25.06.2007, 8:49
Príspevky: 210
Bydlisko: Kopřivnice,CZ
Odpoveď s citáciou
Kapo podivej se na WWW.rajdy4x4.pl myslim ze to tam nekdo vyrabi na jake auto chces. Ale skoro vsichni Polaci resi pohon retezem a hnaci retezove kolo vlozi mezi prirubu na vystupu z prevodovky a kardanku. je to jednoduse proveditelne a funkcni. Navijak je za prednimi sedadly dobre pristupny od ridice, lano smeruje dozadu a odtud prez dve kladky a vedeni pod autem do predu, jedna zadni kladka je volne na cepu a da se vytahnout i s lanem. Muzes se tak tahat dozadu i dopredu. Mnela to tak treba PRAGA V3S


Pia, 08.02.2008, 17:10
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ha!

Obrázok

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 08.02.2008, 18:36
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
To rado nd: no ja netvrdim ze to je smejd, hovorim nezistena (kvalita) - takze by ju bolo nacim overit. Samozrejme to moze byt dobre. Preto som o tom viac nepisal, ak ma niekto relevantne informacie, tak budu lepsie ako moj neznaly odhad. Ja mam len pomerne spatne skusenosti s polskymi nahradnymi dielmi na vselico (nepasujuce blatniky atd.).

Veď ja to aj beriem s odstupom, vychádzam z toho, že tí chlapci už majú čosi za sebou a robia to ako špeci vec. Prirovnal by som to k uzávierkam z Krnova alebo prerábke redukčky na iný prevod. Jednoducho kto tomu rozumie a vie, na čo to má byť, tak nie je dôvod, aby to odrbal.
Polské náhradné diely, hlavne plecharina a výfuky, je úplne iná liga, to sa robí masovo na kšeft.

Tie ostatné aspekty (spôsoby použitia a hlavne dôvody pre takéto riešenie) veľmi výstižne popísal Roman, k tomu niet čo dodať.

Poliaci sa napr. zúčastnili vychýrenej škótskej trophy a na hlavu porazili celú miestnu elitu aj vďaka mech. navijaku, keď Tomíci nestíhali ani so špeciálne upravenými dvojmotorovými Warnami jednoducho preto, lebo im buď pri tej dlhodobej záťaži horeli alebo nestíhali dobíjať baterky - viď Romanov príspevok.


Pia, 08.02.2008, 22:39
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado? Kam na to chodíš ? :smt017

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 08.02.2008, 22:54
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nestačí, že ma drbe Pejo?
Ešte aj ty, Brutus?


Pia, 08.02.2008, 23:03
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 105 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: