Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 15.05.2025, 1:47
Dnes je štvrtok 15. mája 2025, meniny má Žofia a zajtra Svetozár




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 105 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
 mechanicky navijak 
Autor Správa
Legenda Offroadu

Registrovaný: Pon, 25.06.2007, 8:49
Príspevky: 210
Bydlisko: Kopřivnice,CZ
Odpoveď s citáciou
Tohle zarizeni se da sehnat treba z V3S a nebo ze ZILU 131. Udelas drzak na motor a pohanis to ozubenym remenem, treba nejakym rozvodakem, od klikovky. Ted to vymyslim na EMKU. Inspiraci sem nasel na WWW.interco.ru Rusaci to takhle davaji na svoje bahenni traktorky ala LADOGA. Nejsikovnejsi odber sily z prevodu ma UNIMOG. Vede z neho kardanka dopredu i dozadu a kazda se zvlast ovlada. Muzes si dat dva navijaky ovladane nezavisle. Da se koupit v DE. Hodne odkazu na ruzne obchodniky z unimogšrotem je na WWW.unimogfreunde.de


Ned, 10.02.2008, 8:06
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
Priatelia, dostal som od Wojta 20 stranovy PDF manual, kde je krasne, podrobne, do poslednej skrutky rozkresleny system manualneho navijaku - Wojto vdaka.
Sucasne sa ospravedlnujem, lebo toto "to Wojto: Tak mi to posli, hodim to sem - moja mailova adresa je uvedena v profile." som v predchadzajucom prispevku napisal :( asi v stave nejakeho zatemnenia mysle, lebo pravda je taka, ze PDF dokument sem hodit, nie je take jednoduche. Posuniem to ale finderovi, aby to hodil na FTP server, ktory je momentalne v stadiu tvorby.

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Ned, 10.02.2008, 22:02
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na ktoré auto to je?


Ned, 10.02.2008, 22:08
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
Ej veru, taku informaciu tam nevidim. Cely system je popisovany s prevodovkou, ktora ma Tebou zmienovanu funkciu PTO. Napis mail, poslem Ti to.

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Ned, 10.02.2008, 22:19
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Je to na Nissan Patrol (*) alebo Safari. Lahni pod auto a ak je na lavej strane hlavnej prevodovky velky dekel na siestich M8 srofoch, tak to pasuje. Ak nie, nepasuje (zatial neviem ktore patroly to mali a ktore nie). Pre montaz navijaku je potrebne predlzit sasi (**CORR), a na 4,2D sa nejak vyhnut s vyfukom; u inych motorov neviem - kardan ide okolo vnutornej strany laveho pozdlznika od hl. prevodovky smerom dopredu.

Primarny problem je kde ten sersam zohnat.

(*) byva to na y6o, ale o stranku dozadu som daval obrazok a tam je spaniel; tak mozno to pasuje aj aj. Podstatna je ta diera v kartri, sasi je zhruba rovnake (pre ucely montaze navijaku).

EDIT: :!: **OPRAVA - vyssie som uviedol, ze je potreba predlzit sasi. Po nahliadnuti do literatury zistujem ze to nemusi byt tak. Na y6o je naraznik v povodnej polohe, a mech. navijak je predsadeny pred nim vo svojich vlastnych drziakoch, ak dobre vidim.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Naposledy upravil MoostanQue dňa Pon, 11.02.2008, 9:11, celkovo upravené 3



Ned, 10.02.2008, 22:24
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
....je to na Y60. A je to origo určené pre ten nárazník čo mám.

_________________
SLOW & FURIOUS


Ned, 10.02.2008, 22:25
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, takze to ideme zhanat, alebo sa pustame do vyroby? Zacinam to celkom vazne chciet.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 11.02.2008, 9:14
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
No, takze to ideme zhanat, alebo sa pustame do vyroby? Zacinam to celkom vazne chciet.

No vzhľadom na vyššie popísané skutočnosti v tom ostaneš asi sám.
Skús to najprv zohnať. Výroba bude isto veľmi drahá, ak nenarazíš na niečo, čo by sa dalo ľahko prispôsobiť. Asi by som začal v Nissane, nech je aspoň predstava, čo za to môžu chcieť.
Ale podľa obrázkov to vyzerá luxusne.


Pon, 11.02.2008, 10:36
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... už som to skúšal... Nissan ani nepozná také katalógové čísla a pozerali sa na mňa jak na ufóna. Potom vyjavane zízali na tamtie obrázky a zborovo povedali že také v živote nevideli ani o takom nepočuli.

Keď už, tak naklásť otázku v klokanove.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 11.02.2008, 10:49
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať pto
možno som to prehliadol, ale aký prevod má mechanický naviják?

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pon, 11.02.2008, 11:03
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neprehliadol. To nikto nevie.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 11.02.2008, 11:10
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
PTO má prevod cca 1,1 a navijak ťah 1500kg a rýchlosť 10m/min pri 1000rpm. Navijak má šneka. Tak počítaj.


Pon, 11.02.2008, 11:14
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To Pejo: PTO ma prevod 0,928 vpred a 1,185 vzad (vlozene kolecko). Samotny prevod sneku nevie nikto.. zatial.

To RadoND: njn... ale do toho treba zaratat prevod v prevodovke, odkial je to hnane, nie? (neviem ako su tam usporiadane kolecka, ale 1:1 od motora to asi nebude)

To M4: mozem sa na ten navijak skusit opytat v UK. Z klokanova je doprava dost komplikovana. Zistoval som tie portaly a lacnejsie mam noveho unimoga. Mam sa dotazovat aj na iny nez bezny naraznik?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 11.02.2008, 14:30
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
To RadoND: njn... ale do toho treba zaratat prevod v prevodovke, odkial je to hnane, nie? (neviem ako su tam usporiadane kolecka, ale 1:1 od motora to asi nebude).

Jasné, ale riešiť to má Pejo, nie ty.


Pon, 11.02.2008, 14:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Niektoré mechanické navijáky išli na všetky rýchlostné stupne+spiatočka. To v prípade, že vývod bol z prídavnej prevodovky (V3S). Väčšina áut s navijákmi (ZIL 131, Gaz 66) mala vývod z hlavnej prevodovky z predlohového hriedeľa. Slúžilo na to PTO, kde bola aj spiatočka. V prídavnej prevodovke sa mohol dať neutrál, alebo nie.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pon, 11.02.2008, 15:27
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 105 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: