Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Autor |
Správa |
dusan
Koumák
Registrovaný: Pia, 18.01.2008, 23:18 Príspevky: 172 Bydlisko: Dolna Poruba
|
mam jednu otazku bratia.. prekotil tu uz dako uaza?? je pravda ze sa prekacuje len na bok a nie na strechu??? lebo uvazoval som dovnutra urobit daky ochranny ram.. nema dakto skusenosti pripadne foto??
_________________ UAZ 469...
|
Pon, 25.02.2008, 17:48 |
|
|
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
|
Pon, 25.02.2008, 18:40 |
|
|
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Pon, 25.02.2008, 19:44 |
|
|
RAIDER
Frajer
Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26 Príspevky: 224 Bydlisko: Nitra
|
|
Pon, 25.02.2008, 19:49 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
dusan píše: mam jednu otazku bratia.. prekotil tu uz dako uaza?? je pravda ze sa prekacuje len na bok a nie na strechu??? lebo uvazoval som dovnutra urobit daky ochranny ram.. nema dakto skusenosti pripadne foto?? bratranec na vojne prevratil uaza ale len na bok aj to letel trosku viac ako mal a nevydalo v zakrute
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pon, 25.02.2008, 20:18 |
|
|
RAIDER
Frajer
Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26 Príspevky: 224 Bydlisko: Nitra
|
mladenci vsetko sa da prekotit....sedime za volantom terenneho auta ...netreba si to mylit s nesmrtelnostou a vsetko je v poriadku a ked uz k tomu pride prekacuj sa pomali ..
|
Pon, 25.02.2008, 20:31 |
|
|
dusan
Koumák
Registrovaný: Pia, 18.01.2008, 23:18 Príspevky: 172 Bydlisko: Dolna Poruba
|
no ved toho sa bojim ze ked sa to prekoti ze ma to tam rozpuci
preto radsej by som chcel mat ako taku istotu.. keby nahodou
TO michi : dal si navod ako by sa to nemalo teraz urob machra a daj navod ako by sa to malo
_________________ UAZ 469...
|
Pon, 25.02.2008, 22:07 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Ako ho urobiť dobre? To je na dlho.
1. vec je použiť materiál, ktorý čo to vydrží, ale nepredimenzovať. Lebo ťažisko dostaneš moc nahor, a potom ho aj čoskoro budeš potrebovať.
2. vec je kvalitný zvar, aby sa ti rám pri prekotení nepolámal a nenapichal vás ako jednohubky.
3. vec je, že by to potom chcelo aj poriadne sedačky a pási, aby to malo význam.
4. vec je rám poriadne uchytiť, buď o zdravú kasnu, alebo o šasi.
5. vec je, že radšej nič, ako napiču. A hlavne potom človek posmelený rámom a pocitom nesmrtelnosti skôr niečo vytoto.
Tvar a konštrukciu si vymysli sám. Alebo popozeraj po nete.
Mne sa na nete ťažko pozerá rám na UAZ, vždy sa zamotám pri takomtočosik : Ladoga
http://www.youtube.com/watch?v=GMAHPyivbAM
http://www.youtube.com/watch?v=l_Z3IRmx ... re=related
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pon, 25.02.2008, 23:10 |
|
|
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Kapo píše: Ako ho urobiť dobre? To je na dlho. 1. vec je použiť materiál, ktorý čo to vydrží, ale nepredimenzovať. Lebo ťažisko dostaneš moc nahor, a potom ho aj čoskoro budeš potrebovať. 2. vec je kvalitný zvar, aby sa ti rám pri prekotení nepolámal a nenapichal vás ako jednohubky. 3. vec je, že by to potom chcelo aj poriadne sedačky a pási, aby to malo význam. 4. vec je rám poriadne uchytiť, buď o zdravú kasnu, alebo o šasi. 5. vec je, že radšej nič, ako napiču. A hlavne potom človek posmelený rámom a pocitom nesmrtelnosti skôr niečo vytoto. Tvar a konštrukciu si vymysli sám. Alebo popozeraj po nete.
Sám by som to lepšie nenapísal!
|
Uto, 26.02.2008, 0:52 |
|
|
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1358 Bydlisko: Banska Bystrica
|
Takto z prevracanim na budu mam dake tie skusenosti do kopi cca 9krat
hee a prezil som to bol to sice special ale to je teras jedno noo naj matros je CHROMOLIBDEN lenze ten musis vediet zvarat a mat pripravky na roztahovanie tepla po rure bratia CZ ty to vedia alebo motokaristi ako to ma byt spravne ono hol ked zvras co2 tak sa vzdy trubka zlomi za zvarom koli tomu teplu lebo molekuli zeleza sa musia spravne roztahovat heee cize ked mas uzas tak je lepcie sa len dobre priputat a cakat co sa stane a ked mas obavi radsej si kup prilbu aby ti neutrpela hlavicka heee radsej si kup dobre pasi aby si mal istotu a ine ani neries boo budes mat stoho hlavu v smutku kolko je stim prace to riesit
a dalsia vec uazsi maju ram predovsetkym by si mal ho upevnit do ramu nie do kasne ked uz joooooo
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
|
Uto, 26.02.2008, 2:00 |
|
|
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Ja ti skusim povedať pár rad ale ber ich s rezervou ,lebo je to už dávno čo som sa zučastnoval technických prebierok pred pretekmi,asi hlavné je to že obluk nad oknom musí byť z jedneho kusa -žiadne kolienka,druhý obluk nad hlavou to iste kotviť to musíš do podlahyten rozmer kotvy presne neviem ale asi 15/15cm platnička hrubky 3-5mm dokola privarená,tito dva obluky potom su spjene priečkami hore a tiež dole asi tak 40cm od podlahy dalsie dve trubky su okaotvene na predne podblatniky resp torpedo a dve dozadu na podblatniky alebo podlahu,ja som si to robil s bratom robili sme to s kurenarskych aby sa to dobre zváralo boli sice ťažšie ale vydržali aj pecku.pod každým napojenim trubky na kasnu alebo ram musí byť ta kotva ,a dobre zvary.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Uto, 26.02.2008, 8:30 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Mirec: mas nejaky osobny problem s tvrdym i a interpunkciou? niekedy sa to fakt neda citat
A nemotal by som obcanom hlavy s chrommolibdenom... primerane ocelove trubky vo vhodnej konstelacii budu sluzit. Pevnostne kabiny pracovnych strojov sa robia z jokloviny - a drzi to.
Zhruba a velmi dobre to zhrnul Kapo, ja by som pripomenul hlavne kvalitu zvarov - pri hrubom materiali zabrusit a varit do V, a hlavne nie trafkom na 220. Bazicke elektrody. Alebo to varit autogenom? Odbornici radte
Ram musi mat krizom vystuhy, stvorec sa (logicky) posklada - trojuholniky nie (skuste si to s Merkurom). Vid moj skromny prispevok vo vlakne Pablovho ramu. Mozno by nebolo spatne riesit spoje vlozenim kuska trubky mensieho priemeru (tensia do kolienka a hlavnej trubky, hlavna trubka prevrtana a diera vyvarena; spoj hlavnej a kolienka do V - ale toto by som konzultoval s odbornikmi, ja sam sa necitim az tak podkuty. Ale zda sa mi to ako funkcne, v kazdom pripade to treba preverit).
Plne suhlasim s Mircom, ram chytat (primerane pevne) o sasi, nie o kasnu. A dalsia vec je zdravy rozum pouzivatela, prevalit auto cez budu a kotulat sa dole svahom su dve uplne odlisne veci. Takze ono ide aj o to, kam sa s tym vj*bes.
EDIT: Ako pise Majod, urobit obluk z jedneho kusa a ohybat - je dobry napad - mas istotu ze na rohoch nepovoli zvar. K tomu kotveniu - nieco ine je samonosna kasna a nieco ine je auto s ramom. Takze u UAZa radsej o to sasi.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Uto, 26.02.2008, 8:33 |
|
|
Nightfighter
Učeň
Registrovaný: Uto, 09.10.2007, 15:13 Príspevky: 82 Bydlisko: Čadca
|
RE::::5. vec je, že radšej nič, ako napiču. A hlavne potom človek posmelený rámom a pocitom nesmrtelnosti skôr niečo vytoto.
presne presne
_________________ 469 200 D
|
Uto, 26.02.2008, 15:21 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
ad zvárnie.
Ak praskne samotný zvar, tak bol zvárač úplný výmet, alebo sa pokúšal zvárať nezvaritelný materiál. To je jeden z podstatných problémov. Nie každe "železo" sa dá zvárať, resp akokoľvek zvárať. Niektoré ocele sú zle zvaritelné obecne, iné sa dajú zvárať iba určitým konkrétnym postupom. Bohužial, amatérsky stavitel má velmi málokedy možnosť zistiť z čoho sú trubky ktoré našiel v zeline pod plotom.
Druhá vec je tepelne ovplyvnená zóna. Prasklina vedľa zvaru je následkom zmeny vlastností materiálu pri prehriatí nad rekryštalizačnú teplotu počas zvárania. Tomu zdatne napomôže aj obvyklá prax zváračov z družstených dvorov a kravínov čerstvý, ešte svietiaci zvar ochladiť chrstnutím vody alebo pricapnutím mokrej handry. Tým vlastne dôjde k zakaleniu materiálu ktorý zostane krehký.
Zvarenec by sa mal po správnosti nakoniec celý vyžíhať na odstránenie krehkosti, ale keďže to dosť dobre nejde, tak aspoň treba dohliadnuť aby zvar chladol čo najpomalšie. Skoro je aj dobré mať kus minerálnej vaty (nobasil, isover... bárs čo) ktorým sa po zváraní miesto zvaru obalí aby chladlo pomaly. Tým sa čiastočne nahradí žíhanie.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 26.02.2008, 15:36 |
|
|
kentus
Frajer
Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49 Príspevky: 243 Bydlisko: okolie Žiliny
|
Ked som sa pred časom pýtal jedného kolegu z gazklubu, ktorý vyváľal cez bok Jeep CJ 5 po renovácii, či sa mu nič nestalo kedže to je otvorené auto ako uaz. Toto mi odpísal:
"Jak otevřeném? Vždyť tam byla plachta, ne?
No trochu jsem měl pomačkanou hubu, jak jsem dostal tím předním oknem, co se sklopilo dovnitř. Ale je z toho jen malá jizva na čele. "
_________________UAZ 469 2.3D Kde zatočím, tam ide.
|
Uto, 26.02.2008, 22:34 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|