Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela
Autor |
Správa |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
V ramci toho natahovania vozidiel za haky na rame... myslite aj na sasi. Skrizit sasi je niekedy daleko mensi problem ako sa moze zdat. Pri tazkom zapadnuti su prave na toto vraj vhodne dva haky na oboch pozdlznikoch ramu - ale este som to v praxi nevidel, nevie niekto ako sa to uvazuje? Davat kratke lano cez kladku na haky a tahat kladku bude sice funkcne, ale z tej kladky v strede by som mal obavy. Nieco take som videl v ramci prirucky k VT-55, ale to ma festovnejsu strechu.

_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Str, 27.02.2008, 13:56 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
MoostanQue píše: V ramci toho natahovania vozidiel za haky na rame... myslite aj na sasi. Skrizit sasi je niekedy daleko mensi problem ako sa moze zdat. Pri tazkom zapadnuti su prave na toto vraj vhodne dva haky na oboch pozdlznikoch ramu - ale este som to v praxi nevidel, nevie niekto ako sa to uvazuje? Davat kratke lano cez kladku na haky a tahat kladku bude sice funkcne, ale z tej kladky v strede by som mal obavy. Nieco take som videl v ramci prirucky k VT-55, ale to ma festovnejsu strechu. 
Správne, treba hodne využívať kladku, čo je v našich končinách zriedkavý jav. Veľa ľudí ju aj vozí v aute, ale nikdy ju nepoužili.
Ani to netreba tak komplikovane, ako dal tutoky divý koník, ale zvýši sa ňou sila a dá sa eliminovať ťahanie z boku .
|
Str, 27.02.2008, 18:08 |
|
 |
Peter BR
Koumák
Registrovaný: Uto, 26.02.2008, 4:34 Príspevky: 175 Bydlisko: Brezno
|
Fu tak riadne vzorce este ze sa mi podarilo kde tu aj do skoly zabludit. Dik za to isto pomozu hned si to idem kus pokukat.
Inak som dnes kukol to oko na navare a je tam na dvoch sroboch, nemozem povedat ze vyzera dako kua mocno?
A hak som na nej ani nenasiel v predu to oko je tam jedina cast na upnutie.
_________________JEEP grand cherokee 99
4.7 V8 
|
Str, 27.02.2008, 22:03 |
|
 |
Peter BR
Koumák
Registrovaný: Uto, 26.02.2008, 4:34 Príspevky: 175 Bydlisko: Brezno
|
MoostanQue a musi tam byt ta dvojkladka? nestaci obyc.? len aby sa ta vaha rovnomerne rozkladala na obe strany lana pripojenemu k tahanemu vozidlu? Teda ak tam neni dvoj kladka na zvisenie sily navijaku?????
Hadam dako straaaasne netrepem.
No a otazka: da sa prirobit extra hak na dryhu strany podvozku? moze sa to kludne vrtat teda? Lebo na tom mojom vozitku je len jeden uchyt.
No a keby sa to zaplo na dvoch miestach tak sa mozem hned o 1/2 menej bat ze otrhnem taz. oko

_________________JEEP grand cherokee 99
4.7 V8 
|
Str, 27.02.2008, 22:12 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Nezabudnite ze pri pouziti kladky sa vam 2x zvysi pnutie v lane.
|
Str, 27.02.2008, 22:14 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
dado píše: Nezabudnite ze pri pouziti kladky sa vam 2x zvysi pnutie v lane.
 opačne dado... rozdelí sa na dve - čiže klesne na polovicu.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 27.02.2008, 22:21 |
|
 |
Peter BR
Koumák
Registrovaný: Uto, 26.02.2008, 4:34 Príspevky: 175 Bydlisko: Brezno
|
Tak vidim ze k tomu off roadu aj kus fyziky treba znat??????? hm ale hned viem lepsie na com som s tym vyprostovanim
No ale k tym pevnostakom. Ked nam ich uz silou mocou zakazuje tak asi mam smolu. Ale ja sa kus bojim o ten origo na navare, aby som ho nepobabril, ten pevnostak by bol fajn aj ked by bolo treba kus drobny lesny porast potlacit takto sa to asi bude musiet resit manualnou pracou
No aspon sa nebudem asi len spoza volantu na to setko kukat a sa vyvetram
_________________JEEP grand cherokee 99
4.7 V8 
|
Str, 27.02.2008, 22:29 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Martin 4 píše: dado píše: Nezabudnite ze pri pouziti kladky sa vam 2x zvysi pnutie v lane.  opačne dado... rozdelí sa na dve - čiže klesne na polovicu.
Klesne rychlost , nie ? Stupne moznost zatazenia silou na dvojnasobok, ale pnutie sa zvysi 2 x ... alebo to neviem spravne pomenovat.
|
Str, 27.02.2008, 22:38 |
|
 |
marcek4x4
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24 Príspevky: 324 Bydlisko: Dudince
|
_________________ LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka
|
Str, 27.02.2008, 22:48 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

Peter BR píše: ...a musi tam byt ta dvojkladka? nestaci obyc.?...
jasné, že stačí
- ak usúdiš, že je lepšie ťahať auto za dva body, tak je ideálne mať symetricky umiestnené ťažné oká - buď origo háky, alebo šekle (strmeňové svorky);
zapneš to nasledovne:konce krátkej statickej gurtne pripneš na háky/šekle, ďalšou šeklou pripneš klasickú jednoduchú kladku ku gurtni; predtým ale prevlečieš lano z navijaku ťažného vozidla cez kladku a nakoniec upneš hák na nejaké pevné miesto pri ťažnom aute, ak niet o čo tak o iné auto, prinajhoršom o ťažné auto - to však nemusí stačiť a miesto vyprostenia ťahaného sa k nemu ťažné auto pritiahne...
2 Dado: Martin má pravdu, cez kladku sa sila na lane rozloží na dve polovice, akurát na vrchole kladky (kde sa lano otáča naspäť) ostáva taká veľká, ako je súčet síl na oboch koncoch lana (teda taká, akou ťahá navijak) - lebo v tom mieste je lano napínané na jednu aj druhú stranu - a súčasne sa vlasne v tom bode tie sily rozkladajú na polovice...
na žiadne miesto na lane nikdy nevyvinieš väčšiu silu, ako je sila navijaka, kladkami ju rozkladáš na polovice...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Str, 27.02.2008, 22:56 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|

Jano pravdu dis, ale myslim ze otazka bola prave opacne myslena: ci sa da tahat symetricky upnutym lanom, bez dvojkladky (predpokladajme ze tazna sila navijaku je dostacujuca) - odpoved je ano. Ja som nakreslil to co som videl vo vyssiemenovanej prirucke.
Takze:
a) navijakovanie bez kladky je snad kazdemu jasne. Zapnem a taham
b) ak je potreba zvysit taznu silu, lano navijaku sa prekladkuje a kotvi sa pobliz tazneho auta, alebo na nom. Tazna sila sa zdvojnasobi a rychlost klesne o polovicu. Namahanie lana je, za predpokladu rovnakej vahy aut, polovicne.
c) ak je obava zo skrizenia sasi, alebo potreba rozlozit taznu silu na dva body (obavy z utrhnutia haku* na aute napr.), prekladkuje sa kratke lano (oba jeho konce na tahane vozidlo) a o kladku sa zapne navijakove lano.
d) je kombinacia pripadov uvedenych v b) a c). Prekladkovany navijak kvoli zvyseniu taznej sily, a symetricky pripojene kratke lano na dvoch hakoch tahaneho vozidla. Vtedy treba dvojkladku (stacia dve obycajne kladky zodpovedajuco zopnute) - a to je to co som namaloval.
*predpokladam ze obsluha je osoba znala a vie co a ako... a hlavne ma predstavu co urobi urvaty hak
PeterBR: da, ale nic nevrtaj. Preslabenie niecoho moze mat nezelane nasledky. Bolo by dobre sa poradit s niekym, co uz nieco take robil. Ak ten hak pri tahani podda, tak je o srandu postarane. Letiaci kus zeleza je bez problemov schopny prestrelit okno ci plech a usmrtit niekoho - stalo sa.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Štv, 28.02.2008, 0:39 |
|
 |
Peter BR
Koumák
Registrovaný: Uto, 26.02.2008, 4:34 Príspevky: 175 Bydlisko: Brezno
|
MoostanQue Presne si to vystihol co som to tam spekuloval dik. Presne to mi inak vrtalo vhlave aby sa ram neoslabil ked sa vrta. No ale ako sa to ja dam tahat ked nam betari pevnostaky nedovolia a ja mam len jeden hak a ten je na odtrhnutie(teda to je moj nazor) no a je na lavej strane tak ak sa dade riadne zabagrujem tak aby som si z toho afta neurobil kosodlznik he
Sa to fort k tym pevnostakom vraca
A sam by som si nedovolil vrtat ram ani ine vacsie zasahy lebo ja myslim ze kazdy by sa mal tam vrtat de sa dobre vyzna, vraj som spicka v tom co robim a mechanik niesom  len v krcme pri pive
Dik za rady
_________________JEEP grand cherokee 99
4.7 V8 
|
Štv, 28.02.2008, 0:55 |
|
 |
Peter BR
Koumák
Registrovaný: Uto, 26.02.2008, 4:34 Príspevky: 175 Bydlisko: Brezno
|
No a este..........
boze ja som hovado zvedave. Furt sa tu vrtam na fore ale dako som nikoho nenasiel co ma D40ku pomohlo by keby som ten hak (oko) odfotil a dal sem ze co si myslite, alebo ak niekto vie ako presne to vyzera mam oci otvorene a budem rad ak sa dakto vyjadri. Nerad by som si auto znicil bo mam len toto jedna a mam ho na na pracu. Bez auta umrem hladom 
_________________JEEP grand cherokee 99
4.7 V8 
|
Štv, 28.02.2008, 0:58 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Jano JP píše: 2 Dado: Martin má pravdu, cez kladku sa sila na lane rozloží na dve polovice, akurát na vrchole kladky (kde sa lano otáča naspäť) ostáva taká veľká, ako je súčet síl ..... .
Aha, presne to som myslel. Akurat som si to zle vysvetlil.
|
Štv, 28.02.2008, 6:42 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
odkaz marcekovi -mýliš sa vcera som to konzultoval,žiadna homologizacia.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Štv, 28.02.2008, 8:21 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|