Dnes je pondelok 12. mája 2025, meniny má Pankrác a zajtra Servác
Jeep - Prečo, sa neoplati zakladat novy thread ...
Autor |
Správa |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
|
Str, 13.12.2006, 16:02 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Celkovo to ma ine napravi, zrejme aj prevody a podobne ale cool konversion to by som mohol 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 13.12.2006, 16:20 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

to s tým saním je o tom, že jeep musel kvôli emisiám a lepšiemu zahrievaniu katalyzátora znížiť priemer výfuku, čím klesol aj výkon a tak u novších modelov zmenili sanie aby tú stratu eliminovali. A ten maník to porovnáva. Najprv na objem (nové je 2x väčšie) a potom na tlaky (alebo podtlaky:-)) A kedže nemá profi meracie zariadenie, tak si ho urobil z vysavača, hadičky, metra a pixle  . Pripojíš vysavač na vývod sania a do otvoru pre trysku dáš hadičku a sosáš. Dôležité je použiť vždy tú istú hadičku a nastavenia. Nie je to moc presné, išlo o to zistiť, či je vo všetkých valcoch rovnaký podtlak v saní a teda či samotná konštrukcia sacieho potrbia niekde nepôsobí reštriktívne. Zistil tam rozdiely a tak sa snažil odstrániť všetky prekážky - klasické leštenie sacieho potrubia.
Výmena a úpravy priniesli 26 koníkov ! Toť vsjo.
A ešte menil vstrekovacie trysky za novšie a tiež dal palivové čerpadlo s nastaviteľným tlakom.
Inak je tam ešte prerábka na nový typ servopumpy a modifikácia viskospojky vetráku. Je svornejšia, ale môže ju manuálne odomknúť
K tej náprave. To auto bolo pôvodne 2WD. Potom ho prerobil na 4WD D35 vzadu, D30 vpredu. Potom dal dozadu Ford 8.8 a dopredu D44 z Wagoonera, ale vpredu má zdvihnuté úchyty na pružiny o 1,5", kotúčové brzdy, prevody kríže a polosi YukonGear a vzadu má namieru robené poloosi (lebo origo Ford8.8 je užšia ako D35 a dávajú sa podložky), má zosilnený obal difu, ARB uzávierku...
a kopec iných úprav
|
Str, 13.12.2006, 16:45 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Myslel som, ze to ma nejak prerabane a vpredu ma volnobezky.
|
Str, 13.12.2006, 17:16 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Tou klapkou přepíná tok plynů buď přes tlumič a nebo přímo netlumeně. Ta přímá trubka jen prochází tlumičem přímo do zadní roury.
Takhle to měly starý závodní auta. Pro běžný ježdění po městě měly utlumeno a kdž to pustily přímo ven,tak to řvalo a nabyly nějací koníci.
HarleyDavidson teď od 07 modelů pro Evropu montuje něco podobnýho. Před jedním tlumičem je klapka,která je řízená elektronicky a na volnoběh to jde přes oba tlumiče a je to lehce hlučnější,pak přidáš,zavře se to a oba válce jdou jen přes jeden tlumič a pak zase ve vysokejch otáčkách se to opět pomalu otevírá.. Nejtišší je to v otáčkách,ve kterých se měří hlučnost.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 14.12.2006, 12:31 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|

Trochu bych Pala doladil.
Od r.99+ měly 4L Jeep motory kvůli emisím změněný časování a hlavy motoru. Jak říká Palo,aby se motor rychle dostal na provozní teplotu,tzak bylo zmenšený výfukový potrubí ale né samotný trubky ale jen ventily a velikost výf. kanálů v hlavách. Motor se díky tomu rychleji ohřeje,získá truchu na krouťáku v nižších otáčkách ale ztratí na max. výkonu. Hlavy od 99+ jsou nejhorší hlavy na úpravy a na tunění výkonu.
To sání bylo taky změněný ale to je naopak k lepšímu a je to doporučovaná úprava pro starší modely motorů. Zvětšení vnitřního prostoru(obsahu potrubí ,intake plenum),totiž pomůže k dosažení lepšího kroutícího momentu a hlavně ho posune do nižších otáček.ve spojení s menším výfukuvým kanálem a jiným časováním je to vše velkej přínos.
Starší modely sání to řeší podložkou pod škrtící klapku ale tohle je lepší a efektivnější.
Úpravu samotnýho sání co tam provádí,je aby dosáhl ve všech kanálech stejnýho obsahu a stejnýho proudění. Sání se nikdy a zásadně neleští ale brousí na konkrétní hrubost a tvar brusu aby se docílilo výření nebo turbulence. Leští se ale naopak spalovací prostory a výfukový kanály.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 14.12.2006, 13:57 |
|
 |
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 183
|
len tak teoreticky o lesteni  ..fakt si myslis ze nieje lepsie sacie potrubie na vstrekovacom motore vylestit,ale brusit kvoli vireniu v spalovacom priestore? som v tom, ze tato vec sa tradovala pri karburatorovych m. nepoznam dobre ten 4,0 o ktorom je rec ale zda sa mi ze je MPI (?). tam by mala byt zmes dost premyslene usmernena tryskami a tvarom potrubia do spiraly. keby som to chcel tunit asi by som radsej zrychlil plnenie vzduchom a to by mohlo lestenie sania vylepsit.
|
Štv, 14.12.2006, 20:23 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
POvačšina starších motorovdo tuším 99roku su klasika karburator 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 14.12.2006, 20:29 |
|
 |
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 183
|
no ja ti nefim moc anglicky,ale ten clovicek na obrazku prcha hadicku do nejakeho injector ports. tak som akurat nevedel ci je MPI allebo ake.. v kazdom pripade som za to lestenie, lebo si myslim ze virenie v sacom je zanedbatelne oproti zrychleniu plnenia. to boli polemiky aj pri karbecoch a aj vtedy skor vyhravalo lestenie + nejaka uprava vrchu piesta aby sa to tam vrtelo 
|
Štv, 14.12.2006, 20:43 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|

Je jedno,jestli je to vztřikování nebo karbec. Dokud nebud přímej vztřik do válce a bude se palivo promíchávat se vzduchem ještě v sacím traktu tak je potřeba turbulence a rozvíření,aby se dosáhlo promíchání a rozbití větších částí paliva.
Další důvod,proč neleštit ale brousit je ten,že na hladkých stěnách palivo vytvoří kapky,který vtečou do spalovacího prostoru a nedokonale prohoří.Je to jako když máš na skle vodu a fouká na ní vítr.Buď tstejkaj kapky a nebo se ženou po větru takový ty vodní fleky.
4,0L je MPI ale o spirálovým sacím potrubí se mu může jen zdát
Já se už dlouho zabejvám stavěním závodních motorů.Je jedno že jsou do HD,princip je stejnej. O broušení a vyvracení mýtů o leštění sacích kanálů jsou napsány stovky knih a článků a píšou to lidi,co celej život se tímhle živý a na závodišti dosahují rekordy.Kdykoliv se mi dostane do ruky hlava od firem jako třeba Edelbrock,S&S,Zippers apod.,tak jsou vždy pečlivě broušeny,spalováky a výfukový prostory zrcadlově leštěny.Tvary spalovacích prostorů ,tó by bylo na hodně dlouho!
Jinak Andrej,Jeepův 4,0L je od začátku MPI. Karburátor byl jen na 4,2 v CJ a později jej předělali na monostřik. 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 15.12.2006, 10:22 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Harley píše: Jinak Andrej,Jeepův 4,0L je od začátku MPI. Karburátor byl jen na 4,2 v CJ a později jej předělali na monostřik. 
Dik Harley zase som o niečo mudrejší blb 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 15.12.2006, 10:25 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 15.12.2006, 10:34 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
To je pravda hodíme reč ked prídem do Prahy k Tebe 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 15.12.2006, 10:37 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Jasan! 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 15.12.2006, 11:09 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
|
Sob, 16.12.2006, 9:54 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|