Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 28.06.2025, 8:18
Dnes je sobota 28. júna 2025, meniny má Beáta a zajtra Peter a Pavol, Petra




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 35 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Má SUV praktický význam ?? 

Má SUV v zime oproti 4x2 praktický význam?
1. Ano, jednoznačne. 70%  70%  [ 21 ]
2. Ano, ale len malý. 23%  23%  [ 7 ]
3. Nie, nemá. 7%  7%  [ 2 ]
Celkom hlasov : 30

 Má SUV praktický význam ?? 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Pia, 23.05.2008, 21:25
Príspevky: 8
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Má SUV oproti 4x2 praktický význam? Na túto otázku by som prednedávnom bez váhania odpovedal- áno /aj ked som na tom nikdy nejazdil/. Chystám sa tento rok kúpiť SUV, tak som trochu patral po nete a skrsli pochybnosti. Chcel by som kúpiť nové auto 5 miestne + 2 nudzove sedačky v tretom rade. Je viacero možností 4x2- VW Touran, ford smax, cit C5 grandpicasso, Peug 308 SW... Lakaju ma však hlavne SUV -Santa fe, Outlander alebo Nissan Qashqai+2. SUV by som bral hlavne kvoli jazde po zasneženej vozovke v kopcoch kvoli lyžovačke. Žiadny teren, 95 % len asfaltky a sem tam 2-3 km polna cesta na chatu. Čital som na nete rozne nazory, podla niektorých vraj ani nieje nejaký velký rozdiel medzi SUV /nemyslím samozrejme offroad/ a 4x2. Prejazdnosť terenom je vraj hlavne o výške podvozku. Potom by stačil napr. i Qashqai+2 vo verzii 4x2. Pripadali mi to však skôr teoretické názory a preto by som vás chcel poprosiť o skúsenosti z praxe. Maju SUV na snehu, zladovatelej vozovke a na polnej ceste výrazne lepšie vlastnosti ako pohon 4x2? Jazda zo šmyklaveho kopca mi je jasná, tam 4x4 vela nepomože, zaujíma ma hlavne jazda do kopca, po rovine, prípadne vyhrabanie sa zo zaveja alebo z parkoviska, ked dobrodinec so snežnou frezou zavalí výjazd z parkovacieho miesta. Dúfam, že moja otázka nieje uplne triviálna... a ak ano, tak sa aj rovno ospravedlnujem.


Pia, 23.05.2008, 21:49
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
ano má význam a na to čo si ty napisal je ako uliate

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Pia, 23.05.2008, 22:00
Profil
Koumák

Registrovaný: Sob, 14.04.2007, 8:29
Príspevky: 162
Bydlisko: Prešov
Odpoveď s citáciou
.... Jazda zo šmyklaveho kopca mi je jasná, tam 4x4 vela nepomože, zaujíma ma hlavne jazda do kopca....

4X4:

....myslím,že ako z kopca,tak aj do kopca....

_________________
Patrol Y60,2xLada Niva.


Pia, 23.05.2008, 22:01
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
greenhorn píše:
Maju SUV na snehu, zladovatelej vozovke a na polnej ceste výrazne lepšie vlastnosti ako pohon 4x2?


:smt151 100%

SUV 4x4 je pre teba jasna volba.
:smt039


EDIT: naco tam je hore to hlasovanie? :roll: to je basnicka otazka? :lol:

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Naposledy upravil biker dňa Pia, 23.05.2008, 22:18, celkovo upravené 1



Pia, 23.05.2008, 22:07
Profil ICQ WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V zavislosti od typu pohonu 4x4 toho ktoreho vyrobcu su tam rozdiely, ale u SUV vo vseobecnosti - ano.

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 23.05.2008, 22:10
Profil
Majster Slovenčinár
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07
Príspevky: 957
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja si myslím že nieje velmi nadčím polemizovať ja iné auto do budúcna ani nechcem. Myslím teda 4x4 a ani velmi tak SUV vních až taký velký význam nevidím možno len v tom pocite bezpečia, že sedíš vo velkom aute. Určite hrá svoju rolu aj svetlá výška auta ale skôr by som povedal že na priechodnosti hrá vedšiu rolu obutie a stavba podvosku.

_________________
Ja a slovenčina :-)
Toyota LC 61


Pia, 23.05.2008, 22:20
Profil WWW
Čumil

Registrovaný: Pia, 23.05.2008, 21:25
Príspevky: 8
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
V zavislosti od typu pohonu 4x4 toho ktoreho vyrobcu su tam rozdiely, ale u SUV vo vseobecnosti - ano.


rozhodujem sa hlavne medzi Outlander a Quashqai. Ktorý má vyspelejší pohopn 4x4?


Pia, 23.05.2008, 22:21
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Podla toho co som sa docital, su obe stvorkolky (ak si nekupis len predokolku), ale Outlander ma zevraj redukciu, takze v terene bude na tom mierne lepsie. (minimalne nebude trpiet spojka)

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 23.05.2008, 22:50
Profil
Čumil

Registrovaný: Pia, 23.05.2008, 21:25
Príspevky: 8
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
Podla toho co som sa docital, su obe stvorkolky (ak si nekupis len predokolku), ale Outlander ma zevraj redukciu, takze v terene bude na tom mierne lepsie. (minimalne nebude trpiet spojka)


Velka vdaka za promptnu odpoved.

Inak dakujem vsetkym čo sa zapojili, som fakt príjemne prekvapený, že za kratky čas ste tolkí zareagovali. Tým vôbec nechcem končiť diskusiu, i ked sa zdá, že je to dosť jednoznačné. Uvitam každy nazor alebo suhlas/nesuhlas.


Pia, 23.05.2008, 23:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3143
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
len nejake testy ak pomožu :-)

http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=110475

http://automix.centrum.sk/clanek.phtml?id=9938

http://magazin.atlas.sk/auto-moto/testy ... outlander-

http://speed-fabian.webovastranka.sk/fo ... i_2.0i_4x4

http://automix.centrum.sk/testy/clanek.phtml?id=11889

http://news.auto.cz/test/prva-jazda-nissan-qashqai.html

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Pia, 23.05.2008, 23:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tusim ze to budes brat nove.. a to je asi jedno ktore. dnes je to aj tak vsetko: fuzie kazdy s kazdym...
redukcia je ale v terene vyhoda... ci ju pouzijes aj ty niekedy? asi moc ne... :smt102

hlavne vyber take ktore sa ti paci! zvonku a hlavne z vnutra :wink:

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Pia, 23.05.2008, 23:16
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vysvetľovať rozdiel medzi tým ako sa za zhoršených adhéznych podmienok správa auto s poháňanou jednou nápravou a oboma je asi dosť zbytočné. Na to čo si popísal je SUV akurát. :wink:

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pia, 23.05.2008, 23:19
Profil WWW
Čumil

Registrovaný: Pia, 23.05.2008, 21:25
Príspevky: 8
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To: Martino
Diky za testy, pomohli, len mam problem v tom že terenne vlastnosti /respekt jazda v zime/ na ich zaklade neviem porovnať. Neviem či je chyba v mojom mozgovom software alebo na vysielači... :?

O qashai viem len tolko že podvozok aj system 4x4 vychadza z X-trailu, čo je možno najlepší terennejší SUV. Má trojpolohový prepínač 2WD, 4WD autopreklzový, a LOCK- aktívny do 30 km/h. To bude asi tiež redukcia? nie? :shock:

Outlander má tiež rovanko trojpolohový vypínač, a LOCK sa vypína podla dealerky pri 20 km/h, ale podla netu som niekde čítal že 40 km/h a inde že nemá obmedzenie v rýchlosti. Pravdu povediac ta dealerka sa mi nezdala moc erudovaná takže vlastne neviem....

Inak viezol som sa v oboch Qaishai 2.0 dci- krasny plynulý tichý a kultivovaný motor.

Outlander 2.2 hdi podobne ako dci, trochu hlučnejší a menej plynulý, ale pružnejší, lepšie zrýchlenie.

Outlander 2.0 tdi, usporný ale inak zretelne menej kultivovaný a nad 130-140 km/h podla mna dosť nepríjemne hlučný. Ten by som nebral, jedine chipnutý original Mitsubishi Rallytronicom.


Pia, 23.05.2008, 23:53
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lock znie mojmu uchu ako DIFF-LOCK - uzavierka diferencialu
spravidla byva na hnanej naprave ... ako to zalokoval japoncik na modernom aute sa necham rad poducit /zadna, predna, medzinaprav??/ :?: :?: :?:


Sob, 24.05.2008, 1:38
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tieto novsie SUV nemaju dif locky ale iba locky predok-zadok. ked maju medzidif tak sa zamkne ten. ked maju iny system tak tym lockom sa natvrdo pripoji druha naprava...
AWD,4WD, fulltime alebo napr. ten autopreklzovy-tam sa to pripaja a odpaja ani nevis kedy... ;-)

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Sob, 24.05.2008, 2:28
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 35 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: