Dnes je sobota 28. júna 2025, meniny má Beáta a zajtra Peter a Pavol, Petra
Má SUV praktický význam ??
Má SUV praktický význam ??
Autor |
Správa |
greenhorn
Čumil
Registrovaný: Pia, 23.05.2008, 21:25 Príspevky: 8 Bydlisko: Zvolen
|

Má SUV oproti 4x2 praktický význam? Na túto otázku by som prednedávnom bez váhania odpovedal- áno /aj ked som na tom nikdy nejazdil/. Chystám sa tento rok kúpiť SUV, tak som trochu patral po nete a skrsli pochybnosti. Chcel by som kúpiť nové auto 5 miestne + 2 nudzove sedačky v tretom rade. Je viacero možností 4x2- VW Touran, ford smax, cit C5 grandpicasso, Peug 308 SW... Lakaju ma však hlavne SUV -Santa fe, Outlander alebo Nissan Qashqai+2. SUV by som bral hlavne kvoli jazde po zasneženej vozovke v kopcoch kvoli lyžovačke. Žiadny teren, 95 % len asfaltky a sem tam 2-3 km polna cesta na chatu. Čital som na nete rozne nazory, podla niektorých vraj ani nieje nejaký velký rozdiel medzi SUV /nemyslím samozrejme offroad/ a 4x2. Prejazdnosť terenom je vraj hlavne o výške podvozku. Potom by stačil napr. i Qashqai+2 vo verzii 4x2. Pripadali mi to však skôr teoretické názory a preto by som vás chcel poprosiť o skúsenosti z praxe. Maju SUV na snehu, zladovatelej vozovke a na polnej ceste výrazne lepšie vlastnosti ako pohon 4x2? Jazda zo šmyklaveho kopca mi je jasná, tam 4x4 vela nepomože, zaujíma ma hlavne jazda do kopca, po rovine, prípadne vyhrabanie sa zo zaveja alebo z parkoviska, ked dobrodinec so snežnou frezou zavalí výjazd z parkovacieho miesta. Dúfam, že moja otázka nieje uplne triviálna... a ak ano, tak sa aj rovno ospravedlnujem.
|
Pia, 23.05.2008, 21:49 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
ano má význam a na to čo si ty napisal je ako uliate
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Pia, 23.05.2008, 22:00 |
|
 |
PeterPO
Koumák
Registrovaný: Sob, 14.04.2007, 8:29 Príspevky: 162 Bydlisko: Prešov
|
.... Jazda zo šmyklaveho kopca mi je jasná, tam 4x4 vela nepomože, zaujíma ma hlavne jazda do kopca....
4X4:
....myslím,že ako z kopca,tak aj do kopca....
_________________ Patrol Y60,2xLada Niva.
|
Pia, 23.05.2008, 22:01 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
greenhorn píše: Maju SUV na snehu, zladovatelej vozovke a na polnej ceste výrazne lepšie vlastnosti ako pohon 4x2?
 100%
SUV 4x4 je pre teba jasna volba.
EDIT: naco tam je hore to hlasovanie?  to je basnicka otazka? 
Naposledy upravil biker dňa Pia, 23.05.2008, 22:18, celkovo upravené 1
|
Pia, 23.05.2008, 22:07 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
V zavislosti od typu pohonu 4x4 toho ktoreho vyrobcu su tam rozdiely, ale u SUV vo vseobecnosti - ano.
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pia, 23.05.2008, 22:10 |
|
 |
Kmoter
Majster Slovenčinár
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07 Príspevky: 957 Bydlisko: Nitra
|
Ja si myslím že nieje velmi nadčím polemizovať ja iné auto do budúcna ani nechcem. Myslím teda 4x4 a ani velmi tak SUV vních až taký velký význam nevidím možno len v tom pocite bezpečia, že sedíš vo velkom aute. Určite hrá svoju rolu aj svetlá výška auta ale skôr by som povedal že na priechodnosti hrá vedšiu rolu obutie a stavba podvosku.
_________________Ja a slovenčina
Toyota LC 61
|
Pia, 23.05.2008, 22:20 |
|
 |
greenhorn
Čumil
Registrovaný: Pia, 23.05.2008, 21:25 Príspevky: 8 Bydlisko: Zvolen
|
finder píše: V zavislosti od typu pohonu 4x4 toho ktoreho vyrobcu su tam rozdiely, ale u SUV vo vseobecnosti - ano.
rozhodujem sa hlavne medzi Outlander a Quashqai. Ktorý má vyspelejší pohopn 4x4?
|
Pia, 23.05.2008, 22:21 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Podla toho co som sa docital, su obe stvorkolky (ak si nekupis len predokolku), ale Outlander ma zevraj redukciu, takze v terene bude na tom mierne lepsie. (minimalne nebude trpiet spojka)
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pia, 23.05.2008, 22:50 |
|
 |
greenhorn
Čumil
Registrovaný: Pia, 23.05.2008, 21:25 Príspevky: 8 Bydlisko: Zvolen
|
finder píše: Podla toho co som sa docital, su obe stvorkolky (ak si nekupis len predokolku), ale Outlander ma zevraj redukciu, takze v terene bude na tom mierne lepsie. (minimalne nebude trpiet spojka)
Velka vdaka za promptnu odpoved.
Inak dakujem vsetkym čo sa zapojili, som fakt príjemne prekvapený, že za kratky čas ste tolkí zareagovali. Tým vôbec nechcem končiť diskusiu, i ked sa zdá, že je to dosť jednoznačné. Uvitam každy nazor alebo suhlas/nesuhlas.
|
Pia, 23.05.2008, 23:00 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Pia, 23.05.2008, 23:11 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
tusim ze to budes brat nove.. a to je asi jedno ktore. dnes je to aj tak vsetko: fuzie kazdy s kazdym...
redukcia je ale v terene vyhoda... ci ju pouzijes aj ty niekedy? asi moc ne...
hlavne vyber take ktore sa ti paci! zvonku a hlavne z vnutra 
|
Pia, 23.05.2008, 23:16 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Vysvetľovať rozdiel medzi tým ako sa za zhoršených adhéznych podmienok správa auto s poháňanou jednou nápravou a oboma je asi dosť zbytočné. Na to čo si popísal je SUV akurát.
|
Pia, 23.05.2008, 23:19 |
|
 |
greenhorn
Čumil
Registrovaný: Pia, 23.05.2008, 21:25 Príspevky: 8 Bydlisko: Zvolen
|

To: Martino
Diky za testy, pomohli, len mam problem v tom že terenne vlastnosti /respekt jazda v zime/ na ich zaklade neviem porovnať. Neviem či je chyba v mojom mozgovom software alebo na vysielači...
O qashai viem len tolko že podvozok aj system 4x4 vychadza z X-trailu, čo je možno najlepší terennejší SUV. Má trojpolohový prepínač 2WD, 4WD autopreklzový, a LOCK- aktívny do 30 km/h. To bude asi tiež redukcia? nie?
Outlander má tiež rovanko trojpolohový vypínač, a LOCK sa vypína podla dealerky pri 20 km/h, ale podla netu som niekde čítal že 40 km/h a inde že nemá obmedzenie v rýchlosti. Pravdu povediac ta dealerka sa mi nezdala moc erudovaná takže vlastne neviem....
Inak viezol som sa v oboch Qaishai 2.0 dci- krasny plynulý tichý a kultivovaný motor.
Outlander 2.2 hdi podobne ako dci, trochu hlučnejší a menej plynulý, ale pružnejší, lepšie zrýchlenie.
Outlander 2.0 tdi, usporný ale inak zretelne menej kultivovaný a nad 130-140 km/h podla mna dosť nepríjemne hlučný. Ten by som nebral, jedine chipnutý original Mitsubishi Rallytronicom.
|
Pia, 23.05.2008, 23:53 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
lock znie mojmu uchu ako DIFF-LOCK - uzavierka diferencialu
spravidla byva na hnanej naprave ... ako to zalokoval japoncik na modernom aute sa necham rad poducit /zadna, predna, medzinaprav??/ 
|
Sob, 24.05.2008, 1:38 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
tieto novsie SUV nemaju dif locky ale iba locky predok-zadok. ked maju medzidif tak sa zamkne ten. ked maju iny system tak tym lockom sa natvrdo pripoji druha naprava...
AWD,4WD, fulltime alebo napr. ten autopreklzovy-tam sa to pripaja a odpaja ani nevis kedy... 
|
Sob, 24.05.2008, 2:28 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|