Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan
Autor |
Správa |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
moja stara 258 uz dosluhuje a rozmyslam cim by som ju nahradil... hlavne niecim vykonnejsim a uspornejsim aj nez su peugot diesle na cherokeech. rozmyslam nad tdi z patrolu, toyoty alebo isuzu niekedy z 90 rokov, tj nejaky motor co sadne na ax15 prevodovku (4.2L wrangler) a ma viacmenej jednoduchsiu elektroniku. Ak mate niekto tieto offroady mohli by ste mi odmerat dlzku krytu na spojku? A kolkohranovy je hriadel veduci z motora do prevodovky?
|
Uto, 27.05.2008, 19:24 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Do akého auta???? Bez nejakej redukcie tj medzikusu neviem či naštrikuješ iný motor na AX15. Najme nie patrolácky, či toy. Ak riešiš na off spotrebu kup si samca. Čo očakávač od výmeny motora?? len spotrebu?? A ked jednohušiu elektroniku tak určite nie TD motory kde je turbo, najjednoduchšia je na hladkom dieseli. A ked diesel tak hladaj čo najväčší objem, alebo radšej chod do benzínu, ked to máš len na blbnutie. Otázne či to tam narveš, koliva priestorovým možnostiam, len by patrilo napísať do akého auta to chceš dať.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 27.05.2008, 19:38 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
rustycj píše: moja stara 258 uz dosluhuje a rozmyslam cim by som ju nahradil... hlavne niecim vykonnejsim a uspornejsim aj nez su peugot diesle na cherokeech. rozmyslam nad tdi z patrolu, toyoty alebo isuzu niekedy z 90 rokov, tj nejaky motor co sadne na ax15 prevodovku (4.2L wrangler) a ma viacmenej jednoduchsiu elektroniku. Ak mate niekto tieto offroady mohli by ste mi odmerat dlzku krytu na spojku? A kolkohranovy je hriadel veduci z motora do prevodovky?
musim ta trocha poopravit - v cherokee NIKDY nebol Peugeot diesel.
Bol tam Renault 2,1 a VM motori 2,5
Peugeot bola prevodovka - BA 10
Ak, tak osobne by som hladal niekde smerom MB300 pripadne Iveco 2,8 a podobne
Dlzku spojkovej skrine na AX15 neviem (uz nemam skrinu)
A hriadel - aky tam ide hriadel? Ved tam je na motore zotrvak a na nom spojka a pritlacak. Asi myslis vstupny hriadel na prevodovke kolko je drazkovy? to skusim zratat ked sa dostanem do garage
|
Uto, 27.05.2008, 19:38 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
jasne peugeot dodaval prevodovky... ten spojkovy kryt som myslel na tdi motore, nie dlzku krytu na ax15. Chcem zistit ci je kratsi o aspon 1.5 cm nez kryt na ax15, aby sa tam dala vyrobit nejaka priruba (medzi krytom a prevodovkou). Nechcem pouzit ax15 kryt, je miziva sanca ze by som nasiel taky motor co by nan pasoval... A ak by mala povodna prevodovka v tdi motore 1 1/8" desathran este viac by sa to zjednodusilo (aj tdi spojka by sa mohla pouzit).
sory ze je to nejasne povedane, ide o 89 wrangler ale ma tam neskorsiu ax15 (s externou pakou na spojkove lozisko). Dovody su viacmenej uspora, vyssi moment, mensia hmotnost, a aj dostupnost ND. Pripada mi to lepsia moznost nez na slovensku generalkovat 258. O MB300 a ivecu som pocul, ale doteraz som na ziadne nenatrafil.
|
Uto, 27.05.2008, 20:15 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
rustycj píše: Dovody su viacmenej uspora, vyssi moment, mensia hmotnost, a aj dostupnost ND. Pripada mi to lepsia moznost nez na slovensku generalkovat 258. O MB300 a ivecu som pocul, ale doteraz som na ziadne nenatrafil.
uspora - chapem
moment - v podsate tiez
hmotnost - to je sporne
dostupnostt ND - na 258 je vsetko
alebo zozen 4,0 I6 z XJ/ZJ skriz tie dva motory dokopy a postav stroker
inak keby si sa ho moooc xcel zbavit , tak za nejaku srot cenu by som aj
Edit:
one, Rusty, nie si ty take hrdzave CJ s dierou pod sedackou (aj inde) a origo nalepkou na pouzivanie snezneho pluhu na rame okna, co bolo aj na Saigone v TN ?
|
Uto, 27.05.2008, 20:41 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
na ceskom fore Spelius dava 300-vku diesel od MB do XJ.
zohnat taky motor neni problem...
davat uplne iny motor nieje take lahke.. ale ked mas cas,vybavenie,nervy tak sa do toho pusti
ale ja sa priklanam k tomuto rieseniu
palo-cherokee píše: alebo zozen 4,0 I6 z XJ/ZJ skriz tie dva motory dokopy a postav stroker
|
Uto, 27.05.2008, 23:23 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
MArcel ma teraz svoj 4.2 u doktora, robi mu na neho GO. material ho vyjde na 18 paierov. Potom to je prakticky novy motor.
Prevodovku mas na benziniaka- vysledok by stal za figu. Ked tak prehodit aj s TD prevodovkou, potom uz ale budes moc dlhy, skratis si uz aj tak kratky kardan. Nehovoriac o tom kolko to je roboty a kolko penež. Ja som to uz robil, teraz idem do 4.0 +LPG. To iste radim aj ja tebe, hod si tam lpg a vozis sa!
_________________ zelena mrdka
|
Uto, 27.05.2008, 23:49 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
pal píše: MArcel ma teraz svoj 4.2 u doktora, robi mu na neho GO. material ho vyjde na 18 paierov. Potom to je prakticky novy motor. Prevodovku mas na benziniaka- vysledok by stal za figu. Ked tak prehodit aj s TD prevodovkou, potom uz ale budes moc dlhy, skratis si uz aj tak kratky kardan. Nehovoriac o tom kolko to je roboty a kolko penež. Ja som to uz robil, teraz idem do 4.0 +LPG. To iste radim aj ja tebe, hod si tam lpg a vozis sa!
tak by ma zaujímalo, kde chceš do wranglera dať nádrž na LPG, ak chceš zachovať 4 miesta na sedenie.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Str, 28.05.2008, 6:31 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
generalkovat 258, alebo zohnat niekde 4.0 rozobrat oba a potom ich skladat, nestoji za to. najradsej by som dal prsty prec od tychto motorov, mat nieco tichsie comu nerobi problem ist v pohode 3250-3500 rpm a zaroven ma dobry torque okolo 1000. A lahsie - ano i6 je opacha na to co dava
tak ci tak zatial do toho nejdem, len zistujem informacie. este raz, ak niekto mate nejaky jednoduchsi td pomerali by ste mi to?
|
Str, 28.05.2008, 8:09 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
2Pal - múdro vravíš, súvisle, až mi je to divnô.
4,2 benzín je vďačný motor, dá sa spraviť za pár korún a vydrží neuveriteľne veľa.
A keby chýbal výkon, tak ten motor sa dá tak fantasticky poladiť...
2Pejo:
ty si kedy videl 4 miesta v CJ-čku?
nemyslím teraz tú cha-cha lavičku vzadu, myslím 4 plnohodnotné miesta.
Také tam nie sú.
krátky Wrangler je skrátka dvojmiestne auto
Veď aj v XJ je vzadu dosť málo miesta a to je úplne niečo iné.
Takže keby na to prišlo, tak LPG nádrž tam je kde dať
Napríklad dve dlhšie a úzke dozadu pozdĺžne
|
Str, 28.05.2008, 8:11 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
a to lpg mi islo jednym uchom dnu druhym von... lebo si neviem predstavit vacsiu blbost. Ma to karburator, ked vas jastrab zastavi, hned zaciti plyn a zacne sa kolotoc. A tu niekto ako problem vidi kde dat nadrz?
a este pal - na zdvihnuty jeep tak ci tak potrebujes CV kardan, kedze zvladne 2-nas. uhol nez OEM, spolu s konverziou transfer case (sori niektore pojmy neviem po SK)
|
Str, 28.05.2008, 8:32 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
rustycj píše: a to lpg mi islo jednym uchom dnu druhym von... lebo si neviem predstavit vacsiu blbost. Ma to karburator, ked vas jastrab zastavi, hned zaciti plyn a zacne sa kolotoc.
No a ty máš v papieroch zapísaný diesel ??? Lebo jastrab nie je hluchý ani /až tak / blbý. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Str, 28.05.2008, 8:50 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
rustycj píše: mat nieco tichsie comu nerobi problem ist v pohode 3250-3500 rpm a zaroven ma dobry torque okolo 1000. A lahsie - ano i6 je opacha na to co dava
Ako neviem ale tieto otáčky mám málokedy na otáčkomeri a to mám defakto oproti wraníkovi ťažku obludu ZJ, povačšinou som do 2500 uplne s prehladom. Sice kruťák nemám tých 1000Nm, ale v pohode, a auto mám určite tihšie ako vyturované TD z hvízdajúcim turbom, ale to len tolko na okraj. A moc nedávam šancu žeby nejaký TD mal kruťak takýto pri malom objeme.
Ano I6 je pomerne masívny motor, ale prežije aj dinosauri a nepotrebujem riešiť krkle turbo a podobne. Osobne TD motor len nový, stačí aby na nom jazdil k.. a je to zhumplované a možeš generálkovať.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
Naposledy upravil Andrej dňa Str, 28.05.2008, 8:53, celkovo upravené 1
|
Str, 28.05.2008, 8:51 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
No oukej, CV kriz ti figu aj tak figu platny ked bude mat 15cm.
Vravis ze ked ta pristavi jastrab... a co ti povie ked tam zacuje naftak namiesto benziniaku? Ja som mal ku prestavbe lahsie podmienky ako ty, a aj tak ti vravim ze to nieje len o napasovani motora do kasne.
Na tych 1000Nm by si potreboval dva 3.0xd z bawora...
_________________ zelena mrdka
|
Str, 28.05.2008, 8:52 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
prepis motora sa vraj robi lahsie ako zapisat splynovac, plynu sa kazdy boji, firmy maju z toho kseft (a este aj budu - ze ma klesnut cena lpg o 20%) maju cesty ako prinutit vodicov si dat legalizovat splynovac a uctovat si a uctovat. diesel sa mi javi ako lahsia cesta
a k tym 15 cm, jasne ked si tam das prevodovku z caterpilaru a dana 60 mozno ti tolko ostane a budes potrebovat aspon 4 krizovy kardan (taky mini)
|
Str, 28.05.2008, 9:22 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|