Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Prehrievanie vyfukoveho potrubia
Autor |
Správa |
Juraj
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 23.02.2008, 18:18 Príspevky: 407 Bydlisko: Dolne Kysuce
|
Pani kolegovia, viete mi poradit, co mi sposobuje prehrievanie motora pri tiahlom stupaku ,resp. vyfukoveho zberneho potrubia az do cervena odpadavaju az okuje, a teplota motora ide az na bod varu. Viskospojka podla mna v poriadku,vrtula toci, chladic cisty.Vcera som vyrezal katalyzator,vycistil sviecky a rozdelovac, no bez uspechu, robi to iste a este pri preradovani si streli do vyfuku. Pokles vykonu motora som nejak nespozoroval, spotreba benzinu ako tank.
Isuzu Trooper r.v 89 motor 85kW jednobodovy vstrek, da sa nejako skontrolovat cez PC?
_________________ Samik 1,3 Truck2000,Power 4,3t a ostatne co v aute ma byt...
|
Ned, 22.06.2008, 22:53 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
No ak stupa teplota az tak vysoko, asi to ma nejaky dovod ...
Odchadzajuci termostat ?
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Ned, 22.06.2008, 23:19 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
to bysla hore len voda...ale co to cervene vyfukove potrubie?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Ned, 22.06.2008, 23:21 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Dačo so zmesou , nie?
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Ned, 22.06.2008, 23:28 |
|
 |
martinez
Koumák
Registrovaný: Pon, 14.05.2007, 9:47 Príspevky: 187 Bydlisko: Bratislava
|
moze byt pripchate potrubie karbonom,ee ? nemal si rozobrate ? mozno sa vypaluje.... ako na starych jawkach ked bol vyfuk zapchaty tak zacalo horiet a dymiet
_________________<b>Motorové a priemyselné oleje | EOIL.sk
Hraničná 3, Bratislava
www.eoil.sk</b>
|
Ned, 22.06.2008, 23:33 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Pochybujem, že tu poradím ale. Keďže je tam vysoká spotreba, a čo?vyrezaný katalizátor? Tak predpokladám, že tam bude niečo z dávkovaním paliva.
U niektorých motorov už určuje dávkovanie paliva okrem všeliakých čidiel aj katalizátor, a pri poruche ide motor v núdzovom režime, t.j. dáva zvädša vela benzínu a je to iba na dojazd. Vela ludí potom aj nadalej jazdí, čo znamená, že vela benzínu v zmesi zapríčinuje výplach motora. Zmýva sa olejový film na stenách válcov a postupne ide motor do plynu.
/a aj motorový olej je riedky od benzínu/ 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 23.06.2008, 0:16 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
chudobna zmes? ta tusim sposobuje vysoku teplotu... 
|
Pon, 23.06.2008, 1:51 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Juraj píše: ..... Pokles vykonu motora som nejak nespozoroval, spotreba benzinu ako tank....
Toto nenasvedčuje chudobnej zmesi. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 23.06.2008, 2:06 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Chudobná zmes dokáže zvýšiť teplotu, ale podľa toho čo píšeš, by som sa zameral na kontrolu okamihu zapálenia zmesi - predstih a kontrolu časovania ventilov (ventilové vôle) - neskoré horenie zmesi nadmerne zahrieva práve zvody výfukového potrubia.
Tá streľba do výfuku je samovznietenie nespálených plynov vo zvode výfukového potrubia. Keby si mal karburátor, tak to dokáže robiť aj zanesená voľnobežná tryska.
Každopádne, ak je prílišná spotreba, tak by som riešil režim spaľovania.
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 23.06.2008, 7:29 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Karlito píše: Chudobná zmes dokáže zvýšiť teplotu, ale podľa toho čo píšeš, by som sa zameral na kontrolu okamihu zapálenia zmesi - predstih a kontrolu časovania ventilov (ventilové vôle) - neskoré horenie zmesi nadmerne zahrieva práve zvody výfukového potrubia.
Tá streľba do výfuku je samovznietenie nespálených plynov vo zvode výfukového potrubia. Keby si mal karburátor, tak to dokáže robiť aj zanesená voľnobežná tryska.
Každopádne, ak je prílišná spotreba, tak by som riešil režim spaľovania.
-ka-
Karlito: pri zle nastavenom zapalovani by myslim citil aj nejaku zmenu na vykone...hmm, moja domnienka 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pon, 23.06.2008, 7:39 |
|
 |
Juraj
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 23.02.2008, 18:18 Príspevky: 407 Bydlisko: Dolne Kysuce
|
Karlito píše: Chudobná zmes dokáže zvýšiť teplotu, ale podľa toho čo píšeš, by som sa zameral na kontrolu okamihu zapálenia zmesi - predstih a kontrolu časovania ventilov (ventilové vôle) - neskoré horenie zmesi nadmerne zahrieva práve zvody výfukového potrubia.
Tá streľba do výfuku je samovznietenie nespálených plynov vo zvode výfukového potrubia. Keby si mal karburátor, tak to dokáže robiť aj zanesená voľnobežná tryska.
Každopádne, ak je prílišná spotreba, tak by som riešil režim spaľovania.
-ka-
neviem ako sa mohla zmes rozstelovat, je tam kopu hadiciek a podtlakov, moznosti velke,, ale uz skusam zohnat niekoho v Ziline, co mi to pretestuje, vidim len problem v ojedinelosti tohto auta na nasom trhu
_________________ Samik 1,3 Truck2000,Power 4,3t a ostatne co v aute ma byt...
|
Pon, 23.06.2008, 8:07 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Áno, zmena na výkonee je vec subjektívně posúditeľná, ale dá sa postrehnúť.
Filozofická otázka - keď ideš prať alebo meniť vzduchový filter tiež cítiš zmenu vo výkone? Po výmene či vyčistení filtra ano, ale postupnú zmenu asi nie. teda až do nejakého zlomnového bodu, kedy človek premýšľa...
S rožeraveného zvodu výfuku sa dá povedať - veľké zaťaženie motora a výrazné spaľovanie zmesi, poprípade jej zbytkov vo výfukovom trakte.
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 23.06.2008, 10:32 |
|
 |
Juraj
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 23.02.2008, 18:18 Príspevky: 407 Bydlisko: Dolne Kysuce
|
meral som teploty pri stojacom aute, motor zohriaty na prevadzkovu teplotu
otacky 2000, teploty: vystup z termostatu 72°C, spodok chladica 64°C, zberne vyfuk potrubie 350°C, koniec vyfuku 325°C
Ked som podrzal na 3500 ot, cca pri 80°C na termostate zacala hucat vrtula a schladila zasa na 70°C, vyfukove ostalo do cervena. Cize chladenie vodneho okruhu funkcne, len tie plamene z vyfuku neudrzatelne na uzde.
Privod vzduchu od filtra reaguje na odpojenie hadice a aj na privretie dlanou, motor zdochne. Podtlakove hadicky zapojene podla schemy.
Otvoril som vicko motora, troska pokolisali otacky, nedymil ani nevyhadzuje olej,ani pri vytoceni, po zavreti si pravidelne priadol.Tak neviem co po mne chce potvorka
_________________ Samik 1,3 Truck2000,Power 4,3t a ostatne co v aute ma byt...
|
Uto, 24.06.2008, 0:39 |
|
 |
martinez
Koumák
Registrovaný: Pon, 14.05.2007, 9:47 Príspevky: 187 Bydlisko: Bratislava
|
nemas naozaj karbon bordel v tych kolenach od hlavy ? to by bol nizsi vykon urcite => vyssia spotreba ... skus to sundat pozret najprv ako programovat vstreky 
_________________<b>Motorové a priemyselné oleje | EOIL.sk
Hraničná 3, Bratislava
www.eoil.sk</b>
|
Uto, 24.06.2008, 0:52 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|

Podľa mňa je to rozštelované zapalovanie.
Neskoro zapáli (až po hornej úvrati), zmes nestihne zhorieť a už sa otvorí výfukový ventil, ešte horiaca zmes odchádza do výfuku, ktorý riadne zohrieva.
Sprievodné javy: Motor dobre štartuje, má hladký príjemný chod, ochotne ide do otáčok, ale má nižší výkon, nižší krúťak a vysokú spotrebu. Pri dlhšom používaní sa podpália ventily.
Pozor: pri tom najjednoduchšom meraní predstihu pri volnobežných otáčkach môže byť všetko v poriadku. Ale predstih sa mení nelineárne v závislosti od otáčok, podtlaku v sacom potrubí, polohy škrtiacej klapky, teploty motora (vody) a teploty nasávaného vzduchu.
Pri klasickom (nie počítačom riadenom) zapalovaní sa niektoré tieto veličiny prenášajú na rozdelovač pomocou rôznych podtlakových hadičiek, kde regulujú charakteristiku zapalovania.
Čiže niektorá takáto hadičky by mohla byť netesná, alebo vypadnutá. Alebo prasknutá membrána, ktorá je tou hadičkou ovládaná.
Ale môže byť aj prasknutá pružinka, ktorá v rozdelovači pôsobí proti pohybu memebrány hadičkou ovládanej.
 Máriška, už som to riadne skombinoval.
Skrátka, podľa mňa teraz je to drobnosť, ale pri dlhšie trvajúcom ognorovaní to napácha dosť škôd.
|
Uto, 24.06.2008, 8:32 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|