Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 25.05.2025, 19:32
Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 keď sa zanedbá údržba - odstrašujúce foto 
Autor Správa
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
už to tu pár krát prebehlo, že čo by sa mohlo stať, keď sa poserie samosvor, ale dám sem jeden odstrašujúci príklad, že ako to môže dopadnúť.

Je to náprava DANA 44, Jeep Grand ZJ 5,9 V8, cca 170tkm.

Pravdepodobne tam bol nevhodný olej, alebo nebol nikdy menený a o údržbe sa tiež nedá nič povedať. Došlo k tomu, že popraskali lamely na samosvore a vysypali sa dovnútra. Kupodivu ozubené kolesá to prežili bez ujmy na kráse, akurát olej bol, no, metalíza v prášku :shock: .

Čo je ale horšie, lamely sa "kusli" a diferenciál prestal diferovať. A pri výkone toho motora stačil jeden (možno dva) ostrejšie prejazdy najakou zákrutou a už bolo zle. Pnutím koša sa pretočio ložisko v uložení a uloženie prasklo. (na foto červené šípky).

V praxi to znamená výmenu celého obalu nápravy, lebo to uloženie (aj keď je dvojdielne) je obrábané pri výrobe ako jeden kus na jedno upnutie a s minimálnymi toleranciami. Takže len tak vymeniť jednu časť uloženia sa nedá. A navyše je to skoro nezohnateľná vec.
A k tomu sa samozrejme nabaľujú všetky ložiská, vymedzovaciepodložky, nové lamely, guferá....

Takže POZOR NA SAMOSVORY a nezanedbať údržbu, výmeny oleja a prísadu pre samosvor.

Obrázok

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 24.06.2008, 21:46
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:shock: aaale nestras :-D

no a ako zistim ci mam samoser o.k. alebo ee bez rozobratia?
ja som teraz akurat menil olej+friction modifier ale nevim ci som ho tam nedal malo.. (po otvor,az vytekal) lebo ho tam islo menej ako som vypustil :smt102

palo nemas tam nahodou otvoreny kos do D35? :wink:

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Str, 25.06.2008, 0:07
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A Palo, ta D44 ma hlinikovy obal ak sa nemylim, cize aj tie svorky lozisk su aluminiove?

_________________
zelena mrdka


Str, 25.06.2008, 1:04
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a to je ešte zázrak, že tá kovová polievka nepomlela poloosy v mieste ložiska...ako mne.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Str, 25.06.2008, 6:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
A Palo, ta D44 ma hlinikovy obal ak sa nemylim, cize aj tie svorky lozisk su aluminiove?


Ne. Ocelový( no nějaká slitina,přesněji)

To co Palo ukázal bych dal povině přečíst a i nejlíp udělat osobní exkurzi všem,co si myslí,že není třeba měnit olej,že přísada do samosvoru jsou jen kecy a že když samosvor nemá správnou svornost,tak je to jedno a necháme ho tam dožít.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Str, 25.06.2008, 9:19
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2Pal - obal je hliníkový, nohavice sú oceľ a tie klemy sú tiež oceľ

2Biker - nemám

2 diesel & all: nemám teraz ďalšie foto, ale nafotím.

stav je taký, že:

na pravej strane je prasknutá tá klema a druhá polovica diery (v bloku nápravy) je vydretá , dorytá, zničená

samozrejme je v hajzli aj poloos v mieste uloženia na ložisko

ľavá strana je v pohode

obidve ložiská hrušky sú v hajzli (asi od toho že sa trochen skrížil kôš)

pri bližšom skúmaní vidno na zuboch nerovnomerné opotrebenie - tipujem že to bude hučať jak vrtuľník

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 25.06.2008, 9:23
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Neoplati sa to radsej cele vymenit za D35c ?

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Str, 25.06.2008, 9:29
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dado píše:
Neoplati sa to radsej cele vymenit za D35c ?


D35C na 5,9 V8 :shock: :o

D35c is not worth a fluid change :D

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 25.06.2008, 10:27
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja by som sa toho nebal. Ked si zoberes ze hausing je z hlinika a u D35 z ocele tak sa to vyrovna.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Str, 25.06.2008, 11:15
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hliníkovej hausing akorát nemá tu pevnost ve spoji s nohavicema.To je nejčastější místo prasklin.Ale týká se to extrémního používání v terénu.Skoky,velký kola(35"+) a pod.Jinak je D44alu, pevnější ikdyž má céčka.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Str, 25.06.2008, 11:45
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak spravne chapem, tak nieje rozdiel medzi D44 z Granda a klasickou D44 len v Al hausingu, ale aj v tom ze to je C-clip. Cize potom je to stale semi-floating axle ako D35C? Klasika D44 je full-floating ak sa nemylim...

_________________
zelena mrdka


Str, 25.06.2008, 17:14
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nemýlíš 8) :-)

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Str, 25.06.2008, 22:30
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 16.11.2006, 18:35
Príspevky: 85
Bydlisko: Strakonice Czech Republic
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Klémy na Dana 44HD jsou taky hliník.

_________________
Prodej 100% uzávěrek na všechny offroady,doplnky a ND Jeep.Tel. 00420603584386

www.us-car-service.cz
www.jeepshop.cz


Štv, 26.06.2008, 0:05
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nejsou,Petře. Jsou určitě nějaká ocelová slitina.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Štv, 26.06.2008, 11:16
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 16.11.2006, 18:35
Príspevky: 85
Bydlisko: Strakonice Czech Republic
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nevím jak u 5,9 ale 5,2 jsou určitě hliník nebo nějaká jeho slitina,několikrát jsem na D44HD dělal ložiska a vždy měla :smt091 hliníkové klémy. :lol:

_________________
Prodej 100% uzávěrek na všechny offroady,doplnky a ND Jeep.Tel. 00420603584386

www.us-car-service.cz
www.jeepshop.cz


Štv, 26.06.2008, 23:11
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: