Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Co zozerie naftovy motor?
Autor |
Správa |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Martin 4 píše: Použitie drevoplynu v nafťáku bolo rozchodené už cez II vojnu.
Vieš objasniť?
Mám veľkú korbu 
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Sob, 05.07.2008, 8:56 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
No, na prevádzku na drevoplyn sa vznetový upravuje tak isto, ako na zemný či iný plyn. Motor na to funguje celkom v pohode.
Problém tu nastáva hlavne pri vývoji drevoplynu,jeho čistení, chladení a tak.
Ono ani teraz nie je problém, si to urobiť a jazdiť na tom, len to nie je také pohodlné, ako benžín alebo nafta.
Práve u drevoplynu je pekne vydieť, ako ludia vedia pohotovo reagovať na krízu, v tomto prípade ropnú, ktorá bola cez vojnu. Po vojne, až do devädesiatich rokov minulého storočia s palivom nebol problém.
Ozaj, motor vie jazdiť aj na hovno, a dokonca ovela lahšie, ako na šišky. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Sob, 05.07.2008, 11:11 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Kapo píše: Ozaj, motor vie jazdiť aj na hovno, a dokonca ovela lahšie, ako na šišky. 
ked to bereš takto, tak aj na slivky, hrušky, jablká, maliny, cukrovú trstinu, repu, hrozno atd atd..... 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 05.07.2008, 11:19 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Jo, držím sa len témy. Čo zožerie, nie čo sa dá naliať do nádrže. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Sob, 05.07.2008, 11:23 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... v NZ je jeden offrouďák ( na fórum nechodí, aj keď slovensky hovorí velmi dobre ) a on robí šéfa prevádzky elektrárne, v ktorej velký stabilný motor ide na hovná a robí elektriku a teplo.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Ned, 06.07.2008, 11:01 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Jo, bioplyn na rozdiel od drevoplynu netreba dalej dosť náročne filtrovať.
A čističky bežne produkujú bioplyn, ktorý vzniká vo vyhnívacích nádržiach. Ten sa dalej používa na interné vykurovanie.
Toto palivo sa začína hojne využívať na pohon motorových elektrocentrál, a až budem mať raz vlastný ranč, tak mám tiež v pláne takto pohánať svoju 15 kw centrálu. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Ned, 06.07.2008, 11:16 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
pocuj Kapo mas predstavu kolko toho bioplynu budes potrebovat aby to rozhybalo elektrocentralu?
Neviem co za stado slonov by si musel chovat aby si mal dost hovien na vyrobu plynu.
zvlast koli tebe dnes upravim konitrasu okolo nitrianskej cisticky a odfotim ti tu nadrz na plyn co tam maju ... nieco tak ohavne by si na svojom ranci nestrpel a to im ju plni cca 100tis danovych poplatnikov
radsej asi tie bukove spalky
|
Ned, 06.07.2008, 11:47 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
čím roztočiť generátor na 3000rpm mi už tiež dlho vŕta v hlave. Ale hownosy to nebudú určite.  Zatial to vidím skôr na parný stroj v spolupráci so zkoncentrovanou slnečnou energiou zrkadlami. Skladovanie vo forme vodíka a kyslíka elektrolýzou vody. Už to len zošrobovať... 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Ned, 06.07.2008, 12:09 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
historicke stare diesel generatory ficali na malo otackach tusim ze 1500
to by sa dalo zivit stirlingovym motorom len sa akosi furt nikto nema k tomu to vyrobit a pritom je to taka pekna hracka - nenarocna na udrzbu a jednoducha http://www.youtube.com/watch?v=9Bf6mhfeUH0
|
Ned, 06.07.2008, 13:07 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
konik píše: historicke stare diesel generatory ficali na malo otackach tusim ze 1500
Staré?? Scánia sa "točí "do 1500 otáčok. Ale za minutu. /to tie historické 1500 ot. točily za hodinu?  / konik píše: pocuj Kapo mas predstavu kolko toho bioplynu budes potrebovat aby to rozhybalo elektrocentralu?
Ide o to, čo chceš bioplynom rozhýbať. A to, čo funguje na drevoplyn, pôjde aj na všetky ostatné plyny, /zemný, LPG, prdy.../
Napríklad ak chceš urýchliť proces vo vyhnívacích nádržiach, tak treba im prikurovať. To sa samozrajme robí vyprodukovaným plynom, alebo v prípade idúcej centrály to vie zvládnúť bežiaci motor, ktorý teplo produkuje ako vedlajšiu činnosť.
Na konci procesu vzniká velmi kvalitné hnojivo zrovnatelné z rašelinou.
Je to síce o hovne, ale aj to hovno čo to zvládne.
Každé má svoje pre a proti. Ale napríklad čističky-OV plyn, ktorý neminuly pálili vonku len tak, horákmi, keďže je problém zo skladovaním.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Ned, 06.07.2008, 13:35 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
hmm, zaujmavé. google vyplul že už to aj vyrobili: http://www.webstrojar.cybeb.net/sk/uplo ... _motor.pdf
žeby som oprášil sústruh? 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Ned, 06.07.2008, 14:36 |
|
 |
Sparco505
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 20.05.2008, 19:23 Príspevky: 351 Bydlisko: Horné Orešany
|
Ked uz tu boli spominane tie Jawy kamarat do pioniera nalieva tech.benzin +naftu+olej....a ide jak veter len viac dymi
_________________Jeep ZJ 4.0 I6 Limited, liftík + 31´ pneu AT na 15" chromových mangelsoch, svetielka, šekle, lano, lopata, keď niečo volaj 
|
Ned, 06.07.2008, 14:46 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
technický benzín je vcelku bežné palivo ... len strašne karbonuje motor a nezdá sa mi, že by bol lacnejší ako motorový benzín.
Až Maroška stretnem, skúsim ho vyťažiť, že akú veľkú vyhnívaciu nádrž potrbuje na aký velký motor. Inak... komu sa sračky eklujú, tak môže anaeróbne baktérie (ktorých prdy obsahujú horľavý metán) kŕmiť čímkoľvek biologickým (piliny, hobliny, pokosená tráva, akýkoľvek poľnohospodársky odpad, alebo trebárs aj kadávery (už aj taký projekt som videl)
Stirlingov motor sa používa (zriedkavo, ale úspešne) v ponorkách.
Začali to riešiť nemci cez II vojnu (našťastie nestihli sľubné výsledky uviesť do praxe) a potom sa toho chytili najmä škandinávci a postavili vcelku výkonné ponorky na pohon nezávislý na atmosfére.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Ned, 06.07.2008, 19:38 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
No koncepcne je to vsetko fajn.. ale tankovat raz tyzdenne tri kubiky hoblin no pride ako dost opruz teda
Ja som mal povodne na mysli, co vsetko sa da liat do nadrze a nasledne menit na pohybovu energiu, bez nejakych zasadnych uprav.

_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Štv, 10.07.2008, 20:35 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

no oné, pekne píšete
ja len tak všeobecne k jednotlivým bodom len toľko, že :
na technický benzín, riedidlá, éter a iné sajrajty zmiešané s niečim mastným chodia dvojtakty vcelku úspešne (akurát pri tom éteri a horúcom motore sú samozápaly jaxviňa - odskúšané na trabante  )
Diesel zožerie v podstate všetko olejovité a spálitelné, pokiaľ je to dostatočne riedke na to, aby sa to dalo rozprášiť tryskou. Ono v čase, keď Herr Rudolf Diesel vymyslel prvý vznetový motor, tak bežal na olivový olej
Dnešné diesle majú problém hlavne s čerpadlom a distribúciou paliva do valca. Rotačné čerpadlo je citlivejšie, je mazané palivom a nie olejom, sú vyšši etlaky, menšie priemery... a toto všetko obmedzuje možnosti používania iných palív .
Diesel na CNG, LPG a čokoľvek plynovité - tam sú dva spôsoby.
1. prerobiť ho na klasický benzínový princíp - to znamená navŕtať hlavu a dať sviečky. Tak chodia autobusy na CNG. Ale pripravia sa o možnosť prevádzky na naftu.
2. vstrekovanie plynu pri zachovaní voľnobežnej dávky nafty. Tak jazdia napríklad aj Patvory v klokanove. Výhoda je, že sa dá ďalej jazdiť na naftu, nevýhoda je, že to žerie dve palivá naraz.
Obecne výhoda plynu v dieseli je v tom, že dokonalé spálenie plynu vyžaduje kompresný pomer minimálne 1 ku 16, čo u benzína nehrozí.
Stirlingov motor - špekuluje sa s tým už dlho. Dokonca aj komerčne.
V princípe je to spaľovací motor s vonkajším spaľovaním (ohrevom valca), čo je jeho výhoda, lebo je absolútne po chu.j, čím sa zohrieva.
Nevýhoda je potreba intenzívneho chladenia druhej strany (nutný vysoký teplotný rozdiel) a potreba plnenia prevádzkovým plynom (hélium)
Sú firmy, ktoré vyrábajú kotle na kúrenie a ohrev TUV, vybavené Stirlingom a generátorom. Kotol má výkon cca 10 kW tepla a 1 kW elektrickej energie. ideálne pre malé domy, chaty a spol. Ako palivo môže byť plyn, drevoplyn, čokoľvek.
Švédi vyrábajú 3 valcový kaskádový Stirling tlakovaný héliom. V spojení s generátorom dáva cca 70kW elek. energie. Vo Švédsku existuje pokusná elektro-tepláreň na biomasu, osadená Stirlingami. Podobná je aj v Rakúsku.
kua som sa nejak rozpísal 
|
Štv, 10.07.2008, 21:15 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|